You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 16 Cze 2025, 22:37

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 4 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #808634 Wysłany: 16 Lip 2016, 16:16; 
 Temat postu: Szarpanie, dławienie i kilka innych problemów
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 05 Maj 2016,
Posty: 9
Witam

Na wstępie napiszę, że zanim założyłem ten temat to użyłem opcji szukaj, znalazłem kilka podobnych tematów jednakże żaden do końca nie opisywał problemów z które mnie spotkały.

Najlepiej jednak jeśli zacznę od początku:

2 tygodnie temu w moim Grande r.2010 57kW 77KM 1368cm3, (85tys km) została naprawiona skrzynia biegów, sprzęgło nie zostało wymienione.
Przez 2 tygodnie wszystko bylo ok po czym zaczeły się różnego rodzaju problemy.
W czwartek rano najpierw zaczęło coś skrzypieć gdzieś w okolicach lewego przedniego koła.Po południu podjechałem do znajomego na stację. Wrzucił auto na szarpaki. Nie wykazało żadnych luzów. Wszystko w jak najlepszym porządku. Ok, może jakaś guma się wyrobiła.
Podjechałem pod dom no i zaczęły się problemy większe. Coś mnie tknęło żeby poruszać przez chwilę szybko kierownicą lewo-prawo. Zaczeły się pojedyncze stuki w momencie kiedy kierownica przechodziła przez położenie środkowe. Typowe stuk stuk. OK. Mówię , podjadę do mechanika, niech zobaczy.
No i w trakcie jazdy pojawił się kolejny problem - już odpowiedni dla tego działu. Mianowicie podczas ruszania ze świateł i wrzucaniu 2 biegu zaczęło coś szarpać, dławić się. Zero mocy. Zmiana biegu na 3 i znowu wraz z przyśpieszaniem auto szarpie po czym dostaje jakby kopa i wyrywa do przodu. Podjechałem do mechanika, który stwierdził że byc może to kwestia wilgotności, i ulewnych deszczów i żebym jeszcze troszkę pojeździł i obserwował.
No i od wczoraj jeżdzę i obserwuję. I co zauważyłem:
1. Szarpanie pojawia się na każdym biegu, przy czym na 1 biegu jest najsłabsze.
2. Im szybciej chcę zwiększyć obroty i prędkośc tym bardziej szarpie i dłąwi się
3. Podczas spokojnego ruszania i zwiększania prędkości auto nie szarpie.
4.Ostatnie tankowanie 2 dni przed pojawieniem się problemów (przejechałem ok 25 km w tym czasie). Paliwo ze Statoila gdzie zazwyczaj tankuję.Przed tankowaniem w baku ok 8l
5.Od czwartku średnie zużycie paliwa zwiększyło się z ok 7,1l do 8,1l.
6.Nie zauważyłem żadnego zwiększonego kopcenia.
7. Auto szarpie i dławi się i na zimnym i rozgrzanym silniku.
8.Obroty na luzie w czasie postoju ok 800, zauważyłem że obroty rosną jakby wolniej w stosunku do wciśnięcia gazu (w czasie jazdy).
9. W momencie kiedy mocnej wcisnę pedał gazu to oprócz zamulenia, szarpania auto zaczyna drgać.
10. Dziś wracając do domu podczas przyspieszania pojawiła się kontrolka CHECK, Kilkakrotnie mignęła i zniknęła.

Czy w związku z powyższym ktoś coś?
Jeszcze tylko dopiszę , że auto odpala za 1 razem, bez najmniejszych problemów, w tym roku wymieniono olej i filtr powietrza.
Od czego zacząć?

2 sprawa dotyczy awarii od której zacząłem. Żeby nie zakładać nowego tematu w innym dziale tylko dopytam tu.
Będąc autem na kanale, podczas ruszania kierownicą lewo-prawo te pojedyncze stuki dochodziły z okolicy zaznaczonej na zdjęciu. Wiem, że to maglownica. Pytanie jednak czy z zaznaczonego miejsca faktycznie może dochodzić jakiś stukot czy tylko tak niesie. Jeśli może tam coś stukać to co i czy w takim przypadku konieczna jest np regeneracja bądź wymiana całej maglownicy czy jest szansa na to że koszty naprawy jednak będą niższe?
Z góry dzieki. Jeśli coś źle napisałem, opisałem to przepraszam ale w ciągu 2 tygodni kilka takich awarii może człowieka dobić. :cry:
Image


Góra
 Profil  
 

 
 Post #808636 Wysłany: 16 Lip 2016, 16:36; 
 Temat postu: Re: Szarpanie, dławienie i kilka innych problemów
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: MyLive
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 22 Paź 2014,
Posty: 833
Pomógł: 27
Może z zaznaczonego miejsca stukać z dwóch powodów: 1) uszkodzony przegub drążka kierowniczego (jeździłem kilkoma kolejnymi samochodami i takiej awarii nie miałem), 2) uszkodzona (wybita) tuleja ustalająca listwę (awaria w jednym aucie).

Co do dziwnego zachowania silnika to trzeba odczytać błędy i szukać uszkodzenia w okolicach skrzyni biegów, które mogło powstać w wyniku szarpania się z przedmiotową skrzynką.
Co do dziwnego zachowania przekładni kierowniczej to trzeba by sprawdzić czy nie została wymieniona razem ze skrzynią.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #808638 Wysłany: 16 Lip 2016, 16:44; 
 Temat postu: Re: Szarpanie, dławienie i kilka innych problemów
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 05 Maj 2016,
Posty: 9
NIe no, przekładnia raczej nie została wymieniona razem ze skrzynią. Wszystkie problemy pojawiły się ok 10 minut po wyjeździe ze stacji kontroli pojazdów gdzie byłem sprawdzić auto na szarpakach. Tam też kręciliśmy kierownicą lewo-prawo i nic nie stukało. Zarówno problem z silnikiem jak i stukanie pojawiło się później.

Czy te 2 awarie o której piszesz wiążą się z koniecznością oddania przekładni do regeneracji bądź wymiany czy jest szansa na jej tańszą naprawę?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #808641 Wysłany: 16 Lip 2016, 18:32; 
 Temat postu: Re: Szarpanie, dławienie i kilka innych problemów
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: MyLive
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 22 Paź 2014,
Posty: 833
Pomógł: 27
Wymianę drążka można przeprowadzić na aucie. Naprawę przekładni po jej wymontowaniu.
Wybicie tulei prowadzącej nie dokonuje się w jednej chwili. To musi potrwać. To samo dotyczy drążka.

Kontrolę stanu jednego i drugiego elementu można wykonać na aucie dotykając ich ręką oczywiście po zdjęciu (odsunięciu) harmonijkowej osłony drążka.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 4 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO