|
Obecny czas: 16 Cze 2025, 22:29
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 17 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
keracz |
#807879 Wysłany:
27 Cze 2016, 14:10; Temat postu: Podłączenie do gniazda diagnostycznego - problem |
|
 |
Sympatyk kropek |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 27 Cze 2016, Posty: 7
|
Dzień dobry, Forumowicze! Jestem nowym użytkownikiem - jeśli był temat taki lub podobny, to z góry przepraszam za powielenie go. W moim Grande Punto "poszedł" alternator, zaświeciła się ikona silnika. Nowy alternator został założony, lecz ikona nie zniknęła. Odłączenie akumulatora nic nie dało. Podpiąłem zatem mój kabel (mam nadzieję, że widzicie go na zdjęciu) celem zdiagnozowania przez Fiat Ecu Scan. Niestety nie udało mi się połączyć. Dodam, że sprzęt jest skonfigurowany prawidłowo, ponieważ na identycznych ustawieniach łączę się bezproblemowo z Fiatem Stilo 1,9 JTD. A przy próbie połączenia z Grande Punto wyskakuje komunikat "You need ELM327 cable..." Czy mogę Was prosić o pomoc co robić, żeby to działało? Nie chcę płacić kasy u mechanika, skoro mam swój kabel. Z góry dziękuję i pozdrawiam
Załączniki: |
IMG_0680.JPG [ 51.04 KiB | Obejrzany 4896 razy ]
|
_________________ JEST: - Fiat Grande Punto 1,4; 2011 r. - Peugeot 207 1,4 HDI; 2009 r. BYŁY: - Fiat 126p; 1990 r. - Fiat 126p; 1998 r. - Fiat Punto I 1,2; 1995 r. - Fiat Punto I 1,2; 1997 r.
|
|
Góra |
|
 |
|
|
Crazydrake |
#807894 Wysłany:
27 Cze 2016, 21:10; Temat postu: Re: Podłączenie do gniazda diagnostycznego - problem |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Krzysiek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Połomia/Czudec/Rzeszów Rejestracja: 27 Cze 2009, Posty: 523 Pomógł: 12
|
Program podaje ci komunikat że potrzebujesz kabla ELM327 żeby połączyć się ze sterownikiem silnika, a kabel który masz to KL. Tak że pozostaje ci kupić ELM'a albo jednak do mechaniora pojechać.
_________________ Jest Nowy kijek Było Mój "landrynkowy":E kropas
|
|
Góra |
|
 |
keracz |
#807899 Wysłany:
27 Cze 2016, 21:38; Temat postu: Re: Podłączenie do gniazda diagnostycznego - problem |
|
 |
Sympatyk kropek |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 27 Cze 2016, Posty: 7
|
Postaram się jutro skombinować taki kabel i sprawdzę to. Dzięki za uwagę.  PS Ten kabel kupilem jako specjalny kabel do Fiatów - chyba ktoś mnie zrobił w konia, skoro w GP nie działa... 
_________________ JEST: - Fiat Grande Punto 1,4; 2011 r. - Peugeot 207 1,4 HDI; 2009 r. BYŁY: - Fiat 126p; 1990 r. - Fiat 126p; 1998 r. - Fiat Punto I 1,2; 1995 r. - Fiat Punto I 1,2; 1997 r.
|
|
Góra |
|
 |
Puntolot_bartex |
#807900 Wysłany:
27 Cze 2016, 21:42; Temat postu: Re: Podłączenie do gniazda diagnostycznego - problem |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 06 Mar 2011, Posty: 323 Pomógł: 1
|
|
Góra |
|
 |
keracz |
#807910 Wysłany:
28 Cze 2016, 08:35; Temat postu: Re: Podłączenie do gniazda diagnostycznego - problem |
|
 |
Sympatyk kropek |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 27 Cze 2016, Posty: 7
|
Puntolot_bartex napisał(a): Do fiatów ale MK I  Punto. Ale w Stilo działa 
_________________ JEST: - Fiat Grande Punto 1,4; 2011 r. - Peugeot 207 1,4 HDI; 2009 r. BYŁY: - Fiat 126p; 1990 r. - Fiat 126p; 1998 r. - Fiat Punto I 1,2; 1995 r. - Fiat Punto I 1,2; 1997 r.
|
|
Góra |
|
 |
artekL |
#807942 Wysłany:
28 Cze 2016, 22:12; Temat postu: Re: Podłączenie do gniazda diagnostycznego - problem |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Arek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź - Piotrków Tryb. Rejestracja: 02 Mar 2015, Posty: 136 Pomógł: 6
|
Stilo czy nawet punto mk 2 mają magistrale K lub mieszaną K i CAN, Grande jest w całości po CAN. ELM 327 dla przykładu umożliwia komunikację z CAN to co na zdjęciu pokazane komunikuje się z magistralą K.
_________________
Punto mk2 1.2 60 KM Active, Punto mk2fl 1.2 60 KM Active, Punto mk2fl 1.2 60 KM ? (dziwna wersja z klimą), Grande Punto 1.4 77 KM Dynamic
|
|
Góra |
|
 |
erty0203 |
#810040 Wysłany:
15 Sie 2016, 16:23; Temat postu: Re: Podłączenie do gniazda diagnostycznego - problem |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Imię: Szymon
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: K-CE Rejestracja: 03 Wrz 2011, Posty: 80
|
Podłącze się pod temat czy ELM327 v2 STN1110 USB pozwoli na całościowe ogarnięcie GP od kasowania błędów po np. aktywację tempomatu?
_________________ Jak Żona się dowie co chce zrobić z jej GP to nie będzie zadowolona......................... jeśli ktoś Jej powie
|
|
Góra |
|
 |
Złośnik |
#810046 Wysłany:
15 Sie 2016, 17:54; Temat postu: Re: Podłączenie do gniazda diagnostycznego - problem |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Krzysztof
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 12 Mar 2016, Posty: 414 Pomógł: 3
|
Potwierdzam. Ale nie ominie Cię dodatkowo kupno adaptera v3. Samym fejsem ogarniesz połowę funkcji. Reszta związana głównie z body i CAN (w tym aktywacja tempomatu) wymaga zastosowania adaptera. Mam i ogarniam nim wszystko w GP i FES'em i MES'em  Jeśli mogę tylko podpowiedzieć - kupuj od viakena. Co do kolegi w pierwszym poście. Ja też wychodziłem z takiego założenia, mam jakiś kabel i z innym autem działa. Powiem Ci tak, kup dedykowany i zachowaj zdrowie i zaoszczędź sobie nerwów. najtańszy ELM327 to chyba ze 20zł. Ja postanowiłem, że szkoda mi zdrowia a kabel przyda się jeszcze x razy i wydałem chyba łącznie z adapterem 120zł. Ale zwrócił mi się już chyba z 50 razy, licząc, ze każde podpięcie kompa to minimum 50zł, ale zwykle to około 150zł. Kupiłem, podłączyłem i działa. Żadnych problemów, pytań itd.
|
|
Góra |
|
 |
erty0203 |
#810060 Wysłany:
15 Sie 2016, 21:56; Temat postu: Re: Podłączenie do gniazda diagnostycznego - problem |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Imię: Szymon
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: K-CE Rejestracja: 03 Wrz 2011, Posty: 80
|
Warto dopłacać do v2 czy v3? chodzi Ci o adapter typ3?
_________________ Jak Żona się dowie co chce zrobić z jej GP to nie będzie zadowolona......................... jeśli ktoś Jej powie
|
|
Góra |
|
 |
Złośnik |
#810062 Wysłany:
15 Sie 2016, 22:19; Temat postu: Re: Podłączenie do gniazda diagnostycznego - problem |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Krzysztof
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 12 Mar 2016, Posty: 414 Pomógł: 3
|
Tak - adapter typ 3.
Jeśli potrzebujesz tego interfejsu używać tylko do fiata to nie opłaca się brać v3. V3 obsługuje dodatkowo protokoły FORD'a. A z tego co widzę to czy v2 czy v3 to i tak trzeba używać adaptera.
|
|
Góra |
|
 |
erty0203 |
#810065 Wysłany:
15 Sie 2016, 23:31; Temat postu: Re: Podłączenie do gniazda diagnostycznego - problem |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Imię: Szymon
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: K-CE Rejestracja: 03 Wrz 2011, Posty: 80
|
czyli v2 i typ3 pełna kontrola na GP 
_________________ Jak Żona się dowie co chce zrobić z jej GP to nie będzie zadowolona......................... jeśli ktoś Jej powie
|
|
Góra |
|
 |
misci |
#810073 Wysłany:
16 Sie 2016, 10:11; Temat postu: Re: Podłączenie do gniazda diagnostycznego - problem |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: MyLive
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 22 Paź 2014, Posty: 833 Pomógł: 27
|
Wydaje mi się, że ktoś tu czegoś nie rozumie. Co innego ELM327, a co innego adapter (przejściówka). Punto ma dwie szyny CAN i są one wyprowadzone na różnych pinach gniazda. Jeśli chcesz się podłączyć do szyny silnika to stosujesz ELM wtykając go do gniazda bezpośrednio. Jeśli chcesz połączyć się z innym elementem to ELM podłączasz poprzez przejściówkę, która "przekieruje" linie CAN na inne piny w gnieździe auta. Program podpowiada jaką przejściówkę zastosować. Do GPunta potrzebna jest przejściówka koloru żółtego.
|
|
Góra |
|
 |
Złośnik |
#810075 Wysłany:
16 Sie 2016, 11:06; Temat postu: Re: Podłączenie do gniazda diagnostycznego - problem |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Krzysztof
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 12 Mar 2016, Posty: 414 Pomógł: 3
|
Dokładnie tak jak kolega pisze.
Aby połączyć się z ECU silnika, ABS, EPS i AirBAG - będzie trzeba wpiąć sam interfejs do gniazda OBD Ale aby połączyć się z CAN, BODY, - trzeba będzie połączyć się poprzez interfejs + adapter
Program MultiEcuScan lub FiatEcuScan sam podpowie kiedy będzie trzeba użyć adaptera.
|
|
Góra |
|
 |
Jamjestcichy |
#810984 Wysłany:
31 Sie 2016, 20:20; Temat postu: Re: Podłączenie do gniazda diagnostycznego - problem |
|
 |
Puntoświr |
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Rejestracja: 29 Sie 2016, Posty: 124 Pomógł: 2
|
Co zyskujemy łącząc się z CAN lub BODY? Np kasowanie błędów (ale czego),programowanie zamykania szyb z kluczyka?
|
|
Góra |
|
 |
Złośnik |
#810995 Wysłany:
31 Sie 2016, 21:56; Temat postu: Re: Podłączenie do gniazda diagnostycznego - problem |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Krzysztof
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 12 Mar 2016, Posty: 414 Pomógł: 3
|
Kontrolę wskaźników oraz ich diagnozę, dodawanie i usuwanie funkcji centralek, korekta przebiegu, oczywiście - osiowanie itd.
|
|
Góra |
|
 |
kris84 |
#811053 Wysłany:
01 Wrz 2016, 20:28; Temat postu: Re: Podłączenie do gniazda diagnostycznego - problem |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Krzych
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sporting
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Tarnowskie Góry Rejestracja: 06 Lut 2012, Posty: 813 Pomógł: 11
|
Jamjestcichy napisał(a): Co zyskujemy łącząc się z CAN lub BODY? Np kasowanie błędów (ale czego),programowanie zamykania szyb z kluczyka? Nie, to nie jest zadna z funkcji body komputera. Roznica jest w samych silownikach/podnosnikach szyb i przyciskach sterujacych. Wersja 5D z pelna elektryka szyb ma ta funkcje a pozostale modele nie i nie da sie tego zaprogramowac. Fizycznie wiazka i elementy sterujace sa inne.
|
|
Góra |
|
 |
erty0203 |
#816040 Wysłany:
03 Gru 2016, 15:01; Temat postu: Re: Podłączenie do gniazda diagnostycznego - problem |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Imię: Szymon
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: K-CE Rejestracja: 03 Wrz 2011, Posty: 80
|
W MES jest jeszcze "zakładka" WSKAŹNIKI (ICP) a tam BLUE&ME ale nie da się z tym połączyć ktoś wie dlaczego? lub jak?
_________________ Jak Żona się dowie co chce zrobić z jej GP to nie będzie zadowolona......................... jeśli ktoś Jej powie
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 17 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|