You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 16 Cze 2025, 22:56

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 17 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #807879 Wysłany: 27 Cze 2016, 14:10; 
 Temat postu: Podłączenie do gniazda diagnostycznego - problem
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 27 Cze 2016,
Posty: 7
Dzień dobry, Forumowicze! :)
Jestem nowym użytkownikiem - jeśli był temat taki lub podobny, to z góry przepraszam za powielenie go.
W moim Grande Punto "poszedł" alternator, zaświeciła się ikona silnika. Nowy alternator został założony, lecz ikona nie zniknęła. Odłączenie akumulatora nic nie dało. Podpiąłem zatem mój kabel (mam nadzieję, że widzicie go na zdjęciu) celem zdiagnozowania przez Fiat Ecu Scan. Niestety nie udało mi się połączyć. Dodam, że sprzęt jest skonfigurowany prawidłowo, ponieważ na identycznych ustawieniach łączę się bezproblemowo z Fiatem Stilo 1,9 JTD. A przy próbie połączenia z Grande Punto wyskakuje komunikat "You need ELM327 cable..."

Czy mogę Was prosić o pomoc co robić, żeby to działało? Nie chcę płacić kasy u mechanika, skoro mam swój kabel. :)
Z góry dziękuję i pozdrawiam :)


Załączniki:


_________________
JEST:
- Fiat Grande Punto 1,4; 2011 r.
- Peugeot 207 1,4 HDI; 2009 r.
BYŁY:
- Fiat 126p; 1990 r.
- Fiat 126p; 1998 r.
- Fiat Punto I 1,2; 1995 r.
- Fiat Punto I 1,2; 1997 r.
Góra
 Profil  
 

 
 Post #807894 Wysłany: 27 Cze 2016, 21:10; 
 Temat postu: Re: Podłączenie do gniazda diagnostycznego - problem
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysiek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Połomia/Czudec/Rzeszów
Rejestracja: 27 Cze 2009,
Posty: 523
Pomógł: 12
Program podaje ci komunikat że potrzebujesz kabla ELM327 żeby połączyć się ze sterownikiem silnika, a kabel który masz to KL. Tak że pozostaje ci kupić ELM'a albo jednak do mechaniora pojechać.

_________________
Jest
Nowy kijek
Było
Mój "landrynkowy":E kropas


Góra
 Profil  
 
 
 Post #807899 Wysłany: 27 Cze 2016, 21:38; 
 Temat postu: Re: Podłączenie do gniazda diagnostycznego - problem
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 27 Cze 2016,
Posty: 7
Postaram się jutro skombinować taki kabel i sprawdzę to. Dzięki za uwagę. :)

PS
Ten kabel kupilem jako specjalny kabel do Fiatów - chyba ktoś mnie zrobił w konia, skoro w GP nie działa... :/

_________________
JEST:
- Fiat Grande Punto 1,4; 2011 r.
- Peugeot 207 1,4 HDI; 2009 r.
BYŁY:
- Fiat 126p; 1990 r.
- Fiat 126p; 1998 r.
- Fiat Punto I 1,2; 1995 r.
- Fiat Punto I 1,2; 1997 r.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #807900 Wysłany: 27 Cze 2016, 21:42; 
 Temat postu: Re: Podłączenie do gniazda diagnostycznego - problem
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 06 Mar 2011,
Posty: 323
Pomógł: 1
Do fiatów ale MK I :) Punto.

_________________
Punto Mk I, 55 S 1997r. Moje Funto :E
Czerwony metalik ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #807910 Wysłany: 28 Cze 2016, 08:35; 
 Temat postu: Re: Podłączenie do gniazda diagnostycznego - problem
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 27 Cze 2016,
Posty: 7
Puntolot_bartex napisał(a):
Do fiatów ale MK I :) Punto.


Ale w Stilo działa :)

_________________
JEST:
- Fiat Grande Punto 1,4; 2011 r.
- Peugeot 207 1,4 HDI; 2009 r.
BYŁY:
- Fiat 126p; 1990 r.
- Fiat 126p; 1998 r.
- Fiat Punto I 1,2; 1995 r.
- Fiat Punto I 1,2; 1997 r.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #807942 Wysłany: 28 Cze 2016, 22:12; 
 Temat postu: Re: Podłączenie do gniazda diagnostycznego - problem
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Arek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź - Piotrków Tryb.
Rejestracja: 02 Mar 2015,
Posty: 136
Pomógł: 6
Stilo czy nawet punto mk 2 mają magistrale K lub mieszaną K i CAN, Grande jest w całości po CAN. ELM 327 dla przykładu umożliwia komunikację z CAN to co na zdjęciu pokazane komunikuje się z magistralą K.

_________________

Punto mk2 1.2 60 KM Active, Punto mk2fl 1.2 60 KM Active, Punto mk2fl 1.2 60 KM ? (dziwna wersja z klimą), Grande Punto 1.4 77 KM Dynamic


Góra
 Profil  
 
 
 Post #810040 Wysłany: 15 Sie 2016, 16:23; 
 Temat postu: Re: Podłączenie do gniazda diagnostycznego - problem
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Imię: Szymon
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: K-CE
Rejestracja: 03 Wrz 2011,
Posty: 80
Podłącze się pod temat czy ELM327 v2 STN1110 USB pozwoli na całościowe ogarnięcie GP od kasowania błędów po np. aktywację tempomatu?

_________________
Jak Żona się dowie co chce zrobić z jej GP to nie będzie zadowolona......................... jeśli ktoś Jej powie :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #810046 Wysłany: 15 Sie 2016, 17:54; 
 Temat postu: Re: Podłączenie do gniazda diagnostycznego - problem
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysztof
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 12 Mar 2016,
Posty: 414
Pomógł: 3
Potwierdzam. Ale nie ominie Cię dodatkowo kupno adaptera v3. Samym fejsem ogarniesz połowę funkcji. Reszta związana głównie z body i CAN (w tym aktywacja tempomatu) wymaga zastosowania adaptera.

Mam i ogarniam nim wszystko w GP i FES'em i MES'em :)

Jeśli mogę tylko podpowiedzieć - kupuj od viakena.

Co do kolegi w pierwszym poście. Ja też wychodziłem z takiego założenia, mam jakiś kabel i z innym autem działa. Powiem Ci tak, kup dedykowany i zachowaj zdrowie i zaoszczędź sobie nerwów. najtańszy ELM327 to chyba ze 20zł. Ja postanowiłem, że szkoda mi zdrowia a kabel przyda się jeszcze x razy i wydałem chyba łącznie z adapterem 120zł. Ale zwrócił mi się już chyba z 50 razy, licząc, ze każde podpięcie kompa to minimum 50zł, ale zwykle to około 150zł.
Kupiłem, podłączyłem i działa. Żadnych problemów, pytań itd.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #810060 Wysłany: 15 Sie 2016, 21:56; 
 Temat postu: Re: Podłączenie do gniazda diagnostycznego - problem
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Imię: Szymon
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: K-CE
Rejestracja: 03 Wrz 2011,
Posty: 80
Warto dopłacać do v2 czy v3? chodzi Ci o adapter typ3?

_________________
Jak Żona się dowie co chce zrobić z jej GP to nie będzie zadowolona......................... jeśli ktoś Jej powie :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #810062 Wysłany: 15 Sie 2016, 22:19; 
 Temat postu: Re: Podłączenie do gniazda diagnostycznego - problem
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysztof
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 12 Mar 2016,
Posty: 414
Pomógł: 3
Tak - adapter typ 3.

Jeśli potrzebujesz tego interfejsu używać tylko do fiata to nie opłaca się brać v3. V3 obsługuje dodatkowo protokoły FORD'a. A z tego co widzę to czy v2 czy v3 to i tak trzeba używać adaptera.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #810065 Wysłany: 15 Sie 2016, 23:31; 
 Temat postu: Re: Podłączenie do gniazda diagnostycznego - problem
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Imię: Szymon
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: K-CE
Rejestracja: 03 Wrz 2011,
Posty: 80
czyli v2 i typ3 pełna kontrola na GP :)

_________________
Jak Żona się dowie co chce zrobić z jej GP to nie będzie zadowolona......................... jeśli ktoś Jej powie :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #810073 Wysłany: 16 Sie 2016, 10:11; 
 Temat postu: Re: Podłączenie do gniazda diagnostycznego - problem
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: MyLive
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 22 Paź 2014,
Posty: 833
Pomógł: 27
Wydaje mi się, że ktoś tu czegoś nie rozumie. Co innego ELM327, a co innego adapter (przejściówka). Punto ma dwie szyny CAN i są one wyprowadzone na różnych pinach gniazda. Jeśli chcesz się podłączyć do szyny silnika to stosujesz ELM wtykając go do gniazda bezpośrednio. Jeśli chcesz połączyć się z innym elementem to ELM podłączasz poprzez przejściówkę, która "przekieruje" linie CAN na inne piny w gnieździe auta. Program podpowiada jaką przejściówkę zastosować. Do GPunta potrzebna jest przejściówka koloru żółtego.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #810075 Wysłany: 16 Sie 2016, 11:06; 
 Temat postu: Re: Podłączenie do gniazda diagnostycznego - problem
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysztof
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 12 Mar 2016,
Posty: 414
Pomógł: 3
Dokładnie tak jak kolega pisze.

Aby połączyć się z ECU silnika, ABS, EPS i AirBAG - będzie trzeba wpiąć sam interfejs do gniazda OBD
Ale aby połączyć się z CAN, BODY, - trzeba będzie połączyć się poprzez interfejs + adapter

Program MultiEcuScan lub FiatEcuScan sam podpowie kiedy będzie trzeba użyć adaptera.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #810984 Wysłany: 31 Sie 2016, 20:20; 
 Temat postu: Re: Podłączenie do gniazda diagnostycznego - problem
Offline
Puntoświr

Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Rejestracja: 29 Sie 2016,
Posty: 124
Pomógł: 2
Co zyskujemy łącząc się z CAN lub BODY?
Np kasowanie błędów (ale czego),programowanie zamykania szyb z kluczyka?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #810995 Wysłany: 31 Sie 2016, 21:56; 
 Temat postu: Re: Podłączenie do gniazda diagnostycznego - problem
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysztof
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 12 Mar 2016,
Posty: 414
Pomógł: 3
Kontrolę wskaźników oraz ich diagnozę, dodawanie i usuwanie funkcji centralek, korekta przebiegu, oczywiście - osiowanie itd.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #811053 Wysłany: 01 Wrz 2016, 20:28; 
 Temat postu: Re: Podłączenie do gniazda diagnostycznego - problem
Offline
Puntoświr

Imię: Krzych
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sporting
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Tarnowskie Góry
Rejestracja: 06 Lut 2012,
Posty: 813
Pomógł: 11
Jamjestcichy napisał(a):
Co zyskujemy łącząc się z CAN lub BODY?
Np kasowanie błędów (ale czego),programowanie zamykania szyb z kluczyka?


Nie, to nie jest zadna z funkcji body komputera.
Roznica jest w samych silownikach/podnosnikach szyb i przyciskach sterujacych.
Wersja 5D z pelna elektryka szyb ma ta funkcje a pozostale modele nie i nie da sie tego zaprogramowac.
Fizycznie wiazka i elementy sterujace sa inne.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #816040 Wysłany: 03 Gru 2016, 15:01; 
 Temat postu: Re: Podłączenie do gniazda diagnostycznego - problem
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Imię: Szymon
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: K-CE
Rejestracja: 03 Wrz 2011,
Posty: 80
W MES jest jeszcze "zakładka" WSKAŹNIKI (ICP) a tam BLUE&ME ale nie da się z tym połączyć ktoś wie dlaczego? lub jak?

_________________
Jak Żona się dowie co chce zrobić z jej GP to nie będzie zadowolona......................... jeśli ktoś Jej powie :)


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 17 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO