You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 17 Gru 2017, 17:42

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #771215 Wysłany: 10 Kwi 2015, 22:23; 
 Temat postu: Jakie opony całoroczne do Punto II
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań
Rejestracja: 16 Lis 2011,
Posty: 992
Pomógł: 28
Ponieważ moje opony niestety powoli dogorywają i planuję zakup nowych chciałem zapytać was konkretnie o opinię na temat jakiś dobrych opon całorocznych. Zimy są jakie są i przez 3 lata nie narzekałem na opony całoroczne. Opony jakie mam i jakie niestety kończę to Dębica Nawigator 2. Generalnie byłem zadowolony z tych opon, bo był ciche i generalnie dobrze trzymają się jezdni ale czy ktoś z was testował jakieś dobre opony całoroczne które warto polecić? Pytam bo bardzo często opony okazują się głośne lub marne w jakiś warunkach. Moje auto to Punto II i preferowana szerokość to 165 na felgę 14 cali.

_________________
szamot666

Moja kropka -> http://fiatpunto.com.pl/topic32828.html


Góra
 Profil  
 

 
 Post #771231 Wysłany: 10 Kwi 2015, 23:42; 
 Temat postu: Re: Jakie opony całoroczne do Punto II
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Bogdan
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 15 Mar 2012,
Posty: 1935
Pomógł: 40
Test opon całorocznych 2013 (w rozmiarze 175/65 R14)


Czy jazda na jednym komplecie opon przez cały rok może być bezpieczna? Sprawdziliśmy 10 modeli ogumienia.

Przyznajcie z ręką na sercu – czy w ciągu ostatnich zim częściej jeździliście po śniegu, czy raczej po wodzie lub błocie? Czy za każdym razem podczas pierwszych opadów śniegu (przypomnijmy, że w tym roku na Podhalu pojawiły się one około 20 września) wasze auta miały już na kołach zimówki? A może zakładacie opony letnie dopiero w czerwcu, bo w ciągu ostatnich lat zdarzały się „białe” majowe weekendy? Dlaczego o to pytamy? Ponieważ wbrew pozorom korzystanie z opon sezonowych – latem letnich, zimą zimowych – nie zawsze jest najbezpieczniejszym rozwiązaniem.

Producenci opon niechętnie się do tego przyznają, ale ogumienie zimowe wypada blado na mokrej i suchej nawierzchni, a w naszym klimacie takie warunki zdarzają się dość często nawet zimą. To oczywiście nie znaczy, że powinniśmy jeździć na oponach letnich – te z kolei zupełnie nie radzą sobie na śniegu i lodzie. Może więc warto pomyśleć o oponach całorocznych?

Przeciwnicy ogumienia całorocznego twierdzą, że jest ono gorsze na śniegu od zimówek oraz ustępuje oponom letnim na suchej nawierzchni. To prawda, choć w przypadku mniejszych rozmiarów opon różnice te wcale nie są takie duże. Ważniejsze jest jednak to, że na śniegu opony całoroczne są znacznie bezpieczniejsze od opon letnich, a na mokrej drodze spisują się lepiej od zimówek – i w tych przypadkach różnice są znaczne.

Dobre, ale nie dla każdego
Prosimy nie zrozumieć nas jednak źle – opony całoroczne też nie są idealne i wszechstronne, i nie dla każdego auta oraz kierowcy będą idealnym rozwiązaniem. Ogumienie wielosezonowe nie nadaje się do ciężkich i mocnych pojazdów. Spisuje się przyzwoicie w kompaktach, lecz do mocnych i szybkich aut klasy średniej można je polecić warunkowo. Wszędzie tam, gdzie kierowca wykorzystuje 100% możliwości samochodu i ogumienia, lepiej wybrać opony sezonowe. Na górskich serpentynach czy w przypadku dynamicznej jazdy po krętych drogach nawet kilkuprocentowe różnice w osiągach mają znaczenie.

Kto powinien rozważyć zakup opon całorocznych? Przede wszystkim kierowcy, którzy wybierają opony sezonowe z niższej półki – jeden komplet gum całorocznych zastąpi je z powodzeniem, a przy okazji pozwoli sporo zaoszczędzić.


Test opon całorocznych w rozmiarze 175/65 R 14
(zajęte miejsce w teście / nazwa opony i cena / uzyskane oceny w testach);

1. Goodyear Vector 4Seasons 82T, cena ok. 230 zł, na śniegu: 5, na mokrej drodze: 5, na suchej drodze: 5 (wzorowa),
2. Sava Adapto 82T, cena ok. 185 zł, na śniegu: 5, na mokrej drodze: 5, na suchej drodze: 5 (wzorowa),
3. Hankook Optimo 4S H730 82T, cena ok. 205 zł, na śniegu: 5-, na mokrej drodze: 5, na suchej drodze: 5 (polecana),
4. Kumho Solus 4 All Weather 86T, cena ok. 205 zł, na śniegu: 5, na mokrej drodze: 5-, na suchej drodze: 5 (polecana),
5. Vredestein Quatrac Lite 82T, cena ok. 235 zł, na śniegu: 5-, na mokrej drodze: 5-, na suchej drodze: 5+ (polecana),
6. Bridgestone A001 Weather Control 82T, cena ok. 305 zł, na śniegu: 4, na mokrej drodze: 6-, na suchej drodze: 5 (zadowalająca),
7. Kleber Quadraxer 82T, cena ok. 185 zł, na śniegu: 5+, na mokrej drodze: 4+, na suchej drodze: 5- (zadowalająca),
8. Star Performer Winter AS 86T, cena ok. 210 zł, na śniegu: 5, na mokrej drodze: 5-, na suchej drodze: 4+ (zadowalająca),
9. Tyfoon All Season 82T, cena ok. 255 zł, na śniegu: 6, na mokrej drodze: 3, na suchej drodze: 5- (niepolecana),
10. Herse 4Season 82H, cena ok. 230 zł, na śniegu: 3-, na mokrej drodze: 3+, na suchej drodze: 5- (mierna).


Zalety / wady ocenianych opon;

Ad 1 - Zalety: wzorowa opona całoroczna najwyższej klasy, zapewniająca zrównoważone właściwości jezdne na ośnieżonej nawierzchni i krótkie drogi hamowania na mokrym asfalcie. Niska podatność na aquaplaning. Wady: brak.
Ad 2 - Zalety: wszechstronna opona bez poważnych wad, doskonała w każdych warunkach drogowych, zapewniająca precyzyjne prowadzenie i krótkie drogi hamowania. Niskie opory toczenia gwarantują oszczędności paliwa. Wady: brak.
Ad 3 – Zalety: precyzyjne prowadzenie oraz krótkie drogi hamowania zarówno na suchej, jak i na mokrej nawierzchni. Niskie opory toczenia. Wady: tendencja do podsterowności na mokrej i ośnieżonej drodze.
Ad 4 – Zalety: wszechstronna opona o dobrych właściwościach jezdnych na ośnieżonej i suchej drodze. Niski poziom emitowanego hałasu. Wady: jedynie przeciętne prowadzenie na mokrej nawierzchni.
Ad 5 – Zalety: bezpieczne właściwości jezdne na mokrej drodze, krótkie drogi hamowania na suchym asfalcie. Najniższe opory toczenia. Wady: podsterowność na śniegu, podatność na aquaplaning.
Ad 6 – Zalety: opony doskonałe na mokrej nawierzchni, o pewnym prowadzeniu również na suchej drodze. Niska podatność na aquaplaning. Wady: ograniczona skuteczność w próbach zimowych.
Ad 7 – Zalety: dobre prowadzenie i krótkie drogi hamowania na śniegu, wysoki komfort toczenia. Wady: podsterowność, wydłużone drogi hamowania na suchym i mokrym asfalcie, podwyższony poziom hałasu.
Ad 8 – Zalety: dobra trakcja i krótkie drogi hamowania na ośnieżonej drodze, niski poziom emisji hałasu. Wady: podatność na aquaplaning, wydłużone drogi hamowania na suchej i mokrej drodze.
Ad 9 – Zalety: doskonałe właściwości zimowe, niskie opory toczenia. Wady: niska przyczepność na mokrej nawierzchni, zbyt długie drogi hamowania, podsterowność, znaczna podatność na aquaplaning, niski komfort.
Ad 10 – Zalety: krótkie drogi hamowania na suchej drodze. Wady: niska przydatność w warunkach zimowych – mimo oznaczeń typowych dla zimówek zachowują się niewiele lepiej od opon letnich.


Podsumowanie
Jeśli w najbliższym czasie polski parlament uchwali nakaz jazdy na zimówkach, to opony całoroczne mają szansę stać się rynkowym przebojem. Większość z nich ma wszelkie oznaczenia, jakich można wymagać od opon zimowych (zatem żaden policjant – ani zimą, ani latem – nie będzie mógł ukarać korzystającego z nich kierowcy za to, że używa ogumienia niedopasowanego do pory roku). Wyniki naszego testu dowodzą, że dobre opony całoroczne niewiele ustępują ogumieniu sezonowemu, choć kierowca powinien być świadomy ograniczeń, z jakimi wiąże się ich użytkowanie. Na pewno ogumienie całoroczne nie będzie dobrym wyborem do mocnych i ciężkich aut, nie powinni się też na nie decydować kierowcy lubiący dynamiczną jazdę.


- źródło: Auto Świat

_________________
Image
Było: Punto II 3D 1,2 8V 2000r.
Jest: Renault Thalia 1,5 dCi 2005r.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #810359 Wysłany: 20 Sie 2016, 14:36; 
 Temat postu: Re: Jakie opony całoroczne do Punto II
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 02 Lut 2007,
Posty: 955
Pomógł: 3
Podepne sie pod watek... Przymierzam sie do zakupu opon calorocznych do jednego z aut (akurat koncza sie powoli dwa komplety opon ktore sa na nim eksploatowane) a mam juz serdecznie dosc jezdzenia do warsztatu i wymiany opon. Nie tyle sama wymiana jest uciazliwa i kosztowna, ile to ze opony przechowuje dosc daleko od miejsca zamieszkania i za kazdym razem trzeba wplesc jakos wymiane w wyjazd, co bywa raz ze irytujace, dwa ze czasem nieprzyjemne gdy sniezek pojawi sie zdecydowanie za wczesnie. Tak wiec, jedno z aut najprawdopodobniej bedzie sie poruszac na calorocznych, tym bardziej ze ostatnio robi bardzo male przebiegi, jak u niemieckiego emeryta co w niedziele do kosciola na msze jezdzi. ;)

W rachube wchodza trzy modele: Goodyear 4 Seasons, Vredestein Quatrac 5 (obie dobre, ale i drogie), oraz poczciwa i czesto spotykana na polskich drogach Debica Navigator 2. Z przyczyn budzetowych bardzo prawdopodobne jest ze skonczy sie na tej ostatniej i bardzo chetnie dowiedzialbym sie jakie wrazenia z praktycznej eksploatacji tych opon maja ci z uzytkownikow forum ktorzy mieli okazje na nich jezdzic.

Uprzedzajac wpisy ze "cos do wszystkiego jest do niczego", spiesze z wyjasnieniem ze wiem jakie sa ograniczenia opon calorocznych w stosunku do dwoch kompletow opon letnich i zimowych, ale mimo wszystko jednak chce przynajmniej powaznie rozwazyc opony caloroczne jako jedna z dostepnych na rynku alternatyw. Zwazcie tez, ze w USA z tego co sie orientuje, gros samochodow jezdzi na calorocznych i tam jakos to jednak dziala a tamtejsze zimy (nie mam na mysli zimy w Arizonie) potrafia byc calkiem konkretne.

_________________
Dlugodystansowy test Fiat Punto IIFL 1.3 Multijet '06 wersja specjalna "Miś". ;) Stan zaawansowania: 99.00%
(247501km)

Czasonieokreslony test Fiat Punto II 1.2/60KM '01 "Odkurzacz" ;) Stan zaawansowania: 145000km

Fiat Punto I 75SX: tournee po Polsce 1997-2001: 112000km

Góra
 Profil  
 
 
 Post #820019 Wysłany: 27 Lut 2017, 14:34; 
 Temat postu: Re: Jakie opony całoroczne do Punto II
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 17 Lis 2015,
Posty: 15
Ja jezdze na uniwersalach i jest git


Góra
 Profil  
 
 
 Post #830651 Wysłany: 09 Lis 2017, 11:43; 
 Temat postu: Re: Jakie opony całoroczne do Punto II
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Imię: patryk
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: kraków
Rejestracja: 06 Lip 2017,
Posty: 40
Jestem zainteresowany zakupem opon całorocznych. Byłem wczoraj wymienić na zimówki, te co dostałem jak kupowałem samochód. Okazało się że lepiej będzie jeśli nie będę na nich jeździł bo są 'plastikowe' i są z 2003 roku, więc jak mnie policja złapie, to dalej nie pojadę, tak stwierdził mechanik. Zimy teraz to nie zimy, a jak to wygląda prawnie, nie ma obowiązku jazdy na zimowych oponach, więc policja nie może się 'przyczepić' do całorocznych jeśli będą nówki sztuki?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #830655 Wysłany: 09 Lis 2017, 12:08; 
 Temat postu: Re: Jakie opony całoroczne do Punto II
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Mirosława
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HLX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Libiąż
Rejestracja: 17 Lip 2017,
Posty: 22
Całoroczne mają atesty na zimę i lato więc Policja nie ma prawa karać Cię za jazdę na takim ogumieniu, sprawdzone na własnej skórze bo my pomykamy na całorocznych Hankookach, ja sobie taki rodzaj opon chwalę póki co, ale nie miałam jeszcze okazji jeździć przy temperaturze poniżej zera.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #830692 Wysłany: 10 Lis 2017, 10:55; 
 Temat postu: Re: Jakie opony całoroczne do Punto II
Offline
Puntoświr

Imię: Rafał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sound
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 13 Cze 2016,
Posty: 170
Pomógł: 7
na pewno problemów w PL nie będziesz miał, u nas z prawnego punktu widzenia w zimie można i na letnich jeździć, wiec jak zamontujesz całoroczne to też problemu nie będzie, ale gdybyś jechał za granicę (Słowacja albo Czechy już nie pamiętam które z nich) to "zasięgnij języka" jak tam jest to prawnie rozwiązane, wiem że zimówka jest wymagana, ale konkretów nie pamiętam


Góra
 Profil  
 
 
 Post #830704 Wysłany: 10 Lis 2017, 15:17; 
 Temat postu: Re: Jakie opony całoroczne do Punto II
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Mirosława
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HLX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Libiąż
Rejestracja: 17 Lip 2017,
Posty: 22
Na Słowacji obowiązek używania opon zimowych jest od 15 listopada do 15 marca, w Czechach od 1 listopada do 31 marca, na Słowacji nie robią problemu z oponami, pytałam bo byliśmy wyjazdowo.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #830728 Wysłany: 11 Lis 2017, 03:29; 
 Temat postu: Re: Jakie opony całoroczne do Punto II
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Imię: patryk
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: kraków
Rejestracja: 06 Lip 2017,
Posty: 40
Za granicę się nie wybieram, więc ten problem odpada. Dziękuje za opinie, we wtorek mam termin na wymianę. Przy okazji jeszcze zapytam ile takie opony wytrzymują przy normalnym użytkowaniu? Tak ze dwa lata dadzą radę?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #831863 Wysłany: 07 Gru 2017, 23:40; 
 Temat postu: Re: Jakie opony całoroczne do Punto II
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Imię: Jacek
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sound
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 07 Wrz 2017,
Posty: 16
W swoim kropku mam opony vredstein qatrac z roku 2013. Podczas ostatniego ataku zimy, jechałem autem po białej nieodśnieżonej drodze, byłem bardzo miłe zaskoczony doskonałą trakcją. Musiałem też pokonać z pierwszego biegu, krótki ale dość stromy podjazd. Autko dzielnie wyjechało bez boksowania kół.
Znalazłem test który potwierdza moją opinię.
http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/t ... pon/eqtblx

_________________
Punto 1.2 sound do miasta
Focus mk3 1.6 tdci w trasę
Mój kropek:
topic57794.html


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2013
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO