You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 16 Cze 2025, 22:10

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 33 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
 
 Post #81817 Wysłany: 14 Sty 2008, 00:33; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: śląsk
Rejestracja: 17 Cze 2007,
Posty: 280
Jutro sie wszystko okaże odstawiam auto do fiata na diagnostykę silnika.Nie mam czasu na zabawę z miernikami może nie umie może jestem zbyt leniwy :D Tezet1956 może przyjedziesz Mi pomierzyć :D


Góra
 Profil  
 

 
 Post #81847 Wysłany: 14 Sty 2008, 09:33; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Beskid Wyspowy
Rejestracja: 24 Paź 2007,
Posty: 992
Od czasu jak opuściłem śląsk i zamieszkałem w górach nie mam ochoty tam zaglądać :lol:
Zapraszam w moje pielesze.

A tak naprawdę, to przyjrzyj się alternatorowi. Tylko to się robi miernikiem, a ty tracisz czas na wymyślanie historyjek nie popartych żadnymi pomiarami. Jeśli podejrzewa się spadki napięcia to trzeba ustalić ich zakres, a potem szukać jaki ma to wpływ na pracę układu wtryskowego. Komputer mierzy cały czas napięcie w instalacji i jeśli ono jest zbyt małe, to przestaje panować nad instalacją wtryskową.

_________________
Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04


Góra
 Profil  
 
 
 Post #82425 Wysłany: 16 Sty 2008, 00:10; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Rybnik
Rejestracja: 10 Sty 2008,
Posty: 637
Witam! Dzisiaj wymieniłem w aucie przewody zapłonowe, no i auto ogolnie zaczeło lepiej chodzi, silnik równiej pracuje. Przy wymianie przewodów zauwarzyłem ze źle były podpiete 2 przewody na cewce, w miejscu 1 byl podpiety 4 a w miejscu 4 byl 1. Zmieniłem to no i na tcyh nowych przewodach jest dużo lepiej, juz nie skacza mi obroty, poprzednio sie z tym borykałem jednak z obrotami nie jest idealnie nadal sa wysokie na biegu jałowym ok 1,5 tyś. gdy silnik sie bardziej zagrzeje jest troche mniej 1,3 ale silnik chodzi równo. Mam jednak takie pytanie poniewaz silnik jest niedogrzany mam temperature okolo 70 po przejechaniu kilkunatu kilometrów , czy moze to byc wina termostatu? A z tymi obrotami to sie zastanawiam czy cos z wtryskiem moze jest nie tak. Co o tym myslicie :?:


Góra
 Profil  
 
 
 Post #82516 Wysłany: 16 Sty 2008, 10:57; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Beskid Wyspowy
Rejestracja: 24 Paź 2007,
Posty: 992
Cytuj:
zauwarzyłem ze źle były podpiete 2 przewody na cewce, w miejscu 1 byl podpiety 4 a w miejscu 4 byl 1.
To nie ma znaczenia i tak iskra jest równocześnie.
Kodako napisał(a):
Mam jednak takie pytanie poniewaz silnik jest niedogrzany mam temperature okolo 70 po przejechaniu kilkunatu kilometrów , czy moze to byc wina termostatu?

Zimą, żeby zagrzać silnik trzeba przejechać kilka kilometrów. Te 70 stopni to zmierzyłeś termometrem? Czy może szacujesz na podstawie wskaźnika z reguły dość nieprecyzyjnego :D Jeśli chodzi o termostat to było w innym temacie jak go sprawdzić, czy nie jest dziurawy.
Kodako napisał(a):
A z tymi obrotami to sie zastanawiam czy cos z wtryskiem moze jest nie tak.
Raczej nie wtrysk tylko silnik krokowy lub lewe powietrzem pod przepustnicą.

_________________
Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04


Góra
 Profil  
 
 
 Post #82749 Wysłany: 17 Sty 2008, 12:50; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: śląsk
Rejestracja: 17 Cze 2007,
Posty: 280
Witam autko chodzi jak trzeba silnik odzyskał moc i sprawność.Sonda Lambda skończyła swoje życie przy okazji kazałem wymienić świece i kable stare platynki NGK miały już za duży odstęp na elektrodach.Nic więcej nie wykazała komputerowa diagnostyka silnika.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #82986 Wysłany: 18 Sty 2008, 01:49; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Rybnik
Rejestracja: 10 Sty 2008,
Posty: 637
A wiec mowisz ze po wymianie sondy wszystko jest ok :?: No Ja odpiąłem sonde i sie przejechalem bez niej i nie bylo zadnej roznicy wiec raczej do wymiany, a powiedz mi mariano italiano ile dales za ta sonde i czy kupiles oryginalna czy uniwersalna? Zadzwonie dzis do 2 sklepów gdzie maja tanie czesci i sie spytam ile kosztuje. A co do auta to pali mi jak smok :shock: srednio wychodzi kolo 5-6 litrów na 50 km czyli ponad 10 litrów na 100 benzyny :!:


Góra
 Profil  
 
 
 Post #83059 Wysłany: 18 Sty 2008, 13:19; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: śląsk
Rejestracja: 17 Cze 2007,
Posty: 280
Siemanko za oryginalną sondę zapłaciłem 250 zł nie jest to jakaś uniwersalna podróbka gdzie trzeba dorabiać wtyczki.Teraz silnik chodzi extra, cicho i odzyskał moc przy okazji wymieniłem świece z kablami.U mnie było na odwrót autko paliło 5-6 litrów na 100km :D Jedź na komputer i wszystkiego sie dowiesz zrobią Ci diagnostykę silnika i doprowadzą go do stanu używalności.Pozdrawiam


Góra
 Profil  
 
 
 Post #84776 Wysłany: 25 Lut 2008, 00:57; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Rybnik
Rejestracja: 10 Sty 2008,
Posty: 637
Witam! Dzisiaj bylem w ASO Fiata w celu naprawy kilku rzeczy (tyle dobrze ze ojciec placil :) ) Wymieniono mi nastepujace rzeczy: Termostat- silnik sie nie dogrzewał teraz jest ok, uszczelke pod pokrywa zaworów i czujnik temperatury wody, ponoć był z innego fiata i dlatego za wczesnie właczał wentylator, no i dali jeszcze jakas opaske bo gdzies cieklo paliwo po silniku. Ogolnie samochód lepiej chodzi obroty spadły na ok. 900-1000 tyś. Ale powiedziano mi ze do wymiany jest czujnik ciśnienia bezwzglednego bo silnik chodzi nie rowno (chodz po wymianie wyzej wymienionych podzespołów pracuje ok). Za co dokladnie odpowiada ten czujnik i ile kosztuje?? Bo w ASO chcieli za niego 400zł :shock: i go nie wymieniłem. Sprawdzono tez swiece i gosciu powiedzial ze nadaja sie do wymiany chodz powiedzialem mu ze na swiecach mam przejechane okolo 900km to on powiedzial ze zuzycie wykazuje na duzo wiecej :( co moze byc nie tak ze swiece tak szybko się zużywają? Mogły byc za to winne stare przewody? Bo ostatnio wymieniłem i koncówka wydechu robi sie taka siwawa przedtem byla czarna czyli chyba jest ok. Co o tym sadzicie? Pozdrawiam!

[ Dodano: 18 Lut 2008 00:02 ]
Witam! dawno sie nie odzywałem ale jakoś czasu nie było. Otóz wymieniłem w aucie czujnik ciśnienia bezwzględnego (map sensor) bo te wysokie obroty i nie równa praca silnika była spowodowana walniętym czujnikiem, no ale czujnik wymieniony ale nic sie nie zmieniło z obrotami, dalej nie równe, fakt że silnik po wymianie czujnika stał sie troszke bardziej dynamiczniejszy ale i tak jest jakis mułowaty :/ juz nie wiem co mam wymienić w tym aucie rece rozkładam :? a mechaników mam już dosc bo każdy zgaduje co może byc zepsute a nikt tak naprawde nie wie co jest walnięte. No i auto dalej dużo pali nie schodzi poniżej 10 litrów :/ . A z mocą auta to jest tak, ostatnio chciałem ruszyć z "piskiem opon" (normalnie tak nie jeżdze, szkoda auta) no ale nie da sie, jak mu depne na gaz to on zamiast ruszać z piskiem tak jakby dusi sie paliwem obroty spadna na około 750/min no i potem juz jakoś idzie

[ Dodano: 24 Lut 2008 23:57 ]
Witam! Nie wiem czy jeszcze ktoś zagląda do tego tematu? Pisze poniewaz w koncu chcialbym zrobić mojego kropka i przywrócic go do normalnosci. Ostatnio zastanawialem sie z kolega co moze byc przyczyna coraz słabszej mocy auta, no i po dluzszym zastanowieniu wymyslilismy ze moze juz na pierscieniach jest wyrobiony (przebieg 141500) albo kompresji nie ma juz takiej jaka powinna byc :?: Ostatnio na 1000km dolałem mu 0,3 litra oleju wiec az tak duzo nie no ale jednak to juz jest dosc duzo. Nie wiem jak jezdzil poprzedni wlasciciel, moze ten silnik juz tak wyżyłował ze juz sie z nim zbytnio nie da nic zrobic? Z rury mi nie kopci, ale jest bardzo słaby :( a idzie jakos sprawdzic czy na tych pierscieniach jest dobry bez wizyty u mechanika? Mam w nim zawory do regulacji bo już sa bardzo głośne, może to wina tych zaworów? A może przestawił sie jakoś rozrząd i dla tego auto chodzi tak jak chodzi :?: Doradzcie cos, bo nie uśmiecha mi się rozglądać za nowym silnikiem


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 33 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO