You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 16 Lis 2018, 20:42

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 13 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #764472 Wysłany: 22 Lut 2015, 17:22; 
 Temat postu: Błąd P1320 w Multiair - jak się tego pozbyć???
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 135KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sporting
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 09 Gru 2014,
Posty: 12
Witam,

Jak w temacie - jak się tego @%$%&^% błędu pozbyć? Pokrótce - mam MES 2.2 (pełna wersja), łączę się bez problemu z każdym modułem w aucie, silnik MultiAir Turbo 135 km wersja Sport.. Po wymianie oleju uruchomiłem procedurę wymiany oleju w ECU, wyłączyłem zapłon na 60s jak przykazano, włączam ponownie i wywala błąd. Z błędem w pamięci nie mogę przeprowadzić autoadaptacji modułu MultiAir co powoduje wywalenie błędu P1320 i koło się zamyka... W parametrach silnika widzę przy module MultiAir "adaptacja w trakcie" i nic się nie dzieje. Znalazłem na tym forum sugestie żeby przegazować silnik do ponad 5000 obrotów 3x po kilka sekund. Tak też zrobiłem ale poza hałasem nic to nie dało. Powtórzyłem kilkakrotnie - dalej nic... Mrugająca kontrolka mnie dobija...
Zanim pojadę do serwisu - jakiekolwiek sugestie? Można w ogóle jeździć z tym błędem czy rozwalę aktywator?

Pozdrawiam


Góra
 Profil  
 

 
 Post #764524 Wysłany: 22 Lut 2015, 22:12; 
 Temat postu: Re: Błąd P1320 w Multiair - jak się tego pozbyć???
Offline
Paparazzi

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk/Malbork
Rejestracja: 12 Sty 2009,
Posty: 3082
Pomógł: 17
a jaki olej wlałeś :?:

_________________
Jest kraj, gdzie od wieków wolność ma barwę krwi
Jest miasto, magia dziejów w jego murach tkwi
Jest klub w tym mieście w barwach bieli i zieleni
Jest wiara i tradycja której nic nie zmieni.

----

Odpowiedni ludzie
mówią o tym cudzie
kiedy Punta się zjeżdżają
VW się kłaniają


Góra
 Profil  
 
 
 Post #764528 Wysłany: 22 Lut 2015, 22:30; 
 Temat postu: Re: Błąd P1320 w Multiair - jak się tego pozbyć???
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 135KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sporting
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 09 Gru 2014,
Posty: 12
Castrol EDGE 5W40, wszystkie aprobaty Fiata do Multiair.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #764552 Wysłany: 22 Lut 2015, 23:41; 
 Temat postu: Re: Błąd P1320 w Multiair - jak się tego pozbyć???
Offline
Paparazzi

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk/Malbork
Rejestracja: 12 Sty 2009,
Posty: 3082
Pomógł: 17
darek_u, najlepiej napisz do ipIV , on chyba też ma taki sam silnik, i trochę go ogarnia

_________________
Jest kraj, gdzie od wieków wolność ma barwę krwi
Jest miasto, magia dziejów w jego murach tkwi
Jest klub w tym mieście w barwach bieli i zieleni
Jest wiara i tradycja której nic nie zmieni.

----

Odpowiedni ludzie
mówią o tym cudzie
kiedy Punta się zjeżdżają
VW się kłaniają


Góra
 Profil  
 
 
 Post #764557 Wysłany: 22 Lut 2015, 23:48; 
 Temat postu: Re: Błąd P1320 w Multiair - jak się tego pozbyć???
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 135KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sporting
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 09 Gru 2014,
Posty: 12
Cytuj:
darek_u, najlepiej napisz do ipIV , on chyba też ma taki sam silnik, i trochę go ogarnia


dzięki


Góra
 Profil  
 
 
 Post #764569 Wysłany: 23 Lut 2015, 00:09; 
 Temat postu: Re: Błąd P1320 w Multiair - jak się tego pozbyć???
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 16V 135KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SG
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 12322
Pomógł: 45
1. Rozgrzać silnik do temp roboczej.
2. Za pomocą MES-a połączyć się z ECU na pracującym silniku, wejść w zakładkę "Regulacje" i wykonać "UniAir actuator dispersion correction"

Podniosą się obroty trochę do 1200-1300 rpm, aktywator trochę będzie rzęzić i skalibruje się. Błąd zniknie sam ;) Wykona się pod warunkiem, że P1320 jest jedynym błędem.

_________________
Fiat Punto Evo 1,4 16V Multiair 99kW & Ford Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Fiat Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Fiat Punto II 1,2 8V 44kW & Ford Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo
Image <- Ford Fiesta VII fl 1,0 Ecoboost
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #764574 Wysłany: 23 Lut 2015, 00:22; 
 Temat postu: Re: Błąd P1320 w Multiair - jak się tego pozbyć???
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 135KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sporting
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 09 Gru 2014,
Posty: 12
Cytuj:
1. Rozgrzać silnik do temp roboczej.
2. Za pomocą MES-a połączyć się z ECU na pracującym silniku, wejść w zakładkę "Regulacje" i wykonać "UniAir actuator dispersion correction"

Dokładnie tak robię - temp robocza (olej ok. 100, woda 75), łączę się z ECU ale wykonać komendy nie mogę - MES wyrzuca błąd 87 (najczęściej), czasami 81 lub 84 - mam na myśli błąd programu, nie ECU. Próbowałem znaleźć opis tych błędów ale bezskutecznie.
Co do błędów ogólnie: P1320 jest jedynym błędem centralki sterującej silnikiem, poza tym w body kompie są jeszcze dwa:
B1047 linia szeregowa LIN przerwa (sporadyczny)
U1739 IBS czujnik akumulatora (sporadyczny)
Czy to może być powodem niemożliwości wykonania adaptacji aktywatora? Ja przez brak błędów rozumiem brak błędów w centralce silnika ale naprostujcie mnie jeżeli nie ma racji


Góra
 Profil  
 
 
 Post #764577 Wysłany: 23 Lut 2015, 00:31; 
 Temat postu: Re: Błąd P1320 w Multiair - jak się tego pozbyć???
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 16V 135KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SG
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 12322
Pomógł: 45
darek_u napisał(a):
- MES wyrzuca błąd 87 (najczęściej), czasami 81 lub 84 - mam na myśli błąd programu, nie ECU. Próbowałem znaleźć opis tych błędów ale bezskutecznie.
To tutaj masz problem, który leży w oprogramowaniu/komputerze :>
Zaktualizuj MES-a już jest wersja 2.4, natomiast wersja 2.3 (2.2 może też) miała błędy ;)

_________________
Fiat Punto Evo 1,4 16V Multiair 99kW & Ford Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Fiat Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Fiat Punto II 1,2 8V 44kW & Ford Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo
Image <- Ford Fiesta VII fl 1,0 Ecoboost
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #764578 Wysłany: 23 Lut 2015, 00:34; 
 Temat postu: Re: Błąd P1320 w Multiair - jak się tego pozbyć???
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 135KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sporting
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 09 Gru 2014,
Posty: 12
OK, czyli błędy body kompa nie mają wpływu? W sumie oba naraz powodują odłączenie start/stop co jest mi na rękę bo nie cierpię tego ustrojstwa :E


Góra
 Profil  
 
 
 Post #764581 Wysłany: 25 Lut 2015, 21:10; 
 Temat postu: Re: Błąd P1320 w Multiair - jak się tego pozbyć???
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 16V 135KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SG
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 12322
Pomógł: 45
Jak nie widać ich na liście błędów po połączeniu z centralką silnika, to moim zdaniem nie powinny mieć znaczenia. Ale można spróbować je skasować ;)

[ Dodano: 25 Lut 2015 20:09 ]

https://www.youtube.com/watch?v=4PWjCMGDliM :>

[ Dodano: 25 Lut 2015 20:10 ]

nagrywane długopisem ;)

_________________
Fiat Punto Evo 1,4 16V Multiair 99kW & Ford Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Fiat Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Fiat Punto II 1,2 8V 44kW & Ford Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo
Image <- Ford Fiesta VII fl 1,0 Ecoboost
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #818445 Wysłany: 27 Sty 2017, 22:59; 
 Temat postu: Re: Błąd P1320 w Multiair - jak się tego pozbyć???
Offline
Forumowicz

Imię: Szymon
Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 16V 135KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 01 Gru 2016,
Posty: 3
Witam, odkopię trochę temat, ponieważ również mam problem z błędem P1320. W nowo zakupionym Evo 1.4 turbo zabrałem się za wymianą oleju, oczywiście Selenia zalecana w instrukcji obsługi. W MES 2.2 po kliknięciu "wymiana oleju" wywaliło błąd P1320 czyli tak samo jak u autora tematu. Proszę o pomoc w usunięciu tego błędu, tak abym mógł przeprowadzić adaptację uniair (teraz po próbie wykonania wywala błąd 87).


Oczywiście sposób z filmu wyżej próbowałem i niestety dalej to samo...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #819119 Wysłany: 10 Lut 2017, 13:55; 
 Temat postu: Re: Błąd P1320 w Multiair - jak się tego pozbyć???
Offline
Ekstremista
Awatar użytkownika

Imię: Marek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 13 Cze 2007,
Posty: 1578
Pomógł: 9
W pierwszej kolejności proponuję przeczytać wątek od początku do końca i skorzystać z nowszej wersji MES.

_________________
FIAT 500X Lounge 2016 brązowy magnetico, 1.4 MultiAir II Turbo 140KM
FIAT Grande Punto Emotion 2007 czarny crossover, 1.4 8V 77KM - od 2016 roku jako żonkowóz
FIAT UNO 1993 45 MKII czerwona strzała - był
Peugeot 206 Pop Art 2005 1.4 8V 75KM - żonkowóz - był


Góra
 Profil  
 
 
 Post #829468 Wysłany: 17 Paź 2017, 21:45; 
 Temat postu: Re: Błąd P1320 w Multiair - jak się tego pozbyć???
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 16V 135KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SG
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 12322
Pomógł: 45
Odgrzeję kotleta... ale może kiedyś komuś się przyda:

Walczyłem dziś z P1320 po wymianie rozrządu i wykonaniu procedury zmiany paska rozrządu. Od ostatniej wymiany zapomniałem jak to się robi i znowu dochodziłem :P

Pozycja zapłon, silnik wył:
Robiny procedurę wymiany paska rozrządu/czujnika obr. "Replacement of RPM sensor or distrubution belt" LUB "Phonic wheel learn reset" - wg opisu te procedury robią w centralce to samo.
OFF
czekamy 60-90sekund
Odpalamy
Wyskoczy mrugający check i niekasowalny P1320.

czekamy aż się zagrzeje do temp min 80*C (monitorować MES-em, bo wskaźnik jest nic nie warty - pokazuje środek - (niby pięknie trzyma 90*C) a w rzeczywistości wtedy temp pływa od ~70 do chyba ~115*C :E - jakby odzwierciedlał stan faktyczny, to powinien pływać środek +/- 1 kreska :P ), przegazówka do prawie odcinki n>6000rpm na minimum 3 sekundy, powtarzamy 3 razy, nie gasimy silnika i robimy: "UniAir actuator dispersion correction", check zniknie po ponownym uruchomieniu silnika.

Jeśli nie da rady zrobić "UniAir actuator dispersion correction", tzn, że coś robimy źle lub jest inny problem.

Inna bajka jest taka, że po wykonaniu "wymiana oleju", wyskakuje P1320, ale powinien zniknąć po wykonaniu "UniAir actuator dispersion correction". Jak nie działa, to może temp silnika za niska? Bo szczerze mówiąc nigdy z tym problemu nie miałem. Wymiana oleju -> "UniAir actuator dispersion correction" i po temacie.

_________________
Fiat Punto Evo 1,4 16V Multiair 99kW & Ford Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Fiat Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Fiat Punto II 1,2 8V 44kW & Ford Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo
Image <- Ford Fiesta VII fl 1,0 Ecoboost
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 13 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2013
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO