|
Obecny czas: 12 Maj 2025, 07:22
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 16 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
darek_u |
#764472 Wysłany:
22 Lut 2015, 17:22; Temat postu: Błąd P1320 w Multiair - jak się tego pozbyć??? |
|
 |
Sympatyk kropek |
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 135KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sporting
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 09 Gru 2014, Posty: 12
|
Witam,
Jak w temacie - jak się tego @%$%&^% błędu pozbyć? Pokrótce - mam MES 2.2 (pełna wersja), łączę się bez problemu z każdym modułem w aucie, silnik MultiAir Turbo 135 km wersja Sport.. Po wymianie oleju uruchomiłem procedurę wymiany oleju w ECU, wyłączyłem zapłon na 60s jak przykazano, włączam ponownie i wywala błąd. Z błędem w pamięci nie mogę przeprowadzić autoadaptacji modułu MultiAir co powoduje wywalenie błędu P1320 i koło się zamyka... W parametrach silnika widzę przy module MultiAir "adaptacja w trakcie" i nic się nie dzieje. Znalazłem na tym forum sugestie żeby przegazować silnik do ponad 5000 obrotów 3x po kilka sekund. Tak też zrobiłem ale poza hałasem nic to nie dało. Powtórzyłem kilkakrotnie - dalej nic... Mrugająca kontrolka mnie dobija... Zanim pojadę do serwisu - jakiekolwiek sugestie? Można w ogóle jeździć z tym błędem czy rozwalę aktywator?
Pozdrawiam
|
|
Góra |
|
 |
|
|
xONx |
#764524 Wysłany:
22 Lut 2015, 22:12; Temat postu: Re: Błąd P1320 w Multiair - jak się tego pozbyć??? |
|
 |
Paparazzi |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk/Malbork Rejestracja: 12 Sty 2009, Posty: 3082 Pomógł: 17
|
a jaki olej wlałeś 
_________________ Jest kraj, gdzie od wieków wolność ma barwę krwi Jest miasto, magia dziejów w jego murach tkwi Jest klub w tym mieście w barwach bieli i zieleni Jest wiara i tradycja której nic nie zmieni.
----
Odpowiedni ludzie mówią o tym cudzie kiedy Punta się zjeżdżają VW się kłaniają
|
|
Góra |
|
 |
darek_u |
#764528 Wysłany:
22 Lut 2015, 22:30; Temat postu: Re: Błąd P1320 w Multiair - jak się tego pozbyć??? |
|
 |
Sympatyk kropek |
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 135KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sporting
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 09 Gru 2014, Posty: 12
|
Castrol EDGE 5W40, wszystkie aprobaty Fiata do Multiair.
|
|
Góra |
|
 |
xONx |
#764552 Wysłany:
22 Lut 2015, 23:41; Temat postu: Re: Błąd P1320 w Multiair - jak się tego pozbyć??? |
|
 |
Paparazzi |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk/Malbork Rejestracja: 12 Sty 2009, Posty: 3082 Pomógł: 17
|
darek_u, najlepiej napisz do ipIV , on chyba też ma taki sam silnik, i trochę go ogarnia
_________________ Jest kraj, gdzie od wieków wolność ma barwę krwi Jest miasto, magia dziejów w jego murach tkwi Jest klub w tym mieście w barwach bieli i zieleni Jest wiara i tradycja której nic nie zmieni.
----
Odpowiedni ludzie mówią o tym cudzie kiedy Punta się zjeżdżają VW się kłaniają
|
|
Góra |
|
 |
darek_u |
#764557 Wysłany:
22 Lut 2015, 23:48; Temat postu: Re: Błąd P1320 w Multiair - jak się tego pozbyć??? |
|
 |
Sympatyk kropek |
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 135KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sporting
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 09 Gru 2014, Posty: 12
|
Cytuj: darek_u, najlepiej napisz do ipIV , on chyba też ma taki sam silnik, i trochę go ogarnia dzięki
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#764569 Wysłany:
23 Lut 2015, 00:09; Temat postu: Re: Błąd P1320 w Multiair - jak się tego pozbyć??? |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
1. Rozgrzać silnik do temp roboczej. 2. Za pomocą MES-a połączyć się z ECU na pracującym silniku, wejść w zakładkę "Regulacje" i wykonać "UniAir actuator dispersion correction" Podniosą się obroty trochę do 1200-1300 rpm, aktywator trochę będzie rzęzić i skalibruje się. Błąd zniknie sam  Wykona się pod warunkiem, że P1320 jest jedynym błędem.
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
darek_u |
#764574 Wysłany:
23 Lut 2015, 00:22; Temat postu: Re: Błąd P1320 w Multiair - jak się tego pozbyć??? |
|
 |
Sympatyk kropek |
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 135KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sporting
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 09 Gru 2014, Posty: 12
|
Cytuj: 1. Rozgrzać silnik do temp roboczej. 2. Za pomocą MES-a połączyć się z ECU na pracującym silniku, wejść w zakładkę "Regulacje" i wykonać "UniAir actuator dispersion correction" Dokładnie tak robię - temp robocza (olej ok. 100, woda 75), łączę się z ECU ale wykonać komendy nie mogę - MES wyrzuca błąd 87 (najczęściej), czasami 81 lub 84 - mam na myśli błąd programu, nie ECU. Próbowałem znaleźć opis tych błędów ale bezskutecznie. Co do błędów ogólnie: P1320 jest jedynym błędem centralki sterującej silnikiem, poza tym w body kompie są jeszcze dwa: B1047 linia szeregowa LIN przerwa (sporadyczny) U1739 IBS czujnik akumulatora (sporadyczny) Czy to może być powodem niemożliwości wykonania adaptacji aktywatora? Ja przez brak błędów rozumiem brak błędów w centralce silnika ale naprostujcie mnie jeżeli nie ma racji
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#764577 Wysłany:
23 Lut 2015, 00:31; Temat postu: Re: Błąd P1320 w Multiair - jak się tego pozbyć??? |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
darek_u napisał(a): - MES wyrzuca błąd 87 (najczęściej), czasami 81 lub 84 - mam na myśli błąd programu, nie ECU. Próbowałem znaleźć opis tych błędów ale bezskutecznie. To tutaj masz problem, który leży w oprogramowaniu/komputerze Zaktualizuj MES-a już jest wersja 2.4, natomiast wersja 2.3 (2.2 może też) miała błędy 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
darek_u |
#764578 Wysłany:
23 Lut 2015, 00:34; Temat postu: Re: Błąd P1320 w Multiair - jak się tego pozbyć??? |
|
 |
Sympatyk kropek |
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 135KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sporting
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 09 Gru 2014, Posty: 12
|
OK, czyli błędy body kompa nie mają wpływu? W sumie oba naraz powodują odłączenie start/stop co jest mi na rękę bo nie cierpię tego ustrojstwa 
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#764581 Wysłany:
25 Lut 2015, 21:10; Temat postu: Re: Błąd P1320 w Multiair - jak się tego pozbyć??? |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
Jak nie widać ich na liście błędów po połączeniu z centralką silnika, to moim zdaniem nie powinny mieć znaczenia. Ale można spróbować je skasować [ Dodano: 25 Lut 2015 20:09 ]https://www.youtube.com/watch?v=4PWjCMGDliM [ Dodano: 25 Lut 2015 20:10 ]nagrywane długopisem 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
Szym |
#818445 Wysłany:
27 Sty 2017, 22:59; Temat postu: Re: Błąd P1320 w Multiair - jak się tego pozbyć??? |
|
 |
Forumowicz |
Imię: Szymon
Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 16V 135KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 01 Gru 2016, Posty: 3
|
Witam, odkopię trochę temat, ponieważ również mam problem z błędem P1320. W nowo zakupionym Evo 1.4 turbo zabrałem się za wymianą oleju, oczywiście Selenia zalecana w instrukcji obsługi. W MES 2.2 po kliknięciu "wymiana oleju" wywaliło błąd P1320 czyli tak samo jak u autora tematu. Proszę o pomoc w usunięciu tego błędu, tak abym mógł przeprowadzić adaptację uniair (teraz po próbie wykonania wywala błąd 87).
Oczywiście sposób z filmu wyżej próbowałem i niestety dalej to samo...
|
|
Góra |
|
 |
krowka |
#819119 Wysłany:
10 Lut 2017, 13:55; Temat postu: Re: Błąd P1320 w Multiair - jak się tego pozbyć??? |
|
 |
Ekstremista |
 |
Imię: Marek
Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 13 Cze 2007, Posty: 1614 Pomógł: 9
|
W pierwszej kolejności proponuję przeczytać wątek od początku do końca i skorzystać z nowszej wersji MES.
_________________ FIAT 500X Lounge 2016 brązowy magnetico, 1.4 MultiAir II Turbo 140KM FIAT Grande Punto Emotion 2007 czarny crossover, 1.4 8V 77KM - był od 29.05.2007 do 03.03.2024 FIAT UNO 1993 45 MKII czerwona strzała - był Peugeot 206 Pop Art 2005 1.4 8V 75KM - żonkowóz - był
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#829468 Wysłany:
17 Paź 2017, 21:45; Temat postu: Re: Błąd P1320 w Multiair - jak się tego pozbyć??? |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
Odgrzeję kotleta... ale może kiedyś komuś się przyda: Walczyłem dziś z P1320 po wymianie rozrządu i wykonaniu procedury zmiany paska rozrządu. Od ostatniej wymiany zapomniałem jak to się robi i znowu dochodziłem Pozycja zapłon, silnik wył: Robiny procedurę wymiany paska rozrządu/czujnika obr. "Replacement of RPM sensor or distrubution belt" LUB "Phonic wheel learn reset" - wg opisu te procedury robią w centralce to samo. OFF czekamy 60-90sekund Odpalamy Wyskoczy mrugający check i niekasowalny P1320. czekamy aż się zagrzeje do temp min 80*C (monitorować MES-em, bo wskaźnik jest nic nie warty - pokazuje środek - (niby pięknie trzyma 90*C) a w rzeczywistości wtedy temp pływa od ~70 do chyba ~115*C  - jakby odzwierciedlał stan faktyczny, to powinien pływać środek +/- 1 kreska  ), przegazówka do prawie odcinki n>6000rpm na minimum 3 sekundy, powtarzamy 3 razy, nie gasimy silnika i robimy: "UniAir actuator dispersion correction", check zniknie po ponownym uruchomieniu silnika. Jeśli nie da rady zrobić "UniAir actuator dispersion correction", tzn, że coś robimy źle lub jest inny problem. Inna bajka jest taka, że po wykonaniu "wymiana oleju", wyskakuje P1320, ale powinien zniknąć po wykonaniu "UniAir actuator dispersion correction". Jak nie działa, to może temp silnika za niska? Bo szczerze mówiąc nigdy z tym problemu nie miałem. Wymiana oleju -> "UniAir actuator dispersion correction" i po temacie.
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
Skitarius |
#849057 Wysłany:
01 Sie 2019, 17:05; Temat postu: Re: Błąd P1320 w Multiair - jak się tego pozbyć??? |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Oleksandr
Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 16V 105KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 23 Kwi 2019, Posty: 10
|
Ktoś jeszcze miał problem po uruchomieniu procedury wymiany oleju poprzez AlfaOBD? Przy próbie zrobienia "UniAir Dispersion Correction" program pisze "Condition Not Observed: AFAS UniAir correction not enabled".  Robię to oczywiście na cieplym silniku, nie ma żadnych blędów poza tym cholernym p1320.
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#849085 Wysłany:
03 Sie 2019, 02:01; Temat postu: Re: Błąd P1320 w Multiair - jak się tego pozbyć??? |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
Skitarius napisał(a): Ktoś jeszcze miał problem po uruchomieniu procedury wymiany oleju poprzez AlfaOBD? Przy próbie zrobienia "UniAir Dispersion Correction" program pisze "Condition Not Observed: AFAS UniAir correction not enabled".  Robię to oczywiście na cieplym silniku, nie ma żadnych blędów poza tym cholernym p1320. Temat opanowany - trzeba było zrobić to MES-em 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
Skitarius |
#849087 Wysłany:
03 Sie 2019, 14:16; Temat postu: Re: Błąd P1320 w Multiair - jak się tego pozbyć??? |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Oleksandr
Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 16V 105KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 23 Kwi 2019, Posty: 10
|
Dokładnie, dzięki.  Tak z ciekawości, ta kalibracja pomogłą z nierówną pracą na jałowym - na zimnym silniku i jak stoję z włączoną klimą. Więc uważam że w tych silnikach gdzie jest możliwość zrobienia kalibraci trzeba ją robić. Z tego co czytałem o Multiair pozwala to otwierać zarowy dokladnie wtedy kiedy trzeba - bo ich otwarcie w zależności od oleju i stanu zużycie elementów może trwaćróżną iłość czasu. Jest w Internecie ciekawy artykuł Schaefflera o tym systemie: https://www.schaeffler.com/remotemedien ... _18_en.pdf
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 16 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|