You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 15 Cze 2025, 18:45

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 5 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #83197 Wysłany: 18 Sty 2008, 23:41; 
 Temat postu: Silnik 178B5000 - remont
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Gorzów Wlkp.
Rejestracja: 18 Sty 2008,
Posty: 6
Witam wazystkich,mam taką oto sprawę:klękł mi silnik 178B5000,czyli 1.2 8 v 75 KM ze wspomaganiem.Mam wał do szlifu,2 cylindry do tulejowania,2 korbowody do wymiany-to tak z grubsza.Czy szukając innego silnika(pomijając remont mojego) muszę szukać takiego samego czy mogę kupić 1.2 60 KM pod wspomaganie i założyć mu moją głowicę i będzie ok.Może ktoś ma namiary na rzetelnych handlarzy częsciami,bo na allegro najcześciaj słyszałem od sprzedających że ich silniki są w stanie super i mają najechane "50 gora 70 tys.",albo nie wiedzieli nic konkretnego oprócz ceny.Z góry dzięki za pomoc,pozdrawiam.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #83205 Wysłany: 19 Sty 2008, 00:18; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Beskid Wyspowy
Rejestracja: 24 Paź 2007,
Posty: 992
Remont twojego rzeczywiście pomiń, to się naprawdę nie opłaca.

Ja kupiłem przez Allegro i kupiłem dobry silnik. Nie można ocenic stanu technicznego silnika kiedy leży bez oleju w garażu, ale można sprawdzić jego przebieg metodą pośrednią. Jest to luz wzdłużny wału. Ten luz narasta wraz z przejechanymi kilometrami, a dokładniej z czasem wciśnięcia sprzęgła. W niezłym silniku ten luz powinien być żaden lub ledwo wyczuwalny. Jak się pociągnie i pchnie za koło zamachowe to odczuwa się ten luz. Jeśli on przekracza 2 mm to sobie lepiej odpuścić ten silnik. Dobrze jest jak silnik nie był myty, bo widać jego wycieki. minimalne zawsze będą, jak ich nie ma, czyli umyty, to sprawa podejrzana.

Ja na wszelki wypadek, żeby nie mieć problemów kupiłem dokładnie taki model jak potrzebowałem, dzieki temu stary częściowo jest źródłem części zamiennych, a zwłaszcza głowica. Inaczej przy innym typie tego komfortu nie mamy.

Możesz się oprzeć na moich radach lub nie, w końcu pewna grupa forumowiczów określa mnie jako nie mającego pojęcia o mechanice i jako człowieka ograniczonego :lol:

Ps. Mój nowy silnik miał pewne obrażenia mechaniczne tj. pogięta miskę, zgietą rurę powrotu płynu do pompy wodnej i utrącony fragment pokrywy zaworów, ale w moim pojeciu to był plus, bo dowodził, że silnik pochodzi z rozbitka, czyli auta na chodzie przed kolizja, a nie ze złomowanego zgniłka z wielkim przebiegiem. Wszystkie uszkodzone elementy mialem w swoim starym silniku, więc problemu nie było.

_________________
Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04


Góra
 Profil  
 
 
 Post #83209 Wysłany: 19 Sty 2008, 00:44; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Sieradz/Opole
Rejestracja: 18 Maj 2007,
Posty: 366
Tezet1956 napisał(a):

Możesz się oprzeć na moich radach lub nie, w końcu pewna grupa forumowiczów określa mnie jako nie mającego pojęcia o mechanice i jako człowieka ograniczonego :lol:


oh Tezet1956 ... ty to lubisz sie uzalac nad soba :lol: Nikt nie twierdzi ze nie znasz sie na mechanice ale w jednej sprawie po prostu nie masz racji . Tak trudno Ci to zaakceptowac ?

_________________
www.team50.pl


Góra
 Profil  
 
 
 Post #83320 Wysłany: 19 Sty 2008, 15:27; 
 Temat postu: Re: Silnik 178B5000-proszę o pomoc!!!
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Gorzów Wlkp.
Rejestracja: 18 Sty 2008,
Posty: 6
Dzieki za odzew,a jak jest z dołem silnika 1.2 8v 75 KM a 1.2 8v 60 KM,jest miedzy nimi różnica czy nie?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #83334 Wysłany: 19 Sty 2008, 16:08; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
Żadna :) Wszystko jest takie same. Różnica polega tylko na głowicy, kolektorze dolotowym i sterowaniem.

_________________
Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...

Sprzedam części do Punto GT --> link


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 5 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO