You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 16 Sty 2019, 06:48

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 5 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #845140 Wysłany: 07 Sty 2019, 22:18; 
 Temat postu: HGT 1.8 ciężko odpala na zimnym, czujnik temperatury płynu?
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Boguś
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: wielkopolskie [P]
Rejestracja: 22 Gru 2018,
Posty: 13
Cześć, mam problem od tygodnia z odpalaniem na zimnym. Auto odpala może za 10-tym razem, jak już się uda to widać, że nie ma tzw. ssania tylko od razu chodzi na ok 800 obr/min. Kiedyś było zawsze tak, że przez jakiś czas chodził na 1200, potem jak się trochę rozgrzał to obroty opadały na 830. Akumulator ok, termostat nowy bo był z nim problem i się nie dogrzewał. Szukając tu informacji dowiedziałem się, że może to być źle działający MAP sensor (co on tak konkretnie mierzy?), ale dziś podłączyłem komputer i chyba znalazłem winowajcę. Auto zimne, na dworze koło zera, a on na starcie zaczynał z temperaturą silnika 52°C. Potem temperatura ładnie rosła aż do momentu włączenia się wentylatora przy 90-paru stopniach. Czy to raczej czujnik temperatury cieczy chłodzącej jest winien? Jeśli tak, to który to jest? Zlokalizowałem jeden chyba w korpusie termostatu, ale tutaj znalazłem sporo informacji o czujniku wkręconym w blok. Dodam, że to co pokazywał komputer pokrywało się ze wskazówką - przy próbie odpalenia i zaraz po udanym odpaleniu wskazówka była już na pierwszej albo drugiej kresce.


Ostatnio edytowany przez odie, 07 Sty 2019, 23:46, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil  
 

 
 Post #845145 Wysłany: 07 Sty 2019, 23:30; 
 Temat postu: Re: HGT 1.8 ciężko odpala na zimnym, czyjnik temperatury pły
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 13939
Pomógł: 111
odie napisał(a):
MAP sensor (co on tak konkretnie mierzy?)


Ciśnienie i temperaturę powietrza w dolocie.

_________________
Image
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 90 000 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #845162 Wysłany: 08 Sty 2019, 15:17; 
 Temat postu: Re: HGT 1.8 ciężko odpala na zimnym, czujnik temperatury pły
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Boguś
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: wielkopolskie [P]
Rejestracja: 22 Gru 2018,
Posty: 13
domin45670 napisał(a):
Ciśnienie i temperaturę powietrza w dolocie.


Są te parametry w Multiscanecu? Bo znalazłem tam tylko Engine temperature [°C] - to raczej temperatura cieczy chłodzącej oraz Intake air quantity - [gr/s] to raczej ilość powietrza z przepływomierza. Nie ma żadnego wskazania od temperatury powietrza. Czy ktoś orientuje się czy czujnik cieczy chłodzącej jest tutaj jeden czy może tak jak w VAG-ach dwa: jeden dla ECU, a drugi na zegary? Chciałbym wiedzieć i jeśli jeden to jutro podjechałbym go kupić i wymienię - zobaczymy czy pomoże.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #845165 Wysłany: 08 Sty 2019, 16:56; 
 Temat postu: Re: HGT 1.8 ciężko odpala na zimnym, czujnik temperatury pły
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 13939
Pomógł: 111
Dla wersji PIIFL 1.8 16v jest tak jak piszesz w mojej wersji. Niestety nie wiem jak to wygląda w najnowszej wersji.
U mnie można sprawdzić przepływ powietrza kg/h i temperaturę.

_________________
Image
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 90 000 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #845191 Wysłany: 10 Sty 2019, 17:53; 
 Temat postu: Re: HGT 1.8 ciężko odpala na zimnym, czujnik temperatury pły
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Boguś
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: wielkopolskie [P]
Rejestracja: 22 Gru 2018,
Posty: 13
Dobra, poradziłem sobie z problemem - opiszę, może komuś się przyda.
Zadzwoniłem do sklepu motoryzacyjnego żeby znaleźli mi ten czujnik. Pani spytała jeszcze tylko o kolor wtyczki (u mnie czarna) i wg VIN dobrała odpowiedni. Sprawdziłem wcześniej, że wg ePER-a jest tylko jeden i to ten, którego zlokalizowałem w korpusie termostatu pod odcinkiem dolotu biegnącym od filtra powietrza do przepływomierza. Symbol wg ePER: 467534479. Kosztował 29 zł, firma Vernet. Tylko tego miała na stanie - inne możliwe na następny dzień, a mi się spieszyło trochę. Zanim go zamontowałem sprawdziłem jeszcze raz co komputer pokazuje na zimnym silniku, było 62°C a na dworze koło zera. Odpiąłem wtyczkę i odpaliłem auto (wtyczka przewodu ma zaczep, który trzeba lekko odgiąć przed zdjęciem, u mnie był z tyłu). Odpalił łatwiej, ale jeszcze nie idealnie. Komputer pokazywał temp. silnika 20°C mimo, że silnik nadal zimny. Podejrzewam, że to wartość domyślna w trybie awaryjnym jeśli nie ma sygnału z czujnika. Oczywiście błąd czujnika się pojawił. Po skasowaniu podłączyłem nowy czujnik bez montażu i wtedy pokazał 4°C i odpalił już bardzo ładnie. Odkręciłem stary czujnik, był na jakiś klej. Miał też podkładkę, nowy miał też ją w komplecie. I tu niespodzianka, czujnik jest tak usytuowany, że nie ścieknie przy wymianie ani kropli płynu. Dokręciłem, zamontowałem pokrywę filtra powietrza i wszystko zaczęło działać nawet lepiej niż wcześniej bo pamiętam, że nawet jak niby działał to miał przy tej temp. zewnętrznej niższe obroty na zimnym niż teraz, więc czujnik pewnie wtedy pokazywał więcej niż było faktycznie.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 5 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2013
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO