|
Obecny czas: 18 Maj 2025, 08:09
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
_adams_ |
#846429 Wysłany:
03 Mar 2019, 13:00; Temat postu: Re: Awaria systemu multiair-system do wymiany. |
|
 |
Forumowicz |
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 16V 135KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 03 Mar 2019, Posty: 2
|
Cześć.
Czytam wątki bo właśnie kupiłem Evo i dziwię się dlaczego tak namiętnie zalewacie te silniki wciskanym przez producenta pseudo olejem? W tych samych pieniądzach podejrzewam, można kupić markowy, wysokiej klasy olej.
Czytałem też na innym forum że T-jet jest bardzo wrażliwy na świece. Wymiana na irydowe może obniżyć spalanie nawet o 1l/100km.
Jakie macie z tym doświadczenia?
A wracając do tematu: czym skutkuje użytkowanie silnika z padniętym zaworem? U mnie chyba jest ok, ale tak pytam profilaktycznie. Jakie są możliwości usunięcia tego ustrojstwa mechanicznie i programowo u tunera przy okazji softu?
_________________ Punto Evo 1.4T 135KM A4 1.8T quattro 300KM
|
|
Góra |
|
 |
|
|
ipIV |
#847027 Wysłany:
02 Kwi 2019, 11:09; Temat postu: Re: Awaria systemu multiair-system do wymiany. |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
_adams_ napisał(a): Czytałem też na innym forum że T-jet jest bardzo wrażliwy na świece. Wymiana na irydowe może obniżyć spalanie nawet o 1l/100km. Przecież fabryczne to są irydowe.... _adams_ napisał(a): A wracając do tematu: czym skutkuje użytkowanie silnika z padniętym zaworem? U mnie chyba jest ok, ale tak pytam profilaktycznie. Nie polecam, chyba że chcesz zrobić remont kapitalny / wymienić silnik  Będzie dostawać za mało powietrza = zaleje i przestanie pracować na 1 cyl, w konsekwencji uszkodzi się katalizator, silnik przejdzie w tryb awaryjny i nie poszalejesz mocą może 10-15KM. Jak Multiair uszkodzi się mechanicznie i będzie się na tym długotrwale jeździć, to z czasem zrobi się kasza w głowicy. Ale wątpię, że ktoś o zdrowych zmysłach jeździłby z takimi objawami.
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
_adams_ |
#848068 Wysłany:
02 Cze 2019, 23:53; Temat postu: Re: Awaria systemu multiair-system do wymiany. |
|
 |
Forumowicz |
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 16V 135KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 03 Mar 2019, Posty: 2
|
Właśnie padł u mnie aktywator - zdjąłem pokrywę i widać że było tam coś grzebane. Ten Niemiec na pewno nie płakał jak sprzedawał Mam pytanie w kwestii wymiany - zanim to się wypełni olejem to zawory ssące nie pracują poprawnie. Nie ma ryzyka kolizji? Ktoś to wymieniał we własnym zakresie? Wymiana nie wygląda na szczególnie trudną - ledwo kilka śrub.
_________________ Punto Evo 1.4T 135KM A4 1.8T quattro 300KM
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#848096 Wysłany:
04 Cze 2019, 22:43; Temat postu: Re: Awaria systemu multiair-system do wymiany. |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
_adams_ napisał(a): Mam pytanie w kwestii wymiany - zanim to się wypełni olejem to zawory ssące nie pracują poprawnie. Nie ma ryzyka kolizji? Ktoś to wymieniał we własnym zakresie? Nie ma ryzyka kolizji. Zapowietrzony aktywator po prostu w ogóle nie będzie otwierał zaworów ssących, lub będzie je otwierał nie tak mocno jak jest wymagane. Po montażu należy np. strzykawką z igłą wypełnić otwory przelewowe i spróbować napełnić zasobnik oleju (tu wchodzi najmniej bo kilkanaście ml i ja bym odpuścił) do przelewów wchodzi kilkaset ml. Do wymiany potrzebne są: - Filtr oleju do aktywatora, - Uszczelka pokrywy zaworów, - Uszczelka aktywatora, - Nowe śruby aktywatora (w sumie można je odpuścić) - Klucz Ribe bodajże 8 lub 9. To nie jest zwykły torx, natomiast nowe śruby jakie sprzedają w ASO to już jest torx. Dodatkowo będzie potrzebne coś, żeby powciskać cylinderki sekcji tłoczącej, bo bez tego nie zamontujesz aktywatora w odpowiedniej pozycji. Ja to załatwiłem kołeczkami zrobionymi z drewnianej listwy fi 10mm ucięte na ok. 15-20mm. Powinno się mieć do tego specjalny przyrząd. Jakbym miał dostęp do obrabiarek, to bym sobie wyrzeźbił taki przyrząd. On kosztuje w okolicach 1000zł. Przerabiałem demontaż/montaż aktywatora bo podejrzenie padło na niego ale to nie był on [ Dodano: 04 Cze 2019 22:41 ]Tu możesz poczytać, coś tam powrzucałem: post842898.html#p842898Tu instrukcja in inglisz z pomocą przyrządu: https://www.alfaworkshop.co.uk/Alfa_MiT ... oval.shtmlJa tak jak powiedziałem do montażu powciskałem tłoczki sekcji tłoczącej palcami i włożyłem drewniany kołeczek żeby się nie cofnęły. Takie druciarstwo, ale pacjent przeżył i już zrobił 10kkm  Po wymianie i pierwszym odpaleniu oczywiście należy przeprowadzić procedurę wymiany aktywatora i kalibrację modułu za pomocą np. MES-a.
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|