You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 17 Cze 2025, 02:33

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 64 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #77772 Wysłany: 04 Sty 2008, 15:13; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 17 Lip 2007,
Posty: 221
Dobrze, że w tym ASO w ogóle podjęli się czegoś takiego jak czyszczenie silniczka. W moim o tym nie chcieli słyszeć twierdząc, że to jakieś garażane sposoby które jeszcze bardziej szkodzą -i kupili nowy.

_________________
Kropek 55s 97r, 1.1, 55KM
Astra II, 98r, 1.8 16v, 116 KM


Góra
 Profil  
 

 
 Post #77818 Wysłany: 04 Sty 2008, 16:28; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Beskid Wyspowy
Rejestracja: 24 Paź 2007,
Posty: 992
wampir_wawelski napisał(a):
W moim o tym nie chcieli słyszeć twierdząc, że to jakieś garażane sposoby które jeszcze bardziej szkodzą -i kupili nowy.
Kolejna kartka do albumu twojego ASO. Zepsutemu nie można zaszkodzić, ale jak się ma na nowym marżę 200 zł to lepiej tak chrzanić :lol:

_________________
Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04


Góra
 Profil  
 
 
 Post #77823 Wysłany: 04 Sty 2008, 16:35; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 Cze 2007,
Posty: 96
A może wiecie jaki jest rozmiar tej śrubki M4, fabrycznie z łbem Torx 20, mocującej krokowy do obudowy przepustnicy ?
Chodzi mi o jej długość.
Chcę ją wymienić na zwykłe M4 z łbem sześciokątnym.
Tak jak to zalecają w tym poradniku:
http://punto.autokacik.pl/Zrobtosam/krokowy/krokowy.htm
Bo niestety jedna z nich jest nieco "zjechana".

_________________
Fiat Punto 55 S '97


Góra
 Profil  
 
 
 Post #77831 Wysłany: 04 Sty 2008, 16:54; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Beskid Wyspowy
Rejestracja: 24 Paź 2007,
Posty: 992
Po wykręceniu utnij nową na podobną długość, ja tak zrobiłem.
Długość gwintu tak około 1,5-2 cm. I to raczej M5 o ile pamiętam.

_________________
Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04


Góra
 Profil  
 
 
 Post #80320 Wysłany: 10 Sty 2008, 11:14; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Waldek
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Emotion
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 13 Paź 2007,
Posty: 692
Pomógł: 2
W moim przypadku szalejących obrotów winny był czujnik temperatury silnika przekazujący temperaturę do komputera.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #80562 Wysłany: 10 Sty 2008, 22:04; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Gdynia
Rejestracja: 09 Sty 2008,
Posty: 33
Ja miałem tak że czasem już na 3tyś obrotów mi wskakiwał ;)

Pojechałem do ASO i zgadnijcie co ...

Okazało się że to była wina uszczelki której prawie już nie było ;)
Mechanik wziął kawałek kartoniku z jakiegoś pudełka, przyłożył do miejsca gdzie miała się znajdować uszczelka, obił kluczem dookoła zbędne fragmenty odpadły śrubą wybił miejsca na śruby ;) Skręcił wszystko i gotowe ;)
Koszt 0 zł chyba że nie masz kartonika to musisz kupić jakąś tekturkę albo
uszczelkę ale tekturka taniej wyjdzie i łatwiej dostać ;)

Jak najłatwiej sprawdzić czy to uszczelka jest winna ?
Podnosimy przednią klapę zdejmujemy filtr powietrza, następnie bierzemy jakiś spray (coś łatwo palnego) odpalamy silnik i psikamy dookoła na uszczelkę pod tą obudową silnika krokowego gdzie łączy się z silnikiem :)

Mam nadzieję że kapujecie o co chodzi bo nie znam zbytnio nazewnictwa , jakbym miał zdjęcie to bym pokazał ;)

W każdym bądź razie jak podczas psikania silnik zmienia obroty to mamy pewność że na 100% winą falowania obrotów jest właśnie uszkodzenie uszczelki czyli dostaje się tak zwane "lewe powietrze".
Wymieniamy uszczelkę i gitara ;]

Tak więc zanim mechanik każe kupić Ci silniczek krokowy, sondę lambda czy co tam jeszcze może wymyślić, to radzę Ci najpierw moim sposobem sprawdzić czy to przypadkiem nie uszczelka ;)

Pewnie niektórzy się zastanawiają jakim cudem w ASO zapłaciłem 0 zł
i zobaczyłem jak to się naprawia ? Ano jak się tam zna mechanika to tak właśnie jest ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #80567 Wysłany: 10 Sty 2008, 22:19; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Beskid Wyspowy
Rejestracja: 24 Paź 2007,
Posty: 992
Zapewne piszesz o uszczelce pod przepustnicą.

_________________
Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04


Góra
 Profil  
 
 
 Post #80582 Wysłany: 10 Sty 2008, 22:55; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Gdynia
Rejestracja: 09 Sty 2008,
Posty: 33
Pewnie tak ;) Ja się tam nie znam za bardzo ...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #84885 Wysłany: 24 Sty 2008, 11:16; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Opoczno
Rejestracja: 03 Wrz 2007,
Posty: 139
Tylko jedno mnie zastanawia, moze ktos mnie oświeci. Po co się resetuje kompa po wyczyszczeniu silniczka krokowego?

I kolejne pytanie, czy po wyjęciu krokowca uszczelka się niszczy zawsze i trzeba ją wymienić ewentualnie jak ktos pisał dorobić z kawałka kartonu?

_________________
Punto 55, benzyna + LPG


Góra
 Profil  
 
 
 Post #84952 Wysłany: 25 Sty 2008, 00:17; 
 Temat postu:
Offline
Forumowicz

Rejestracja: 24 Sty 2008,
Posty: 3
Objawy falowania mogą być powodowane przez TPS (czujnik położenia przepustnicy) ostatnio sprawdzałem kilka modułów przepustnicy
(co prawda do pandy 1.1 i 1.2) i właśnie powodowały dziwne zachowanie
silnika - wolne obroty np. 2300, falowanie 1000 - 3000, lub max obroty
5tys. po odpaleniu silnika :) - i tylko w jednym przypadku examiner wykrywał błąd czujnika pożenia przepustnicy.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #85381 Wysłany: 31 Sty 2008, 21:27; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: małopolska
Rejestracja: 26 Sty 2008,
Posty: 5
Mam ten sam problem. Dobrze że tu zajrzałam, zaraz pokarzę stronkę mężowi (przeciwnikowi punt) i może dzieki waszej pomocy uda sie coś zaradzić! :) i obejdzie sie bez mechanika!

[ Dodano: 29 Sty 2008 20:59 ]
Panowie a ile kosztuje silniczek krokowy?
Mąż wyczyścił, tak jak powyżej napisane.Nie przyniosło to skutku.

[ Dodano: 31 Sty 2008 20:27 ]
Moja biedna kropka musiała jednak iść do p.doktora :( winowajca szalejących obrotów okazał sie czujnik temperatury.

_________________
kropka 1.2 75 SX '97


Góra
 Profil  
 
 
 Post #87605 Wysłany: 01 Lut 2008, 20:51; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Okolice Wawy
Rejestracja: 01 Lut 2008,
Posty: 27
Miałem taka samą sytuacje :( wykręciłem czujnik temperatury plynu chłodzącego umyłem w rozpuszczalniku wysuszyłem powietrzem zresetowałem komputer i było ok:). Te skakanie obrotów to jest tak zwany tryb awaryjny jaki sie uruchamia gdy coś jest nie tak. W taki sposób zaoszczędziłem jakies 1000 zł.:)

Pozdrawiam


Góra
 Profil  
 
 
 Post #87640 Wysłany: 01 Lut 2008, 21:44; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Beskid Wyspowy
Rejestracja: 24 Paź 2007,
Posty: 992
Mr.Voo napisał(a):
wykręciłem czujnik temperatury plynu chłodzącego umyłem w rozpuszczalniku wysuszyłem powietrzem zresetowałem komputer i było ok:)
A dokładniej możesz napisać jak to umycie wpłynęło na jego odczyty? A ten reset komputera jak zrobiłeś?

_________________
Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04


Góra
 Profil  
 
 
 Post #87648 Wysłany: 01 Lut 2008, 22:03; 
 Temat postu:
Offline
Forumowicz

Rejestracja: 24 Sty 2008,
Posty: 3
Mr.Voo napisał(a):
wykręciłem czujnik temperatury plynu chłodzącego umyłem w rozpuszczalniku wysuszyłem powietrzem zresetowałem komputer i było ok:)


hmm wymycie czujnika raczej w niczym nie pomogło :) , możliwe ze styki były zaśniedziałe i wyjęcie/włożenie kostki je oczyściło


Góra
 Profil  
 
 
 Post #87855 Wysłany: 02 Lut 2008, 15:49; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Okolice Wawy
Rejestracja: 01 Lut 2008,
Posty: 27
Kolego Tezet1956 komputer czytał tak jak powinien zero skoków obrotów. Wykreć czujnik umuj go wysusz podłącz go spowrotem i dopiero odłącz akumulator, restart to może troche szerokie powiedzenie ale wystarczy że odłączysz na jakies 15 min akumulator i musi działać:) Mnie tez namawiali na wymiane silniczka krokowego, sondy a udało mi sie samemu dojść jak to zrobić:) jak to nie pomoże to odłącz go całkiem i nie będzie skakał ale bedzie sie cały czas palił wtrysk i wtedy bedziesz musiał kupić nowy w ASO koszt około 50 zł


Góra
 Profil  
 
 
 Post #104365 Wysłany: 18 Mar 2008, 13:32; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: 42-530
Rejestracja: 15 Mar 2008,
Posty: 100
kedlaw napisał(a):
W moim przypadku szalejących obrotów winny był czujnik temperatury silnika przekazujący temperaturę do komputera.

Ten sam silnik, ta sama przypadlosc, w nieautoryzowanym , ale fiatowskim warsztacie, na szybko zresetowanie komputera, nie pomoglo, to zresetowanie + wymiana czujnika.

Nie pamietam ceny czujnika, ale koszt calosci to 50 pln + koszt czesci.

_________________
Fiat Punto I 75 SX


Góra
 Profil  
 
 
 Post #143043 Wysłany: 08 Lip 2008, 18:29; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: KOSZALIN
Rejestracja: 01 Lut 2008,
Posty: 34
witam chciałem odnowić post gdyż coś podobnego mi się przytrafiło tzn
na biegu jałowym czyli na luzie obroty potrafią mi spać do zera potem powracają do 1,2-1,5 tys i ponownie spadek, gdy nie dodam gazu zgaśnie gdy dodam ustaje i silnik chodzi normalnie nieraz to sie powatarza ponownie po dodaniu gazu. czy to silniczek krokowy jest tego przyczyną???? proszę o porady pozdrawiam Radek


9.07.2008
dzisiaj rozebrałem przepustnicę i wyciągnąłem silniczek krokowy był brudny wyczyściłem co mogłem i ponownie go zamontowałem. po zamontowaniu obroty szalały od 2 do 3 tys i wzrastały do 5 tys. teraz już ustały i są w granicach 1 tys obr/min ale jest już ciepły niewiem jak zachowa się na zimnym czy po takich objawach można stwierdzić iż silniczek padł??????
i jeszcze jedno pytanie czy trzpień silniczka powinien dać się wcisnąć do środka czy też nie ???? u mnie jest tak że dał się wcisnąć ale wyciągnąć już nie :-)) oczywiście robiłem to delikatnie.... proszę o poradę Pozdrawiam


Góra
 Profil  
 
 
 Post #143438 Wysłany: 09 Lip 2008, 22:52; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Beskid Wyspowy
Rejestracja: 24 Paź 2007,
Posty: 992
Często konieczne jest też wykąpanie silniczka w benzynie ekstrakcyjnej, a szczególnie trzpienia i szczeliny wokół niego. Do tego wskazane jest przetarcie wacikiem kanału powietrzego w którym trzpień się porusza (część przepustnicy) aby usunąć wszystkie możliwe paprochy zakłócające ruch trzpienia.

O pewnym uszkodzeniu krokowca może świadczyć podmiana na inny sprawny silniczek.

_________________
Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04


Góra
 Profil  
 
 
 Post #153053 Wysłany: 05 Sie 2008, 13:23; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: KOSZALIN
Rejestracja: 01 Lut 2008,
Posty: 34
Witam ponownie mam pytanie do osób które miały problem z silniczkiem krokowym. CZY KTOS Z WAS KUPIL MOZE NOWY NA ALLEGRO??? bo nowy kosztuje ponad 300 zł (w sklepie) a na allegro ok 40 zł ?? jak to się spisuje i czy warto kupić taki zamiennik ?? proszę o opinie pozdrawiam

_________________
Punto I, 94r. 1,2 MPI, 75KM :-)

Posiadam Instrukcje obsługi w formacie .pdf - z chęcią udostępnię innym:-))


Góra
 Profil  
 
 
 Post #153542 Wysłany: 06 Sie 2008, 19:49; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: slupsk
Rejestracja: 31 Maj 2008,
Posty: 38
podlacz pod kompa


Góra
 Profil  
 
 
 Post #153980 Wysłany: 07 Sie 2008, 19:52; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: szamotuly wlkp
Rejestracja: 13 Paź 2007,
Posty: 291
Witam wszystkich...może stwierdzicie,że baba nie powinna się odzywać na takie tematy,ale miałam podobny problem z moim samochodem. Jak Was interesuje lektura to zapraszam...
http://fiatpunto.com.pl/topic6018.html :D

_________________
kocham auta i nie tylko :)
http://fiatpunto.com.pl/img,IMG_479cece4dbbb23248.jpg
topic5727.html <--kliknij i dodaj komentarz
http://fiatpunto.com.pl/img,IMG_498f448de20757081.jpg


Góra
 Profil  
 
 
 Post #358857 Wysłany: 23 Kwi 2010, 19:12; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Sochaczew
Rejestracja: 23 Kwi 2010,
Posty: 7
Pisze po raz pierwszy, wiec chcialem Was wszystkich serdecznie powitac i przeprosic za odgrzewanie kotlecika.

Trafilem na to forum, gdyz mam problem z mojej narzeczonej kropka. Wszystko w temacie, faluja obroty jak w filmiku z linka http://www.youtube.com/watch?v=si0VnA-N90Q
Silnik krokowy wlasnie dzis wymienilem i teraz mam pare pytan po przeczytaniu tego watku. Otóż
1. Jak zresetowac kompa?
2. Gdzie w puncie jest zlacze diagnostyczne?
3. Ile w kropce jest czujnikow temperatury i gdzie one sa? Jeden chyba jest wkrecany w chlodnice z tego co pamietam?
4. Wyciagalem TPS-nie wiem czy jest tam cos do popsucia-da sie go jakos sprawdzic? Opornosc np?
5. Przyczyna moze byc tez podstawa przepustnicy? Nie wiem jak w kropkach ale jak mialem kiedys golfa 3, to byl to element wymienny i kosztowal 160zl, ile kosztuje do kropki?

Punto mk1, 1.2 8v, '95

pozdrawiam


Góra
 Profil  
 
 
 Post #358862 Wysłany: 23 Kwi 2010, 19:17; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf
Rejestracja: 23 Paź 2007,
Posty: 7422
Pomógł: 164
Salieri

ad1 ściągasz kleme na 10 minut
ad2 po lewej koło kompa
ad3 1 w chłodnicy
ad4 raczej niema tam co popsuć :E
ad5 nie wiem :E

_________________
Fiat Punto I 97 60KM 1.2 Pb+LPG 5D Biały jak umyty :>
topic20164.html


Image

było zwykłe "S" a teraz lekko doposażyłem ;D

Czy masz już darmowe Assistance?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #358864 Wysłany: 23 Kwi 2010, 19:23; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Sochaczew
Rejestracja: 23 Kwi 2010,
Posty: 7
dzieki,
a czy po wymianie nie wymagana jest np adaptacja silniczka krokowego?
I czy po tym jak wyjmowalem tps nie trzeba tez jakos go zaadoptowac? :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #358865 Wysłany: 23 Kwi 2010, 19:26; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf
Rejestracja: 23 Paź 2007,
Posty: 7422
Pomógł: 164
nie, a krokowiec skręcony bo ten bolec co w nim jest, jest na wkręcie i może być niedokręcony :> wiem miałem to u siebie i obroty na luzie 4000 :E

_________________
Fiat Punto I 97 60KM 1.2 Pb+LPG 5D Biały jak umyty :>
topic20164.html


Image

było zwykłe "S" a teraz lekko doposażyłem ;D

Czy masz już darmowe Assistance?


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 64 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO