|
Obecny czas: 17 Cze 2025, 02:02
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
wampir_wawelski |
#77772 Wysłany:
04 Sty 2008, 15:13; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 17 Lip 2007, Posty: 221
|
Dobrze, że w tym ASO w ogóle podjęli się czegoś takiego jak czyszczenie silniczka. W moim o tym nie chcieli słyszeć twierdząc, że to jakieś garażane sposoby które jeszcze bardziej szkodzą -i kupili nowy.
_________________ Kropek 55s 97r, 1.1, 55KM
Astra II, 98r, 1.8 16v, 116 KM
|
|
Góra |
|
 |
|
|
Tezet1956 |
#77818 Wysłany:
04 Sty 2008, 16:28; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
wampir_wawelski napisał(a): W moim o tym nie chcieli słyszeć twierdząc, że to jakieś garażane sposoby które jeszcze bardziej szkodzą -i kupili nowy. Kolejna kartka do albumu twojego ASO. Zepsutemu nie można zaszkodzić, ale jak się ma na nowym marżę 200 zł to lepiej tak chrzanić 
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
 |
marcogal |
#77823 Wysłany:
04 Sty 2008, 16:35; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Rejestracja: 26 Cze 2007, Posty: 96
|
A może wiecie jaki jest rozmiar tej śrubki M4, fabrycznie z łbem Torx 20, mocującej krokowy do obudowy przepustnicy ?
Chodzi mi o jej długość.
Chcę ją wymienić na zwykłe M4 z łbem sześciokątnym.
Tak jak to zalecają w tym poradniku:
http://punto.autokacik.pl/Zrobtosam/krokowy/krokowy.htm
Bo niestety jedna z nich jest nieco "zjechana".
_________________ Fiat Punto 55 S '97
|
|
Góra |
|
 |
Tezet1956 |
#77831 Wysłany:
04 Sty 2008, 16:54; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
Po wykręceniu utnij nową na podobną długość, ja tak zrobiłem.
Długość gwintu tak około 1,5-2 cm. I to raczej M5 o ile pamiętam.
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
 |
kedlaw |
#80320 Wysłany:
10 Sty 2008, 11:14; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Waldek
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Emotion
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 13 Paź 2007, Posty: 692 Pomógł: 2
|
W moim przypadku szalejących obrotów winny był czujnik temperatury silnika przekazujący temperaturę do komputera.
|
|
Góra |
|
 |
Dalnet |
#80562 Wysłany:
10 Sty 2008, 22:04; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Gdynia Rejestracja: 09 Sty 2008, Posty: 33
|
Ja miałem tak że czasem już na 3tyś obrotów mi wskakiwał
Pojechałem do ASO i zgadnijcie co ...
Okazało się że to była wina uszczelki której prawie już nie było
Mechanik wziął kawałek kartoniku z jakiegoś pudełka, przyłożył do miejsca gdzie miała się znajdować uszczelka, obił kluczem dookoła zbędne fragmenty odpadły śrubą wybił miejsca na śruby  Skręcił wszystko i gotowe
Koszt 0 zł chyba że nie masz kartonika to musisz kupić jakąś tekturkę albo
uszczelkę ale tekturka taniej wyjdzie i łatwiej dostać
Jak najłatwiej sprawdzić czy to uszczelka jest winna ?
Podnosimy przednią klapę zdejmujemy filtr powietrza, następnie bierzemy jakiś spray (coś łatwo palnego) odpalamy silnik i psikamy dookoła na uszczelkę pod tą obudową silnika krokowego gdzie łączy się z silnikiem
Mam nadzieję że kapujecie o co chodzi bo nie znam zbytnio nazewnictwa , jakbym miał zdjęcie to bym pokazał
W każdym bądź razie jak podczas psikania silnik zmienia obroty to mamy pewność że na 100% winą falowania obrotów jest właśnie uszkodzenie uszczelki czyli dostaje się tak zwane "lewe powietrze".
Wymieniamy uszczelkę i gitara
Tak więc zanim mechanik każe kupić Ci silniczek krokowy, sondę lambda czy co tam jeszcze może wymyślić, to radzę Ci najpierw moim sposobem sprawdzić czy to przypadkiem nie uszczelka
Pewnie niektórzy się zastanawiają jakim cudem w ASO zapłaciłem 0 zł
i zobaczyłem jak to się naprawia ? Ano jak się tam zna mechanika to tak właśnie jest 
|
|
Góra |
|
 |
Tezet1956 |
#80567 Wysłany:
10 Sty 2008, 22:19; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
Zapewne piszesz o uszczelce pod przepustnicą.
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
 |
Dalnet |
#80582 Wysłany:
10 Sty 2008, 22:55; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Gdynia Rejestracja: 09 Sty 2008, Posty: 33
|
Pewnie tak  Ja się tam nie znam za bardzo ...
|
|
Góra |
|
 |
wito76 |
#84885 Wysłany:
24 Sty 2008, 11:16; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Opoczno Rejestracja: 03 Wrz 2007, Posty: 139
|
Tylko jedno mnie zastanawia, moze ktos mnie oświeci. Po co się resetuje kompa po wyczyszczeniu silniczka krokowego?
I kolejne pytanie, czy po wyjęciu krokowca uszczelka się niszczy zawsze i trzeba ją wymienić ewentualnie jak ktos pisał dorobić z kawałka kartonu?
_________________ Punto 55, benzyna + LPG
|
|
Góra |
|
 |
lupo7 |
#84952 Wysłany:
25 Sty 2008, 00:17; Temat postu: |
|
 |
Forumowicz |
Rejestracja: 24 Sty 2008, Posty: 3
|
Objawy falowania mogą być powodowane przez TPS (czujnik położenia przepustnicy) ostatnio sprawdzałem kilka modułów przepustnicy
(co prawda do pandy 1.1 i 1.2) i właśnie powodowały dziwne zachowanie
silnika - wolne obroty np. 2300, falowanie 1000 - 3000, lub max obroty
5tys. po odpaleniu silnika  - i tylko w jednym przypadku examiner wykrywał błąd czujnika pożenia przepustnicy.
|
|
Góra |
|
 |
muszynka |
#85381 Wysłany:
31 Sty 2008, 21:27; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: małopolska Rejestracja: 26 Sty 2008, Posty: 5
|
Mam ten sam problem. Dobrze że tu zajrzałam, zaraz pokarzę stronkę mężowi (przeciwnikowi punt) i może dzieki waszej pomocy uda sie coś zaradzić!  i obejdzie sie bez mechanika! [ Dodano: 29 Sty 2008 20:59 ]Panowie a ile kosztuje silniczek krokowy?
Mąż wyczyścił, tak jak powyżej napisane.Nie przyniosło to skutku. [ Dodano: 31 Sty 2008 20:27 ]Moja biedna kropka musiała jednak iść do p.doktora  winowajca szalejących obrotów okazał sie czujnik temperatury.
_________________ kropka 1.2 75 SX '97
|
|
Góra |
|
 |
Mr.Voo |
#87605 Wysłany:
01 Lut 2008, 20:51; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Okolice Wawy Rejestracja: 01 Lut 2008, Posty: 27
|
Miałem taka samą sytuacje  wykręciłem czujnik temperatury plynu chłodzącego umyłem w rozpuszczalniku wysuszyłem powietrzem zresetowałem komputer i było ok:). Te skakanie obrotów to jest tak zwany tryb awaryjny jaki sie uruchamia gdy coś jest nie tak. W taki sposób zaoszczędziłem jakies 1000 zł.
Pozdrawiam
|
|
Góra |
|
 |
Tezet1956 |
#87640 Wysłany:
01 Lut 2008, 21:44; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
Mr.Voo napisał(a): wykręciłem czujnik temperatury plynu chłodzącego umyłem w rozpuszczalniku wysuszyłem powietrzem zresetowałem komputer i było ok:) A dokładniej możesz napisać jak to umycie wpłynęło na jego odczyty? A ten reset komputera jak zrobiłeś?
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
 |
lupo7 |
#87648 Wysłany:
01 Lut 2008, 22:03; Temat postu: |
|
 |
Forumowicz |
Rejestracja: 24 Sty 2008, Posty: 3
|
Mr.Voo napisał(a): wykręciłem czujnik temperatury plynu chłodzącego umyłem w rozpuszczalniku wysuszyłem powietrzem zresetowałem komputer i było ok:)
hmm wymycie czujnika raczej w niczym nie pomogło  , możliwe ze styki były zaśniedziałe i wyjęcie/włożenie kostki je oczyściło
|
|
Góra |
|
 |
Mr.Voo |
#87855 Wysłany:
02 Lut 2008, 15:49; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Okolice Wawy Rejestracja: 01 Lut 2008, Posty: 27
|
Kolego Tezet1956 komputer czytał tak jak powinien zero skoków obrotów. Wykreć czujnik umuj go wysusz podłącz go spowrotem i dopiero odłącz akumulator, restart to może troche szerokie powiedzenie ale wystarczy że odłączysz na jakies 15 min akumulator i musi działać:) Mnie tez namawiali na wymiane silniczka krokowego, sondy a udało mi sie samemu dojść jak to zrobić:) jak to nie pomoże to odłącz go całkiem i nie będzie skakał ale bedzie sie cały czas palił wtrysk i wtedy bedziesz musiał kupić nowy w ASO koszt około 50 zł
|
|
Góra |
|
 |
sarsolot |
#104365 Wysłany:
18 Mar 2008, 13:32; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: 42-530 Rejestracja: 15 Mar 2008, Posty: 100
|
kedlaw napisał(a): W moim przypadku szalejących obrotów winny był czujnik temperatury silnika przekazujący temperaturę do komputera.
Ten sam silnik, ta sama przypadlosc, w nieautoryzowanym , ale fiatowskim warsztacie, na szybko zresetowanie komputera, nie pomoglo, to zresetowanie + wymiana czujnika.
Nie pamietam ceny czujnika, ale koszt calosci to 50 pln + koszt czesci.
_________________ Fiat Punto I 75 SX
|
|
Góra |
|
 |
Radula |
#143043 Wysłany:
08 Lip 2008, 18:29; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: KOSZALIN Rejestracja: 01 Lut 2008, Posty: 34
|
witam chciałem odnowić post gdyż coś podobnego mi się przytrafiło tzn
na biegu jałowym czyli na luzie obroty potrafią mi spać do zera potem powracają do 1,2-1,5 tys i ponownie spadek, gdy nie dodam gazu zgaśnie gdy dodam ustaje i silnik chodzi normalnie nieraz to sie powatarza ponownie po dodaniu gazu. czy to silniczek krokowy jest tego przyczyną???? proszę o porady pozdrawiam Radek
9.07.2008
dzisiaj rozebrałem przepustnicę i wyciągnąłem silniczek krokowy był brudny wyczyściłem co mogłem i ponownie go zamontowałem. po zamontowaniu obroty szalały od 2 do 3 tys i wzrastały do 5 tys. teraz już ustały i są w granicach 1 tys obr/min ale jest już ciepły niewiem jak zachowa się na zimnym czy po takich objawach można stwierdzić iż silniczek padł??????
i jeszcze jedno pytanie czy trzpień silniczka powinien dać się wcisnąć do środka czy też nie ???? u mnie jest tak że dał się wcisnąć ale wyciągnąć już nie  ) oczywiście robiłem to delikatnie.... proszę o poradę Pozdrawiam
|
|
Góra |
|
 |
Tezet1956 |
#143438 Wysłany:
09 Lip 2008, 22:52; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
Często konieczne jest też wykąpanie silniczka w benzynie ekstrakcyjnej, a szczególnie trzpienia i szczeliny wokół niego. Do tego wskazane jest przetarcie wacikiem kanału powietrzego w którym trzpień się porusza (część przepustnicy) aby usunąć wszystkie możliwe paprochy zakłócające ruch trzpienia.
O pewnym uszkodzeniu krokowca może świadczyć podmiana na inny sprawny silniczek.
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
 |
Radula |
#153053 Wysłany:
05 Sie 2008, 13:23; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: KOSZALIN Rejestracja: 01 Lut 2008, Posty: 34
|
Witam ponownie mam pytanie do osób które miały problem z silniczkiem krokowym. CZY KTOS Z WAS KUPIL MOZE NOWY NA ALLEGRO??? bo nowy kosztuje ponad 300 zł (w sklepie) a na allegro ok 40 zł ?? jak to się spisuje i czy warto kupić taki zamiennik ?? proszę o opinie pozdrawiam
_________________ Punto I, 94r. 1,2 MPI, 75KM
Posiadam Instrukcje obsługi w formacie .pdf - z chęcią udostępnię innym:-))
|
|
Góra |
|
 |
blackmoon |
#153542 Wysłany:
06 Sie 2008, 19:49; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: slupsk Rejestracja: 31 Maj 2008, Posty: 38
|
|
Góra |
|
 |
MADZIA M. |
#153980 Wysłany:
07 Sie 2008, 19:52; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: szamotuly wlkp Rejestracja: 13 Paź 2007, Posty: 291
|
|
Góra |
|
 |
Salieri |
#358857 Wysłany:
23 Kwi 2010, 19:12; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Sochaczew Rejestracja: 23 Kwi 2010, Posty: 7
|
Pisze po raz pierwszy, wiec chcialem Was wszystkich serdecznie powitac i przeprosic za odgrzewanie kotlecika.
Trafilem na to forum, gdyz mam problem z mojej narzeczonej kropka. Wszystko w temacie, faluja obroty jak w filmiku z linka http://www.youtube.com/watch?v=si0VnA-N90Q
Silnik krokowy wlasnie dzis wymienilem i teraz mam pare pytan po przeczytaniu tego watku. Otóż
1. Jak zresetowac kompa?
2. Gdzie w puncie jest zlacze diagnostyczne?
3. Ile w kropce jest czujnikow temperatury i gdzie one sa? Jeden chyba jest wkrecany w chlodnice z tego co pamietam?
4. Wyciagalem TPS-nie wiem czy jest tam cos do popsucia-da sie go jakos sprawdzic? Opornosc np?
5. Przyczyna moze byc tez podstawa przepustnicy? Nie wiem jak w kropkach ale jak mialem kiedys golfa 3, to byl to element wymienny i kosztowal 160zl, ile kosztuje do kropki?
Punto mk1, 1.2 8v, '95
pozdrawiam
|
|
Góra |
|
 |
nickoo |
#358862 Wysłany:
23 Kwi 2010, 19:17; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf Rejestracja: 23 Paź 2007, Posty: 7422 Pomógł: 164
|
Salieri
ad1 ściągasz kleme na 10 minut
ad2 po lewej koło kompa
ad3 1 w chłodnicy
ad4 raczej niema tam co popsuć
ad5 nie wiem 
_________________ Fiat Punto I 97 60KM 1.2 Pb+LPG 5D Biały jak umyty  topic20164.html

było zwykłe "S" a teraz lekko doposażyłem 
Czy masz już darmowe Assistance?
|
|
Góra |
|
 |
Salieri |
#358864 Wysłany:
23 Kwi 2010, 19:23; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Sochaczew Rejestracja: 23 Kwi 2010, Posty: 7
|
dzieki,
a czy po wymianie nie wymagana jest np adaptacja silniczka krokowego?
I czy po tym jak wyjmowalem tps nie trzeba tez jakos go zaadoptowac? 
|
|
Góra |
|
 |
nickoo |
#358865 Wysłany:
23 Kwi 2010, 19:26; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf Rejestracja: 23 Paź 2007, Posty: 7422 Pomógł: 164
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|