|
Obecny czas: 18 Cze 2025, 16:46
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 20 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
manjag |
#60019 Wysłany:
03 Lis 2007, 13:07; Temat postu: Podczas jazdy KROPKIEM zapala się kontrolka wtrysków... |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Jarocin Rejestracja: 03 Lis 2007, Posty: 6
|
Witam wszystkich szczęśliwych posiadaczy Kropki!
Tak się złożyło, że mój ojciec od 7 lat jest szczęśliwym posiadaczem Punto 1.2 75KM SX. Od pewnego czasu podczas jazdy, zapala się kontrolka wtrysków. Ponad to, Kropek raz po raz wchodzi na bardzo wysokie obroty i nie chce zejśc na niższe. Kłopot znika, gdy uruchomie ponownie silnik... Co może byc przyczyną, a może ktoś miał podobny problem?
Serdecznie pozdrawiam.
Manjag
_________________ Fiat Punto 1.2 75KM SX
|
|
Góra |
|
 |
|
|
rafalo |
#60140 Wysłany:
03 Lis 2007, 19:05; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Konin Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 21
|
sprawdzil bym silnik krokowy (wtryskiwacz benzyny)
bywa tak ze jest nieszczelny, zawiesza sie, za duzo paliwa wtedy daje i silnik wariuje
_________________ Rafalo
|
|
Góra |
|
 |
manjag |
#60343 Wysłany:
04 Lis 2007, 10:40; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Jarocin Rejestracja: 03 Lis 2007, Posty: 6
|
Silnik krokowy był wymieniany niecały rok temu i nic to niestety nie dało;(
_________________ Fiat Punto 1.2 75KM SX
|
|
Góra |
|
 |
Grzegorz1151 |
#60346 Wysłany:
04 Lis 2007, 11:18; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Kędzierzyn Rejestracja: 18 Maj 2007, Posty: 424
|
rafalo napisał(a): sprawdzil bym silnik krokowy (wtryskiwacz benzyny) silnik krokowy reguluje ilosc powietrza na biegu jalowym a nie jest to zaden wtryskiwacz paliwa 
_________________ Prawdziwa moc tkwi tylko w TDI
|
|
Góra |
|
 |
Adas |
#60350 Wysłany:
04 Lis 2007, 11:27; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
|
Góra |
|
 |
manjag |
#60442 Wysłany:
04 Lis 2007, 15:32; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Jarocin Rejestracja: 03 Lis 2007, Posty: 6
|
Tylko że ja mam wielopunktowy wtrysk, czy to zmienia postac rzeczy?
_________________ Fiat Punto 1.2 75KM SX
|
|
Góra |
|
 |
Tezet1956 |
#61919 Wysłany:
08 Lis 2007, 21:24; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
Ja z kontrolką walczę już trzy lata, bez efektów. Ostatnie badania wykazują w analizatorze spalin wielokrotne przekroczenie węglowodorów, co jest objawem nie spalanego do końca paliwa.
Silnik ostatnio brał mi dużo oleju, były zmienione pierścienie tłokowe. Teraz jest etap ich docierania się i w dalszym ciągu bierze za dużo oleju. Mechanik twierdzi, że to za jakiś czas się poprawi. Przypuszczam, że te węglowodory to jest właśnie spalany olej, to może oszukiwać sondę, a komp sygnalizuje błąd wtrysków. Nie ma przepałów paliwa, bo srednią mam około 6,5 w cyklu mieszanym.
Przypuszczam, że właśnie nadmiar spalanego oleju powoduje zapalanie się kontrolki. Moze też już być wadliwa sonda lambda, ale nowa czeka na założenie kiedy uspokoi się sprawa z olejem, bo też mogłaby paść.
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
 |
Lotos |
#61928 Wysłany:
08 Lis 2007, 21:34; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 04 Sty 2007, Posty: 817
|
Nawala ktorys z wtryskiwaczy paliwa. Trzeba wykręcic każdy po kolei i sprawdzicna odpowiednim urzadzeniu.
|
|
Góra |
|
 |
manjag |
#65493 Wysłany:
19 Lis 2007, 20:34; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Jarocin Rejestracja: 03 Lis 2007, Posty: 6
|
Dziękuję za pomoc:) Dojde do kasy, to zabiorę się do roboty:) Pozdrawiam i proszę, że jeśli jeszcze ktos miał przygode z kontrolką wtrysków, to niech napisze o swoim doświadczeniu:) Aha i jeszcze PS:) Zauważyłem, że mój Kropek wchodzi na obroty wtedy, gdy się go mocniej przyciśnie... Myślałem że pedał gazu się zacina, lecz nic z tego... podnoszę go do góry nogą, ale nic nie pomaga. Dopiero gdy się mu znów naciśnie gaz do dech na biegu jałowym to się uspokaja... Tyle ode mnie:) Jeszcze raz pozdrawiam:D
_________________ Fiat Punto 1.2 75KM SX
|
|
Góra |
|
 |
wampir_wawelski |
#65640 Wysłany:
20 Lis 2007, 12:08; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 17 Lip 2007, Posty: 221
|
na początku mojej przygody z kropkiem też od czasu do czasu świeciła się kontrolka wtrysku, potem stanąłem po środku drogi
zwarcie na czujniku który biegnie po tej plastikowej obudowie rozrządu.
Mój kropek stoi i ostatnią rzeczą jaką mogę zrobić, to przeczyścić silniczek krokowy, niestety ktoś kto miał ten samochód przede mną też chyba miał z tym problem który próbował rozwiązać na ostro, jedna ze śrubek które mocują silniczek jest zupełnie starta - był krzyżak a jest dziura. Kupiłem brzeszczot do metalu i spróbuję zrobić ząbki pod zwykły śrubokręt. Jak uważacie? czy nic sie nie stanie z silniczkiem? czy to bardzo jest delikatne?
ostatnie pytanie, czy mocno zanieczyszczony silniczek może spowodować, że samochód może nie zapalić?
_________________ Kropek 55s 97r, 1.1, 55KM
Astra II, 98r, 1.8 16v, 116 KM
|
|
Góra |
|
 |
greg71 |
#73945 Wysłany:
22 Gru 2007, 21:27; Temat postu: Re: Podczas jazdy KROPKIEM zapala się kontrolka wtrysków... |
|
 |
Forumowicz |
Rejestracja: 22 Gru 2007, Posty: 1
|
manjag napisał(a): Witam wszystkich szczęśliwych posiadaczy Kropki!
Tak się złożyło, że mój ojciec od 7 lat jest szczęśliwym posiadaczem Punto 1.2 75KM SX. Od pewnego czasu podczas jazdy, zapala się kontrolka wtrysków. Ponad to, Kropek raz po raz wchodzi na bardzo wysokie obroty i nie chce zejśc na niższe. Kłopot znika, gdy uruchomie ponownie silnik... Co może byc przyczyną, a może ktoś miał podobny problem?
Serdecznie pozdrawiam.
Manjag
napewno czujnik temperatury płynu chłodzącego.Znajduje sie kolo termostatu
|
|
Góra |
|
 |
mariano italiano |
#73968 Wysłany:
22 Gru 2007, 22:35; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: śląsk Rejestracja: 17 Cze 2007, Posty: 280
|
Witam najpierw sprawdził bym na oscyloskopie jak pracują wtryskiwacze każdy po kolei cały przebieg wtrysku od rozruchu do hamowania silnikiem to może dużo powiedzieć na temat tego jak pracują w każdych warunkach pracy silnika. Możliwe tez jest to że kończy się katalizator i takie wyniki daje analiza spalin. Życzę udanych pomiarów 
|
|
Góra |
|
 |
Tezet1956 |
#73981 Wysłany:
22 Gru 2007, 23:02; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
mariano italiano napisał(a): Możliwe tez jest to że kończy się katalizator i takie wyniki daje analiza spalin.
Tylko, że niektóre kropki mają jedną sondę przed katalizatorem. Co do analizy spalin to się zgadzam, warto to zrobić zanim się pojedzie na komputer. Jak kilka postów wyżej pisałem o podejrzeniach, tak się wszystko potwierdziło.
Po wymianie silnika marchewka ani razu sie nie zapaliła, a wszystkie czujniki te same, w osprzęcie żadnych zmian, nawet termostat jest z tego wadliwego silnika.
Tak więc koledzy zanim zaczniecie kasę wydawać na czujniki, termistory, potencjometry przepustnicy, cewki, świece, kable i silniki krokowe, pofatygujcie się na analizator spalin.
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
 |
skadubek |
#74015 Wysłany:
23 Gru 2007, 01:07; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Za granica... Rejestracja: 14 Lut 2007, Posty: 372
|
Tezet1956 napisał(a): Silnik ostatnio brał mi dużo oleju, były zmienione pierścienie tłokowe. Teraz jest etap ich docierania się i w dalszym ciągu bierze za dużo oleju. Mechanik twierdzi, że to za jakiś czas się poprawi.
To chyba Ci kit wciska, a robiłeś głowice
Miałeś progi na gładziach cylidnrów
Pierscionki na nominał 
|
|
Góra |
|
 |
Tezet1956 |
#74042 Wysłany:
23 Gru 2007, 09:14; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
Niestety silniki fire mają niskie tłoki i i w przypadku przegrzania silnika ocierają ruchem wahadłowym brzegi cylindra, efektem tego nie są progi na tulejach, a mninimalnie jajowate cylindry. Przed wymianą pierścieni brał dużo oleju, po wymianie zaczął brać trzy razy więcej. Po przejechaniu czterech tysięcy i spaleniu ok 10 litrów oleju poddałem się.
Do zrobienia było siatkowanie cylindrów lub jak to nie pomoże szlif silnika. Ta robota + nowe tłoki i pierścienie, kolejna uszczelka pod głowicę stanowiły taką cenę, że na obecną chwilę prościej, taniej i szybciej jest zmienić silnik. I to zrobiłem. Efekt jest nieporównywalny.
Co do starej głowicy, to też była robiona - planowanie, wymiana uszczelniaczy, docieranie i regulacja zaworów. Teraz jest częścią zamienną do "nowego" silnika.
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
 |
skadubek |
#74049 Wysłany:
23 Gru 2007, 10:23; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Za granica... Rejestracja: 14 Lut 2007, Posty: 372
|
Hyh no to ładnie sie wykosztowałeś ja również za samą głowice jej odnowe dałem 600
A co do kontrolki to mnie również mryga na kompie mam bład czujnika tem. cieczy chłodzącej jeden juz wyminiłem(ten co pokazuje na tablicy) cena 15 zł wiec nie straszna(moje rabaty) i wciąż mryga więc wymienie jeszcze ten w termostacie bo widze że auto ma za bogato ale narazie poskładałem to sie zobaczy w praniu....
|
|
Góra |
|
 |
Tezet1956 |
#74063 Wysłany:
23 Gru 2007, 11:21; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
skadubek napisał(a): mam bład czujnika tem
Wymieniłeś nie ten czujnik, bo ten co steruje komputerem to jest w kolektorze ssącym, jest go trudno znaleźć, ale ma niebieską końcówkę. Jest też inny czujnik temp zasysanego powietrza i ten jest w przepustnicy.
Moja kontrolka wtrysków zapalała się przy jeździe ze stałą prędkością na trasie, zwłaszcza na podjazdach. Czasami po przegazowaniu gasła lub przy zjazdach. Zdarzało sie tez, ze nie chciala zgasnąć, dopiero chwilowe wyłączenie zapłonu ją gasiło.
Tak jak pisałem badanie spalin wykryło 10 krotne przekrocznie węglowodorów, a przy braku przepałów paliwa, te weglowodory były z pożeranego oleju. To wykrywała sonda i zapalała marchewkę. Komputer serwisowy by tego nie wykrył, on by stwierdził za bogatą mieszankę i winę by zwalił na wtryski i sondę, a te jak widac były dobre.
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
 |
manjag |
#85809 Wysłany:
27 Sty 2008, 23:51; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Jarocin Rejestracja: 03 Lis 2007, Posty: 6
|
Witam:)
Kropek wreszcie skończony:)
Nawalał czujnik temperatury. Teraz Kropek śmiga jak by był nowo narodzony:P Teraz przy odpalaniu dziwnie piszczy przez malutki moment, ale myśle że to wina paska rozrządu... Poza tym czeka mnie wymiana przegubów:/ Cóż, Kropek ma swoje lata:) Dzięki za pomoc wszystkim forumowiczom:)
_________________ Fiat Punto 1.2 75KM SX
|
|
Góra |
|
 |
krystek132 |
#402554 Wysłany:
09 Paź 2010, 03:57; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Bydgoszcz Rejestracja: 02 Lip 2009, Posty: 94
|
Mam pytanie odnośnie kontrolki wtrysku, mianowicie odpalam silnik wszystko działa ok, bez zarzutu, jade ok 40 km przez całe miasto bez gaszenia auta, staje ide na chwile i wracam odpalam go i po jakiejs chwili zapala sie kontrolka wtrysku, co to moze byc przyczyna?? Zaznaczam ze jak nawet pali sie kontrolka to silnik pracuje spokojnie równo i wszystko jest ok, ma moc przyspiesza itd, ale kontrolka sie pali, po zgaszeniu auta gaśnie, potem po jakis 2min sie znów zapala  Pomocy  i tak za kazdym razem, po nocy moge go odpalic i jechac nawet 100km i sie nie zapali wystarczy ze raz go zgasze i odpale ponownie i juz sie zapala kontrolka... 
_________________ Fiat Punto Sx 1,6; 95 r
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#402562 Wysłany:
09 Paź 2010, 09:11; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 20 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|