|
Obecny czas: 16 Cze 2025, 22:09
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
deejay |
#86882 Wysłany:
30 Sty 2008, 21:08; Temat postu: DZIWNE ODPALANIE |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 30 Sty 2008, Posty: 11
|
Witam. to pierwszy post ktory pisze na tym forum wiec naprawde podziwiam was za te rady i wsparcia. Nie jestem mechanikiem ale jakies pojecie mam a przedewszystkim to kupiłem Punto 1,2 75km z 95. samochodzik nawet ok. Autko z pierwszych rąk z przebiegiem 85 tys - niewiele co??
dziwnie odpalł i był mylowaty - pomyslałem że to wina goscia co nim jezdził ok70l. ale jak go wziełem na kanał to wyszło po zdjeciu osłony paska rozrządu zle założony nie zgadzały sie znaki - Poprawine. samochodzik ma kopa ale pali tak jak wczesniej tzn. czy ciepły czy zimny to to samo ale jak go wyąłcze i znowu odpalam to ok ale po 2 mnin jak odpalam to nie łapie odrazy tylko musze chwile krecic , załapie iii tak jakby chodził na trzech garach i po chwili jest ok. dnerwuje mnie to bo w zadnym samochodzie takiego zjawiska nie zaobserwowałem. co to sie dzieje??
Różne rzeczy przychodzą mi na mysl
silnik krokowy?
pompa paliwa
kable czy cos w przepustnicy??
doradzcie cos to?? - bo nie moge jak normalnie go odpalam to mnie krew zalewa ....
|
|
Góra |
|
 |
|
|
luk-asz |
#86904 Wysłany:
30 Sty 2008, 21:56; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Rejestracja: 15 Lis 2007, Posty: 70
|
deejay napisał(a): ale pali tak jak wczesniej tzn. czy ciepły czy zimny to to samo ale jak go wyąłcze i znowu odpalam to ok ale po 2 mnin jak odpalam to nie łapie odrazy tylko musze chwile krecic , załapie iii tak jakby chodził na trzech garach i po chwili jest ok.
to kiedy pali a kiedy nie pali bo ja nie trybie ...
_________________ --
Kropek mój, to jest to, kocham go!
|
|
Góra |
|
 |
szary |
#86906 Wysłany:
30 Sty 2008, 21:58; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 30 Gru 2007, Posty: 299
|
Zacznij od świec i przewodów WN i nie popełnij mojego błędu najpierw świece potem kable.
Rozrząd wymieniłes ? czy tylko przestawiłeś ?
_________________ topic5451.html
|
|
Góra |
|
 |
deejay |
#86912 Wysłany:
30 Sty 2008, 22:03; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 30 Sty 2008, Posty: 11
|
lukasz- pali za każdym razem ale... musze długo krecic chyba że wylaczam i zaraz odpalam to nie ma problemu.
rozrząd???? nie nie wymnieniałem a jest taka koniecznosc?? Nie wydaje mi sie chyba ze sie myle a może chodzi ci o pasek i napinacz??
|
|
Góra |
|
 |
xspeed99 |
#86915 Wysłany:
30 Sty 2008, 22:06; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Gostynin Rejestracja: 25 Sty 2008, Posty: 318
|
|
Góra |
|
 |
luk-asz |
#86916 Wysłany:
30 Sty 2008, 22:08; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Rejestracja: 15 Lis 2007, Posty: 70
|
deejay no teraz to prosto i zrozumiale
mialem podobnie - winnym okazal sie byc silniczek krokowy
a nie masz problemu takiego ze odpali i zgasnie ? bo tu paliwo kiepskiej jakosci gra pierwsze skrzypce
pozdrowka [ Dodano: 30 Sty 2008 21:08 ]szary z co miales z tymi swiecami i kablami ?
_________________ --
Kropek mój, to jest to, kocham go!
|
|
Góra |
|
 |
szary |
#86940 Wysłany:
30 Sty 2008, 23:14; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 30 Gru 2007, Posty: 299
|
luk-asz napisał(a): szary z co miales z tymi swiecami i kablami ?
tu topic2328-15.html
Co do rozrządu, skoro był przestawiony, to nie stało się to bez powodu. Zużyty/za luxny pasek. Silnik naszczęście bezkolizyjny, czyli jak pasek więcej przeskoczy lub sie zerwie nie bedziesz musiał go remontować, jak to jest w większości aut, ale warto jednak wymienić żeby Cię to kiedyś nie zaskoczyło.
_________________ topic5451.html
|
|
Góra |
|
 |
Tezet1956 |
#86949 Wysłany:
30 Sty 2008, 23:33; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
A ja nie wierzę w przebieg tego samochodu.
Zmierz ciśnienie sprężania zimnego silnika, bo to się wydaje podejrzane. Ten przestawiony zapłon mimo bezkolizyjnego silnika mógł narobić szkód w szczelności zaworów.
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
 |
szary |
#86973 Wysłany:
31 Sty 2008, 00:20; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 30 Gru 2007, Posty: 299
|
No jak długo było jeżdzone, to możliwe. Jednka ja bym zaczął o wyeliminowania typowych usterek.
Układ zapłonowy, może jeszcze któraś z cewek poleciała. Można pomiwerzyć miernikiem, trzeba tylko wiecieć jakie powinna mieć wartości.
Mozna sprawdzić pompkę paliwa, może jest jakaś nieszczelność na przewodach ? Czasem pojawia sie woda w paliwie. Mogą być 3 powody. 1.Chrzczone paliwo, 2.Naturalne skraplanie pary wodnej 3.Przetarty wąż wlewu paliwa w tylnym nadkolu.
Dlaczego nie wierzysz w przebieg ? Zdarzają sie rodzynki. Fakt że duzo ma cofane liczniki, ale nie wszystkie 
_________________ topic5451.html
|
|
Góra |
|
 |
wito76 |
#87007 Wysłany:
31 Sty 2008, 09:48; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Opoczno Rejestracja: 03 Wrz 2007, Posty: 139
|
Dołączam się, świece, przewody i własnie cewki.
Akurat w temacie cewek nie jest tak, jak mówi SZARY. Nie ma sposobu by sprawdzić cewkę miernikiem. Przerabiałem to. Tezet mnie podpuścił i kupiłem cewkę (okazała się wina parownika, ale mniejsza z tym  ).
Zanim jednak kupilem cewkę też pokręciłem się wsrod elektryków samochodowych i przekonali mnie, ze cewki nie ma jak sprawdzic, bo cewka nie przepala się (przepalone uzwojenie czyli przerwa) tylko dostaje przebicia w miejscu słabszej izolacji.
PS
Jakby ktos chcial kupic cewke to lezy nowa nieuzywana w garazu. Wiem, ze to nie ten dział, ale kazda okazjia dobra by się pozbyc zalegającego w garazu towaru i odzyskac choc częśc zamrozonej gotowki.
_________________ Punto 55, benzyna + LPG
|
|
Góra |
|
 |
Tezet1956 |
#87013 Wysłany:
31 Sty 2008, 10:19; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
wito76 napisał(a): Tezet mnie podpuścił
A możesz mi to miejsce wskazać gdzie napisalem żebyś kupił? Co najwyżej jak podejrzewam cewę to proponuję zamianę miejscami ewentualnie podmianę z innego samochodu.
Bardzo mnie ciekawi jak sprawa zeszła na cewkę, gdy wadliwy był parownik. Chyba jednak twój opis był błędny, bo w tym przypadku na benzynie powinien funkcjonować prawidłowo.
Już o to proszę minie nie oskarżać!
Ps. Szanujący się kierowca z aspiracjami do drobnych napraw pewien zestaw części pod ręką mieć powinien, a cewka i kable wys. napięcia do tego zestawu pierwszego ratunku należą. Sprzedaj cewkę, a za miesiąc znowu będziesz się wypłakiwał nad kolejną usterką 
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
 |
wito76 |
#87016 Wysłany:
31 Sty 2008, 10:32; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Opoczno Rejestracja: 03 Wrz 2007, Posty: 139
|
Tezet, ale to nie bylo oskarżenie - miałem problem, auto gasło na gazie i na benzynie, czyli problem wspólny dla obu paliw, więc szukalismy po stronie zapłonu. Więcej, jestem wdzięczny za te rady.
Mój problem był dosyć nietypowy i przypominał szukanie ufo lub yeti i naprawdę ciężko było wpaść, ze to parownik, więc podejrzenie, ze to cewka było jak najbardziej na miejscu i też mi się to trzymalo kupy.
W moim przypadku gdy auto zgasło na gazie, przełączalem na benzyne i za kilkaset metrów ponownie gasło dopóki się silnik (płyn chłodzący) nie rozgrzał (po 3-5km). Gdy nierozprężony gaz zalegał w parowniku i przewodzie zasilającym podczas jazdy na benzynie powoli się rozprężal i jechałem na podwójnym paliwie i zalewalem świece gazem. Stare, sztywne membrany nie pracowały jak należy i to było powodem tak zaskakującego zachowania auta.
Ale jeszcze raz powtórzę, zwracam honor, podejrzenie ze to cewka bylo w tamtym przypadku jak najbardziej na miejscu i faktycznie mój opis problemu pozwalał na zwalenie winy na układ zapłonowy.
PS
Jeszcze 5 postów i wstąpię do zacnego grona Puntoświrów  .
_________________ Punto 55, benzyna + LPG
|
|
Góra |
|
 |
szary |
#87116 Wysłany:
31 Sty 2008, 17:29; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 30 Gru 2007, Posty: 299
|
Nie będe sie sprzeczał co do mierzenia cewki. Wiem że nie wykona sie pełnego pomiaru, ale z tego co wiem mozna wykonać podstawowy pomiar oporności, przynajmniej na cewce w maluchu mierzyłem.
_________________ topic5451.html
|
|
Góra |
|
 |
mariano italiano |
#87370 Wysłany:
01 Lut 2008, 01:15; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: śląsk Rejestracja: 17 Cze 2007, Posty: 280
|
wito76 trzymaj cewkę bo nie wiesz kiedy będzie Ci potrzebna.Mi padła cewka zaświecił się check wymieniłem cewkę i po krzyku.Cewka pada raz na zawsze albo iskrzy albo nie.Dobra rada wyrzuć gaz bo z tym są same problemy chcesz zaoszczędzić a i tak wszystko obraca sie przeciw Tobie.
|
|
Góra |
|
 |
wito76 |
#87376 Wysłany:
01 Lut 2008, 08:36; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Opoczno Rejestracja: 03 Wrz 2007, Posty: 139
|
mariano italiano napisał(a): wito76 trzymaj cewkę bo nie wiesz kiedy będzie Ci potrzebna.Mi padła cewka zaświecił się check wymieniłem cewkę i po krzyku.Cewka pada raz na zawsze albo iskrzy albo nie.Dobra rada wyrzuć gaz bo z tym są same problemy chcesz zaoszczędzić a i tak wszystko obraca sie przeciw Tobie.
Ja akurat złego słowa o gazie nie mogę powiedzieć. Oprócz ostatnich problemów z parownikiem, który się zgodnie z zasadami przyrody zużył (membrany) nigdy nie miałem żadnych problemów.
Gdy się czyta fora gaziarskie ludzie opisuję przeróżne problemy, a to im gaśnie na zimnym silniku, szarpie, strzela, gaśnie na zakretach, albo przy wrzuceniu na luz przy jezdzie 100km/h. Ja na szczescie nie mialem takich problemów. Grunt to założyc instalację w sprawdzonym przez innych warsztacie, wyregulować jak należy, pilnować stanu świec i przewodów i cieszyć się tankowaniem za 60zł do pełna.
Gdy auto jest wyregulowane jak należy odwdzięcza się przyzwoitym spalaniem, u mnie ok. 8lt i przyjemną jazdą. Owszem, jest minimalnie słabsze, ale ja np mam magnetyzery i ceramizer (od niedawna) i te różnicę w mocy sobie zniwelowałem wspomnianym tuningiem, i przy okazji obniżyłem spalanie. Krótko mówiąc jest ok.
_________________ Punto 55, benzyna + LPG
|
|
Góra |
|
 |
Tezet1956 |
#87380 Wysłany:
01 Lut 2008, 09:04; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
Posiadanie instalacji LPG w Punto powinno być karalne
Już 50 metrów przed parkingiem wyczuwa się tego smroda. Gaz bez wątpienia wysusza komorę spalania a co za tym idzie przyspiesza zużycie silnika, minimalnie mniejsze koszty paliwa są niwelowane dodatkowymi opłatami za instalację i przeglądy instalacji oraz zwiększoną awaryjnością zespołu napędowego.
wito76 napisał(a): cieszyć się tankowaniem za 60zł do pełna. No tu dałeś czadu! 
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
 |
wito76 |
#87393 Wysłany:
01 Lut 2008, 09:57; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Opoczno Rejestracja: 03 Wrz 2007, Posty: 139
|
Tezet1956 Jakiego czadu? Piszę jak jest. Zalewam 27,5 litra, płacę 60 zł i przejeżdżam dobrze ponad 300km (ostatnio 345km).
Na każdych 100km jestem 10zł do przodu od benzyniarzy.
A te dodatkowe 60zł na przegladzie mi się zwraca po 2-3 tygodniach jazdy. A propos Tezet1956 napisał(a): minimalnie mniejsze koszty paliwa - to właśnie Ty kolego dałeś tu czadu. 10zł na 100km to chyba nie jest tak mało jak na ubogiego posiadacza fiata. Ja nikogo nie namawiam do zakładania instalacji gazowej. Jak wspominałem wcześniej, może i jestem farciarzem w czepku urodzonym, ale powtórzę, ja akurat nie mam co narzekać na gaz.
Nie traktuj tej mojej riposty zbyt osobiście, bo masz u mnie spory "rispekt" i nie chiałbym mieć wroga w Twojej osobie. Pewnie jeszcze nie raz będę cos od Ciebie chciał  .
_________________ Punto 55, benzyna + LPG
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#87396 Wysłany:
01 Lut 2008, 10:01; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
 |
wito76 |
#87399 Wysłany:
01 Lut 2008, 10:06; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Opoczno Rejestracja: 03 Wrz 2007, Posty: 139
|
Tak na logikę to pewnie i macie rację. Małe auto, malutki silnik, ekonomia spalania nienajgorsza...
Ale co w takim razie mozna powiedziec o jeszcze mniejszych, o CC, Seicento, Matizie. Tam też ludzie pakują instalację. Tylko że pod maską robi się już tak ciasno, ze nie ma gdzie śrubokręta wcisnąc nie mówiąc o ręce. Widziałem ostatnio matiza, upchane wszystko jak biustonosze i majtki w szufladzie mojej żony (wciąż twierdzi że ma ich za mało)  .
_________________ Punto 55, benzyna + LPG
|
|
Góra |
|
 |
xspeed99 |
#87404 Wysłany:
01 Lut 2008, 10:27; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Gostynin Rejestracja: 25 Sty 2008, Posty: 318
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#87406 Wysłany:
01 Lut 2008, 10:31; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
 |
deejay |
#87446 Wysłany:
01 Lut 2008, 12:00; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 30 Sty 2008, Posty: 11
|
No chyba zboczylismy z tematu. Rozrząd zapewne sam sie nie przestawił o zabek do tyłu lecz to moze byc wina goscia ktory go zakładał - za pierwszym podejsciem przestawienia pomimo to że był na znakach też wyszedł do tyłu o zabek a to za sprawą napinacza co jak sie okazało zosatawiłem nie po tej stronie luz na pasku. jest ok. na znakach. Problem drzemie tylko w tym odpalaniu może wtrysk nie rzyma i zalewa?? bo jakoś dziwnie to na początku jakby na trzech chodził albo miał za dużo paliwa. w weekend wezme sie za kable itp.
gazu nie zamierzam zakladac . - po przestawieniu rozrządu spadło spalanie a przebieg jiest ok. mam ksiązke serwisową co i kiedy było robione pozatym to od starszego pana on tylko do kosciała i czsem do pracy jezdził
Ostatnio edytowany przez deejay, 01 Lut 2008, 12:11, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
 |
Tezet1956 |
#87449 Wysłany:
01 Lut 2008, 12:05; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
xspeed99 napisał(a): No punto jest dużo bardziej mułowate od ibizy i w benynie więcej spali napewno
O jakim ty Punto piszesz? Średnie zimowe spalanie 6,0 i na starcie niejedna Ibiza zostaje w tyle.
wito76 Czadu zadaleś tym, że za 60 zł masz pełen zbiornik. Problem w tym, że on odpowiada 15 litrom benzyny, więc jak do Punta założe bak na 10 l, to będę lepszy i pełny zbiornik będę miał za 42 zł.
Twoje wyliczenia są mocno naciągane i wystarczy wyciągnąć średnią dla gazu z użytkowników tego forum i już nie jest tak różowo. Na dodatek nie uwzględniłeś dodatkowo spalanej benzyny na rozruch, a wtedy masz największe łykanie paliwa.
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
 |
wito76 |
#87487 Wysłany:
01 Lut 2008, 12:51; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Opoczno Rejestracja: 03 Wrz 2007, Posty: 139
|
Łopatologicznie. Zbiornik gazu miesci 27,5 litra. Cena 1litra 2,18. Pełny zbiornik 60zł.
Co do zuzycia benzyny. Raz na półtora miesiąca dolewam tak za 15-20zł,zeby sie rezerwa nie swiecila. A na benzynie chodzi mi minutę, zapalam, idę otworzyc bramę, wsiadam, przegazówka i jestem na gazie.
Mozesz mi nie wierzyć, auto pali 8/100km gazu. Fakt ze nie jezdze duzo po miescie, dojezdzam do pracy 30km za miastem. A ze miasto nieduze to i nie ma korków, stania na światłach, jazdy start-stop. Stąd taki wynik.
Stosunek jeżdzenia miasto - trasa oceniam 20%-80%.
Proponuję założyć temat, ile ludziom spala na LPG.
_________________ Punto 55, benzyna + LPG
|
|
Góra |
|
 |
Tezet1956 |
#87534 Wysłany:
01 Lut 2008, 16:18; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
wito76 napisał(a): A na benzynie chodzi mi minutę, zapalam, idę otworzyc bramę, wsiadam, przegazówka i jestem na gazie. Ciekawe jak podgrzewasz parownik? Po minucie to silnik jest jeszcze zimny jak nos eskimosa  .
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|