You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 16 Cze 2025, 20:30

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 18 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #89232 Wysłany: 06 Lut 2008, 22:24; 
 Temat postu: Dziwna praca silnika
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 06 Lut 2008,
Posty: 20
Witam
Posiadam Punto 1.1 55KM 95r z przebiegiem 184000 i od pewnego czasu a konkretniej po wymianie uszczelki pod głowicą (po raz kolejny zresztą w ciągu ostatnich 4 miesięcy!!) silnik zaczął nierówno, skokowo pracować (chociaż nie zawsze)i czasami wchodził na wysokie obroty z których nie schodził. Po zatrzymaniu auta i ponownym odpaleniu silnik zaczynał równo pracować i tak co jakiś czas. W winowajcy całej tej sytuacji upatrywałem silniczek krokowy, jednak po kolejnej wizycie u mechanika i przeczyszczeniu tegoż nie tylko nic się nie zmieniło, a wręcz pogorszyło. W trakcie trasy, po przejechaniu około 80 km silnik (lub coś w jego okolicach) zaczął wydawać dziwne dźwięki, a mianowicie chodzi jak traktor, taki lekko wyciszony, poza tym nie ma wogóle mocy i bardzo wolno się rozpędza(max do 100km/h), oczywiście towarzyszą temu dźwięki pyrkotania:/ Co ciekawe gdy odpali się auto na postoju z podniesioną maską to nic nie słychać a silnik pracuje cicho i w miarę równo.
Proszę pomóżcie, gdyż sam jestem laikiem w dziedzinie mechaniki samochodowej i raczej nie dam sobie z tym rady.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #89243 Wysłany: 06 Lut 2008, 22:35; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
Wygląda że nie pali na jeden gar.
Co d uszczelki to masz "świetnego fachowca" :/

_________________
Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...

Sprzedam części do Punto GT --> link


Góra
 Profil  
 
 
 Post #89252 Wysłany: 06 Lut 2008, 22:43; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 06 Lut 2008,
Posty: 20
Za pierwszym razem robił to inny fachowiec, który nie podokręcał wszystkich śrub!! A co do twojej uwagi to nie jestem tak do końca pewien, ponieważ na postoju wszystko jest ok a gdyby było coś nie tak z jednym garem to powinien się chyba dusić i nie powinien dobrze odpalać a z tym nie ma problemu. Tym bardziej że po wymianie uszczelki wymieniłem też przewody wysokiego napięcia i wszystkie świece na nowe. No chyba że to cewka zapłonowa, ale nie wydaje mi się, gdyż wymieniałem już raz cewkę i wtedy nierówna praca i pyrkotanie były także na postoju. Ale mogę się mylić bo ekspertem nie jestem, chociaż w swoim Punto wymieniałem już tyle rzeczy że co nieco się orientuję.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #89254 Wysłany: 06 Lut 2008, 22:47; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
A to wtedy z drugiej strony: co masz w baku??

_________________
Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...

Sprzedam części do Punto GT --> link


Góra
 Profil  
 
 
 Post #89255 Wysłany: 06 Lut 2008, 22:48; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 06 Lut 2008,
Posty: 20
E95 najczęściej z Shella lub BP - od początku na tym jeżdżę


Góra
 Profil  
 
 
 Post #89284 Wysłany: 06 Lut 2008, 23:31; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
Nie w tym rzecz. Nie masz przypadkiem wody w baku??

_________________
Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...

Sprzedam części do Punto GT --> link


Góra
 Profil  
 
 
 Post #89339 Wysłany: 07 Lut 2008, 02:08; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 06 Lut 2008,
Posty: 20
Być może, nie znam się na tym ale skąd niby miałaby się tam wziąć? A teraz chciałbym coś zweryfikować bo widzę że zainteresowałeś się moim problemem, za co jestem Ci niezmiernie wdzięczny, a mianowicie właśnie pokonałem swoim autem trasę o długości 150 km a poniżej moje spostrzeżenia:
-trochę na wyrost napisałem, że auto nie ma mocy, bo moc jest(jak na te zabójcze 55KM:)) ale jakoś tak to pyrkotanie przeszkadza i przez to jakby szedł wolniej
-podczas jazdy daje się słyszeć spod maski(chyba) takie delikatne wycie??!! praktycznie przez cały czas od prędkości powiedzmy 40 km/h i przy większej prędkości jest ono coraz bardziej słyszalne (ale nie głośne).
-w pewnym momencie zrobiłem krótki postój na stacji benzynowej i po ponownym odpaleniu auta silnik wskoczył bardzo gwałtownie na wysokie obroty, szbko z nich zszedł, znowu wysokie i po tym jego praca się ustabilizowała.
Nie wiem czy nie ma to jakiegoś związku z wymianą łożysk w przednich kołach (tydzień temu), ale w sumie co ma piernik do wiatraka? Niestety ale jak pisałem wcześniej nie mam wielkiego pojęcia na ten temat i mogę wypisywać bzdury. A w przypadku tej wody co musiałbym zrobić??


Góra
 Profil  
 
 
 Post #89344 Wysłany: 07 Lut 2008, 03:33; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: ON
Wersja: S
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 13 Paź 2007,
Posty: 297
x_killa napisał(a):
A w przypadku tej wody co musiałbym zrobić??



opróżnić cały bak do zera.

_________________
Największe dyskusyjne forum dla górników : www.forumgornicze.pl
http://madmobil.pl/nowy-nissan-x-trail-partner-rodzinnych-wyzwan/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #89354 Wysłany: 07 Lut 2008, 09:13; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Opoczno
Rejestracja: 03 Wrz 2007,
Posty: 139
Niekoniecznie trzeba opróżniać cały bak do zera. Na pewno nie masz woda-benzyna pół na pół. Póki co dolej ze szklane denaturatu, on pozwoli na wymieszanie wody i benzyny i wyjeździj to paliwo do zera. Oczywiscie może nie dosłownie do zera bo mozesz stanąć bez paliwa w polu lub co gorsza spalic pompe. Wyjeździj ile sie da i dolej normalnego paliwa.
Ale nie sądzę, zeby to była wina paliwa przy opisywanych przez ciebie objawach. Moze jakiś czujnik, temperatury, halla albo może cewka.

Tak na marginesie, mam cewke do sprzedania. Kupiłem niepotrzebnie i leży w garażu i czeka na klienta.

_________________
Punto 55, benzyna + LPG


Góra
 Profil  
 
 
 Post #89377 Wysłany: 07 Lut 2008, 11:39; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Siedlce
Rejestracja: 13 Cze 2007,
Posty: 449
Mi samochód sam wskakiwał na wysokie obroty i schodził z nich i znów wchodził i znów schodził i tak w kółko jak bym dodawał i puszczał gaz jak odłączył mi się czujnik temperatury. Ten niebieski wkręcany na wysokości 3 cylindra.

_________________
Punto I 55KM + GAZ 97r.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #89451 Wysłany: 07 Lut 2008, 17:40; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 06 Lut 2008,
Posty: 20
Tak ale oprócz obrotów auto pracuje jak wyciszony traktor:) Aha i nie wiem czy ma to jakiś związek ale nie ma sygnału klaksona, zauważyłem to dzisiaj ale ta usterka powstała pewnie w tym samym czasie co opisywana powyżej(czyli po ostatniej naprawie tydzień temu, lub w trakcie tej trasy w trakcie której silnik zaczął wydawać dziwne dźwięki-5 dni temu)bo przed naprawą sygnał był na 100%. Aha no i strasznie dużo paliwa żłopie!


Góra
 Profil  
 
 
 Post #89458 Wysłany: 07 Lut 2008, 17:57; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
O klaksonie już było. A silnik mi raz zaczoł chodzić jak traktor z powodu wody w paliwie :/ Więc zaleca się wyczyściś bak i zobaczyć czy pomoże. Troche roboty ale jak się chce to się da :)

_________________
Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...

Sprzedam części do Punto GT --> link


Góra
 Profil  
 
 
 Post #89881 Wysłany: 08 Lut 2008, 19:46; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 06 Lut 2008,
Posty: 20
A czy to nie jest tak że jak jest woda w benzynie to silnik się dusi i gaśnie?? Bo jeżeli tak to u mnie nic takiego nie występuje, silnik pracuje równo.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #90440 Wysłany: 10 Lut 2008, 20:28; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: szamotuly wlkp
Rejestracja: 13 Paź 2007,
Posty: 291
x_killa napisał(a):
Za pierwszym razem robił to inny fachowiec, który nie podokręcał wszystkich śrub!! A co do twojej uwagi to nie jestem tak do końca pewien, ponieważ na postoju wszystko jest ok a gdyby było coś nie tak z jednym garem to powinien się chyba dusić i nie powinien dobrze odpalać a z tym nie ma problemu. Tym bardziej że po wymianie uszczelki wymieniłem też przewody wysokiego napięcia i wszystkie świece na nowe. No chyba że to cewka zapłonowa, ale nie wydaje mi się, gdyż wymieniałem już raz cewkę i wtedy nierówna praca i pyrkotanie były także na postoju. Ale mogę się mylić bo ekspertem nie jestem, chociaż w swoim Punto wymieniałem już tyle rzeczy że co nieco się orientuję.
jesli nie byla dokrecona glowica rownomiernie to na 99,9 procent jest krzywa.jesli nie zostala splanowana kup sobie kolejna uszczelke.

_________________
kocham auta i nie tylko :)
http://fiatpunto.com.pl/img,IMG_479cece4dbbb23248.jpg
topic5727.html <--kliknij i dodaj komentarz
http://fiatpunto.com.pl/img,IMG_498f448de20757081.jpg


Góra
 Profil  
 
 
 Post #90565 Wysłany: 11 Lut 2008, 02:23; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Gostynin
Rejestracja: 25 Sty 2008,
Posty: 318
Gratuluje mechanika,Jak nie dokręcił wszystkich srub głowicy należycie to mogł ja pokrzywic

x_killa napisał(a):
Za pierwszym razem robił to inny fachowiec, który nie podokręcał wszystkich śrub!!


Póki zimny to ok ale jak sie rozgrzeje może tracić szczelność na ktoryms cylindrze ;]
a planowałes głowicę czy tylko zdjęliscie i wymieniliscie uszczelke??

Teraz jak zdejmiesz głowicę to najpierw zawieź ją do sprawdzenia i splanowania i dobra uszczelkę:)

Co do nierównej pracy to kiedy wymieniałeś świece?? Też być może któraś kuleje.

_________________
Było :)
126p el :)
ibiza 1.2 system porsche :)
ibiza 1,5 system porsche :)
punto mk1 1.1

Jest vectra B 1.8 16V :)


Image Piszę poprawnie po polsku
.


Masz jakiś problem dotyczący auta??od tego jest forum :)
gg zostawmy ewentualnym interesom.

Góra
 Profil  
 
 
 Post #90572 Wysłany: 11 Lut 2008, 07:17; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 06 Lut 2008,
Posty: 20
Podczas drugiej wymiany głowicy, została już splanowana czyli z tym nie powinno być problemu, a co do świec to zaraz po wymianie uszczelki wymieniłem wszystkie świece i przewody wysokiego napięcia.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #90699 Wysłany: 11 Lut 2008, 17:33; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Gostynin
Rejestracja: 25 Sty 2008,
Posty: 318
x_killa napisał(a):
Podczas drugiej wymiany głowicy, została już splanowana

a sprawdzałeś ja??Możę jest peknięta

_________________
Było :)
126p el :)
ibiza 1.2 system porsche :)
ibiza 1,5 system porsche :)
punto mk1 1.1

Jest vectra B 1.8 16V :)


Image Piszę poprawnie po polsku
.


Masz jakiś problem dotyczący auta??od tego jest forum :)
gg zostawmy ewentualnym interesom.

Góra
 Profil  
 
 
 Post #90940 Wysłany: 12 Lut 2008, 08:35; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 06 Lut 2008,
Posty: 20
A jak można to sprawdzić? Wystarczy dobrze obejrzeć??


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 18 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO