|
Obecny czas: 16 Cze 2025, 08:51
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 18 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
x_killa |
#89232 Wysłany:
06 Lut 2008, 22:24; Temat postu: Dziwna praca silnika |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 06 Lut 2008, Posty: 20
|
Witam
Posiadam Punto 1.1 55KM 95r z przebiegiem 184000 i od pewnego czasu a konkretniej po wymianie uszczelki pod głowicą (po raz kolejny zresztą w ciągu ostatnich 4 miesięcy!!) silnik zaczął nierówno, skokowo pracować (chociaż nie zawsze)i czasami wchodził na wysokie obroty z których nie schodził. Po zatrzymaniu auta i ponownym odpaleniu silnik zaczynał równo pracować i tak co jakiś czas. W winowajcy całej tej sytuacji upatrywałem silniczek krokowy, jednak po kolejnej wizycie u mechanika i przeczyszczeniu tegoż nie tylko nic się nie zmieniło, a wręcz pogorszyło. W trakcie trasy, po przejechaniu około 80 km silnik (lub coś w jego okolicach) zaczął wydawać dziwne dźwięki, a mianowicie chodzi jak traktor, taki lekko wyciszony, poza tym nie ma wogóle mocy i bardzo wolno się rozpędza(max do 100km/h), oczywiście towarzyszą temu dźwięki pyrkotania:/ Co ciekawe gdy odpali się auto na postoju z podniesioną maską to nic nie słychać a silnik pracuje cicho i w miarę równo.
Proszę pomóżcie, gdyż sam jestem laikiem w dziedzinie mechaniki samochodowej i raczej nie dam sobie z tym rady.
|
|
Góra |
|
 |
|
|
dzikidaniel |
#89243 Wysłany:
06 Lut 2008, 22:35; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
Wygląda że nie pali na jeden gar.
Co d uszczelki to masz "świetnego fachowca" 
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
 |
x_killa |
#89252 Wysłany:
06 Lut 2008, 22:43; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 06 Lut 2008, Posty: 20
|
Za pierwszym razem robił to inny fachowiec, który nie podokręcał wszystkich śrub!! A co do twojej uwagi to nie jestem tak do końca pewien, ponieważ na postoju wszystko jest ok a gdyby było coś nie tak z jednym garem to powinien się chyba dusić i nie powinien dobrze odpalać a z tym nie ma problemu. Tym bardziej że po wymianie uszczelki wymieniłem też przewody wysokiego napięcia i wszystkie świece na nowe. No chyba że to cewka zapłonowa, ale nie wydaje mi się, gdyż wymieniałem już raz cewkę i wtedy nierówna praca i pyrkotanie były także na postoju. Ale mogę się mylić bo ekspertem nie jestem, chociaż w swoim Punto wymieniałem już tyle rzeczy że co nieco się orientuję.
|
|
Góra |
|
 |
dzikidaniel |
#89254 Wysłany:
06 Lut 2008, 22:47; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
A to wtedy z drugiej strony: co masz w baku??
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
 |
x_killa |
#89255 Wysłany:
06 Lut 2008, 22:48; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 06 Lut 2008, Posty: 20
|
E95 najczęściej z Shella lub BP - od początku na tym jeżdżę
|
|
Góra |
|
 |
dzikidaniel |
#89284 Wysłany:
06 Lut 2008, 23:31; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
Nie w tym rzecz. Nie masz przypadkiem wody w baku??
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
 |
x_killa |
#89339 Wysłany:
07 Lut 2008, 02:08; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 06 Lut 2008, Posty: 20
|
Być może, nie znam się na tym ale skąd niby miałaby się tam wziąć? A teraz chciałbym coś zweryfikować bo widzę że zainteresowałeś się moim problemem, za co jestem Ci niezmiernie wdzięczny, a mianowicie właśnie pokonałem swoim autem trasę o długości 150 km a poniżej moje spostrzeżenia:
-trochę na wyrost napisałem, że auto nie ma mocy, bo moc jest(jak na te zabójcze 55KM:)) ale jakoś tak to pyrkotanie przeszkadza i przez to jakby szedł wolniej
-podczas jazdy daje się słyszeć spod maski(chyba) takie delikatne wycie??!! praktycznie przez cały czas od prędkości powiedzmy 40 km/h i przy większej prędkości jest ono coraz bardziej słyszalne (ale nie głośne).
-w pewnym momencie zrobiłem krótki postój na stacji benzynowej i po ponownym odpaleniu auta silnik wskoczył bardzo gwałtownie na wysokie obroty, szbko z nich zszedł, znowu wysokie i po tym jego praca się ustabilizowała.
Nie wiem czy nie ma to jakiegoś związku z wymianą łożysk w przednich kołach (tydzień temu), ale w sumie co ma piernik do wiatraka? Niestety ale jak pisałem wcześniej nie mam wielkiego pojęcia na ten temat i mogę wypisywać bzdury. A w przypadku tej wody co musiałbym zrobić??
|
|
Góra |
|
 |
zyga670 |
#89344 Wysłany:
07 Lut 2008, 03:33; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: ON
Wersja: S
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 13 Paź 2007, Posty: 297
|
|
Góra |
|
 |
wito76 |
#89354 Wysłany:
07 Lut 2008, 09:13; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Opoczno Rejestracja: 03 Wrz 2007, Posty: 139
|
Niekoniecznie trzeba opróżniać cały bak do zera. Na pewno nie masz woda-benzyna pół na pół. Póki co dolej ze szklane denaturatu, on pozwoli na wymieszanie wody i benzyny i wyjeździj to paliwo do zera. Oczywiscie może nie dosłownie do zera bo mozesz stanąć bez paliwa w polu lub co gorsza spalic pompe. Wyjeździj ile sie da i dolej normalnego paliwa.
Ale nie sądzę, zeby to była wina paliwa przy opisywanych przez ciebie objawach. Moze jakiś czujnik, temperatury, halla albo może cewka.
Tak na marginesie, mam cewke do sprzedania. Kupiłem niepotrzebnie i leży w garażu i czeka na klienta.
_________________ Punto 55, benzyna + LPG
|
|
Góra |
|
 |
Ja_szczur |
#89377 Wysłany:
07 Lut 2008, 11:39; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Siedlce Rejestracja: 13 Cze 2007, Posty: 449
|
Mi samochód sam wskakiwał na wysokie obroty i schodził z nich i znów wchodził i znów schodził i tak w kółko jak bym dodawał i puszczał gaz jak odłączył mi się czujnik temperatury. Ten niebieski wkręcany na wysokości 3 cylindra.
_________________ Punto I 55KM + GAZ 97r.
|
|
Góra |
|
 |
x_killa |
#89451 Wysłany:
07 Lut 2008, 17:40; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 06 Lut 2008, Posty: 20
|
Tak ale oprócz obrotów auto pracuje jak wyciszony traktor:) Aha i nie wiem czy ma to jakiś związek ale nie ma sygnału klaksona, zauważyłem to dzisiaj ale ta usterka powstała pewnie w tym samym czasie co opisywana powyżej(czyli po ostatniej naprawie tydzień temu, lub w trakcie tej trasy w trakcie której silnik zaczął wydawać dziwne dźwięki-5 dni temu)bo przed naprawą sygnał był na 100%. Aha no i strasznie dużo paliwa żłopie!
|
|
Góra |
|
 |
dzikidaniel |
#89458 Wysłany:
07 Lut 2008, 17:57; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
O klaksonie już było. A silnik mi raz zaczoł chodzić jak traktor z powodu wody w paliwie  Więc zaleca się wyczyściś bak i zobaczyć czy pomoże. Troche roboty ale jak się chce to się da 
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
 |
x_killa |
#89881 Wysłany:
08 Lut 2008, 19:46; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 06 Lut 2008, Posty: 20
|
A czy to nie jest tak że jak jest woda w benzynie to silnik się dusi i gaśnie?? Bo jeżeli tak to u mnie nic takiego nie występuje, silnik pracuje równo.
|
|
Góra |
|
 |
MADZIA M. |
#90440 Wysłany:
10 Lut 2008, 20:28; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: szamotuly wlkp Rejestracja: 13 Paź 2007, Posty: 291
|
x_killa napisał(a): Za pierwszym razem robił to inny fachowiec, który nie podokręcał wszystkich śrub!! A co do twojej uwagi to nie jestem tak do końca pewien, ponieważ na postoju wszystko jest ok a gdyby było coś nie tak z jednym garem to powinien się chyba dusić i nie powinien dobrze odpalać a z tym nie ma problemu. Tym bardziej że po wymianie uszczelki wymieniłem też przewody wysokiego napięcia i wszystkie świece na nowe. No chyba że to cewka zapłonowa, ale nie wydaje mi się, gdyż wymieniałem już raz cewkę i wtedy nierówna praca i pyrkotanie były także na postoju. Ale mogę się mylić bo ekspertem nie jestem, chociaż w swoim Punto wymieniałem już tyle rzeczy że co nieco się orientuję. jesli nie byla dokrecona glowica rownomiernie to na 99,9 procent jest krzywa.jesli nie zostala splanowana kup sobie kolejna uszczelke.
_________________ kocham auta i nie tylko
http://fiatpunto.com.pl/img,IMG_479cece4dbbb23248.jpg
topic5727.html <--kliknij i dodaj komentarz
http://fiatpunto.com.pl/img,IMG_498f448de20757081.jpg
|
|
Góra |
|
 |
xspeed99 |
#90565 Wysłany:
11 Lut 2008, 02:23; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Gostynin Rejestracja: 25 Sty 2008, Posty: 318
|
Gratuluje mechanika,Jak nie dokręcił wszystkich srub głowicy należycie to mogł ja pokrzywic
x_killa napisał(a): Za pierwszym razem robił to inny fachowiec, który nie podokręcał wszystkich śrub!!
Póki zimny to ok ale jak sie rozgrzeje może tracić szczelność na ktoryms cylindrze
a planowałes głowicę czy tylko zdjęliscie i wymieniliscie uszczelke??
Teraz jak zdejmiesz głowicę to najpierw zawieź ją do sprawdzenia i splanowania i dobra uszczelkę:)
Co do nierównej pracy to kiedy wymieniałeś świece?? Też być może któraś kuleje.
_________________ Było
126p el
ibiza 1.2 system porsche
ibiza 1,5 system porsche
punto mk1 1.1
Jest vectra B 1.8 16V
Piszę poprawnie po polsku.
Masz jakiś problem dotyczący auta??od tego jest forum
gg zostawmy ewentualnym interesom.
|
|
Góra |
|
 |
x_killa |
#90572 Wysłany:
11 Lut 2008, 07:17; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 06 Lut 2008, Posty: 20
|
Podczas drugiej wymiany głowicy, została już splanowana czyli z tym nie powinno być problemu, a co do świec to zaraz po wymianie uszczelki wymieniłem wszystkie świece i przewody wysokiego napięcia.
|
|
Góra |
|
 |
xspeed99 |
#90699 Wysłany:
11 Lut 2008, 17:33; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Gostynin Rejestracja: 25 Sty 2008, Posty: 318
|
|
Góra |
|
 |
x_killa |
#90940 Wysłany:
12 Lut 2008, 08:35; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 06 Lut 2008, Posty: 20
|
A jak można to sprawdzić? Wystarczy dobrze obejrzeć??
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 18 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|