|
Obecny czas: 16 Cze 2025, 15:09
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 17 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
rudymundek |
#91142 Wysłany:
12 Lut 2008, 19:50; Temat postu: 55 1.1 S - Ogrzewanie śmierdzi + olej na silniku |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 12 Lut 2008, Posty: 5
|
Witam!
Proszę o pomoc. Po włączeniu gorącego nawiewu śmierdzi czymś w rodzaju spalenizny. Przy zimnym nie czuć nic. Jednocześnie na silniku zauważyłem olej (zdjęcie).
Co się dzieje i co to za urządzenie po prawej "doczepione" do silnika?
Pozdrawiam
|
|
Góra |
|
 |
|
|
BobMF |
#91164 Wysłany:
12 Lut 2008, 21:19; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: BobMF
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 01 Kwi 2007, Posty: 1044
|
śmierdzi - może być nieszczelna nagrzewnica
olej - może być uszczelka pod kopułą do wymiany albo ten... yyy.... niepamiętam jak się zwie
to odczepione - cewka zapłonowa
_________________ -------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Wszystko do Diesla - wtryski, pompy, akumulatory i inne: domino.sklep.pl --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
|
|
Góra |
|
 |
ZAKRZA |
#91168 Wysłany:
12 Lut 2008, 21:26; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: okolice Słupska Rejestracja: 20 Lis 2007, Posty: 405
|
zapewne masz do wymiany oring cewek i widze ,ze Ci z pod pokrywy zaworow cieknie, A smierdzi dokladnie jak? Spalenizna to mało precyzyjne określenie.
_________________ PUNTO MKI 1.1 -> 99 r.
|
|
Góra |
|
 |
Juras |
#91200 Wysłany:
12 Lut 2008, 22:34; Temat postu: |
|
|
Akurat na zdjęciu brak cieku spod pokrywy ale jak ZAKRZA napisał oring cewek do wymiany na pewno. A jeśli smerdzi przy ciepłym to szykuj sie powoli do wymiany nagrzewnicy. Fajna sprawa. Poznasz swój samochód bardziej od środka 
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#91244 Wysłany:
12 Lut 2008, 23:31; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
 |
rudymundek |
#91278 Wysłany:
13 Lut 2008, 00:07; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 12 Lut 2008, Posty: 5
|
 Wow, przede wszystkim dzięki za tak błyskawiczny i zbiorowy odzew!
No więc tak, uszczelka pod pokrywą jest sucha, tylko to łączenie, jak mówicie, cewki z silnikiem jest obrzygane. Ta cewka to wygląda na spory metalowy blok; ja bym się raczej spodziewał jakiejś puszki z kupą drutów i co tam robi olej?? (wybaczcie, laik jestem, a przy poznawaniu moich poprzednich aut od środka  z walniętą cewką nie miałem do czynienia).
Tak czy owak, wymiana gumy przy cewce brzmi tanio  i mam nadzieje, że nie trzeba się tak babrać jak z gumą pod pokrywą (śruby, szlify itp.)... A jeszcze jak groźne to jest? Czy powinienem się raczej pospieszyć z wymianą czy mam jeszcze trochę czasu zanim punciak wyzionie ducha?
I z powrotem do nagrzewnicy. Ja to sobie logicznie  połączyłem ten olej, co się pewnie ładnie gotuje jak zalewa silnik, z tym smrodem gdy dmuchawa jest włączona. Smród jest nie do wytrzymania generalnie, pali w gardle i najbliższa konkretna rzecz, z którą mi się kojarzy to dym z diesla.
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#91283 Wysłany:
13 Lut 2008, 00:10; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
rudymundek
po 1 - cewki są 2
po 2 - uszkodzona nie jest cewka tylko oring - taka uszczelka między pokrywą zaworów a cewkami i stamtąd cieknie olej. Koszt wymiany malutki.
Spieszyć się przesadnie z tym nie musisz, ja tak chyba z rok jeździłem, ale też zwlekać nie ma po co.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
rudymundek |
#91301 Wysłany:
13 Lut 2008, 00:49; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 12 Lut 2008, Posty: 5
|
Dzięki STax! Robota wygląda na pół godziny  he he... A jeszcze odnośnie tego bloku z cewką; ze śrubami to trzeba ostrożnie, czy można przykręcać na max? Bo ja to lubię na max, a nie chcę czegoś urwać. I podejrzewam, że śruby mocujące są od strony aku pod osłoną cewki?
I oczywiście dalej czekam na sugestie odnośnie tego ogrzewania. Jak pech to pech - to świeży zakup ten punciak i sprawdziłem wszystko, nawiew też. Silnik był czyściutki (nie wyglądał na myty) i z dmuchawy na gorącym też nic nie waliło. Przejechałem w sumie może 50 km i takie szopki, a to dziad
P.S. Już wiem co tam robi olej i dlaczego, się dokształciłem he he :] Przy okazji dowiedziałem się, że osłona na cewkę jest o dupę potłuc i jedyne co robi to pomaga cewce, znaczy cewkom  się przegrzać. I przeczytałem radę, że można tę uszczelkę przejechać jeszcze silikonem, co by olejowi powiedzieć papa na wieki.
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#91325 Wysłany:
13 Lut 2008, 08:41; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
Pod osłoną masz 2 cewki, każda jest na 4 śrubach od strony aku. Klucz do tego jest chyba imbusowy jeśli dobrze pamiętam. Jak tam dalej jest to szczerze mówiąc nie wiem, bo to mi mechanik robił przy okazji wymiany rozrządu więc nie widziałem.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
Emef |
#91331 Wysłany:
13 Lut 2008, 09:05; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 01 Sty 2008, Posty: 107
|
rudymundek napisał(a): Po włączeniu gorącego nawiewu śmierdzi czymś w rodzaju spalenizny.
U mnie to samo. Jak jeszcze auto dłużej postoi do smrodu przez chwilę dołącza się siwy dym z nawiewów 
_________________ Fiat Punto I 55 SX 5D bye! Fiat Punto IIFL 60 3D bye! Fiat Bravo 80 16V bye! Fiat Bravo T-Jet 150 Sport
|
|
Góra |
|
 |
ZAKRZA |
#91444 Wysłany:
13 Lut 2008, 16:24; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: okolice Słupska Rejestracja: 20 Lis 2007, Posty: 405
|
Emef napisał(a): Po włączeniu gorącego nawiewu śmierdzi czymś w rodzaju spalenizny.
Hm a plynu w zbiorniczku wyrownawczym przy chlodnicy nie ubywa. Mokro nigdzie nie masz w kabinie pod dywanikami. Skoro smierdzi to musi sie cos przypalac. Ciekawe tylko co 
_________________ PUNTO MKI 1.1 -> 99 r.
|
|
Góra |
|
 |
rudymundek |
#93930 Wysłany:
19 Lut 2008, 02:29; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 12 Lut 2008, Posty: 5
|
Zdobyłem po wielu trudach ten oring (ha ha nazwa mocarna jak na gumowe kółko ;-) ) i jakiś taki chudy mi się wydał jak na miejsce gdzie ma wylądować. Więc zakupiłem też takie cudo:
http://www.commaoil.pl/strona.270.html
Czy to dobry pomysł żeby tym uszczelnić? Czy ktoś może używał czegoś takiego? I co się może stać gdyby odrobina tego wpadła do środka dziury w pokrywie zaworów?
|
|
Góra |
|
 |
xspeed99 |
#93931 Wysłany:
19 Lut 2008, 02:31; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Gostynin Rejestracja: 25 Sty 2008, Posty: 318
|
|
Góra |
|
 |
ZAKRZA |
#93946 Wysłany:
19 Lut 2008, 09:03; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: okolice Słupska Rejestracja: 20 Lis 2007, Posty: 405
|
nic nie musisz uszczelniać. Po prostu stary oring od przebiegu i czasu zrobił sie twardy i dlatego przepuszcza olej. Założ nowy i nie bedzie problemu zobaczysz! 
_________________ PUNTO MKI 1.1 -> 99 r.
|
|
Góra |
|
 |
pita |
#93962 Wysłany:
19 Lut 2008, 09:55; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Dąbrowica Rejestracja: 15 Lut 2008, Posty: 16
|
dołanczam sie ta pasta to silikon wysokotemperaturowy a co do jego własciwości tote 340 stopni to tylko krutko trwale normalnie 260 ,ile dałeś za to
[ Dodano: 19 Lut 2008 08:55 ] zakrza ma racje
|
|
Góra |
|
 |
Tezet1956 |
#94019 Wysłany:
19 Lut 2008, 11:44; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
pita napisał(a): dołanczam sie ta pasta to silikon wysokotemperaturowy a co do jego własciwości tote 340 stopni to tylko krutko trwale normalnie 260 ,ile dałeś za to Kiedyś wspomogłem się czymś takim czerwonym, hamerykańskim. Dałem to pod pokrywę zaworów. Wylazło razem z olejem
Teraz daję czarny specjalny silikon, taki jak do miski olejowej i widać różnicę. Nie podam teraz nazwy, bo tuba została u kolegi, ale przy okazji odczytam. Tylko, że tuba tego czarnego kosztowała ok 25 zł.
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
 |
rudymundek |
#94160 Wysłany:
19 Lut 2008, 17:09; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 12 Lut 2008, Posty: 5
|
Mój aso musiał specjalnie zamawiać, a potem przyszedł jeden zamiast dwóch (zamówiłem sobie zapas).
No moje tez hamerykańskie  g***o że szok (15 zeta). Zdradze Wam sekret  : zanim zapytałem to posmarowałem  ale nie odpalałem i zostawiłem sobie próbkę na widelcu, żeby zobaczyć co to jest. Toż jak to wyschło to jak plastelina! Kruche i nie trzymało się niczego. Więc dzisiaj zamiast spędzić 10 minut, pół godziny szorowałem to ustrojstwo.
Póki co chodzi jak rasowy szerszeń  i nie cieknie.
Dzięki wszystkim - to forum rządzi! Normalnie taki odzew, że hej!
I na koniec zdjęcie dla tych, których jeszcze tam nie było:
Trzyma się to na trzech śrubach ( 10 ): na górze, po prawo i na dole patrząc od strony aku.
Natomiast sprawa smrodu jest dalej otwarta. Pod dywanikami sucho, w zbiorniczku wyrównawczym ile płynu było tyle jest.
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 17 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|