You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 24 Sie 2017, 02:55

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 94 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #17087 Wysłany: 04 Kwi 2007, 18:43; 
 Temat postu: Pęknięty alternetor, brak ładowania - pomocy!
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 04 Kwi 2007,
Posty: 6
Witam!

Mam problem z Puntem:) Jakiś czas temu okazało się że mam pęknietą obudowę altermatora, więc zamówiłem z allegro nową, wzmocnioną, razem z przednim łożyskiem, no i wymieniłem. Jednak po wymianie nastąpił brak ładowania. Lampka akumulatora/ładowania wcale nie gaśnie, pomimo że akumulator jest dobry.
Co zrobić?
Moje Punto to wersja 1.1 sx z 1996r.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #17088 Wysłany: 04 Kwi 2007, 18:46; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 16V 135KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 12182
Pomógł: 45
Widocznie przez tą pękniętą obudowę jest gdzieś zwarcie w uzwojeniach.... albo coś zrobiłeś nie tak jak trzeba ;)

_________________
Było: Punto II 1,2 8V 44kW Jest: Punto Evo 1,4 Multiair 99kW
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V
Image
Czy masz już darmowe Assistance?
JAK PRAWIDŁOWO PALIĆ WĘGLEM?
i


Góra
 Profil  
 
 
 Post #17090 Wysłany: 04 Kwi 2007, 18:50; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 04 Kwi 2007,
Posty: 6
troche nie sprecyzowałem: Wymieniłem obudowę (przednia, tylnia) razem z uzwojeniami, przednim łożyskiem oraz szczotkami. I z uzwojeniami wszystko jest ok, przy montaży wydawało się wszystko będzie dobrze, ale po ponownym zamontowaniu po prostu jest brak ladowania.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #17095 Wysłany: 04 Kwi 2007, 18:53; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 16V 135KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 12182
Pomógł: 45
Odepnij kable altka, odpal silnik i sprawdź czy podaje napięcie :> No albo komp świruje i trzeba wykasować błąd ale tego nie jestem pewien...

_________________
Było: Punto II 1,2 8V 44kW Jest: Punto Evo 1,4 Multiair 99kW
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V
Image
Czy masz już darmowe Assistance?
JAK PRAWIDŁOWO PALIĆ WĘGLEM?
i


Góra
 Profil  
 
 
 Post #17098 Wysłany: 04 Kwi 2007, 18:57; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 04 Kwi 2007,
Posty: 6
ok, pójde sprawdzić:)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #17099 Wysłany: 04 Kwi 2007, 18:58; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 16V 135KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 12182
Pomógł: 45
Powinno być około 14V :)

_________________
Było: Punto II 1,2 8V 44kW Jest: Punto Evo 1,4 Multiair 99kW
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V
Image
Czy masz już darmowe Assistance?
JAK PRAWIDŁOWO PALIĆ WĘGLEM?
i


Góra
 Profil  
 
 
 Post #17102 Wysłany: 04 Kwi 2007, 19:10; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 04 Kwi 2007,
Posty: 6
jednak nie ma napięcia, na cienkim przewodzie jest 2,5 V. co teraz.... :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #17116 Wysłany: 04 Kwi 2007, 19:25; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 16V 135KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 12182
Pomógł: 45
No to coś jest nie tak z altkiem :> Proponuję go jeszcze raz zdemontować i uważnie złożyć.... jak to nie pomoże... to chyba bez wizyty u elektryka się nie obejdzie...

_________________
Było: Punto II 1,2 8V 44kW Jest: Punto Evo 1,4 Multiair 99kW
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V
Image
Czy masz już darmowe Assistance?
JAK PRAWIDŁOWO PALIĆ WĘGLEM?
i


Góra
 Profil  
 
 
 Post #17117 Wysłany: 04 Kwi 2007, 19:28; 
 Temat postu:
Kup na Allegro nowy alternator do I-ki.
Ja za swoj zaplacilem 230 pln - nowka, faktura , gwarancja.


Góra
  
 
 
 Post #17123 Wysłany: 04 Kwi 2007, 19:36; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 04 Kwi 2007,
Posty: 6
no dopiero co kupiłem praktycznie pół aklta (bez wirnika i diód):), składany też był już 2 razy:\
W każdym razie jeszcze raz spróbuję i ... chyba odwiedzę jakis warsztat.
dzieki za odpowiedzi!


Góra
 Profil  
 
 
 Post #17126 Wysłany: 04 Kwi 2007, 19:38; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 16V 135KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 12182
Pomógł: 45
biechol napisał(a):
diód

Sprawdź czy są dobre :>

_________________
Było: Punto II 1,2 8V 44kW Jest: Punto Evo 1,4 Multiair 99kW
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V
Image
Czy masz już darmowe Assistance?
JAK PRAWIDŁOWO PALIĆ WĘGLEM?
i


Góra
 Profil  
 
 
 Post #17127 Wysłany: 04 Kwi 2007, 19:41; 
 Temat postu:
Dodam jeszcze, ze samemu nie warto naprawiac go.
Kiedys kupowalem regenerowany i czlowiek z serwisu powiedzial, ze tak naprawde regeneracja polega na tym , ze prawie wszystko w nim wymieniaja.
Kupilem wtedy do I-ki alternator z Cinquecento lub Seincento z klimatyzacja - mocniejszy i z innego materialu zrobiony.
Przerobic trzeba bylo tylko kabel do kontrolki ladowania z wsuwki na otworek(nakladany na srubke i dokrecany nakretka) lub odwrotnie.
Chodzil mi dlugo.
A ostatnio kupilem nowke na Allegro u goscia ktory tylko alternatorami i rozrusznikami sie zajmuje.


Góra
  
 
 
 Post #17128 Wysłany: 04 Kwi 2007, 19:44; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 16V 135KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 12182
Pomógł: 45
ipIV napisał(a):
biechol napisał(a):
diód

Sprawdź czy są dobre :>

Może tak... ustaw miernik na napięcie zmienne i jak będzie znowu mało to raczej nie diody, ale jak będzie pokazywać około 10V to, to będą walnięte diody. BTW: Nie ma tam przypadkiem jakiegoś kondensatora?

_________________
Było: Punto II 1,2 8V 44kW Jest: Punto Evo 1,4 Multiair 99kW
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V
Image
Czy masz już darmowe Assistance?
JAK PRAWIDŁOWO PALIĆ WĘGLEM?
i


Góra
 Profil  
 
 
 Post #17141 Wysłany: 04 Kwi 2007, 20:47; 
 Temat postu:
Offline
Ojciec założyciel
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Cze 2006,
Posty: 613
Lampka kontrolna ładowania świeci sie w pełnym zakresie predkosci obrotowej: przerwa lub zwarcie diody wzbudzenia, zwarcie diód masowych, zwarcie lub przerwa z masa uzojenia wzbudzenia

lampka kontrolna swieci sie po wyłaczeniu zapłonu (silnik nie pracuje): zwarcie diód dodatnich uzwojenia twornika

napisz cos dokładniej o lampce czy mryga, czy w pełnym zakresie predkosci obrotowej swieci sie stałym swiatłem czy swieci słabym swiatłem

_________________
Wyrażam wyłącznie prywatne poglądy, do czego mam prawo zgodnie z Art. 54 Konstytucji RP

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny


Góra
 Profil  
 
 
 Post #17156 Wysłany: 04 Kwi 2007, 21:59; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 04 Kwi 2007,
Posty: 6
Xyś napisał(a):
Lampka kontrolna ładowania świeci sie w pełnym zakresie predkosci obrotowej: przerwa lub zwarcie diody wzbudzenia, zwarcie diód masowych, zwarcie lub przerwa z masa uzojenia wzbudzenia

lampka kontrolna swieci sie po wyłaczeniu zapłonu (silnik nie pracuje): zwarcie diód dodatnich uzwojenia twornika

napisz cos dokładniej o lampce czy mryga, czy w pełnym zakresie predkosci obrotowej swieci sie stałym swiatłem czy swieci słabym swiatłem


Lampka kontrolna swieci sie po przekreceniu kluczyka, po uruchomieniu silnika i na maly i na duzych obrotach zawsze pelnym swiatlem.
Napiecie na grubym przewodzie wynosi 12V, na cienkim 2,5V - przy dodaniu gazu.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #17163 Wysłany: 04 Kwi 2007, 22:28; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Braniewo
Rejestracja: 19 Mar 2007,
Posty: 38
jakiś czas temu miałem ten sam problem - wymieniłem obudowę i okazało się, że jest brak ładowania. Obudowa była oryginalna firmy Marelli, po dłuższym czasie doszedłem co jest nie tak: wycięcia w obudowie nie do konca pasowały do miejsc gdzie wystawały końcówki diod prostowniczych( mostek prostwniczy. Zanim KUpisz nowy alternator sprawdź to bo wydaje m i się że masz ten sam problem.
Ja po tej naprawie mam w garażu zapasowy sprawny alternator- trochę się pośpieszyłem z kupnem nowego.

[ Dodano: 04 Kwi 2007 21:36 ]
Sprawdź mocowanie mostka prostowniczego do obudowy.Jakiś czas temu też wymieniałem obudowę po złożeniu okazało się że nie ma ładowania.
Pomimo ,ż e obudowa byłą oryginalna firmy Marelli wycięcia w niej na wystajęce końcówki diod nie były w dokładnie tych miejscach co trzeba, jedna z nich dotykała obudowy. Zanim Kupisz nowy alternator sprawdź to oczym napisałem na 99% to jest przyczyna braku ładowania.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #20250 Wysłany: 19 Kwi 2007, 19:49; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 24 Lut 2007,
Posty: 297
Witam! mam takie male dwa pytania czy po przekreceniu kluczyka w pozycji zaplon powinna swiecic sie kontrolka ladowania????? drugie pytanie to czy jak silnik chodzi a sciagne jedna kleme z akumulatora to czy silnik dalej powinien pracowac czy od razu zgasnac???

U mnie kontrolka nie swieci a silnik zaraz zgasnie jak sciagne kleme.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #20265 Wysłany: 19 Kwi 2007, 21:02; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 16V 135KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 12182
Pomógł: 45
kgorka napisał(a):
czy po przekreceniu kluczyka w pozycji zaplon powinna swiecic sie kontrolka ladowania?


z pozycji stop na mar tak, po odpaleniu silnika powinna zgasnać.


kgorka napisał(a):
drugie pytanie to czy jak silnik chodzi a sciagne jedna kleme z akumulatora to czy silnik dalej powinien pracowac czy od razu zgasnac???


Jak się świeci dalej brak ładowania/lub nie ma ładowania to raczej powinien zgaśnąć, ale przy dobrym ładowaniu powinien dalej działać....

tak mi się przynajmniej wydaje ;)

_________________
Było: Punto II 1,2 8V 44kW Jest: Punto Evo 1,4 Multiair 99kW
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V
Image
Czy masz już darmowe Assistance?
JAK PRAWIDŁOWO PALIĆ WĘGLEM?
i


Góra
 Profil  
 
 
 Post #20308 Wysłany: 19 Kwi 2007, 23:27; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 24 Lut 2007,
Posty: 297
ok czyli to pewnie altek, juz mam go wyciagniety i jutro daje do elektryka zeby przemierzyl i dam znac co i jak. pozdrawiam


Góra
 Profil  
 
 
 Post #20309 Wysłany: 19 Kwi 2007, 23:29; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 16V 135KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 12182
Pomógł: 45
kgorka napisał(a):
ok czyli to pewnie altek, juz mam go wyciagniety i jutro daje do elektryka zeby przemierzyl i dam znac co i jak. pozdrawiam

Czyli podczas pracy silnika brak ładowania dalej się świeci? :)

Mogłeś jeszcze zmierzyć napięcie na aku, podczas pracy silnika powinno być około 14V

_________________
Było: Punto II 1,2 8V 44kW Jest: Punto Evo 1,4 Multiair 99kW
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V
Image
Czy masz już darmowe Assistance?
JAK PRAWIDŁOWO PALIĆ WĘGLEM?
i


Góra
 Profil  
 
 
 Post #20322 Wysłany: 20 Kwi 2007, 08:46; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 24 Lut 2007,
Posty: 297
Jak i w pozycji mar tak i w czasie pracy silnika kontrolka wogole nie swieci. A napiecie bylo 12,3 tylko. Stawiam na altek ale jesli brak ladowania to czemu kontrolka sie nie swieci......

[ Dodano: Pią Kwi 20, 2007 1:53 pm ]
Alternator wymieniony.Spalony regulator napiecia i jeszcze jakas dioda zenera zabezpieczajaca. Regulator byl jakis "no name" teraz jest magneti marelli. POZDRAWIAM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #36929 Wysłany: 06 Sie 2007, 10:25; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: kraków
Rejestracja: 28 Maj 2007,
Posty: 59
lem problem po wymianie obudowy okazalo sie ze po przekręceniu mostka prostowniczego na nowy tyl obudowy koncówki diod stykały sie z obudowa roznica polegała na tym ze orginalna obudowa z tyłu w miejscu na wprost diód mialy wgłębienia by nie stykalo z budowa a nowa niema tych wgłębien

[ Dodano: 06 Sie 2007 10:25 ]
sprawdz czy mostek na nowej obudowie nie zwiera dod org. obudowa z tyłu ma wciecia


Góra
 Profil  
 
 
 Post #101205 Wysłany: 11 Mar 2008, 07:47; 
 Temat postu: altrnator
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Imię: krzysztof
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Nysa
Rejestracja: 02 Mar 2008,
Posty: 59
mam dylemat - słyszałem od kumpli ze w puntach lubią siadać alternatory. Mam kropkę z 1995 roku 1,25 ( i lubie czasem pojechać gdzieś w Polskę)
PYTANIE jak siadzie altek to od razu nie da się jechać , czy jest sensowne wymienianie alternatora ( zanim się zepsuje) tak na wszelki wypadek :roll:

_________________
Punto 1,25 60SX ( sprzedam skrzynię )


Góra
 Profil  
 
 
 Post #103050 Wysłany: 15 Mar 2008, 07:13; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Artur
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdynia
Rejestracja: 27 Sty 2008,
Posty: 1148
Pomógł: 5
Dobre pytanie.... Tez sie nad tym zastanawialem...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #103053 Wysłany: 15 Mar 2008, 07:43; 
 Temat postu: altrnator
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Imię: krzysztof
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Nysa
Rejestracja: 02 Mar 2008,
Posty: 59
podobne dylematy rozważam na ALTERNATOR -ORGINAŁ ( moze kupię jakiś na allegro i bede zabierał gdy pojadę daleko ) - np na jesień byłem w Pucku - i zastanawiałem sie co by było gdyby... :roll:

_________________
Punto 1,25 60SX ( sprzedam skrzynię )


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 94 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2013
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO