|
Obecny czas: 16 Cze 2025, 23:24
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
G360 |
#470126 Wysłany:
04 Maj 2011, 16:54; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Grzegorz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 15 Lip 2009, Posty: 1217 Pomógł: 2
|
bbanditoss napisał(a): wszystko ładnie pięknie, ale te śruby to pasują do całości jak świni siodło sory, ale trochę krytyki musi być
A ciebie co ugryzło?  Kolega fajną robotę zrobił a ty tu z kolorem srubek wyskakujesz? 
|
|
Góra |
|
 |
|
|
valdi 10 |
#470149 Wysłany:
04 Maj 2011, 17:38; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Rejestracja: 10 Mar 2011, Posty: 71
|
A ta poxelina żeby wszystko uszczelnić?
|
|
Góra |
|
 |
jurekl |
#470173 Wysłany:
04 Maj 2011, 18:08; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Imię: Jerzy
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Estiva
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Sosnowiec Rejestracja: 26 Lis 2008, Posty: 80
|
G360 napisał(a): jurekl Jeszcze jedno pytanie - może prozaiczne ale ułatwiające życie: Skąd wziąłeś czarną rurę pcv o śr 7cm?
Kawałek rury dostałem od kolegi, była koloru szarego i została po obróbce pomalowana na czarny mat.
Co do zewnętrznych śrub zostaną też pomalowane na czarno.
Pozostała jeszcze regulacja kąta. Trochę świecą w bok ale na wspornikach są otwory typu fasolki więc jest możliwość regulacji we wszystkich płaszczyznach. Ale to musi poczekać do najbliższego ciepłego weekendu.
_________________ GRANDE PUNTO 1,4 ESTIVA
|
|
Góra |
|
 |
bbanditoss |
#470187 Wysłany:
04 Maj 2011, 18:46; Temat postu: |
|
 |
Nigdzie nie jadę |
 |
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 08 Lip 2007, Posty: 11772 Pomógł: 13
|
G360 napisał(a): A ciebie co ugryzło? Kolega fajną robotę zrobił a ty tu z kolorem srubek wyskakujesz?
Nic mnie nie ugryzło  Poprostu ja bym starał się tak kminić żeby tych śrub nie było 
_________________
|
|
Góra |
|
 |
jurekl |
#470197 Wysłany:
04 Maj 2011, 19:28; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Imię: Jerzy
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Estiva
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Sosnowiec Rejestracja: 26 Lis 2008, Posty: 80
|
Na początku śrub miało nie być. Chciałem zamontować lampy na wspornikach do punktów mocowania oryginalnych halogenów ale wykonanie takich wsporników mnie przerosło. Teraz jest poxilina i nieszczęsne śruby ale jak pomaluję to będzie lepiej.
_________________ GRANDE PUNTO 1,4 ESTIVA
|
|
Góra |
|
 |
bbanditoss |
#470235 Wysłany:
04 Maj 2011, 20:48; Temat postu: |
|
 |
Nigdzie nie jadę |
 |
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 08 Lip 2007, Posty: 11772 Pomógł: 13
|
czyli w ogóle dało by się
jurekl pomaluj, nie będzie tak bić po oczach 
_________________
|
|
Góra |
|
 |
ManfredBee |
#471799 Wysłany:
08 Maj 2011, 22:34; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: WSC (Sochaczew) Rejestracja: 29 Kwi 2011, Posty: 10
|
jurekl napisał(a): Zakupiłem niedawno okrągłe tutaj: http://allegro.pl/show_item.php?item=1558314382Teraz czekają na montaż.
To możesz powiedzieć, że się Tobie udało... teraz są o cztery dychy droższe...
A jeśli to nie tajemnica: ile w mm wyszło Ci nachylenie klosza względem zaślepki (w pionie i poziomie)?
_________________ Fiat Grande Punto Actual 2010 - 1.4 77 KM Estiva Blue&Me, Szary Chemical (595)
|
|
Góra |
|
 |
jurekl |
#472076 Wysłany:
09 Maj 2011, 19:24; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Imię: Jerzy
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Estiva
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Sosnowiec Rejestracja: 26 Lis 2008, Posty: 80
|
Wymiary tulei z PCV to średnica - 70 mm, wysokość ok 10 i 35 mm (w najniższym i najwyższym miejscu). Ale cały szkopuł w odpowiednim ułożeniu podczas klejenia. U mnie nie wyszło do końca idealnie - trochę świeci w bok ale jest jeszcze możliwość regulacji na wspornikach.
_________________ GRANDE PUNTO 1,4 ESTIVA
|
|
Góra |
|
 |
Darek Katowice |
#472806 Wysłany:
11 Maj 2011, 20:45; Temat postu: Światła do jazdy dziennej |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Darek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 11 Maj 2011, Posty: 17
|
Myślę, że najprostszym sposobem na uzyskanie świateł dziennych będzie wykorzystanie świateł drogowych, które są praktycznie nieużywane. Pierwsze myślałem o module SD-2, ale jak zobaczyłem jak wygląda w środku i że nie ma żadnego zabezpieczenia zacząłem szukać dalej i znalazłem: http://allegro.pl/swiatla-dzienne-audi- ... 72583.html
Powinno to być idealne rozwiązanie dla tych, którzy mają fabryczne halogeny i nie ma gdzie wtedy zamontować świateł dziennych żeby być w zgodzie z przepisami. Zanim koncerny nie wprowadziły technologi LED światła dzienne w Skandynawii były realizowane m.in. w taki sposób. W internecie pełno jest filmików jak to rozwiązanie sprawdza się w praktyce
|
|
Góra |
|
 |
domin45670 |
#472814 Wysłany:
11 Maj 2011, 20:52; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14400 Pomógł: 128
|
Sprawa już była poruszana na forum.
Jest jeden haczyk: brak homologacji RL  czyli niezgodność z przepisami.
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
 |
Hubik |
#472966 Wysłany:
12 Maj 2011, 10:45; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Hubert
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Gent, Belgia Rejestracja: 23 Kwi 2008, Posty: 632 Pomógł: 5
|
domin45670 napisał(a): Sprawa już była poruszana na forum. Jest jeden haczyk: brak homologacji RL  czyli niezgodność z przepisami. Tylko pytanie: czy Policja zatrzymując Cię do kontroli, zorientuje się że masz taki moduł zamontowany albo w ogóle o to zapyta? Światła będą się świecić, zresztą zawsze można szybko przełączyć na "normalne" 
_________________

od 03.2010: Grande Punto Dynamic 5D | 2005 | 1.3 MultiJet 16V | 6-speed | 75 650 - 136 000 km MOD by CINEK: 111 KM @ 231 Nm | Turbo VNT BorgWarner KKK BV35 @ 1.35 bar | EGR Off
Dołożone: tempomat, fabryczne radio CD z mp3, podłokietnik W planach: przyciemniane szyby tylne, fabryczny subwoofer, nagrzewnica elektryczna
04.2008 - 05.2009: Punto MK1 SX 3D | 1997 | 1.2 8V 75 KM | 187 000 - 201 350 km
|
|
Góra |
|
 |
robsoniqe |
#472971 Wysłany:
12 Maj 2011, 11:10; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 13 Mar 2011, Posty: 138
|
Hubik napisał(a): domin45670 napisał(a): Sprawa juĚź byÄšÂa poruszana na forum. Jest jeden haczyk: brak homologacji RL  czyli niezgodnoÄšÂĂ z przepisami. Tylko pytanie: czy Policja zatrzymujĂÂ
c CiĂ do kontroli, zorientuje siĂ Ěźe masz taki moduĚ zamontowany albo w ogÄĹle o to zapyta? ÄšÂwiatÄšÂa bĂÂdĂÂ
siĂ ĚÂwieciĂÂ, zresztĂÂ
zawsze moĚźna szybko przeÄšÂĂÂ
czyĂÂ na "normalne" 
to tak jakbys jechal bez...i w momencie zatrzymania bys wlaczyl..ja np w dowodzie rejeatracyjnym odbierajac samochod w tym roku mam ze jestem zwolniony ze swiatel do jazdy dziennej..a to z racji produkcji auta 2010. mysle ze mozna za to dostac mandat..bo kumpel audi a4 jechal na przeciwmgielnych.. i mowil ze mial problemy...w zasadzie roznica w dziennych i przeciwmgielnych jest spora..
|
|
Góra |
|
 |
Darek Katowice |
#472986 Wysłany:
12 Maj 2011, 12:09; Temat postu: Światła do jazdy dziennej |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Darek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 11 Maj 2011, Posty: 17
|
Dla kolegów lubiacych dywagację natury prawnej odpowiadam że mandatu za to nie dostaniecie, nie ma ku temu podstawy prawnej, od razu tez pisze ze magiczne RL obowiazuje jedynie w Polsce dla aut produkowanych po 2011 roku posiadajacych oddzielne zrodlo swiatla dla swiatel dziennych. Informacja potwierdzona na stacji diagnostycznej.
|
|
Góra |
|
 |
jurekl |
#473038 Wysłany:
12 Maj 2011, 15:16; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Imię: Jerzy
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Estiva
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Sosnowiec Rejestracja: 26 Lis 2008, Posty: 80
|
Mandat chyba można dostać. Oto skrót z taryfikatora dotyczący świateł:
Używanie świateł zewnętrznych
* jazda bez wymaganych świateł od zmierzchu do świtu 200 zł
* jazda bez wymaganych świateł od świtu do zmierzchu 100 zł
* jazda bez wymaganych świateł pojazdami niewyposażonymi w światła mijania, drogowe lub do jazdy dziennej 100 zł
* jazda bez wymaganych świateł w tunelu, niezależnie od pory doby 200 zł
* nieużywanie wymaganego oświetlenia podczas zatrzymania lub postoju w warunkach niedostatecznej widoczności 150-300 zł
* korzystanie ze świateł drogowych w sposób niezgodny z przepisami 200 zł
* naruszenie warunków dopuszczalności używania przednich świateł przeciwmgłowych 100 zł
* używanie „szperacza” podczas jazdy 100 zł
_________________ GRANDE PUNTO 1,4 ESTIVA
|
|
Góra |
|
 |
Sebooo |
#473043 Wysłany:
12 Maj 2011, 15:55; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Seba
Samochód: Abarth Punto Evo
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 03 Sty 2010, Posty: 2559 Pomógł: 12
|
|
Góra |
|
 |
pieron |
#473046 Wysłany:
12 Maj 2011, 15:58; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Damian
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 15 Mar 2008, Posty: 353
|
ja mam założony ten przełącznik SD2 i jakos policja sie nie czepia a miałem juz kontrole. Z daleka widac jakbym miał włączone mijania. Pare kolegów ma też założony ten przełącznik w róznych autach i nawet diagnosta sie nie czepiał. W niektórych audi i bmw jest taki przełacznik oryginalnie montowany.
_________________ " Tylko umiejętność hamowania upoważnia Cię do prędkości "
|
|
Góra |
|
 |
b3liar |
#473049 Wysłany:
12 Maj 2011, 16:01; Temat postu: Re: Światła do jazdy dziennej |
|
 |
Puntoświr |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 26 Lip 2010, Posty: 626 Pomógł: 1
|
Darek Katowice napisał(a): Myślę, że najprostszym sposobem na uzyskanie świateł dziennych będzie wykorzystanie świateł drogowych, które są praktycznie nieużywane. Pierwsze myślałem o module SD-2, ale jak zobaczyłem jak wygląda w środku i że nie ma żadnego zabezpieczenia zacząłem szukać dalej i znalazłem: http://allegro.pl/swiatla-dzienne-audi- ... 72583.html Powinno to być idealne rozwiązanie dla tych, którzy mają fabryczne halogeny i nie ma gdzie wtedy zamontować świateł dziennych żeby być w zgodzie z przepisami. Zanim koncerny nie wprowadziły technologi LED światła dzienne w Skandynawii były realizowane m.in. w taki sposób. W internecie pełno jest filmików jak to rozwiązanie sprawdza się w praktyce
Nie wiem czy ludzie którzy to kupują wiedzą, że w Octavii np. wystarczy uruchomić odpowiedni tryb "programowo" i nie trzeba żadnych modułów 
|
|
Góra |
|
 |
autofan |
#473072 Wysłany:
12 Maj 2011, 17:26; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Krzysiek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 06 Lis 2007, Posty: 1009 Pomógł: 20
|
b3liar napisał(a): wiedzą, że w Octavii np. wystarczy uruchomić odpowiedni tryb "programowo"
Masz pewnie na myśli Octavie II. I co wtedy świacą jako dzienne światła długie? To wtedy trzeba zastosować inne żarówki?
W Oplach posiadających magistrale CAN można uruchomić przez kompa tzw światła skandynawskie i nie trzeba pamiętać o włączeniu świateł mijania, i nie potrzeba już specjalnego modułu. Ale tego ze światłami długimi to nie znałem. 
_________________ Fiat Grande Punto 1.4 8V 77km, Energy, 3 dzwiowy, szary jungle.
|
|
Góra |
|
 |
Hubik |
#473273 Wysłany:
13 Maj 2011, 10:55; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Hubert
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Gent, Belgia Rejestracja: 23 Kwi 2008, Posty: 632 Pomógł: 5
|
autofan napisał(a): W Oplach posiadających magistrale CAN można uruchomić przez kompa tzw światła skandynawskie i nie trzeba pamiętać o włączeniu świateł mijania, i nie potrzeba już specjalnego modułu. Hmm, może i w Fiatach jest podobnie tylko jeszcze o tym nie wiemy 
_________________

od 03.2010: Grande Punto Dynamic 5D | 2005 | 1.3 MultiJet 16V | 6-speed | 75 650 - 136 000 km MOD by CINEK: 111 KM @ 231 Nm | Turbo VNT BorgWarner KKK BV35 @ 1.35 bar | EGR Off
Dołożone: tempomat, fabryczne radio CD z mp3, podłokietnik W planach: przyciemniane szyby tylne, fabryczny subwoofer, nagrzewnica elektryczna
04.2008 - 05.2009: Punto MK1 SX 3D | 1997 | 1.2 8V 75 KM | 187 000 - 201 350 km
|
|
Góra |
|
 |
autofan |
#473314 Wysłany:
13 Maj 2011, 14:30; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Krzysiek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 06 Lis 2007, Posty: 1009 Pomógł: 20
|
Hubik napisał(a): Hmm, może i w Fiatach jest podobnie tylko jeszcze o tym nie wiemy
W Punto ja mam cały czas włączone światła mijania i włączają się wraz z przekręceniem stacyjki, czyli uzyskuje bardzo podobny efekt, tyle, że w przypadku tzw świateł skandynawskich włączają się one po odpaleniu silnika, a włącznik świateł w Oplach jest niezależny od stacyjki.
A jakie ciekawe funkcje można aktywować kompem to może ktoś sprawdzić posiadający egzaminer.
_________________ Fiat Grande Punto 1.4 8V 77km, Energy, 3 dzwiowy, szary jungle.
|
|
Góra |
|
 |
Hubik |
#473324 Wysłany:
13 Maj 2011, 15:11; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Hubert
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Gent, Belgia Rejestracja: 23 Kwi 2008, Posty: 632 Pomógł: 5
|
Mi bardziej chodziło o to aby oprócz automatycznego załączania świateł, żarówki nie świeciły pełną mocą, tak jak to jest we wspomnianych wcześniej modułach 
_________________

od 03.2010: Grande Punto Dynamic 5D | 2005 | 1.3 MultiJet 16V | 6-speed | 75 650 - 136 000 km MOD by CINEK: 111 KM @ 231 Nm | Turbo VNT BorgWarner KKK BV35 @ 1.35 bar | EGR Off
Dołożone: tempomat, fabryczne radio CD z mp3, podłokietnik W planach: przyciemniane szyby tylne, fabryczny subwoofer, nagrzewnica elektryczna
04.2008 - 05.2009: Punto MK1 SX 3D | 1997 | 1.2 8V 75 KM | 187 000 - 201 350 km
|
|
Góra |
|
 |
ManfredBee |
#474954 Wysłany:
19 Maj 2011, 00:08; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: WSC (Sochaczew) Rejestracja: 29 Kwi 2011, Posty: 10
|
Sebooo napisał(a): Sądzę, że to zależy na jakiego się trafi. Jeden oleje natomiast drugi jak się przyczepi to poleci po całości. Czyż nie? 
Słyszałem niedawno historię... w skrócie: Misio długo i bezskutecznie szukał dziury w całym a kierowca trochę cwaniakował, co tego pierwszego doprowadziło do furii i walnął ręką w tylną lampę w kontrolowanym pojeździe. Teraz już ze spokojem mógł zatrzymać dowód rejestracyjny, bo samochód z nieznacznie nawet pękniętym kloszem światła pozycyjnego stanowi poważne zagrożenie na drodze.
Miałem kiedyś taką rutynową kontrolę (pod Olsztynem, jakby kto pytał), gdzie sprawdzano mi działanie wszystkich świateł w Kaszlaku, łącznie z przeciwmgłowymi przednimi (montaż własny) i prawidłowością ich sterowania (czy dadzą się uruchomić bez pozycyjnych - nie dały się).
Osobiście wychodzę z założenia, że nie ma co bez sensu się podkładać. Można TUTAJ zastanawiać się nad tym, co się uda a co nie, ale w konfrontacji ze sfrustrowanym funkcjonariuszem, który nie wyrobił (jeszcze) normy mandatów lepiej nie mieć tematów do dyskusji.
No i żeby nie był to całkowity offtopic: W Sieci, także tutaj, można znaleźć informacje o tym, jak mają być oznaczone, jak mają być rozmieszczone i jak mają działać światła dzienne; cytowane są i dostępne są stosowne dokumenty. W skrócie: Światła te powinny (w języku prawników oznacza to, że muszą) wyłączać się automatycznie (czyli samoczynnie) po włączeniu przednich świateł mijania, drogowych lub przeciwmgłowych, z wyjątkiem sytuacji, gdy światła te wykorzystywane są do wysyłania przerywanych sygnałów świetlnych w krótkich odstępach czasu. Niektórzy, twierdzą, że podpięli automat sterujący je pod światła mijania - w myśl stosownego rozporządzenia, które powyżej niemal dokładnie zacytowałem, instalacja taka nie jest prawidłowa. W pierwszej chwili wydaje się, że automat wyłączający światła dzienne można podłączyć do świateł pozycyjnych - światła przednie o których mowa w rozporządzeniu bez nich nie zadziałają (bo nie powinny) poza drogowymi, jeśli używamy ich do sygnalizacji. W rozporządzeniu czytamy także, że światła pozycyjne, obrysowe (jeśli występują) i oświetlenie tylnej tablicy rejestracyjnej nie włączają się, jeśli włączone są światła do jazdy dziennej oraz, że w pojazdach rejestrowanych do końca 2009 roku połączenie elektryczne może być takie, aby nie można ich było włączyć, jeśli nie są jednocześnie włączone tylne światła pozycyjne. Ja mam wątpliwość następującą: Czy sterowanie światłami do jazdy dziennej (ich wyłączanie) za pomocą świateł pozycyjnych jest formalnie właściwe? Świadczyć może o tym także zapis "nie włączają się, jeśli włączone są światła do jazdy dziennej". Ale nie ma, że światła dzienne powinny wyłączać się po włączeniu pozycyjnych. Nieistotne? Nie koniecznie! - ponoć włączanie się z dziennymi świateł przednich pozycyjnych w pojazdach rejestrowanych przed końcem 2009 roku było uznawane jako nieprawidłowe - w jakimś artykule napisano nawet, że było to działanie specjalnie ukierunkowane na zniechęcenie do samodzielnej instalacji świateł dziennych i proponowano prosty układ z diodami, zapobiegający ich zapalaniu. Ktoś wie jak to funkcjonuje w pojeździe z fabrycznymi dziennymi (np. EVO)?
_________________ Fiat Grande Punto Actual 2010 - 1.4 77 KM Estiva Blue&Me, Szary Chemical (595)
|
|
Góra |
|
 |
K3 |
#474962 Wysłany:
22 Maj 2011, 22:27; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Michał
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 11 Mar 2010, Posty: 748 Pomógł: 1
|
Hubik napisał(a): autofan napisał(a): W Oplach posiadających magistrale CAN można uruchomić przez kompa tzw światła skandynawskie i nie trzeba pamiętać o włączeniu świateł mijania, i nie potrzeba już specjalnego modułu. Hmm, może i w Fiatach jest podobnie tylko jeszcze o tym nie wiemy  Raczej nie, bo gdyby tak było, to tak miałbym... Generalnie każde auto tutaj ma automatycznie zapalane światła po odpaleniu zapłonu. Każde, ale nie Fiat... [ Dodano: 19 Maj 2011 00:54 ]ManfredBee napisał(a): Ktoś wie jak to funkcjonuje w pojeździe z fabrycznymi dziennymi (np. EVO)?
Nie pamiętam dokładnie, ale w 500 dzienne wyłączały się po włączeniu pozycyjnych (nie mijania), aczkolwiek dawno temu jeździłem 500tką i dokładnie nie pamiętam... [ Dodano: 22 Maj 2011 21:27 ]Edycja: sprawdziłem i co się okazało: 500 ma pozycyjne w dziennych, żarówka jest ta sama: W21/5W.
_________________
|
|
Góra |
|
 |
G360 |
#475865 Wysłany:
23 Maj 2011, 15:20; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Grzegorz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 15 Lip 2009, Posty: 1217 Pomógł: 2
|
K3 napisał(a): Generalnie każde auto tutaj ma automatycznie zapalane światła po odpaleniu zapłonu. Każde, ale nie Fiat...
Nie prawda. Właśnie fiat jako jedna z nielicznych firm ma to tak rozwiązane że przy wyjeździe z salonu przekcasz włącznik świateł na "ON" i mozez go nie wyłączać do odsprzedaży - światła będą włączać się zawsze po przekręceniu kluczyka. Inne firmy mają jakieś dziadowskie pipczyki które niby maja przypominać o wyłączeniu świateł 
|
|
Góra |
|
 |
K3 |
#475878 Wysłany:
23 Maj 2011, 16:39; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Michał
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 11 Mar 2010, Posty: 748 Pomógł: 1
|
G360 napisał(a): K3 napisał(a): Generalnie każde auto tutaj ma automatycznie zapalane światła po odpaleniu zapłonu. Każde, ale nie Fiat... Nie prawda. Właśnie fiat jako jedna z nielicznych firm ma to tak rozwiązane że przy wyjeździe z salonu przekcasz włącznik świateł na "ON" i mozez go nie wyłączać do odsprzedaży - światła będą włączać się zawsze po przekręceniu kluczyka. Inne firmy mają jakieś dziadowskie pipczyki które niby maja przypominać o wyłączeniu świateł 
Ale musisz to przekręcić...
A światła skandynawskie to takie, że nic nie musisz robić, i nawet ich wyłączyć się nie da...
_________________
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|