You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 16 Cze 2025, 23:24

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 815 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 33  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #470126 Wysłany: 04 Maj 2011, 16:54; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Grzegorz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 15 Lip 2009,
Posty: 1217
Pomógł: 2
bbanditoss napisał(a):
wszystko ładnie pięknie, ale te śruby to pasują do całości jak świni siodło sory, ale trochę krytyki musi być

A ciebie co ugryzło? :E Kolega fajną robotę zrobił a ty tu z kolorem srubek wyskakujesz? :rowerek:


Góra
 Profil  
 

 
 Post #470149 Wysłany: 04 Maj 2011, 17:38; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 10 Mar 2011,
Posty: 71
A ta poxelina żeby wszystko uszczelnić?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #470173 Wysłany: 04 Maj 2011, 18:08; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Imię: Jerzy
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Estiva
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Sosnowiec
Rejestracja: 26 Lis 2008,
Posty: 80
G360 napisał(a):
jurekl
Jeszcze jedno pytanie - może prozaiczne ale ułatwiające życie: Skąd wziąłeś czarną rurę pcv o śr 7cm?

Kawałek rury dostałem od kolegi, była koloru szarego i została po obróbce pomalowana na czarny mat.
Co do zewnętrznych śrub zostaną też pomalowane na czarno.
Pozostała jeszcze regulacja kąta. Trochę świecą w bok ale na wspornikach są otwory typu fasolki więc jest możliwość regulacji we wszystkich płaszczyznach. Ale to musi poczekać do najbliższego ciepłego weekendu.

_________________
GRANDE PUNTO 1,4 ESTIVA


Góra
 Profil  
 
 
 Post #470187 Wysłany: 04 Maj 2011, 18:46; 
 Temat postu:
Offline
Nigdzie nie jadę
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 08 Lip 2007,
Posty: 11772
Pomógł: 13
G360 napisał(a):
A ciebie co ugryzło? Kolega fajną robotę zrobił a ty tu z kolorem srubek wyskakujesz?

Nic mnie nie ugryzło :E Poprostu ja bym starał się tak kminić żeby tych śrub nie było :P

_________________
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #470197 Wysłany: 04 Maj 2011, 19:28; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Imię: Jerzy
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Estiva
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Sosnowiec
Rejestracja: 26 Lis 2008,
Posty: 80
Na początku śrub miało nie być. Chciałem zamontować lampy na wspornikach do punktów mocowania oryginalnych halogenów ale wykonanie takich wsporników mnie przerosło. Teraz jest poxilina i nieszczęsne śruby ale jak pomaluję to będzie lepiej.

_________________
GRANDE PUNTO 1,4 ESTIVA


Góra
 Profil  
 
 
 Post #470235 Wysłany: 04 Maj 2011, 20:48; 
 Temat postu:
Offline
Nigdzie nie jadę
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 08 Lip 2007,
Posty: 11772
Pomógł: 13
czyli w ogóle dało by się :)
jurekl pomaluj, nie będzie tak bić po oczach ;)

_________________
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #471799 Wysłany: 08 Maj 2011, 22:34; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: WSC (Sochaczew)
Rejestracja: 29 Kwi 2011,
Posty: 10
jurekl napisał(a):
Zakupiłem niedawno okrągłe tutaj:http://allegro.pl/show_item.php?item=1558314382
Teraz czekają na montaż.


To możesz powiedzieć, że się Tobie udało... teraz są o cztery dychy droższe...

A jeśli to nie tajemnica: ile w mm wyszło Ci nachylenie klosza względem zaślepki (w pionie i poziomie)?

_________________
Fiat Grande Punto Actual 2010 - 1.4 77 KM Estiva Blue&Me, Szary Chemical (595)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #472076 Wysłany: 09 Maj 2011, 19:24; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Imię: Jerzy
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Estiva
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Sosnowiec
Rejestracja: 26 Lis 2008,
Posty: 80
Wymiary tulei z PCV to średnica - 70 mm, wysokość ok 10 i 35 mm (w najniższym i najwyższym miejscu). Ale cały szkopuł w odpowiednim ułożeniu podczas klejenia. U mnie nie wyszło do końca idealnie - trochę świeci w bok ale jest jeszcze możliwość regulacji na wspornikach.

_________________
GRANDE PUNTO 1,4 ESTIVA


Góra
 Profil  
 
 
 Post #472806 Wysłany: 11 Maj 2011, 20:45; 
 Temat postu: Światła do jazdy dziennej
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Darek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 11 Maj 2011,
Posty: 17
Myślę, że najprostszym sposobem na uzyskanie świateł dziennych będzie wykorzystanie świateł drogowych, które są praktycznie nieużywane. Pierwsze myślałem o module SD-2, ale jak zobaczyłem jak wygląda w środku i że nie ma żadnego zabezpieczenia zacząłem szukać dalej i znalazłem: http://allegro.pl/swiatla-dzienne-audi- ... 72583.html
Powinno to być idealne rozwiązanie dla tych, którzy mają fabryczne halogeny i nie ma gdzie wtedy zamontować świateł dziennych żeby być w zgodzie z przepisami. Zanim koncerny nie wprowadziły technologi LED światła dzienne w Skandynawii były realizowane m.in. w taki sposób. W internecie pełno jest filmików jak to rozwiązanie sprawdza się w praktyce


Góra
 Profil  
 
 
 Post #472814 Wysłany: 11 Maj 2011, 20:52; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14400
Pomógł: 128
Sprawa już była poruszana na forum.
Jest jeden haczyk: brak homologacji RL ;) czyli niezgodność z przepisami.

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #472966 Wysłany: 12 Maj 2011, 10:45; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Hubert
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Gent, Belgia
Rejestracja: 23 Kwi 2008,
Posty: 632
Pomógł: 5
domin45670 napisał(a):
Sprawa już była poruszana na forum.
Jest jeden haczyk: brak homologacji RL ;) czyli niezgodność z przepisami.
Tylko pytanie: czy Policja zatrzymując Cię do kontroli, zorientuje się że masz taki moduł zamontowany albo w ogóle o to zapyta? Światła będą się świecić, zresztą zawsze można szybko przełączyć na "normalne" ;)

_________________
Image

od 03.2010:
Grande Punto Dynamic 5D | 2005 | 1.3 MultiJet 16V | 6-speed | 75 650 - 136 000 km
MOD by CINEK: 111 KM @ 231 Nm | Turbo VNT BorgWarner KKK BV35 @ 1.35 bar | EGR Off

Dołożone: tempomat, fabryczne radio CD z mp3, podłokietnik
W planach:
przyciemniane szyby tylne, fabryczny subwoofer, nagrzewnica elektryczna

04.2008 - 05.2009:
Punto MK1 SX 3D | 1997 | 1.2 8V 75 KM | 187 000 - 201 350 km


Góra
 Profil  
 
 
 Post #472971 Wysłany: 12 Maj 2011, 11:10; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Poznań
Rejestracja: 13 Mar 2011,
Posty: 138
Hubik napisał(a):
domin45670 napisał(a):
Sprawa już była poruszana na forum.
Jest jeden haczyk: brak homologacji RL ;) czyli niezgodność z przepisami.
Tylko pytanie: czy Policja zatrzymując Cię do kontroli, zorientuje się że masz taki moduł zamontowany albo w ogóle o to zapyta? Światła będą się świecić, zresztą zawsze można szybko przełączyć na "normalne" ;)


to tak jakbys jechal bez...i w momencie zatrzymania bys wlaczyl..ja np w dowodzie rejeatracyjnym odbierajac samochod w tym roku mam ze jestem zwolniony ze swiatel do jazdy dziennej..a to z racji produkcji auta 2010. mysle ze mozna za to dostac mandat..bo kumpel audi a4 jechal na przeciwmgielnych.. i mowil ze mial problemy...w zasadzie roznica w dziennych i przeciwmgielnych jest spora..


Góra
 Profil  
 
 
 Post #472986 Wysłany: 12 Maj 2011, 12:09; 
 Temat postu: Światła do jazdy dziennej
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Darek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 11 Maj 2011,
Posty: 17
Dla kolegów lubiacych dywagację natury prawnej odpowiadam że mandatu za to nie dostaniecie, nie ma ku temu podstawy prawnej, od razu tez pisze ze magiczne RL obowiazuje jedynie w Polsce dla aut produkowanych po 2011 roku posiadajacych oddzielne zrodlo swiatla dla swiatel dziennych. Informacja potwierdzona na stacji diagnostycznej.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #473038 Wysłany: 12 Maj 2011, 15:16; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Imię: Jerzy
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Estiva
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Sosnowiec
Rejestracja: 26 Lis 2008,
Posty: 80
Mandat chyba można dostać. Oto skrót z taryfikatora dotyczący świateł:

Używanie świateł zewnętrznych
* jazda bez wymaganych świateł od zmierzchu do świtu 200 zł
* jazda bez wymaganych świateł od świtu do zmierzchu 100 zł
* jazda bez wymaganych świateł pojazdami niewyposażonymi w światła mijania, drogowe lub do jazdy dziennej 100 zł
* jazda bez wymaganych świateł w tunelu, niezależnie od pory doby 200 zł
* nieużywanie wymaganego oświetlenia podczas zatrzymania lub postoju w warunkach niedostatecznej widoczności 150-300 zł
* korzystanie ze świateł drogowych w sposób niezgodny z przepisami 200 zł
* naruszenie warunków dopuszczalności używania przednich świateł przeciwmgłowych 100 zł
* używanie „szperacza” podczas jazdy 100 zł

_________________
GRANDE PUNTO 1,4 ESTIVA


Góra
 Profil  
 
 
 Post #473043 Wysłany: 12 Maj 2011, 15:55; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Seba
Samochód: Abarth Punto Evo
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 03 Sty 2010,
Posty: 2559
Pomógł: 12
Sądzę, że to zależy na jakiego się trafi. Jeden oleje natomiast drugi jak się przyczepi to poleci po całości. Czyż nie? :>

_________________
Zacząłem od...
Fiat Bravo I limited

Następnie był...
Fiat Grande Punto Active
Fiat Grande Punto Sport
Abarth Grande Punto

Obecnie jest...
Abarth Punto Evo
1.4 16v 207KM 327Nm !

:twisted:... :twisted:... :twisted:... :twisted:...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #473046 Wysłany: 12 Maj 2011, 15:58; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Damian
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 15 Mar 2008,
Posty: 353
ja mam założony ten przełącznik SD2 i jakos policja sie nie czepia a miałem juz kontrole. Z daleka widac jakbym miał włączone mijania. Pare kolegów ma też założony ten przełącznik w róznych autach i nawet diagnosta sie nie czepiał. W niektórych audi i bmw jest taki przełacznik oryginalnie montowany.

_________________
" Tylko umiejętność hamowania upoważnia Cię do prędkości "


Góra
 Profil  
 
 
 Post #473049 Wysłany: 12 Maj 2011, 16:01; 
 Temat postu: Re: Światła do jazdy dziennej
Offline
Puntoświr

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 26 Lip 2010,
Posty: 626
Pomógł: 1
Darek Katowice napisał(a):
Myślę, że najprostszym sposobem na uzyskanie świateł dziennych będzie wykorzystanie świateł drogowych, które są praktycznie nieużywane. Pierwsze myślałem o module SD-2, ale jak zobaczyłem jak wygląda w środku i że nie ma żadnego zabezpieczenia zacząłem szukać dalej i znalazłem: http://allegro.pl/swiatla-dzienne-audi- ... 72583.html
Powinno to być idealne rozwiązanie dla tych, którzy mają fabryczne halogeny i nie ma gdzie wtedy zamontować świateł dziennych żeby być w zgodzie z przepisami. Zanim koncerny nie wprowadziły technologi LED światła dzienne w Skandynawii były realizowane m.in. w taki sposób. W internecie pełno jest filmików jak to rozwiązanie sprawdza się w praktyce


Nie wiem czy ludzie którzy to kupują wiedzą, że w Octavii np. wystarczy uruchomić odpowiedni tryb "programowo" i nie trzeba żadnych modułów ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #473072 Wysłany: 12 Maj 2011, 17:26; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Krzysiek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 06 Lis 2007,
Posty: 1009
Pomógł: 20
b3liar napisał(a):
wiedzą, że w Octavii np. wystarczy uruchomić odpowiedni tryb "programowo"

Masz pewnie na myśli Octavie II. I co wtedy świacą jako dzienne światła długie? To wtedy trzeba zastosować inne żarówki?
W Oplach posiadających magistrale CAN można uruchomić przez kompa tzw światła skandynawskie i nie trzeba pamiętać o włączeniu świateł mijania, i nie potrzeba już specjalnego modułu. Ale tego ze światłami długimi to nie znałem. :)

_________________
Fiat Grande Punto 1.4 8V 77km, Energy, 3 dzwiowy, szary jungle.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #473273 Wysłany: 13 Maj 2011, 10:55; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Hubert
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Gent, Belgia
Rejestracja: 23 Kwi 2008,
Posty: 632
Pomógł: 5
autofan napisał(a):
W Oplach posiadających magistrale CAN można uruchomić przez kompa tzw światła skandynawskie i nie trzeba pamiętać o włączeniu świateł mijania, i nie potrzeba już specjalnego modułu.
Hmm, może i w Fiatach jest podobnie tylko jeszcze o tym nie wiemy ;)

_________________
Image

od 03.2010:
Grande Punto Dynamic 5D | 2005 | 1.3 MultiJet 16V | 6-speed | 75 650 - 136 000 km
MOD by CINEK: 111 KM @ 231 Nm | Turbo VNT BorgWarner KKK BV35 @ 1.35 bar | EGR Off

Dołożone: tempomat, fabryczne radio CD z mp3, podłokietnik
W planach:
przyciemniane szyby tylne, fabryczny subwoofer, nagrzewnica elektryczna

04.2008 - 05.2009:
Punto MK1 SX 3D | 1997 | 1.2 8V 75 KM | 187 000 - 201 350 km


Góra
 Profil  
 
 
 Post #473314 Wysłany: 13 Maj 2011, 14:30; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Krzysiek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 06 Lis 2007,
Posty: 1009
Pomógł: 20
Hubik napisał(a):
Hmm, może i w Fiatach jest podobnie tylko jeszcze o tym nie wiemy


W Punto ja mam cały czas włączone światła mijania i włączają się wraz z przekręceniem stacyjki, czyli uzyskuje bardzo podobny efekt, tyle, że w przypadku tzw świateł skandynawskich włączają się one po odpaleniu silnika, a włącznik świateł w Oplach jest niezależny od stacyjki.
A jakie ciekawe funkcje można aktywować kompem to może ktoś sprawdzić posiadający egzaminer.

_________________
Fiat Grande Punto 1.4 8V 77km, Energy, 3 dzwiowy, szary jungle.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #473324 Wysłany: 13 Maj 2011, 15:11; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Hubert
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Gent, Belgia
Rejestracja: 23 Kwi 2008,
Posty: 632
Pomógł: 5
Mi bardziej chodziło o to aby oprócz automatycznego załączania świateł, żarówki nie świeciły pełną mocą, tak jak to jest we wspomnianych wcześniej modułach ;)

_________________
Image

od 03.2010:
Grande Punto Dynamic 5D | 2005 | 1.3 MultiJet 16V | 6-speed | 75 650 - 136 000 km
MOD by CINEK: 111 KM @ 231 Nm | Turbo VNT BorgWarner KKK BV35 @ 1.35 bar | EGR Off

Dołożone: tempomat, fabryczne radio CD z mp3, podłokietnik
W planach:
przyciemniane szyby tylne, fabryczny subwoofer, nagrzewnica elektryczna

04.2008 - 05.2009:
Punto MK1 SX 3D | 1997 | 1.2 8V 75 KM | 187 000 - 201 350 km


Góra
 Profil  
 
 
 Post #474954 Wysłany: 19 Maj 2011, 00:08; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: WSC (Sochaczew)
Rejestracja: 29 Kwi 2011,
Posty: 10
Sebooo napisał(a):
Sądzę, że to zależy na jakiego się trafi. Jeden oleje natomiast drugi jak się przyczepi to poleci po całości. Czyż nie? :>


Słyszałem niedawno historię... w skrócie: Misio długo i bezskutecznie szukał dziury w całym a kierowca trochę cwaniakował, co tego pierwszego doprowadziło do furii i walnął ręką w tylną lampę w kontrolowanym pojeździe. Teraz już ze spokojem mógł zatrzymać dowód rejestracyjny, bo samochód z nieznacznie nawet pękniętym kloszem światła pozycyjnego stanowi poważne zagrożenie na drodze.

Miałem kiedyś taką rutynową kontrolę (pod Olsztynem, jakby kto pytał), gdzie sprawdzano mi działanie wszystkich świateł w Kaszlaku, łącznie z przeciwmgłowymi przednimi (montaż własny) i prawidłowością ich sterowania (czy dadzą się uruchomić bez pozycyjnych - nie dały się).

Osobiście wychodzę z założenia, że nie ma co bez sensu się podkładać. Można TUTAJ zastanawiać się nad tym, co się uda a co nie, ale w konfrontacji ze sfrustrowanym funkcjonariuszem, który nie wyrobił (jeszcze) normy mandatów lepiej nie mieć tematów do dyskusji.

No i żeby nie był to całkowity offtopic: W Sieci, także tutaj, można znaleźć informacje o tym, jak mają być oznaczone, jak mają być rozmieszczone i jak mają działać światła dzienne; cytowane są i dostępne są stosowne dokumenty. W skrócie: Światła te powinny (w języku prawników oznacza to, że muszą) wyłączać się automatycznie (czyli samoczynnie) po włączeniu przednich świateł mijania, drogowych lub przeciwmgłowych, z wyjątkiem sytuacji, gdy światła te wykorzystywane są do wysyłania przerywanych sygnałów świetlnych w krótkich odstępach czasu. Niektórzy, twierdzą, że podpięli automat sterujący je pod światła mijania - w myśl stosownego rozporządzenia, które powyżej niemal dokładnie zacytowałem, instalacja taka nie jest prawidłowa. W pierwszej chwili wydaje się, że automat wyłączający światła dzienne można podłączyć do świateł pozycyjnych - światła przednie o których mowa w rozporządzeniu bez nich nie zadziałają (bo nie powinny) poza drogowymi, jeśli używamy ich do sygnalizacji. W rozporządzeniu czytamy także, że światła pozycyjne, obrysowe (jeśli występują) i oświetlenie tylnej tablicy rejestracyjnej nie włączają się, jeśli włączone są światła do jazdy dziennej oraz, że w pojazdach rejestrowanych do końca 2009 roku połączenie elektryczne może być takie, aby nie można ich było włączyć, jeśli nie są jednocześnie włączone tylne światła pozycyjne. Ja mam wątpliwość następującą: Czy sterowanie światłami do jazdy dziennej (ich wyłączanie) za pomocą świateł pozycyjnych jest formalnie właściwe? Świadczyć może o tym także zapis "nie włączają się, jeśli włączone są światła do jazdy dziennej". Ale nie ma, że światła dzienne powinny wyłączać się po włączeniu pozycyjnych. Nieistotne? Nie koniecznie! - ponoć włączanie się z dziennymi świateł przednich pozycyjnych w pojazdach rejestrowanych przed końcem 2009 roku było uznawane jako nieprawidłowe - w jakimś artykule napisano nawet, że było to działanie specjalnie ukierunkowane na zniechęcenie do samodzielnej instalacji świateł dziennych i proponowano prosty układ z diodami, zapobiegający ich zapalaniu. Ktoś wie jak to funkcjonuje w pojeździe z fabrycznymi dziennymi (np. EVO)?

_________________
Fiat Grande Punto Actual 2010 - 1.4 77 KM Estiva Blue&Me, Szary Chemical (595)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #474962 Wysłany: 22 Maj 2011, 22:27; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Michał
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 11 Mar 2010,
Posty: 748
Pomógł: 1
Hubik napisał(a):
autofan napisał(a):
W Oplach posiadających magistrale CAN można uruchomić przez kompa tzw światła skandynawskie i nie trzeba pamiętać o włączeniu świateł mijania, i nie potrzeba już specjalnego modułu.
Hmm, może i w Fiatach jest podobnie tylko jeszcze o tym nie wiemy ;)


Raczej nie, bo gdyby tak było, to tak miałbym... :D

Generalnie każde auto tutaj ma automatycznie zapalane światła po odpaleniu zapłonu. Każde, ale nie Fiat...

[ Dodano: 19 Maj 2011 00:54 ]
ManfredBee napisał(a):
Ktoś wie jak to funkcjonuje w pojeździe z fabrycznymi dziennymi (np. EVO)?


Nie pamiętam dokładnie, ale w 500 dzienne wyłączały się po włączeniu pozycyjnych (nie mijania), aczkolwiek dawno temu jeździłem 500tką i dokładnie nie pamiętam...

[ Dodano: 22 Maj 2011 21:27 ]
Edycja: sprawdziłem i co się okazało: 500 ma pozycyjne w dziennych, żarówka jest ta sama: W21/5W.

_________________
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #475865 Wysłany: 23 Maj 2011, 15:20; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Grzegorz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 15 Lip 2009,
Posty: 1217
Pomógł: 2
K3 napisał(a):
Generalnie każde auto tutaj ma automatycznie zapalane światła po odpaleniu zapłonu. Każde, ale nie Fiat...

Nie prawda. Właśnie fiat jako jedna z nielicznych firm ma to tak rozwiązane że przy wyjeździe z salonu przekcasz włącznik świateł na "ON" i mozez go nie wyłączać do odsprzedaży - światła będą włączać się zawsze po przekręceniu kluczyka. Inne firmy mają jakieś dziadowskie pipczyki które niby maja przypominać o wyłączeniu świateł ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #475878 Wysłany: 23 Maj 2011, 16:39; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Michał
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 11 Mar 2010,
Posty: 748
Pomógł: 1
G360 napisał(a):
K3 napisał(a):
Generalnie każde auto tutaj ma automatycznie zapalane światła po odpaleniu zapłonu. Każde, ale nie Fiat...

Nie prawda. Właśnie fiat jako jedna z nielicznych firm ma to tak rozwiązane że przy wyjeździe z salonu przekcasz włącznik świateł na "ON" i mozez go nie wyłączać do odsprzedaży - światła będą włączać się zawsze po przekręceniu kluczyka. Inne firmy mają jakieś dziadowskie pipczyki które niby maja przypominać o wyłączeniu świateł ;)


Ale musisz to przekręcić...

A światła skandynawskie to takie, że nic nie musisz robić, i nawet ich wyłączyć się nie da...

_________________
Image


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 815 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 33  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO