You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 16 Cze 2024, 00:15

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 21 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #227433 Wysłany: 11 Mar 2009, 15:52; 
 Temat postu:
Offline
Forumowicz

Rejestracja: 03 Mar 2009,
Posty: 4
Dzisiaj odebrałem kropka z warsztatu cena za naprawe to 500zł ! ( koszmar) czujnik ciśnienia nawaliłi i nie chciał palic jak zimny ! zapłaciłem tyle bo skończyła się gwarancja, sam czujnik kosztuje 350zł + robota ! To jest informacja dla tych co im niechce kropek palić jak jest zimny i załancza sie wentylator !


Góra
 Profil  
 

 
 Post #236899 Wysłany: 16 Kwi 2009, 00:33; 
 Temat postu: Re: Problem z zapalaniem cd
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 28 Cze 2007,
Posty: 61
Marek1953 napisał(a):
Następnego dnia, umówiony specjalista podłączył do auta tester i dowiedzieliśmy się, że temperatura zasysanego powietrza do silnika ma, uwaga, plus 60 stC. To było powodem załączania się wentylatora i brakiem możliwości uruchomienia silnika. Wymieniliśmy czujnik temperatury i przepływu powietrza (dwa w jednym) i auto ożyło. Ponowny test wykazał prawidłową temperaturę, czyli ok plus 3 stC. Reasumując: Pokładowy sterownik samochodu zachował się poprawnie: wykrył wysoką temperaturę otoczenia i uruchomił system zabezpieczający silnik przed uszkodzeniem. Dyskusyjną sprawą jest umieszczenie samego czujnika, który zabudowany chyba w nieszczęśliwym miejscu, jeszcze nie raz da znać o sobie niejednemu właścicielowi grande punto. I to by było na tyle. Pozdrawiam


Parę dni temu miałem podobne objawy: zimny silnik uruchamiał się za 3 - 6 razem i od razu wchodził na wolne obroty (~700 obr/min), wskaźnik temp. pokazywał ok 60 st.C. Kontrolka "Check Engine" nie świeciła.
Examiner nie wykazał błędów, ale odczyt temperatury zasysanego powietrza był na poziomie 40 st.C - powinno być około 20 st.C.
Diagnoza - walnięty czujnik temperatury zasysanego powietrza i podciśnienia w kolektorze dolotowym.
Dziś przy porannym rozruchu zapaliła się kontrolka "Check Engine" i pojawił się komunikat "Skontrolować silnik", a wentylator chłodnicy włączył się od razu przy zimnym silniku. Wskaźnik temp. silnika ani drgnął i nawet po przejechaniu ok. 7 km ciągle pokazywał temperaturą poniżej minimum.
Czujnik zamówiony (~380 PLN - auto po gwarancji), dzisiaj jadę montować - zobaczymy jaki będzie efekt.

[ Dodano: 16 Kwi 2009 00:33 ]
Czujnik wymieniony, problemy znikły i auto jakby żwawsze się zrobiło - koszty ok. 500 PLN :cry:

_________________
lichy :clown: Gliwice
Fiat Seicento 1.1 MPI Premius '2004 (Grigio Steel) 57 kkm
Mitsubishi Lancer 1.6 Sedan '2010 (Dune Beige) 2 kkm


Góra
 Profil  
 
 
 Post #798022 Wysłany: 24 Lut 2016, 11:57; 
 Temat postu: Re: Problem z zapalaniem
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 20 Wrz 2009,
Posty: 120
Witam,

Mam podobny problem z aucie znajomej z uruchomieniem silnika (a w zasadzie żeby nie zgasł w chwilę po uruchomieniu) gdy silnik jest zimny, Grande Punto 1.4 8v.

Po analizie błędów oraz parametrów stwierdzono:

Błąd: PO115 Czujnik temperatury wody

Jednak parametry temperatur są zaskakujące i nie adekwatne do zaczytanego błędu.

Przy temperaturze zewnętrznej ok 5st. temperatury na czujnikach wg wskazań przy zimnym silniku:

- Temp. wody 21 st.
- Temp. powietrza 50st (!)
- Temp. oleju w silniku 56st. (!)

Gdy silnik się nagrzeje odpala za pierwszym razem i jeździ.

Czym zatem się sugerować i jakie kroki podjąć?

Pozdrawiam
Pundzak

_________________
Fiat Grande Punto 1.9 MultiJet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #798055 Wysłany: 24 Lut 2016, 16:25; 
 Temat postu: Re: Problem z zapalaniem
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Abarth Grande Punto
Silnik: 1.4 16V 155KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 13 Sie 2008,
Posty: 1336
Pomógł: 7
Czujnik źle pokazuje realną tempę przez co nie ma wzbogacenia z kompa i się krztusi ;) W sumie miewam podobnie o ile nie wciepnę lekko sandała , który to przerzuca lekko w mapie otwarcia przepustnicy oraz nadciśnienia w rejony gdzie jest trochę więcej paliwka i inny zapłon.

_________________
K&N - 3" - GT1446 - 3" DP - sport kat 100cpsi - 2,5"
310ccm CorsaOPC , 550x180x65 fmic

209KM@5650rpm & 289Nm@3915rpm by cinsoft.pl & moto-race.pl


Góra
 Profil  
 
 
 Post #798566 Wysłany: 28 Lut 2016, 16:42; 
 Temat postu: Re: Problem z zapalaniem
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: gliwice
Rejestracja: 27 Maj 2008,
Posty: 57
cześć ! to znany problem -czeka cie wymiana czujnika temperatury powietrza dolotowego. to ten z Boscha pod filtrem powietrza.jeśli bedziesz chciał to wysle ci numer ,bo tam są dwa alw sprawa dotyczy tylko jednego.wymian w kazdym razie usuwa objawy. cena to niestety 300 zł

_________________
GP 1,4 8V Estiva


Góra
 Profil  
 
 
 Post #798657 Wysłany: 29 Lut 2016, 10:48; 
 Temat postu: Re: Problem z zapalaniem
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Abarth Grande Punto
Silnik: 1.4 16V 155KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 13 Sie 2008,
Posty: 1336
Pomógł: 7
yacagp daj numer tego czujnika

_________________
K&N - 3" - GT1446 - 3" DP - sport kat 100cpsi - 2,5"
310ccm CorsaOPC , 550x180x65 fmic

209KM@5650rpm & 289Nm@3915rpm by cinsoft.pl & moto-race.pl


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 21 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO