|
Obecny czas: 17 Cze 2025, 10:21
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 4 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
arkadly |
#228364 Wysłany:
14 Mar 2009, 15:02; Temat postu: Migające oświetlenie |
|
 |
Sympatyk kropek |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HLX
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 13 Lis 2008, Posty: 18
|
Witam,
na wyłączonym silniku wszystko działa ładnie i stabilnie. Po uruchomieniu silnika światła zarówno oświetlenia wnętrza jak i mijania mrugają. Nie wiem, jak to dokładnie opisać - świacą mocno, ale jakby przygasają o około 10% z częstotliwością 2-3 razy na sekundę. Pewnie to sprawa alternatora, ale czy jest jakiś stabilizator, czy coś - bo szkoda mi wymieniać z takiego powodu cały alternator.
Punto II 1.2 16V 2000r, akumulator 2 miesiące, sprawny, pasek alternatora naciągnięty prawidłowo, nie ślizga się.
Jakieś sugestie? Dzięki.
Arek
|
|
Góra |
|
 |
|
|
olek |
#228379 Wysłany:
14 Mar 2009, 16:02; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Rzeszów Rejestracja: 01 Lip 2008, Posty: 477
|
|
Góra |
|
 |
krzysiek_pere |
#228446 Wysłany:
14 Mar 2009, 19:39; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 08 Lut 2009, Posty: 273
|
przyczyn może być kilka:
może być alternator jak wpomina olek ale czasem się zdaża że wspomaganie elektryczne daje podobny efekt.
W samym alternatorze tętnienie napięcia może powodować np uszkodzona dioda w mostku alternatora, stojan (konkretnie jedna faza), wytarty pierścien wirnika lub szczotki. (kontakt szczotek z pierścieniami na granicy iskrzenia)
Elektromechanik dysponujący oscyloskopem samochodowym na podstawie przebiegu napięcia jest w stanie stwierdzić co w alternatorze padło.
Generalnie stawiam na jedną z diód w mostku lub stojan (alternator to prądnica trójfazowa z prostownikiem jak padnie jedna faza to powoduje to tętnienie napięcia i wspomniane mruganie)
|
|
Góra |
|
 |
arkadly |
#272097 Wysłany:
13 Lip 2009, 11:22; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HLX
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 13 Lis 2008, Posty: 18
|
A czy takie uszkodzenie może powodować falowanie obrotów i szarpanie na obrotach rzędu 2-3 tyś obrotów?
Pytam, ponieważ wymieniłem wszystko (moim zdaniem) co mogło mieć wpływ: świece, kable WN, filtr powietrza, czyszczenie przepustnicy i ciągle bez zmian.
Arecki
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 4 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|