|
Obecny czas: 05 Cze 2024, 01:24
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
Jerry1960 |
#729239 Wysłany:
09 Maj 2014, 09:24; Temat postu: Re: Rozrząd [ wymiana, rodzaj, koszty] |
|
|
Puntoświr |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 27 Wrz 2011, Posty: 180 Pomógł: 11
|
Jaką pompę wody zamontował Ci mechanik . Czy to nie wytwór małych chińskich rączek. Podaj producenta.
|
|
Góra |
|
|
|
|
DeviLL |
#729248 Wysłany:
09 Maj 2014, 10:52; Temat postu: Re: Rozrząd [ wymiana, rodzaj, koszty] |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Abarth Grande Punto
Silnik: 1.4 16V 155KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 13 Sie 2008, Posty: 1336 Pomógł: 7
|
Ja do roboty mam 3km , na około 2km mam już wóz max nagrzany , mam się martwić ?
_________________ K&N - 3" - GT1446 - 3" DP - sport kat 100cpsi - 2,5" 310ccm CorsaOPC , 550x180x65 fmic
209KM@5650rpm & 289Nm@3915rpm by cinsoft.pl & moto-race.pl
|
|
Góra |
|
|
Sagittarius |
#729368 Wysłany:
10 Maj 2014, 13:46; Temat postu: Re: Rozrząd [ wymiana, rodzaj, koszty] |
|
|
Puntoświr |
Imię: Krzysztof
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 17 Cze 2013, Posty: 170
|
DeviLL, dzięki uspokoiles mnie [ Dodano: 10 Maj 2014 13: ]Jerry1960 napisał(a): Jaką pompę wody zamontował Ci mechanik . Czy to nie wytwór małych chińskich rączek. Podaj producenta. czesci sam dostarczalem wedlug Waszych wskazan: - pasek Contitech Continental - Napinacz INA - pompa Revuile
|
|
Góra |
|
|
DeviLL |
#729559 Wysłany:
11 Maj 2014, 20:20; Temat postu: Re: Rozrząd [ wymiana, rodzaj, koszty] |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Abarth Grande Punto
Silnik: 1.4 16V 155KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 13 Sie 2008, Posty: 1336 Pomógł: 7
|
No widzę zestaw taki sam jak u mnie Jak teraz cieplej to szybko się nagrzewa
_________________ K&N - 3" - GT1446 - 3" DP - sport kat 100cpsi - 2,5" 310ccm CorsaOPC , 550x180x65 fmic
209KM@5650rpm & 289Nm@3915rpm by cinsoft.pl & moto-race.pl
|
|
Góra |
|
|
adamhgt |
#739858 Wysłany:
11 Sie 2014, 16:00; Temat postu: Re: Rozrząd [ wymiana, rodzaj, koszty] |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Samochód: Abarth Grande Punto
Silnik: 1.4 16V 155KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: miasto Fiata Rejestracja: 07 Mar 2009, Posty: 38
|
Wiam. Czeka mnie wymiana "rozrządu", typ padł na pasek CONTI, rolka napinająca i pompa wody SKF, przebieg 5kkm i 5 lat, silnik 1,4T. Co sądzicie o tym zestawie?
|
|
Góra |
|
|
lokers |
#739886 Wysłany:
11 Sie 2014, 17:15; Temat postu: Re: Rozrząd [ wymiana, rodzaj, koszty] |
|
|
Puntomaniak |
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 18 Mar 2014, Posty: 81
|
Dobre rozwiązanie. W poprzednim autku (Bravo) też miałem taki zestaw - zrobił ponad 100.000 (4 lata) od wymiany do wymiany i nie było się czego czepić. Następny znowu był Conti. Ja miałem robiony rozrząd w styczniu tego roku-poszedł zestaw Bosh (pompa, pasek, rolki). Po 4 tys. km poleciała pompa wody-jakimś cudem się rozszczelniła. Wymienili "gwarancyjnie" i teraz mam zestaw Conti z pompą wody Hepu. I cisza spokój.
|
|
Góra |
|
|
adamhgt |
#739908 Wysłany:
11 Sie 2014, 19:36; Temat postu: Re: Rozrząd [ wymiana, rodzaj, koszty] |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Samochód: Abarth Grande Punto
Silnik: 1.4 16V 155KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: miasto Fiata Rejestracja: 07 Mar 2009, Posty: 38
|
Dziwi mie tylko bo rolka napinająca niby SKF a w pudełku kanadyjski LITENS. Wiem że LITENS'A pakowali w RUVILL'A ale żeby SKF nie robił już sam rolek napinających?
|
|
Góra |
|
|
lokers |
#740000 Wysłany:
12 Sie 2014, 09:11; Temat postu: Re: Rozrząd [ wymiana, rodzaj, koszty] |
|
|
Puntomaniak |
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 18 Mar 2014, Posty: 81
|
Takie czasy, że teraz wszystko wyjeżdża z 1 fabryki, a potem każden daje swoje opakowanie i marżę
|
|
Góra |
|
|
DeviLL |
#740006 Wysłany:
12 Sie 2014, 09:48; Temat postu: Re: Rozrząd [ wymiana, rodzaj, koszty] |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Abarth Grande Punto
Silnik: 1.4 16V 155KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 13 Sie 2008, Posty: 1336 Pomógł: 7
|
Napinacze czy rolki robi litens niekiedy made in china Dlatego bierze się tego producenta który ma najtaniej (pudełko febi?). Ja bym się obawiał pomp skf , koledze w rok padła i prawie rozrząd wysrało bo zblokowała pasek. Niedawno widziałem u cinka na fejsie (cinsoft.pl) podobny problem w vectrze 1,9cdti z pompą skf. Ja do swego 1.4t dałem ruvilla i już rok śmiga , pasek conti , napinacz oem fiat (w sumie litens)
_________________ K&N - 3" - GT1446 - 3" DP - sport kat 100cpsi - 2,5" 310ccm CorsaOPC , 550x180x65 fmic
209KM@5650rpm & 289Nm@3915rpm by cinsoft.pl & moto-race.pl
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#740486 Wysłany:
16 Sie 2014, 01:46; Temat postu: Re: Rozrząd [ wymiana, rodzaj, koszty] |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13067 Pomógł: 54
|
Ja tam dałem oryginał pasek, napinacz, pompa. 320 bodajże za całość zapłaciłem na allegro - zestaw fiat 71771575 . Nawet jakby przyszedł stary pasek rozrządu to nie ma co wybrzydzać... jak za 30zł można nowy mieć. Ale pasek z końca 2012r dostałem także imho ok. Pasek w zasadzie to Dayco (różni się tylko brakiem napisu dayco i brakiem strzałeczek - trzeba wiedzieć jak go zamontować ) Napinacz litens i pompa nie wiem czyja. Napis FPT był Identyczny zestaw zamontowali w fabryce OE tylko dlatego że 320zł to cena takiego zestawu - zamiennika
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
Sagittarius |
#740559 Wysłany:
16 Sie 2014, 21:57; Temat postu: Re: Rozrząd [ wymiana, rodzaj, koszty] |
|
|
Puntoświr |
Imię: Krzysztof
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 17 Cze 2013, Posty: 170
|
Pasek Conti rolka/napinacz INA/Febi i pompa revuille. Śmiga
|
|
Góra |
|
|
basinek |
#741883 Wysłany:
30 Sie 2014, 16:15; Temat postu: Re: Rozrząd [ wymiana, rodzaj, koszty] |
|
|
Sympatyk kropek |
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 15 Lip 2014, Posty: 27
|
Właśnie dzisiaj odebrałem autko po wymianie rozrządu, auto miało 105 000 przebiegu i oryginalny pasek jeszcze Pompa była jeszcze ok, ale za to napinacz już zajechany. Pasek jak na 105 tys jeszcze w dobrym stanie. Tak się zastanawiam czy mechanik czegoś nie spaprał bo delikatnie głośniej przy przyspieszaniu chodzi silnik.. Możliwe, że jest o ząbek źle ustawiony? Jakie są objawy jak jest przestawiony?
|
|
Góra |
|
|
abezus |
#741892 Wysłany:
30 Sie 2014, 18:33; Temat postu: Re: Rozrząd [ wymiana, rodzaj, koszty] |
|
|
Puntoświr |
Imię: Marcin
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Krosno Rejestracja: 26 Paź 2011, Posty: 227
|
Mniejsza moc i telepanie budą na jałowym. Myślę że od razu byś zauważył że coś jest nie tak gdyby spartolił robotę. Poza tym w tym silniku ciężko przestawić rozrząd to stara jednostka którą już większość mechaników przerabiało. Podejrzewam że Ci się tylko wydaje że chodzi głośniej. Pojeździj zobacz czy nie ma innych objawów.
|
|
Góra |
|
|
Courage |
#745264 Wysłany:
29 Wrz 2014, 20:22; Temat postu: Re: Rozrząd [ wymiana, rodzaj, koszty] |
|
|
Kukurydza |
|
Imię: Krzysiek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 22 Sty 2008, Posty: 2911 Pomógł: 5
|
Sagittarius napisał(a): czesci sam dostarczalem wedlug Waszych wskazan: - pasek Contitech Continental - Napinacz INA - pompa Revuile
To jak chopy? Do Grande 1.4 8v taki zestaw jaki kupował kolega Sagittarius? Wymieniłbym jeszcze pasek od alternatora, bo ze starości też się kiedyś pewnie rozleci. GP bez klimy, jakieś zalecenia?
_________________ 2010-12 = FIAT PUNTO Mk1 1.1 55KM "S" topic24306.html 2012-obecnie = FIAT PUNTO Mk2 1.2 60KM "SX" topic37122.html
Czy masz już darmowe FFP Assistance?
|
|
Góra |
|
|
adamhgt |
#745298 Wysłany:
29 Wrz 2014, 22:16; Temat postu: Re: Rozrząd [ wymiana, rodzaj, koszty] |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Samochód: Abarth Grande Punto
Silnik: 1.4 16V 155KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: miasto Fiata Rejestracja: 07 Mar 2009, Posty: 38
|
Pasek od alternatora wymień też, koszty to tylko sam pasek.
|
|
Góra |
|
|
lakikwap |
#745966 Wysłany:
05 Paź 2014, 11:06; Temat postu: Re: Rozrząd [ wymiana, rodzaj, koszty] |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5186 Pomógł: 1
|
No i do tego napinacz tego paska, niestety nie tani. Ale potwierdzam warto wymienić, mój przy przebiegu 60tyś w stanie fatalnym.
|
|
Góra |
|
|
Courage |
#745995 Wysłany:
05 Paź 2014, 14:44; Temat postu: Re: Rozrząd [ wymiana, rodzaj, koszty] |
|
|
Kukurydza |
|
Imię: Krzysiek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 22 Sty 2008, Posty: 2911 Pomógł: 5
|
lakikwap napisał(a): No i do tego napinacz tego paska, niestety nie tani. Ale potwierdzam warto wymienić, mój przy przebiegu 60tyś w stanie fatalnym. Gdzie masz napinacz przy pasku alternatora? Z tego co wiem, to napięcie regulujesz ustawieniem samego alternatora
_________________ 2010-12 = FIAT PUNTO Mk1 1.1 55KM "S" topic24306.html 2012-obecnie = FIAT PUNTO Mk2 1.2 60KM "SX" topic37122.html
Czy masz już darmowe FFP Assistance?
|
|
Góra |
|
|
kmucha1 |
#746005 Wysłany:
05 Paź 2014, 17:43; Temat postu: Re: Rozrząd [ wymiana, rodzaj, koszty] |
|
|
Puntomaniak |
|
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: okolice Piły Rejestracja: 18 Cze 2009, Posty: 60 Pomógł: 3
|
No mylisz się kolego. lakikwap ma rację. Alternator masz na stałe na trzech śrubach 13, a na pasku napinacz. Pozdrawiam.
_________________ 1.4 V8 06/2009 ESTIVA BLUE&ME
|
|
Góra |
|
|
adamhgt |
#746007 Wysłany:
05 Paź 2014, 19:08; Temat postu: Re: Rozrząd [ wymiana, rodzaj, koszty] |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Samochód: Abarth Grande Punto
Silnik: 1.4 16V 155KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: miasto Fiata Rejestracja: 07 Mar 2009, Posty: 38
|
W silniku 1,4T napinacz paska wielorowkowego jest miedzy alternatorem a wałem korbowym. To zaznaczone na czerwono.
Załączniki: |
Screenshot_2014-10-05-19-04-54.jpg [ 59.44 KiB | Obejrzany 6025 razy ]
|
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#746029 Wysłany:
05 Paź 2014, 20:50; Temat postu: Re: Rozrząd [ wymiana, rodzaj, koszty] |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13067 Pomógł: 54
|
lakikwap napisał(a): mój przy przebiegu 60tyś w stanie fatalnym. A mój w stanie idealnym przy przebiegu 70 075 Jakbym wiedział to bym nie wymieniał [ Dodano: 05 Paź 2014 20:46 ]adamhgt napisał(a): W silniku 1,4T napinacz paska wielorowkowego jest miedzy alternatorem a wałem korbowym. W każdym 1,2 8/16V | 1,4 8/16V z klimą tak to wygląda W wersji bez klimy nie ma napinacza.
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
Courage |
#746059 Wysłany:
05 Paź 2014, 23:05; Temat postu: Re: Rozrząd [ wymiana, rodzaj, koszty] |
|
|
Kukurydza |
|
Imię: Krzysiek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 22 Sty 2008, Posty: 2911 Pomógł: 5
|
kmucha1 napisał(a): No mylisz się kolego. lakikwap ma rację. Alternator masz na stałe na trzech śrubach 13, a na pasku napinacz. Pozdrawiam. "Kolego" Czytamy ze zrozumieniem - Cytuj: Wymieniłbym jeszcze pasek od alternatora, bo ze starości też się kiedyś pewnie rozleci. GP bez klimy, jakieś zalecenia? Więc 1.4 8v - bez klimy - Napinacza nie widzę ipIV napisał(a): W każdym 1,2 8/16V | 1,4 8/16V z klimą tak to wygląda W wersji bez klimy nie ma napinacza. Dzięki Michał za wstawienie się
_________________ 2010-12 = FIAT PUNTO Mk1 1.1 55KM "S" topic24306.html 2012-obecnie = FIAT PUNTO Mk2 1.2 60KM "SX" topic37122.html
Czy masz już darmowe FFP Assistance?
|
|
Góra |
|
|
adamhgt |
#746061 Wysłany:
05 Paź 2014, 23:17; Temat postu: Re: Rozrząd [ wymiana, rodzaj, koszty] |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Samochód: Abarth Grande Punto
Silnik: 1.4 16V 155KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: miasto Fiata Rejestracja: 07 Mar 2009, Posty: 38
|
No i sprawa rozwiązana. Każdy pisał o swoim ;-) , ja nie planowalem go wymieniać ale przy wymianie rozrządu wyszło że pasek jest popękany a jego napinacz jest ok(48kkm). Mechanik sam założył Contintentala.
|
|
Góra |
|
|
kmucha1 |
#746080 Wysłany:
06 Paź 2014, 09:33; Temat postu: Re: Rozrząd [ wymiana, rodzaj, koszty] |
|
|
Puntomaniak |
|
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: okolice Piły Rejestracja: 18 Cze 2009, Posty: 60 Pomógł: 3
|
Ok "Courage". Masz rację. Zwracam honor. Pozdrawiam.
_________________ 1.4 V8 06/2009 ESTIVA BLUE&ME
|
|
Góra |
|
|
Slimmy |
#750237 Wysłany:
11 Lis 2014, 23:41; Temat postu: Re: Rozrząd [ wymiana, rodzaj, koszty] |
|
|
Sympatyk kropek |
Imię: Michał
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 21 Lip 2014, Posty: 5
|
Chłopaki
Moja kropka ma już 7 lat i przejechane 73,500km. Generalnie przegląd był robiony przy przebiegu 64k w lutym br i rozrząd nie był wymieniany. Na dzień dzisiejszy po wczorajszych oględzinach silnika, a w szczególności paska, nie widzę jakiegoś potężnego zużycia. Stąd pytanie, czy na zimę teraz wymieniać czy nie ruszać i po prostu poczekać do lutego. Dla bystrych widać, że w 9msc przejechałem prawie 10k przebiegu, natomiast w zimie będę raczej mniej podróżował niż normalnie, więc w okresie grudzień-marzec raczej nawet 1500km nie zrobie. Jakie sugestie macie odnośnie tej sytuacji?
Druga sprawa - dwa dni temu odczułem mały problem, ponieważ przy starcie spod świateł ruszyłem normalnie, 1,2 aż na 3 bieg i tu powstał problem. Brakło tak jakby mocy, tzn naciskałem pedał do końca i robił tzw kangurki, obroty spadały i zwiększały się i znów spadały, było 2600 obrotów, potem 2300, potem znów 2600, i tak na biegu od 3 w górę. Zatrzymałem się na chwilę na stacji, zgasiłem auto, po 15 minutach odpaliłem ponownie i problem zniknął. Czy to może być coś z przepustnicą? Albo pompa paliwa? Czekam na odpowiedzi.
Fiat GP 1.4 8V 77ps z 2007.
Pzdr.
|
|
Góra |
|
|
adamhgt |
#750305 Wysłany:
12 Lis 2014, 17:22; Temat postu: Re: Rozrząd [ wymiana, rodzaj, koszty] |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Samochód: Abarth Grande Punto
Silnik: 1.4 16V 155KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: miasto Fiata Rejestracja: 07 Mar 2009, Posty: 38
|
Pasek rozrządu starszy niż 5 lat daje bardzo duże prawdopodowieństwo uszkodzenia silnika. Naprawa silnika 1.8 (hgt) po zerwaniu paska rozrządu to kosztowna naprawa, ok 2tys pln.
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|