|
Obecny czas: 03 Cze 2024, 10:44
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
Jaco |
#50940 Wysłany:
05 Paź 2007, 13:47; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Miejscowość: Podbeskidzie Rejestracja: 27 Lut 2007, Posty: 1225
|
gp napisał(a): Nie no - pewne zasady higieny mam wpojone ;-)
Nie przecze
Chodziło mi o to, że to ma swój plus czasem z ON bo umyjesz ręce a niektórzy po tankowaniu przecież mają "czyste" ręce
Nie chodzi mi tu o przesadę z myciem rąk = raczej taka luźna informacyjna pisanina
Co do Bravo z T-JET 120 KM - powinno być wystarczające trzeba się będzie tym przejechać
_________________ FIAT Grande Punto 90 KM MultiJet
|
|
Góra |
|
|
|
|
Kuba DST |
#50943 Wysłany:
05 Paź 2007, 13:58; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Miejscowość: Strzelin Rejestracja: 24 Lis 2006, Posty: 922
|
|
Góra |
|
|
Synek |
#51033 Wysłany:
05 Paź 2007, 19:19; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Miejscowość: Logrono, Mollet del Valles Rejestracja: 19 Paź 2006, Posty: 1312
|
Silnik w moim Bravo ma jeszzce to do siebie, ze ciezko odpala i maja to wszystkie modele (skonsultowane na forum Bravo ) a jak juz odpali to jest na poczatku strasznie glosny. A w srodku halasuje przy niskich obrotach bo na trasie jest ok. A mycie rak... No w Hiszpanii sa troche inne stacje niz np. w POlsce czy Niemczech
|
|
Góra |
|
|
Jaco |
#51109 Wysłany:
05 Paź 2007, 22:21; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Miejscowość: Podbeskidzie Rejestracja: 27 Lut 2007, Posty: 1225
|
Synek napisał(a): Silnik w moim Bravo ma jeszzce to do siebie, ze ciezko odpala i maja to wszystkie modele (skonsultowane na forum Bravo )A mycie rak... No w Hiszpanii sa troche inne stacje niz np. w POlsce czy Niemczech
Chodzi Ci tylko o silniki 120 KM ?
Bo ja mam doświadczenie ze 150 KM super zapala
Przy tamtym nie zwróciłem uwagi
Te stacje to w lepszą czy gorszą stronę mam rozumieć
_________________ FIAT Grande Punto 90 KM MultiJet
|
|
Góra |
|
|
Synek |
#51189 Wysłany:
06 Paź 2007, 01:03; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Miejscowość: Logrono, Mollet del Valles Rejestracja: 19 Paź 2006, Posty: 1312
|
Jaco napisał(a): Chodzi Ci tylko o silniki 120 KM ?
Tak tak... Mowa o tym A stacje sa gorsze. W Polsce to luksus ale to pewnie ze wzgledu na to, ze powstaly stosunkowo niedawno
|
|
Góra |
|
|
daras |
#51877 Wysłany:
08 Paź 2007, 10:23; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: w-m Rejestracja: 21 Gru 2006, Posty: 2006 Pomógł: 1
|
No właśnie przy okazji przejażdżki bravką też zauważyłem, że przy odpalaniu silnika 1.9 120 KM, jakby całym samochodem zatrzęsło lekko i coś zazgrzytało/zaburczało pod maską. Gość z ASO stwierdził wtedy, że TTTM. Później już w czasie jazdy nie było żadnych problemów. Ale jak już wspominałem, identyczny motor w alfie 147 sprawował się kulturalniej.
Faktem jest, że ten 1.9 m-jet, znacznie szybciej się nagrzewa (łapie nominalną wg wskazu temp pracy) niż mój 1.3 m-jet.
|
|
Góra |
|
|
Jaco |
#51932 Wysłany:
08 Paź 2007, 12:46; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Miejscowość: Podbeskidzie Rejestracja: 27 Lut 2007, Posty: 1225
|
daras napisał(a): Faktem jest, że ten 1.9 m-jet, znacznie szybciej się nagrzewa (łapie nominalną wg wskazu temp pracy) niż mój 1.3 m-jet.
No różnica jest duża
Przynajmniej 1,9 16v 150 KM się nagrzewał BARDZO szybko moim zdaniem na Plusik
_________________ FIAT Grande Punto 90 KM MultiJet
|
|
Góra |
|
|
daras |
#52196 Wysłany:
09 Paź 2007, 08:01; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: w-m Rejestracja: 21 Gru 2006, Posty: 2006 Pomógł: 1
|
Zdecydowanie na plus
Dzisiaj rano było u nas chyba ze 4 stopnie tylko (normalnie w uszy zmarzłem). Samochód garażuję a i tak temp. złapał dopiero po ok. 20 minutach jazdy w mieście. Ale to tak na marginesie bo to wątek o bravo ;-)
|
|
Góra |
|
|
Wujek V |
#52198 Wysłany:
09 Paź 2007, 08:06; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Gdańsk Rejestracja: 25 Sty 2007, Posty: 165
|
daras napisał(a): Samochód garażuję a i tak temp. złapał dopiero po ok. 20 minutach jazdy w mieście.
No to auto do serwisu na wymianę termostatu, nie ma prawa się tak zachowywać..
_________________ Alfa 156SW 1,9JTD 16v 2003 Distinctive+Sportpack II Alfa 159SW 1,9JTDm 2008 Distinctive
|
|
Góra |
|
|
Jaco |
#52200 Wysłany:
09 Paź 2007, 08:07; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Miejscowość: Podbeskidzie Rejestracja: 27 Lut 2007, Posty: 1225
|
Wujek V
Z silnikami Diesla jest troszkę inaczej szczególnie tymi 1,3 75/90 KM
_________________ FIAT Grande Punto 90 KM MultiJet
|
|
Góra |
|
|
Wujek V |
#52202 Wysłany:
09 Paź 2007, 08:13; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Gdańsk Rejestracja: 25 Sty 2007, Posty: 165
|
_________________ Alfa 156SW 1,9JTD 16v 2003 Distinctive+Sportpack II Alfa 159SW 1,9JTDm 2008 Distinctive
|
|
Góra |
|
|
Tomo |
#52204 Wysłany:
09 Paź 2007, 08:17; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Lancia Delta
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: NDM-Mazowieckie Rejestracja: 17 Maj 2007, Posty: 912
|
|
Góra |
|
|
Jaco |
#52205 Wysłany:
09 Paź 2007, 08:18; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Miejscowość: Podbeskidzie Rejestracja: 27 Lut 2007, Posty: 1225
|
Wujek V napisał(a):
To jest wątek o Bravo
No tak - zależnie od warunków w jakich jedziesz i jak traktujesz auto pedałem gazu
Ale silniki 1,9 nagrzewają się bardzo szybko. Natomiast te 1,3 wolniej. Nie jest to reguła ile to zajmuje, czasem szybciej czasem wolniej Warunki i nasza jazda temperatura zewnętrzna itd.
EOT w tym temacie tutaj - Please
_________________ FIAT Grande Punto 90 KM MultiJet
|
|
Góra |
|
|
daras |
#52209 Wysłany:
09 Paź 2007, 08:22; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: w-m Rejestracja: 21 Gru 2006, Posty: 2006 Pomógł: 1
|
No i do tego dochodzi raczej powolna jazda od świateł do świateł.
Mam wrażenie, że ten 1.3 m-jet bardzo opornie łapie temperaturę. Szybko też stygnie po wyłączeniu. Ale jak już złapie to można gonić po autostradzie kilkaset kilometrów i wskaz ani drgnie (to pewnie zasługa ponad 7 litrów płynu chłodzącego w obiegu).
Jaco - napisałem to równolegle Można przenieść tą dyskusję do wątku o Grande m-jet (o ile nie wyczerpaliśmy tematu)
Ostatnio edytowany przez daras 09 Paź 2007, 08:36, edytowano w sumie 2 razy
|
|
Góra |
|
|
Jaco |
#52212 Wysłany:
09 Paź 2007, 08:24; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Miejscowość: Podbeskidzie Rejestracja: 27 Lut 2007, Posty: 1225
|
daras napisał(a): No i do tego dochodzi raczej powolna jazda od świateł do świateł. Mam wrażenie, że ten 1.3 m-jet bardzo opornie łapie temperaturę. Szybko też stygnie po wyłączeniu. Ale jak już złapie to można gonić po autostradzie kilkaset kilometrów i ani drgnie.
No dokładnie.
A w Bravo ( opieram się na 150 KM ) Łapie temp bardzo szybko, i nawet jak po dłuższym czasie przyjdziesz do autka to silnik potrafi być lekko ciepły jeszcze. Później moment i już jest OK
_________________ FIAT Grande Punto 90 KM MultiJet
|
|
Góra |
|
|
Synek |
#52352 Wysłany:
09 Paź 2007, 18:17; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Miejscowość: Logrono, Mollet del Valles Rejestracja: 19 Paź 2006, Posty: 1312
|
Dokladnie tak jest. Jak np. przed powrotem z pracy, nawet w lecie odpalalem silnik na ok. 10-15min. zeby sie zagrzal to w GP nawet wskazowka nie drgnela. Dopiero po przejechaniu ok. 7-10km lapal yemperature. Natomiast w Bravo juz na postoju sie nagrzewa a po przejechaniu jakiegos kilometra do dwoch juz ma optymalna temperature pracy.
|
|
Góra |
|
|
Tomo |
#52575 Wysłany:
10 Paź 2007, 09:06; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Lancia Delta
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: NDM-Mazowieckie Rejestracja: 17 Maj 2007, Posty: 912
|
Dlatego nie zaleca się nagrzewania auta na postoju bo olej będzie nagrzewał się dłużej (na zimnym jest największe zużycie silnika). Włączamy silnik i jedziemy (delikatnie bez korzystania z maksymalnej mocy czyli bez "piłowania"). Tak mówi instrukcja. Naprawdę nie wiem czemu ma służyć takie rozgrzewanie auta na postoju? Nie jest to ani tanie ani ekologiczne.
_________________ Były: Seicento Sporting ABARTH 54KM (1999) Grande Punto SPORT MultiJet 90KM (2006) Ford Fiesta MK7 GoldX 82KM (2011) Jest: Ford Fiesta MK7FL EcoBoost 125KM (2012)<<<link Lancia Delta MOMO 1,9TT Boosted by Cinek (2013)<<<link Seicento 1,1MPI (2005)
|
|
Góra |
|
|
Synek |
#52646 Wysłany:
10 Paź 2007, 12:36; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Miejscowość: Logrono, Mollet del Valles Rejestracja: 19 Paź 2006, Posty: 1312
|
co do nagrzewania to taki mam nawyk. Szczegolnie zima. Jak wsiadam do auta po pracy to lubie jak jest w nim cieplo Ale nie zmienia to faktu, ze silnik 1,3 duzo wolniej sie nagrzewa...
|
|
Góra |
|
|
Wujek V |
#52763 Wysłany:
10 Paź 2007, 17:35; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Gdańsk Rejestracja: 25 Sty 2007, Posty: 165
|
Rozgrzewanie auta na postoju jest przede wszystkim niebezpieczne dla katalizatora!
A jak ktoś lubi ciepło na dzień dobry - pozostaje webasto
_________________ Alfa 156SW 1,9JTD 16v 2003 Distinctive+Sportpack II Alfa 159SW 1,9JTDm 2008 Distinctive
|
|
Góra |
|
|
Maciey |
#54394 Wysłany:
15 Paź 2007, 15:30; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Rejestracja: 21 Lip 2007, Posty: 917
|
dziś byłem w ASO i zajrzałem do salonu, głównie, żeby obejrzeć GP i popytać o ceny nowych i używanych... Ale stwierdziłem, że po co się oszukiwać, skoro Bravo wg mnie jest najładniejszym z Fiatów obecnie... i jeśli będę zmieniał samochód to właśnie na Bravo, póki mnie nie będzie stać na ładnego diesla pozostaję przy Mk2 FL
|
|
Góra |
|
|
daras |
#54568 Wysłany:
18 Paź 2007, 09:07; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: w-m Rejestracja: 21 Gru 2006, Posty: 2006 Pomógł: 1
|
A jest ktoś tutaj może, kto jeździł już tymi benzyniakami doładowanymi T-jet? Interesuje mnie obiektywna opinia jak to się sprawuje.
[ Dodano: Czw Paź 18, 2007 8:07 am ]
Obejrzałem sobie w miarę dokładnie i na spokojnie bravo t-jet w wersji emotion. I stwierdzam, że jest to kawałek porządnej bryki. Bardzo ładnie wykonany w środku i na zewnątrz (moim zdaniem podobnie jak grande - najlepiej w swojej klasie). Jedyne obiekcje mam do objętości wnętrza. Ilość miejsca z przodu i z tyłu jest podobna jak w grande kropce (a mam nawet wrażenie, że chyba jednak w bravo jest ciaśniej, szczególnie z tyłu). W grande łatwiej zająć bardzo dobrą pozycję za kierownicą. Bravo bardziej otacza wewnątrz kierowcę i pasażerów - tak na styl alfy r. Wątpliwości też mam co do trwałości naprawdę pięknej brązowo-burej tapicerki "tecnotweed" w wersji emotion.
Ale to jedyne wątpliwości. Poza tym jak już pisałem - kawałek fajnej bryki.
|
|
Góra |
|
|
Tomo |
#55226 Wysłany:
18 Paź 2007, 10:39; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Lancia Delta
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: NDM-Mazowieckie Rejestracja: 17 Maj 2007, Posty: 912
|
|
Góra |
|
|
daras |
#55249 Wysłany:
18 Paź 2007, 12:03; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: w-m Rejestracja: 21 Gru 2006, Posty: 2006 Pomógł: 1
|
Przyłapałeś mnie - trochę myślę
Tylko, chyba jednak na razie jeszcze za wcześnie na zmianę.
Dobrze mi się sprawuje moja kropka po prostu
Może uda mi się pojeździć w przyszłym tygodniu T-jet'em 150 KM. Coś napiszę wtedy.
|
|
Góra |
|
|
Tomo |
#55259 Wysłany:
18 Paź 2007, 12:22; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Lancia Delta
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: NDM-Mazowieckie Rejestracja: 17 Maj 2007, Posty: 912
|
|
Góra |
|
|
daras |
#55265 Wysłany:
18 Paź 2007, 13:02; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: w-m Rejestracja: 21 Gru 2006, Posty: 2006 Pomógł: 1
|
No ba! Super wersję sobie wybrałeś Ja chyba skłaniałbym się w kierunku T-jet'a. Wszystko jedno czy 120 czy 150 kucy. Jednak ma lżejszy silnik niż m-jet a co za tym idzie i przód. Lepiej się powinien prowadzić niż diesel. Spalanie też jest porównywalne. 150 KM diesel 5-6 literków w trasie spali. To tyle co teoretycznie mały benzyniak o porównywalnej mocy. A diesel jest jednak sporo droższy.
Ale to takie gdybanie ;-)
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|