|
Obecny czas: 17 Cze 2025, 18:28
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 13 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Puntez |
#254040 Wysłany:
16 Maj 2009, 10:18; Temat postu: Szarpięcie przy zmianie Benzyny na LPG |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 10 Maj 2009, Posty: 334
|
Mam Punto 1.1 z LPG, mam ustawione tak, że przy obrocie 3000 zmienia się automatycznie z Benzyny na Gaz. Tylko że jak dzieje się to w czasie jazdy to wtedy jest takie nagłe szarpnięcie. Czy to tak musi być czy coś jest źle?
Poza tym jest jeszcze taki problem, że jak jadę z górki i się zatrzymam to samochód mi gaśnie. Mam taką sytuację, że jadę z górki mam znak STOP, jak się zatrzymam auto gaśnie. Czy można coś z tym zrobić?
|
|
Góra |
|
 |
|
|
greg505 |
#254049 Wysłany:
16 Maj 2009, 11:08; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
to ze ci szarpie jest raczej normalne, gdyz w m momencie odcina benzyne i przelacza sie na gaz - normalne o ile to trwa moment.
rozwiazniem jest dodanie gazu na wcisnietym sprzegle albo luzie.
u mnie bylo podobnie, ale teraz mam tak ze moge i nawet zakrecic go do 5k obrotow (podczas przyspieszania) a na gaz mi sie przelaczy jak odpuszcze troszke. Czyli nie mam tego szarpniecia, bo na gaz sie przelacza w momencie odpuszczenia pedalu przyspieszenia przy zmianie biegu.
co do drugiego problemu to gazownik musi ci podregulowac instalacje
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
Puntez |
#254051 Wysłany:
16 Maj 2009, 11:10; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 10 Maj 2009, Posty: 334
|
Szarpnięcie trwa tylko moment. Więc z tym jest wszystko ok.
Co do drugiego problemu byłem kilka dni temu na regulacji....
|
|
Góra |
|
 |
greg505 |
#254192 Wysłany:
16 Maj 2009, 16:22; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
na zimnym czy na cieplym silniku?
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
oko21 |
#254245 Wysłany:
16 Maj 2009, 18:06; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Damian
Samochód: Doblo
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Gliwice Rejestracja: 16 Wrz 2008, Posty: 5496 Pomógł: 26
|
Z tego co wiem, może się mylę, przełączanie na gaz powinno się odbywać na nieobciążonym silniku. Ja to robię w ten sposób, że wciskam sprzęgło i wtedy podkręcam do 3 tys. Nie ma szarpania. Oczywiście silnik musi być już ciepły.
|
|
Góra |
|
 |
Puntez |
#254260 Wysłany:
16 Maj 2009, 18:45; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 10 Maj 2009, Posty: 334
|
Wygląda to tak, odpalam kropka na benzynie i zaraz dodaje gazu aż przekroczy 3000 i przełączy się na LPG, jade jakieś 3km i zjeżdzam z górki, mam stop, zatrzymuje się i mi gaśnie
|
|
Góra |
|
 |
oko21 |
#254266 Wysłany:
16 Maj 2009, 18:49; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Damian
Samochód: Doblo
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Gliwice Rejestracja: 16 Wrz 2008, Posty: 5496 Pomógł: 26
|
Puntez za wcześnie przełączasz na LPG. Silnik musi się trochę zagrzać. Ja miałem raz taki numer, że po takim szybkim przełączeniu nie chciał jechać ani na LPG ani na benzynie.
oko21 napisał(a): No i nadszedł ten dzień kiedy kropek strzelił focha i odmówił współpracy Sad Wyjeżdżałem z Katowic, przełączyłem na gaz i Shocked brak mocy. Ki diabeł? Dusi się i dusi. Tankowałem wczoraj i wszystko było ok. No ale nic przełączyłem na benzynę i lecę. Doleciałem do Gliwic ale w Sośnicy Kropek zdechł na amen i czuć było gaz.Zakręciłem zawór na butli. Próbowałem odpalić i nic. Kilka razy. Zadzwoniłem po kumpla który mnie zholował pod dom. Spróbowałem jeszcze raz odpalić i znów Shocked ODPALIŁ.
|
|
Góra |
|
 |
greg505 |
#254335 Wysłany:
16 Maj 2009, 21:07; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
na zimnym nigdy nie przelaczam,
teraz sie zastanawiam jak to u mnie dziala, ze pod obciazeniem silnika nie przelacza sie na gaz mimo wysokich obrotow 
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
Duh |
#254372 Wysłany:
16 Maj 2009, 22:16; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Beskidy-Cracov Rejestracja: 20 Kwi 2008, Posty: 222
|
przełączaj zawsze jak załapie temperature bo parownik jest zimny i ciężko mu zmienić gaz w stan lotny. Nic nie kombinuj masz wszystko tak jak trzeba.
|
|
Góra |
|
 |
mrider |
#254472 Wysłany:
17 Maj 2009, 00:29; Temat postu: |
|
|
W komputerze instalacji można ustawić że przełączenie na gaz występuje po przekroczeniu określonych obrotów silnika ale podczas spadku obrotów. W praktyce wygląda to tak że przy ustawionym przełączaniu na 3000 obr/min nieważne czy przyspieszając kręcisz auto do 4000 obr/min czy nawet do deski, na gaz przełączy się dopiero jak zdejmiesz nogę z gazu. 99% samochodów ma tak ustawione przełączanie.
|
|
Góra |
|
 |
greg505 |
#254495 Wysłany:
17 Maj 2009, 08:45; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
na samym poczatku w instalacji mialem tak samo jak Puntez, ale nie przypominam sobie zebym zglaszal jakiemus gazownikowi zeby mi cos zmienial
nie wazne, wazne ze jest lepiej 
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
Dela |
#255457 Wysłany:
18 Maj 2009, 21:12; Temat postu: |
|
 |
Swój chłop |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 27 Wrz 2007, Posty: 930
|
mrider napisał(a): 99% samochodów ma tak ustawione przełączanie. to ja jestem w tym 1% ? oko21 napisał(a): Puntez za wcześnie przełączasz na LPG. Silnik musi się trochę zagrzać. Ja miałem raz taki numer, że po takim szybkim przełączeniu nie chciał jechać ani na LPG ani na benzynie.
ja odpalam silnik na postoju i tak po +/- minucie, dwóch ( oczywiście jeśli mam czas) przełączam na gazik. Kiedyś miałem taką akcję że podczas jazdy chciałem przełączyć punciasa na LPG i okazało się że strasznego muła łapał na gazie - wogóle nie chciał się toczyć... No i zajechałem w jedną stronę na bezynie, a spowrotem wracałem na gazie  Sądzę że to przez to, że parownik (czy co to tam siedzi) się nie zdążył zagrzać.
Gazik to fajna sprawa, tylko czasem wymaga cierpliwości jeśli codzi o "rozruch"
PS. Po weekendowym wypadzie (700 kilosów) spalanie gazu wyszło mi 6,5l/100.
Troszkę zszedłem z głównego wątku, le mam nadzieje że ktoś skorzysta z mojej rady
Pozdro 
_________________ Grafitowy Mk1 1.1S (LPG) '98 <- zapraszam Pomarańczowy Mk2 1.2 16V ELX '00 <- zapraszam
|
|
Góra |
|
 |
oko21 |
#255466 Wysłany:
18 Maj 2009, 21:23; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Damian
Samochód: Doblo
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Gliwice Rejestracja: 16 Wrz 2008, Posty: 5496 Pomógł: 26
|
Po tym co opisałem, już nie przełączam na gaz natychmiast po odpaleniu. Staram się przejechać chociaż 300 metrów i dopiero wtedy przełączam.
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 13 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|