You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 17 Cze 2025, 18:00

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 8 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #254280 Wysłany: 16 Maj 2009, 19:21; 
 Temat postu: pytanie odnosnie bloku od 1,6 do PGT
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Imię: Mateusz
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: świętokrzyskie [T]
Miejscowość: kielce
Rejestracja: 30 Mar 2008,
Posty: 94
Witam, chciałem sie dowiedziec co trzeba zrobic i jakie są problemy z założeniem bloku od 1,6 do PGT. Najchetniej poznałbym opinie osób które taki coś mają lub miały u siebie :)


Góra
 Profil  
 

 
 Post #254314 Wysłany: 16 Maj 2009, 20:15; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Starogard Gdański
Rejestracja: 27 Cze 2008,
Posty: 69
Wiem ze słyszenia wiec jak cos prosze poprawiac mnie

Osprzet załozysz nie ma problemu ale trzeba powalczyc z glowica odprezyc a najlepiej zakluc i cos jeszcze ale niech sie wypowiedza koledzy co maja 1.6 turbo

_________________
Fiat Punto 1,2 75km ELX(sprzedane) + PUNTO GT


Góra
 Profil  
 
 
 Post #254359 Wysłany: 16 Maj 2009, 22:05; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
Dymers PGT napisał(a):
Osprzet załozysz nie ma problemu ale trzeba powalczyc z glowica odprezyc a najlepiej zakluc i cos jeszcze ale niech sie wypowiedza koledzy co maja 1.6 turbo

A po co bawić się w odprężanie? Nie ma takiej potrzeby.
miki, będziesz miał problem ze smarowaniem (da się obejść przejściem na filtrze oleju) i spływem z turbo (da się obejść przejściem na filtrze oleju). Reszta chyba jest identycza.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #254491 Wysłany: 17 Maj 2009, 08:26; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Imię: Mateusz
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: świętokrzyskie [T]
Miejscowość: kielce
Rejestracja: 30 Mar 2008,
Posty: 94
dodam że celuje w moc około 200 KM...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #254499 Wysłany: 17 Maj 2009, 09:32; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Bartek
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: świętokrzyskie [T]
Miejscowość: Skarżysko Kamienna
Rejestracja: 23 Mar 2008,
Posty: 1138
dzikidaniel napisał(a):
będziesz miał problem ze smarowaniem (da się obejść przejściem na filtrze oleju)

wstawia się trójnik w miejscu czujnika oleju z przodu i po problemie. Sam tak mam.

dzikidaniel napisał(a):
spływem z turbo (da się obejść przejściem na filtrze oleju)

przełoży miskę od gt-ka i już ma spływ :wink:

Z tego co wiem różnica w pojemności spowodowana jest skokiem tłoka chyba, blok jest prawdopodobnie takich samych wymiarów co gt-kowy.

Dymers PGT napisał(a):
trzeba powalczyc z glowica odprezyc a najlepiej zakluc i

zakucie na takie moce nie jest potrzebne, tak samo jak odprężanie. Stopień sprężania jest prawie identyczny jak w wersji gt3, a robią na nich dużo większe moce.
Jedyne czego nie wiem to czy głowica na pewno pasi od gt-ka, ale podejrzewam że tak. :)

_________________
Punto GT 1.4 8v+ >>>Punto GT 2.0 16vt+ >>>>Punto GT 1.6 8v+


Góra
 Profil  
 
 
 Post #254536 Wysłany: 17 Maj 2009, 11:30; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Za granica...
Rejestracja: 14 Lut 2007,
Posty: 372
A to glowice nalezy zmienic ?? na ta od GT??


Góra
 Profil  
 
 
 Post #254577 Wysłany: 17 Maj 2009, 12:37; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
BARTEKcoupe napisał(a):
Z tego co wiem różnica w pojemności spowodowana jest skokiem tłoka chyba, blok jest prawdopodobnie takich samych wymiarów co gt-kowy.

Tłoki są większe (80,45 w GT i 86,36 w 1.6). Wał ten sam więc i skok jest taki sam (ale głowy nie dam).

Co do głowicy to trzeba by sprawdzić jak wygląda komora spalania by być pewnym. Ale sądze że obie podejdą.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #254686 Wysłany: 17 Maj 2009, 16:27; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 03 Lis 2008,
Posty: 458
Do 200KM po co chcesz zmieniac glowice?? Wiecej babraniny niz co warte. Wlosi na silnikach 1.4T przekraczaja grubo 300KM, a do 200KM napewno nie bedziesz musial tego zakuwac. Koziol swego czasu mial w 1.4 270 bez kucia. Wieksze Turbo, wieksze IC, dac jakis luzniejszy wydech i wystroic.

Tutaj stage jakie robil Koziol z Punto:

STAGE I
1. turbo garrett 2810
2. wydech z jednym tlumikiem przelotowym fi 60
3. dolot fi 50
4. FMIC
5. bov properfect
6. wtryski 380 ccm
7. walbro hp
8 Apexi AVCR
9. ecumaster
na takim setupie auto legitymowalo sie mocą 197,6 km oraz 263 nm
cisnienie doladowanie niestety az 1,5 bar

STAGE II
- pojawil sie gt28 rs z a/r 0,64
niestety opory przeplywow nie ustepowaly i na cisnieniu 1,7 bara bylo 240 koni i 290 nm..

STAGE III
w zwiazku z mala awarią osprzetu silnika została zdjeta glowica i przy okazji wykonano:
- wałek catcams 289/264
- powiekszenie kanałów w glowicy i kolektorze o 2 mm
- powiekszenie przepsutnicy o 4 mm
- powiekszenie gniazd zaworowych
- wyciecie czesci prowadnic zaworow ssacych
- cieniowane zawory ssace
- uszczelka głowicy spesso racing
- sruby glowicy zastapiione szpilkami i nakretkami z twardoscią 12.9
- ecumaster DET2
- wtryski 502 ccm

Na ost stage'u hamownia wyplukla cos w granicach 270KM


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 8 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO