You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 17 Cze 2025, 09:42

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 31 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
 
 Post #281556 Wysłany: 23 Sie 2009, 19:25; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 26 Lut 2009,
Posty: 613
Pomógł: 20
http://www.allegro.pl/item715388880_alt ... ancji.html
60A - prąd nominalny trwały,
65A - prąd maksymalny chwilowy,
Przy obrotach biegu jałowego powinien dawać min. 25A.
Wszystkie prądy przy napięciu 14,4V.
Nawet przy maksymalnym poborze prądu alternator nie powinien być gorący, może być wyraźnie ciepły.
Przypuszczalnie masz padniętą diodę, regulator albo zwarte do masy uzwojenie fazowe.

_________________
GP1.2
65 leniwych kucyków.


Ostatnio edytowany przez AF, 23 Sie 2009, 19:37, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil  
 

 
 Post #281558 Wysłany: 23 Sie 2009, 19:32; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Włocławek
Rejestracja: 21 Wrz 2008,
Posty: 739
Pomógł: 53
Cytuj:
Yacek z tego co pamiętam było od 13-14V. A alternator jest nowy...

Jeśli ma poniżej 14V to jest za mało. Minimum to jak pisałem 14V. A to że jest nowy o niczym nie świadczy. Wystarczy że jest uszkodzona 1 dioda prostownicza. Alternator będzie wtedy ładował, ale nigdy nie doładuje akumulatora. Jesli do tego lekko świeci się kontrolka od ładowania,to prawdopodobnie uszkodzona jest dioda, regulator napięcia. Chociaż osobiście stawiam na regulator napięcia.

_________________
GP. MY2008


Góra
 Profil  
 
 
 Post #281596 Wysłany: 23 Sie 2009, 20:47; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 Maj 2009,
Posty: 334
Cytuj:
Jesli do tego lekko świeci się kontrolka od ładowania,to prawdopodobnie uszkodzona jest dioda, regulator napięcia.


Czyli mam rozumieć, że zużycie prądu jest normalne? I problemu szukać z alternatorem?

A czy mogę sam sobie sprawdzić czy ta dioda / regulator jest sprawny? Ile mogą kosztować nowe?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #281624 Wysłany: 23 Sie 2009, 22:11; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 26 Lut 2009,
Posty: 613
Pomógł: 20
Regulator 40-50 zł.
Mostek prostowniczy 50 - 70 zł, bo wątpię żeby dało się kupić diody luzem.
Oczywiście niewiele drożej można kupić shitowy alt Made in China :E
Bez wyjęcia i rozebrania alternatora uszkodzenie diody da się sprawdzić oscyloskopem.
Jeśli jest zwarcie diody lub uzwojenia, to nawet dobry regulator nie jest w stanie utrzymać napięcia.

_________________
GP1.2
65 leniwych kucyków.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #281678 Wysłany: 24 Sie 2009, 07:43; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 Maj 2009,
Posty: 334
Dowiedziałem się właśnie, że regulator napięcia i te diody były sprawdzone i są w 100% sprawne.

A jak alternator bym chciał wymieniać to ma być 65A?

I co mam teraz zrobić? Z tego co wiem, to coś "ciągnie" za dużo prądu, ale jakby to było zwarcie to by bezpiecznik padł.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #281727 Wysłany: 24 Sie 2009, 13:07; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 26 Lut 2009,
Posty: 613
Pomógł: 20
Alternator może dawać 60A ( przy obrotach silnika powyżej 2000 rpm ) i nie ma prawa być gorący.
A napięcie ma być powyżej 14V przy 60 A.
Czyli możesz włączyć odbiorniki o mocy ponad 700W :E i sprawny alternator powinien spokojnie dać radę.
Odłącz kabel idący od alt do aku ( silnik wyłączony ) - jeśli prąd spadnie, to znaczy, że alt jest uszkodzony i prąd z aku płynie przez niego.
Odłącz też kabel "+" od rozrusznika.
Już pisałem, że obwód aku - alt nie ma bezpiecznika, tak samo jak obwód aku - rozrusznik.
Reszta obwodów jest z bezpiecznikami.

_________________
GP1.2
65 leniwych kucyków.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 31 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO