|
Obecny czas: 06 Maj 2025, 07:49
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
krzy-ys |
#292527 Wysłany:
25 Wrz 2009, 22:41; Temat postu: Linka ręcznego - jak się za to zabrać? |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Gorzów Wielkopolski Rejestracja: 19 Wrz 2009, Posty: 362
|
Wymieniał już ktoś kiedyś linkę od ręcznego? U mnie ręczny jest bardzo słaby, bo linka jest od 4 lat ta sama, więc postanowiłem ją jutro przy częściowej pomocy dziadka wymienić. Ale szczerze mówiąc nie wiem, czy powinienem się za nią zabrać od góry, czy od dołu i gdzie ona przebiega. Prosiłbym o jakieś wskazówki. Pozdrawiam!
_________________ "Co masz zrobić jutro, zrób pojutrze! Będziesz miał dwa dni wolnego."
|
|
Góra |
|
 |
|
|
STax |
#292559 Wysłany:
25 Wrz 2009, 23:53; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
krzy-ys: heh, niedawno wymieniałem i sie zastanawiałem czy napisać manual czy nie...
No to tak:
Zdejmujesz obudowę ręcznego (z przodu i z tyłu zaślepki trzeba czymś podważyć, potem klucz 10mm najlepiej rurkowy i odkręcasz 3 nakrętki).
Jak obudowa zdjęta to szukasz pod ręcznym gwintu z nakrętką (też 10mm) i kluczem rurkowym poluzowujesz na max linki. Można też imbusem 8mm (jeśli dobrze pamiętam) odkręcić cały ręczny (2 śruby) ale nie ma takiej konieczności chociaż czasem to ułatwia robotę.
W sumie można już wyjąć linki z mocowania, jeśli by nie chciały wyjśc to trzeba je jeszcze przy kołach poluzować.
A więc - zdejmujesz koło, potem bęben (szpilki na klucz 12mm), no i albo można próbować już wyjąc linkę ze szczęk, albo zdjąć całkiem szczęki (nie pogubić sprężynek!). Potem odczepiamy ze szczęki linkę, wybijamy mocowanie linki z tej części bębna która jest na stałe z kołem (nie umiem tego opisać, ale będziesz widział o co chodzi, ja musiałem wybijać, ale może czasem wyjdzie sama). Potem to już tylko pod spodem poodpinać linkę z zaczepów no i założyc w ten sam sposób nową, złożyć szczęki, odpowiednio naciągnąć samoregulator (bardzo ważne jak się w praktyce okazuje) złożyć bęben, we wnętrzu auta zahaczyć linki do naciągu dźwigni ręcznego, złożyć, wyregulowac naciąg śrubą pod ręcznym i gotowe. [ Dodano: 25 Wrz 2009 22:53 ]krzy-ys napisał(a): U mnie ręczny jest bardzo słaby, bo linka jest od 4 lat ta sama,
U mnie linki wytrwały 12 lat  I w sumie nie one były winne, a źle ustawiony samoregulator. Może u ciebie po prostu szczeki się zużyły?
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
ŁakO |
#292570 Wysłany:
26 Wrz 2009, 01:07; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Jaworzno / Bytom Rejestracja: 22 Sie 2009, Posty: 155
|
|
Góra |
|
 |
Thomas |
#292578 Wysłany:
26 Wrz 2009, 07:55; Temat postu: |
|
 |
Monkey Mod |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
 |
krzy-ys |
#292580 Wysłany:
26 Wrz 2009, 08:09; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Gorzów Wielkopolski Rejestracja: 19 Wrz 2009, Posty: 362
|
STax, dzięki wielie, dzisiaj będę próbował  . Być może, jeśli będzie jeszcze regulacja na samoregulatorze, to tylko tam naciągnę, bo linka nie jest jeszcze mocno luźna  . Bębny mam w porządku, były wymieniane niedawno (bodaj niecałe 2 lata temu) i przy ostatnim przeglądzie (w kwietniu) sprawdzane, a przez ten czas autko mało jeździło  .
_________________ "Co masz zrobić jutro, zrób pojutrze! Będziesz miał dwa dni wolnego."
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#292590 Wysłany:
26 Wrz 2009, 08:43; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
Acha, jeszcze taki szczegół:
STax napisał(a): Jak obudowa zdjęta to szukasz pod ręcznym gwintu z nakrętką (też 10mm) i kluczem rurkowym poluzowujesz na max linki. Można też imbusem 8mm (jeśli dobrze pamiętam) odkręcić cały ręczny (2 śruby) ale nie ma takiej konieczności chociaż czasem to ułatwia robotę. W sumie można już wyjąć linki z mocowania
Żeby wyjąć linki z mocowania w samochodzie to jeszcze trzeba takie metalowe blaszki zdjąć (śrubokręt się przyda) przy dziurach przez które wchodzą do auta.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
krzy-ys |
#292630 Wysłany:
26 Wrz 2009, 12:51; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Gorzów Wielkopolski Rejestracja: 19 Wrz 2009, Posty: 362
|
Już po wszystkim. Nie zmieniałem linki, tylko ją delikatnie naciągnęłem na przy mieszku i wyczyściłemm bębny (dawno tam nikt nie zaglądała i wysypałem z nich z 10kg sadzy  ). Conieco to dało, ale zobaczymy, na przyszły sezon trzeba będzie zmienić linkę.
_________________ "Co masz zrobić jutro, zrób pojutrze! Będziesz miał dwa dni wolnego."
|
|
Góra |
|
 |
Wax |
#317939 Wysłany:
17 Gru 2009, 12:05; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Świdnica Rejestracja: 30 Kwi 2008, Posty: 71
|
Witam. Mam takie pytanko.
Odkręciłem mieszek z plastikiem z ręcznego i ukazał mi się cały mechanizm w tym 2 linki naciągnięte NIE symetrycznie do siebie. Linka od strony kierowcy jest mocniej naciągnięta, a prawa prawie w ogóle. Ręczny przy maxymalnym naciągu nie łapie prawie w ogóle, nie ma mowy o zablokowaniu koła.
Pytania są dwa: czy linki mają być naciągnięte symetrycznie - obydwie równie mocno i jak naciągnąć linkę ? W mocowaniu wystają linki na których końcach jest nakrętka z 5/6mm - jak się nią kręci to linka się okręca razem z nią i potem jak zdejmę klucz to linka odbija. Prosiłbym o jakąś poradę, jasno i konkretnie.
_________________ 96' 176.B2.000 Giallo Expolit - seria, 320tys. przebiegu. 95' 176.A4.000 Midnight Blue - dłubany
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#317941 Wysłany:
17 Gru 2009, 12:15; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
Wax: idealnej symetrii być nie musi, lekkie przekrzywienie jest normalne. Co do tego, że ręczny nie łapie, to na 99% samoregulatory trzeba rozciągnąć w bębnach (wyżej to już opisywałem).
Wax napisał(a): W mocowaniu wystają linki na których końcach jest nakrętka z 5/6mm - jak się nią kręci to linka się okręca razem z nią i potem jak zdejmę klucz to linka odbija
Bo tym się nie kręci! To jest po prostu zakończenie linki, żeby nie wyskoczyła z mocowania. Regulacja OBU linek jest pod całym mechanizmem, jak sięgniesz ręką to powinieneś wyczuć długi gwint i na nim nakrętkę 8mm. Tyle tylko, że tu można jedynie naciągnąć obie linki jednocześnie, regulacja tylko jednej jest możliwa wyłącznie przez samoregulatory.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
Wax |
#317943 Wysłany:
17 Gru 2009, 12:19; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Świdnica Rejestracja: 30 Kwi 2008, Posty: 71
|
Oooo widzisz ! Dzięki wielkie za szybką odpowiedź
Napisz jeszcze jak możesz gdzie dokładnie jest ten długi gwint ? -
_________________ 96' 176.B2.000 Giallo Expolit - seria, 320tys. przebiegu. 95' 176.A4.000 Midnight Blue - dłubany
|
|
Góra |
|
 |
dzikidaniel |
#317951 Wysłany:
17 Gru 2009, 12:55; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
STax napisał(a): Wax: idealnej symetrii być nie musi, lekkie przekrzywienie jest normalne. Co do tego, że ręczny nie łapie, to na 99% samoregulatory trzeba rozciągnąć w bębnach (wyżej to już opisywałem).
Samoregulatory nie maja nic do ręcznego. Od ręcznego jest tylko i wyłącznie linka. Samoregulatory są potrzebne w przypadku nożnego hamulca.
Wax, prawdopodobnie hamulce nie zużywały się równomiernie i prawy jest zużyty zaś lewy jest zapiekły i nie hamuje.
Regulacje masz nakrętką która jest pod całą wajcha. Dojrzysz 
|
|
Góra |
|
 |
pielaa4 |
#317966 Wysłany:
17 Gru 2009, 14:26; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: krakow Rejestracja: 28 Wrz 2007, Posty: 264 Pomógł: 12
|
Bzdury jakieś piszesz ze samoregulatory nie są do ręcznego poczytaj sobie w ksiażce fiata
|
|
Góra |
|
 |
dzikidaniel |
#317969 Wysłany:
17 Gru 2009, 14:32; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
Samoregulotor jest od tego by szczęki się za mocno nie cofały i pedał nie leciał Ci w podłogę podczas hamowania.
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
 |
Wax |
#318275 Wysłany:
18 Gru 2009, 13:37; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Świdnica Rejestracja: 30 Kwi 2008, Posty: 71
|
To jeśli to nie jest samoregulator to co w takim układzie mam zrobić ? Bębny do roboty ?
_________________ 96' 176.B2.000 Giallo Expolit - seria, 320tys. przebiegu. 95' 176.A4.000 Midnight Blue - dłubany
|
|
Góra |
|
 |
voodzia |
#318279 Wysłany:
18 Gru 2009, 14:11; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 28 Sie 2009, Posty: 131
|
dzikidaniel napisał(a): Samoregulotor jest od tego by szczęki się za mocno nie cofały i pedał nie leciał Ci w podłogę podczas hamowania.
I zeby linke recznego dalo sie wstepnie napiac. To jest ten sam patent co w tipo.
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#318288 Wysłany:
18 Gru 2009, 15:01; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
dzikidaniel napisał(a): Samoregulatory nie maja nic do ręcznego dzikidaniel napisał(a): Samoregulotor jest od tego by szczęki się za mocno nie cofały i pedał nie leciał Ci w podłogę podczas hamowania Mylisz się. Po prostu. Nie miałem ręcznego, wymieniłem dalej linki i nic. Rozciągnąłem samoregulatory w szczękach - nagle mam ręczny. Samoregulator reguluje odległość szczęki od bębna, jak jest wciśnięty, to po prostu szczęka jest za daleko i po zaciągnięciu linki nie dotyka bębna lub robi to słabo. [ Dodano: 18 Gru 2009 13:58 ]Wax napisał(a): To jeśli to nie jest samoregulator to co w takim układzie mam zrobić ? Bębny do roboty
Bierz się za te samoregulatory, bo to prawie na pewno to, potwierdzone na kilku przykładach na forum. [ Dodano: 18 Gru 2009 14:01 ]Zdjęcia poglądowe:
bęben
i samoregulator (na dole, ten czarny element)

_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
dzikidaniel |
#318438 Wysłany:
18 Gru 2009, 22:36; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
STax, tylko po rozciagnięciu samoregulatora musiałeś naciągnąć linke. Ten sam efekt miałbyś naciągając samą linke. Powtarzam samoregulator ma po prostu nie pozwolić szczęką na zbyt duże oddalenie się od bębna byś nie szukał pedału hamulca w podłodze. Tyle.
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#318546 Wysłany:
19 Gru 2009, 15:12; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
dzikidaniel napisał(a): Ten sam efekt miałbyś naciągając samą linke.
Nie do końca, bo czasem po prostu regulacja linki nie wystarcza, tzn brakuje gwintu.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
pielaa4 |
#318583 Wysłany:
19 Gru 2009, 16:49; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: krakow Rejestracja: 28 Wrz 2007, Posty: 264 Pomógł: 12
|
U mnie nie było recznego poszukałem na forum co zrobic
1 najpierw poluzować naciag ręcznego
2 odkręcić bebny
3 nacisnać hamulec delikatnie tak zeby szczęki sie rozszeżyły i przylegały do bebna
4 załozyć bebny
5 zrobic to samo z drugim kołem
6 naciagnać linke recznego
|
|
Góra |
|
 |
dzikidaniel |
#318597 Wysłany:
19 Gru 2009, 17:49; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
STax napisał(a): dzikidaniel napisał(a): Ten sam efekt miałbyś naciągając samą linke. Nie do końca, bo czasem po prostu regulacja linki nie wystarcza, tzn brakuje gwintu.
Taa gwintu brakuje... Teraz to piszesz jak pan Mietek "specjalista" mechanik.
Jak gwintu rzekomo brakuje to się robi hamulce...
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#319058 Wysłany:
21 Gru 2009, 11:25; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
dzikidaniel napisał(a): Jak gwintu rzekomo brakuje to się robi hamulce
Ale pitolisz, bo jużinaczej tego nazwać nie można. Weź sobie szczęki, wciśnij w nich samoregulatory na max i spróbuj wtedy naciągnąć linkę. Gwint ci się skończy, a ręczny dalej łapał nie będzie (dodam - nowe linki i nowe szczęki). A 99% osób przy zakładaniu szczęk wciska samoreg. na max, bo wtedy łatwiej bęben założyć.
Samoregulator trzeba prawie na max rozciągnąć, żeby szczęki w spoczynku były możliwie blisko bębna (oczywiście nie dotykając go) i wtedy i linkę można naciągnąć i ręczny dobrze łapie.
I jak wposminałem - jest to metoda, która sprawdziła się już u kilku userów na forum, więc daruj sobie gadanie o mietkach.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
miki1004 |
#351796 Wysłany:
03 Kwi 2010, 12:46; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 19 Wrz 2009, Posty: 122
|
Myślę, że napisanie w DIY nie będzie odkopem. Po wymianie bębnów i szczęk nie miałem ręcznego. Łapał max na 3 ząbki a nie było mowy żeby zablokowało koła nawet na piachu. Popuściłem ręczny, pohamowałem kilka razy i znowu naciągnąłem. Efektem jest teraz sprawnie działający ręczny:)
Więc to co Stax pisze w tym temacie się zgadza z praktyką:)
|
|
Góra |
|
 |
krzycho1976 |
#355332 Wysłany:
13 Kwi 2010, 10:22; Temat postu: hamulec |
|
 |
Puntomaniak |
Rejestracja: 06 Maj 2008, Posty: 62
|
czesc
pisząc pohamowalem masz na mysli sytuacje kiedy bez rozbierania trzewi bebna luzujesz linke recznego pare razy wciskasz pedal hamulca a nastepnie naciagasz linke przy rączce?
pozdrawiam
|
|
Góra |
|
 |
Białastrzała97S |
#449620 Wysłany:
07 Mar 2011, 19:46; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Patryk
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: Szczecin/Żary Rejestracja: 17 Lip 2010, Posty: 674 Pomógł: 7
|
|
Góra |
|
 |
nickoo |
#449743 Wysłany:
07 Mar 2011, 23:21; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf Rejestracja: 23 Paź 2007, Posty: 7422 Pomógł: 164
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|