|
Obecny czas: 16 Cze 2025, 04:09
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 9 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
brzozas |
#295855 Wysłany:
06 Paź 2009, 14:49; Temat postu: trzeszczenie w okolicy zegarów |
|
 |
Sympatyk kropek |
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 12 Mar 2008, Posty: 29
|
Podczas jazdy po niewielkich nierównościach jak np. kostka brukowa, albo łatany asfalt przy prędkościach powyżej 30 km/h z okolicy zegarów dochodzi odgłos trzeszczenia, tak jakby coś wpadało w drgania i uderzało o jakiś inny element. Wykluczyłem już szybkę plastikową zegarów oraz plastikową ramkę nakładaną na deskę. Od ponad roku się z tym męczę i nie mogę zlokalizować winowajcy. Miał ktoś taki problem i udało mu się go rozwiązać?
|
|
Góra |
|
 |
|
|
tommy1982 |
#301258 Wysłany:
22 Paź 2009, 21:37; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 20 Wrz 2008, Posty: 25
|
kolego jak już tyle się z tym męczysz to sprawdź po kolei:
1) końcówki drążków kierowniczych
2) luzy na krzyżakach na wałku kierowniczym (można je wymienić. fiat ich nie sprzedaje ale pasują od citroena o ile pamiętam to cx)
3) na tym samym wałku powstają luzy w miejscu gdzie on się skraca w trakcie bum! (jak są to jedyne wyjście poza zakupem to w imadło i lekko docisnąć)
4) ściągasz obudowę kolumny kierowniczej i naprzeciw silnika od wspomagania jest taka duża śruba (na klucz 30) trzeba spróbować ją lekko dokręcić. Jest to śruba do kasowania luzu na przekładni ślimakowej od wspomagania
Pewnie to dla Ciebie dziwne że ty piszesz o stukaniu w desce, a ja piszę o takich awariach, ale takie są właśnie objawy luzów na układzie kierowniczym w PII (sprawdzone na własnej skórze)
Pozdro pozdro
_________________ FIAT PUNTO 1,9JTD 2001r
|
|
Góra |
|
 |
lakikwap |
#301268 Wysłany:
22 Paź 2009, 21:48; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5176 Pomógł: 1
|
|
Góra |
|
 |
domin45670 |
#301271 Wysłany:
22 Paź 2009, 21:55; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14400 Pomógł: 128
|
Ja bym po prostu wykręcił zegary i rzucił okiem co w trawie piszczy 
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
 |
tommy1982 |
#301290 Wysłany:
22 Paź 2009, 22:19; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 20 Wrz 2008, Posty: 25
|
hmm można... ale z tego co się orientuję to tam raczej nie ma co skrzypieć... chyba że pękł jakiś spaw bo kolega pisze że szybkę już sprawdził więc śrubki pewnie też podokręcał
_________________ FIAT PUNTO 1,9JTD 2001r
|
|
Góra |
|
 |
brzozas |
#301303 Wysłany:
22 Paź 2009, 22:52; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 12 Mar 2008, Posty: 29
|
Jestem przekonany, że dźwięk pochodzi z zagerów, ale za zegarami nie ma nic oprócz kilku wiązek kabli. Po drugie jak się wnętrze dobrze nagrzeje hałas ustaje. Może to kwestia fiatowskiego spasowania plastików...
|
|
Góra |
|
 |
fajgi |
#301309 Wysłany:
22 Paź 2009, 23:01; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: ukaszeeeekk
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Brodnica-> CBR Rejestracja: 05 Sty 2009, Posty: 1252
|
brzozas napisał(a): Może to kwestia fiatowskiego spasowania plastików...
byś może...a w lato też ten problem występuje ? Ojciec w swoim kropku też miałtaki problem, okazało się, że właśnie ramka od zegarów przez kilka chwil trzeszczała do póki w środku się nie nagrzało, podkleił gumkę i działa....tylko, że ty ramkę już wykluczyłeś....zdejmij ramkę, wyjmij zegary ( w zimnym samochodzie ) i się przejedź po nierównościach.....będziesz wiedział czy odgłos pochodzi z zegarów 
_________________ Twardo i nisko...jak mówi Pismo... Ojciec niestety kupił Goilfa MK IV, bo kropka skasował mu gówniarz....a ja obecnie. Polo 6N mojego projektu
|
|
Góra |
|
 |
domin45670 |
#301311 Wysłany:
22 Paź 2009, 23:03; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14400 Pomógł: 128
|
W takim razie mogą to być albo same zegary, albo zegary "trzaskające" o sąsiadujące plastiki. Jak się je wymontuje można delikatnie potrząść i chyba dzięki temu łatwiej będzie o dalszą diagnozę.
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
 |
brzozas |
#303209 Wysłany:
30 Paź 2009, 15:52; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 12 Mar 2008, Posty: 29
|
Wymontowałem ramkę i zegary, i odkryłem, ze trzeszczą plastiki szkieletu deski rozdzielczej, które znajdują się zaraz za zegarami, ale nie udało mi się znaleźć sposobu na wyeliminowanie hałasu. Jednak to wina 'fiatowskiego' spasowania plastików. Musze nauczyć się nie zwracać na te dźwięki uwagi.
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 9 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|