You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 17 Cze 2024, 00:29

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 41 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #28658 Wysłany: 16 Cze 2007, 18:45; 
 Temat postu: zwężka venturiego czy strumienica ??
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: BobMF
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław
Rejestracja: 01 Kwi 2007,
Posty: 1044
mam plan wywalenia tłumika środkowego, wybrać strumienicę czy zwężkę ??
może to i to ?? a jeśli tak to w jakiej kolejności ??

pomijając rozważania dolotu powietrza, tylnego tłumika oraz katalizatora

czy katalizator tracąc swoje właściwości przestaje tylko katalizować czy również zapycha się i co ile powinno się go wymieniać ??

_________________
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wszystko do Diesla - wtryski, pompy, akumulatory i inne:
domino.sklep.pl
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Góra
 Profil  
 

 
 Post #28662 Wysłany: 16 Cze 2007, 18:54; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Cze 2006,
Posty: 613
co do zmiany katalizatora proponuje na strumiennice naddzwiekowa ... a co do pytania o katalizator to powiem z tego co przerabiałem na warsztacie: Laguniec 2000 rok 2,0 i nie osiagał pełnej mocy nie wiadomo dlaczego i gasł ... okazało sie ze kawałek katalizatora sie odłamał i zablokował wylot spalin a ze takie cisnienie było ze pekła rura wydechowa przed katalizatorem i jedynie tamtedy wydostawały sie spaliny, słychac wtedy było charakterystyczny syk w okolicach silnika

_________________
Wyrażam wyłącznie prywatne poglądy, do czego mam prawo zgodnie z Art. 54 Konstytucji RP

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny


Góra
 Profil  
 
 
 Post #29325 Wysłany: 23 Cze 2007, 01:50; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: BobMF
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław
Rejestracja: 01 Kwi 2007,
Posty: 1044
ma ktoś doświadczenie ze strumienicą albo ze zwężką ??

jeszcze raz powiem że katalizatora nie wywalę

_________________
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wszystko do Diesla - wtryski, pompy, akumulatory i inne:
domino.sklep.pl
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Góra
 Profil  
 
 
 Post #29331 Wysłany: 23 Cze 2007, 09:59; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Maj 2007,
Posty: 119
to po co to ruszac i tak to ci nic nie da

_________________
Fiat Punto II '02 1.2 8V 60KM 5d Active


Góra
 Profil  
 
 
 Post #29348 Wysłany: 23 Cze 2007, 13:42; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: BobMF
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław
Rejestracja: 01 Kwi 2007,
Posty: 1044
a sprawdzałeś że tak mówisz ??

_________________
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wszystko do Diesla - wtryski, pompy, akumulatory i inne:
domino.sklep.pl
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Góra
 Profil  
 
 
 Post #29361 Wysłany: 23 Cze 2007, 14:59; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Cze 2006,
Posty: 613
aby cos dało trzeba dac stumiennice zamiast katalizatora a nie za nim :E bo to nie ma sensu ... jesli masz minimalne pojecie o 4 kołkach to chyba wiesz dlaczego ...

_________________
Wyrażam wyłącznie prywatne poglądy, do czego mam prawo zgodnie z Art. 54 Konstytucji RP

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny


Góra
 Profil  
 
 
 Post #29366 Wysłany: 23 Cze 2007, 15:43; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: BobMF
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław
Rejestracja: 01 Kwi 2007,
Posty: 1044
a co w takim razie ze sławetnym cofaniem się spalin ??
występuje przy konfiguracji strumienica zamiast kata w 1.1 ??

_________________
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wszystko do Diesla - wtryski, pompy, akumulatory i inne:
domino.sklep.pl
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Góra
 Profil  
 
 
 Post #29382 Wysłany: 23 Cze 2007, 17:07; 
 Temat postu:
Dobra strumienica i spaliny nie mają prawa się cofnąć :) Jeśli chcesz ją umieścić za katalizatorem to licz się z tym że przy ewentualnej cofce masz katalizator do wymiany.


Góra
  
 
 
 Post #29402 Wysłany: 23 Cze 2007, 20:11; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Maj 2007,
Posty: 119
Jakiś czas temu był artykuł w auto świecie na temat strumienicy. daje ona do 5% mocy więcej. gra nie warta świeczki

_________________
Fiat Punto II '02 1.2 8V 60KM 5d Active


Góra
 Profil  
 
 
 Post #29405 Wysłany: 23 Cze 2007, 21:03; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Koszalin
Rejestracja: 25 Maj 2007,
Posty: 26
Najlepiej wspawać pustą rurę i wydech przelotowy :] Mam tak u siebie w TD i jestem zadowolony.

_________________
Punto Mk1 TD ELX
Yamaha YZF 1000R
Kawasaki Ultra 150


Góra
 Profil  
 
 
 Post #29438 Wysłany: 24 Cze 2007, 03:58; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: BobMF
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław
Rejestracja: 01 Kwi 2007,
Posty: 1044
spędziłem nockę w necie czytając mądrych ludzi
wnioski:
jeśli wogóle to zamiast katalizatora tylko rura przelotowa, strumienica zamiast środkowego no i odpowiednio dobrany tylny

inne rozwiązania to tylko w przypadku wydechu dedykowanego typowo pod dane auto potwierdzone obliczeniami i badaniem na hamownii

no i fakt, iż strumienica strumienicy nie równa - ważna długość odpowiednio dobrana

i proszę nie pisać "ja mam zamiast kata, jeżdżę 5lat i jest git" bo jeśli nie robiłeś tego w profesjonalnej firmie to skutki moga być opłakane

_________________
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wszystko do Diesla - wtryski, pompy, akumulatory i inne:
domino.sklep.pl
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Góra
 Profil  
 
 
 Post #35918 Wysłany: 30 Lip 2007, 20:49; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Jaworzno
Rejestracja: 17 Lip 2007,
Posty: 66
Witam - tak sobie czytam i czytam i zachodzę w głowę co i jak bo już się pogubiłem. Mam pytanie do Xyś: jak kupiłem kropkę to on już nie miał kata tylko tą rurę przelotową, znajomi polecali mi strumienicę ale nie wiem jaką. Ty piszesz o naddźwiękowej czy ona jest dobra i ile by kosztowała. Z góry mówię, że nie chodzi mi o tuning i wariacje z mocą bo mnie to nie bawi. Dzięki za wszelkie propozycje.

_________________
Image

Kropek 1.1 55KM - '95 - UPG wymieniona teraz test jak to działa.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #36305 Wysłany: 01 Sie 2007, 11:44; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 22 Lip 2007,
Posty: 19
Witam ja mam założoną strumienice łuskową i tak naprawde to moim zdaniem nic ona nie daje.Najlepiej jest kupić katalizator sportowy ale takie cuś jest drogie,drugie to sama rura wspawana i caly układ przelotowy,ale to sie wiąże z tym że możesz nie wytrzymać w aucie :lol: no chyba że lubisz jeżdzić z zatyczkami :D na uszach bo do czasu będzie ci się podobać ale do czasu


Góra
 Profil  
 
 
 Post #45242 Wysłany: 15 Wrz 2007, 15:32; 
 Temat postu:
Offline
Forumowicz

Miejscowość: Poznań
Rejestracja: 15 Wrz 2007,
Posty: 1
Witam- mam zalozony sportowy wydech ultera dedykowany, wywalilem srodkowy tłumik ale jakos tak jeszcze mi czegos w tym dzwieku brakuje. Czy strumienica z allegro za 50-70zl zamiast katalizatora polepszy cos?

_________________
<<<<Fiat Punto 75KM ELX>>>>


Góra
 Profil  
 
 
 Post #45291 Wysłany: 15 Wrz 2007, 19:36; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
miglanc tak kup strumienice za 50 zł to się załamiesz :/ Znajomy ma jakąś tanią wrzucone i dzwięk jest metaliczny. A kata masz??

Co do wspawania strumienicy zamiast kata to już lepiej kawał rurki wspawać. A emisja spalin może być większa ale te kilka % to tyle co nic, ale za to moment się poprawi i zmiejszy się spalanie. Mocy niekoniecznie przybędzie ;)

_________________
Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...

Sprzedam części do Punto GT --> link


Góra
 Profil  
 
 
 Post #45338 Wysłany: 15 Wrz 2007, 21:44; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 09 Wrz 2007,
Posty: 7
witam panowie ja mam corse b 1.4 90KM rok temu sypnał sie wkład w kacie załozyłem zamiast kata strumienice ale waska, cena 90zł, auto jest zwawze na pierwszych 3 biegach, spalanie sie obnizłyło ok 0,5 do 07 litra, ma fajnego kopa, a niedawno załozyłem tłumik koncowy ultera i teraz ma zaj... brzmienie, nie warczy jak niektóre bmki :) a ma taki super pomruk.
Polecam strumienice w 100% aha jesli chodzi o emisje spalin to na przegladach tego nie sprawdzaja chyba ze ma sie starego autosana albo ikarusa


Góra
 Profil  
 
 
 Post #52055 Wysłany: 08 Paź 2007, 21:19; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Chrzanów woj.małopolskie
Rejestracja: 25 Wrz 2007,
Posty: 28
hmm.. strumienica ma sens kiedy czesto jest otwierana przepustnica do pozycji MAX :D
musi byc dobrana do pojemnosci motoru
jak wiadomo dziala ona na zasadzie sil odsrotkowych i od ok(zalezy od motora) 6000obr/min zaczyna robic swoje (uskuteczniac wydalanie spalin z komory spalania do ukladu wydechoweg i dalej)
przedewszystkim wazne jest miejsce montarzu(ja szesc razy przerabialem wydech zanim optymalnie zostal zorganizowany)
pzd


Góra
 Profil  
 
 
 Post #52311 Wysłany: 09 Paź 2007, 14:07; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: OPOLE
Rejestracja: 29 Sie 2007,
Posty: 88
miglanc stożkowy filtr ci cos polepszy

_________________
white1 : 19 luty spodek Never enough THE CURE


Góra
 Profil  
 
 
 Post #52381 Wysłany: 09 Paź 2007, 19:40; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
kjur i tu się mylisz :) Akurat we fiatowskich silnikach FIRE lepsze efektu przyniesie sportowy filtr zamiast stożka... IMHO nie warto zakładać stożka :) No chyba że dla wyglądu ;)

_________________
Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...

Sprzedam części do Punto GT --> link


Góra
 Profil  
 
 
 Post #52550 Wysłany: 10 Paź 2007, 00:09; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: BobMF
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław
Rejestracja: 01 Kwi 2007,
Posty: 1044
cosmit17 to jaki masz motor i gdzie co zamontowałeś ostatecznie :?:

_________________
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wszystko do Diesla - wtryski, pompy, akumulatory i inne:
domino.sklep.pl
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Góra
 Profil  
 
 
 Post #52632 Wysłany: 10 Paź 2007, 11:39; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: OPOLE
Rejestracja: 29 Sie 2007,
Posty: 88
dzikidanielmiałem na mysli dzwięk bo pewnie o to chodziło miglancowi bo o jakiś wielkich przyrostach mocy no to może zapomnieć pozdrawiam

[ Dodano: 10 Paź 2007 11:39 ]
cosmit17 no to może opisałbys jak to wydech u ciebie teraz wygląda co gdzie i jak pozdrawiam

_________________
white1 : 19 luty spodek Never enough THE CURE


Góra
 Profil  
 
 
 Post #62469 Wysłany: 10 Lis 2007, 14:54; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Pszczyna
Rejestracja: 10 Lis 2007,
Posty: 10
kjur napisał(a):
miałem na mysli dzwięk bo pewnie o to chodziło miglancowi bo o jakiś wielkich przyrostach mocy no to może zapomnieć pozdrawiam

hmm a mozesz poslac jakas probke dzwieku pracy kropka z takim filtrem ?:D


Góra
 Profil  
 
 
 Post #65377 Wysłany: 19 Lis 2007, 14:07; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Lis 2007,
Posty: 24
W pierwszym zadaniu witam serdecznie Wszystkich Puntomaniaków :)
w drugim, cóż... chciałem się do czegoś ustosunkować.
robię to dlatego , że warto tworzyć Forum które jest "kopalnią wiedzy" dla innych

dzikidaniel napisał(a):
A emisja spalin może być większa ale te kilka % to tyle co nic, ale za to moment się poprawi i zmiejszy się spalanie. Mocy niekoniecznie przybędzie


nie obraź się, ale warto się zastanowić co się pisze. Fizyka się kłania.
moc jest wartością WYLICZALNĄ a nie mierzalną. wyniki z hamowni są właśnie określane z wartości momentu obrotowego.
Zasada pomiaru "mocy" na hamowni, to obciążania kół napędzanych pojazdu - momentem równoważącym moment wytwarzany przez układ napędowy i dostarczany do kół pojazdu. Pomiar momentu obciążającego i prędkości pojazdu, pozwala okreslić "moc" na kołach, by nastepnie dokonać pomiaru dla okreslonego zakresu prędkości i okreslić charakterystykę pojazdu.
jeśli moment wzrośnie to moc musi się podnieść, jednak to nie ona jest najważniejsza.
zresztą to dzięki wzrostowi momentu poruszamy się dynamiczniej do przodu.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #65378 Wysłany: 19 Lis 2007, 14:13; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
Raq z tym się zgodzę. Charakterystyka silnika może się poprawić w każdym zakresie obrotów. Ale nie zawsze wzrost momentu zwiększa moc. Jak zerkniesz na wykres z jakiejkolwiek hamowni to zauważysz że max moment nie pokrywa się z max mocą. I właśnie dlatego napisałem że moc nie musi się zwiększyć. Wystarczy że z dołu moment się zwiększy i samochód lepiej idzie. A z góry wcale nie musi ulegać poprawie. I właśnie max moc jest zawsze w górnych obrotach.

_________________
Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...

Sprzedam części do Punto GT --> link


Góra
 Profil  
 
 
 Post #65381 Wysłany: 19 Lis 2007, 14:25; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Lis 2007,
Posty: 24
OK, ale w takich rozważaniach trzeba jasno okreslić czy mówimy o momencie w jakims przedziale czy o wartościach maksymalnych.
przy jakichkolwiek modyfikacjach moze się zwiększyć-podnieść przebieg w nazwijmy to "zakresie roboczym" jak również w wartościach maksymalnych.
jesli w jakimś zakresie zmieni się moment to i przebieg mocy w tym zakresie też ulegnie zmianie. oczywiście w stosunku to V obrotowej.

_________________
PUNTO I SX 1.6 MPI 142Nm/94KM


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 41 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO