Z racji że to mój pierwszy post na wstępie chciałbym się ze wszystkimi przywitać
I tak nawiasem mówiąc Amin z tym ekspertem to nieco przesadził
Jednym z bardzo często z zadawanych pytań z tego co można zaobserwować na niektórych serwisach w sieci i nie tylko jest pytanie
Po czym można poznać auto po naprawie lakierniczej?, nie wątpię że duża większość społeczności tego forum doskonale wie jak to rozpoznać bo jak podejrzewam wielu w żuciu codziennym spotkało się z taką sytuacją niejednokrotne, ale myślę że warto tu na forum nadmienić kilka podstawowych rzeczy
Podnosząc np. pokrywę silnika można wiele dowiedzieć się o wcześniejszym ewentualnym uszkodzeniu i naprawie, należy zwracać uwagę na takie niuanse jak:
- kolor, jak i wysokość połysku, matu czy też półmatu powłoki w komorze silnika, niejednokrotnie komora polakierowana jest inaczej niż to serwuje fabryka
- masa uszczelniająca z prawej jak i z lewej strony komory musi być nałożona charakterystyczną dla danej marki grubością i strukturą
- powinny być widoczne jednakowe technologiczne zgrzewy na podłużnicach, kielichach
- drobne dziurki i ryski charakterystyczne dla niedokładnego szlifu szpachli lub podkładu
- uszkodzona powłoka lakieru na śrubach mocujących błotniki przednie, drzwi przednie/tylne, pokrywę silnika/bagażnika
- umalowane kable, elementy osłon
Defekty widoczne na powłoce z zewnątrz karoserii:
Poza widoczną dla wszystkich różnicą kolorów trzeba również zwrócić uwagę na powłokę przyglądając się dokładniej a najlepiej pod kątem, często występują takie defekty jak:
- nierówna pofalowana powierzchnia elementu.
- drobne rysy, dziury, kratery, pęcherzyki
- liczne wtrącenia (drobiny widoczne na powłoce jak i pod nią)
- nierówna struktura lakieru (tzw. Skórka pomarańczy) lub jej brak
- nierównomierna intensywność wybicia ziarna metaliku
- refleksy po polerskie
- chmurki, mgiełki, plamy
- pękanie powłoki
- zacieki
Warto również zwrócić uwagę na takie detale:
- zapylone lakierem plastikowe nadkola, listwy zgarniające, relingi
- widoczne nacieki (zgrubienia lakieru) przy klamkach, listwach ozdobnych, listwach zgarniających
- widoczne przejścia lakieru na progach, rantach błotników tylnych i przednich
- nie dolakierowane kolorem właściwym (bazą) lakierem bezbarwnym elementy w dolnych ich częściach od wewnątrz, (patrz również pod tapicerką)
Pozdrawiam
