|
Obecny czas: 26 Kwi 2025, 03:15
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
greg505 |
#329872 Wysłany:
27 Sty 2010, 21:28; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
znajdz w tym samym zrodle silnik StarJet w ktorym jest zastosowany wariator faz
pozniej mozesz uzyc przegladarki na litere G, w ktorej znajdziesz co najmniej kilka porownan silnika 1,4 8 i 16V w ktorych jest wskazane w ktorych z nich znajduje sie wariator faz rozrzadu
wciaz czekam na wyjasnienie zasady dzialania "wariatora" w silniku 1,4 8V
wojti2001 zreszta tez 
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
|
|
kmarcin76 |
#329917 Wysłany:
27 Sty 2010, 22:28; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: opolskie [O]
Rejestracja: 03 Sie 2009, Posty: 306
|
Zalozylem podobny temat i zdania rowniez byly podzielone. Otoz w wikipediii (wersja angielska) jest info ze zarowno 8v jak i 16v posiadaja zmienne fazy rozrzadu. Tylko czy mozna ufac do konca w prawdziwosc danych z wikipedii?Z tego co pamietam to w instrukcji GP albo a jakims folderze jest wspomniane, ze zmienne fazy rozrzadu sa w 16v, o 8v nie ma ani slowa (chyba, ze cos przegapilem). Prawde mowiac nadal nie wiem jakie sa fakty i w co wierzyc.
_________________ Był/jest: GP 1.4 8v, Panda 1.1, tipo HB T-jet
|
|
Góra |
|
 |
wojti2001 |
#329925 Wysłany:
27 Sty 2010, 22:33; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Chorzów Rejestracja: 26 Sty 2010, Posty: 5
|
greg505 napisał(a): znajdz w tym samym zrodle silnik StarJet w ktorym jest zastosowany wariator faz pozniej mozesz uzyc przegladarki na litere G, w ktorej znajdziesz co najmniej kilka porownan silnika 1,4 8 i 16V w ktorych jest wskazane w ktorych z nich znajduje sie wariator faz rozrzadu wciaz czekam na wyjasnienie zasady dzialania "wariatora" w silniku 1,4 8V wojti2001 zreszta tez 
No dobrze. W takim razie co to jest:
I co to robi w pokrywie zaworow i za co to odpowiada ??
|
|
Góra |
|
 |
greg505 |
#329938 Wysłany:
27 Sty 2010, 22:47; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
polaczone jest to z walkiem?
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
Yacek |
#329957 Wysłany:
27 Sty 2010, 23:05; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Włocławek Rejestracja: 21 Wrz 2008, Posty: 739 Pomógł: 53
|
Cytuj: polaczone jest to z walkiem?
witam,
zasada działania:
Siłownik regulatora fazy składa się z wirnika połączonego z wałkiem krzywkowym, który może kręcić się względem koła pasowego (twornika) poruszanego przez wał silnika. Wirnik posiada łopatki i przestawiają się przez efekt nacisku oleju silnikowego na łopatki.
Z obu stron każdej z łopatek tworzą się w ten sposób dwie komory (komora wyprzedzenia i komora opóźnienia): Olej może wpływać do jednej lub drugiej komory.
Ciśnienie oleju, który wpływa do komory popycha łopatki z jednej strony i olej znajdujący się w drugiej komorze zostaje wypchany do głowicy cylindrów. Uzyskuje się w ten sposób obrót wirnika i wału krzywkowego w pewnym kierunku (wyprzedzenie lub opóźnienie).
Jeśli olej silnikowy wchodzi alternatywnie do jednej lub drugiej komory w sposób ciągły przez taki sam czas, uzyskuje się wyważenie dynamiczne nacisku na obie strony wirnika, który zostaje w ten sposób zatrzymany.
Przepływ oleju silnikowego następuje poprzez elektrozawór kasetowy, który otwiera komunikację w kanałach olejowych znajdujących się w głowicy cilnidrów z komorami wyprzedzenia lub opóźnienia.
tak działa ten element w silnikach 1.4 8V 
_________________ GP. MY2008
|
|
Góra |
|
 |
Limet |
#329974 Wysłany:
27 Sty 2010, 23:38; Temat postu: |
|
 |
Cesarz Bendzina |
 |
Imię: Michał
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SBE - Śląskie Betlejem :E Rejestracja: 05 Kwi 2007, Posty: 2418 Pomógł: 3
|
|
Góra |
|
 |
wojti2001 |
#330032 Wysłany:
28 Sty 2010, 09:27; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Chorzów Rejestracja: 26 Sty 2010, Posty: 5
|
Yacek napisał(a): tak działa ten element w silnikach 1.4 8V
no dobrze co do tego elementu to rozumiem. A w jaki sposob jest to polaczone z kolem pasowym walka rozrzadu, ze faza rozrzadu sie zmienia ? Czy to poprzez pokrywe zaworow to jakos wplywa walek rozrzadu??
|
|
Góra |
|
 |
jurekl |
#330184 Wysłany:
28 Sty 2010, 18:42; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Imię: Jerzy
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Estiva
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Sosnowiec Rejestracja: 26 Lis 2008, Posty: 80
|
A tak to wygląda na schemacie

_________________ GRANDE PUNTO 1,4 ESTIVA
|
|
Góra |
|
 |
Yacek |
#330214 Wysłany:
28 Sty 2010, 19:44; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Włocławek Rejestracja: 21 Wrz 2008, Posty: 739 Pomógł: 53
|
witam,
silnik 1.4 8v posiada wałek rozrządu z kołem fonicznym ( nr1 na ilustracji kolegi jurekl)
Silnik 1.4 8v posiada regulator fazy "ciągły" będący w stanie zmieniać pozycje wału krzywkowego w stosunku do wału silnika.
W ten sposób w każdym punkcie operacyjnym silnika pracuje z fazą optymalną.
Regulator fazy sterowany jest całkowicie przez centralkę kontroli silnika, która:
- rozpoznaje pozycję wałka rozrządu poprzez czujnik fazy;
- modyfikuje tą pozycję na bazie punktu funkcjonowania silnika zgodnie z kalibrowanym programem;
- utrzymuje pod kontrolą pozycję wałka rozrządu.
_________________ GP. MY2008
|
|
Góra |
|
 |
olos47 |
#330254 Wysłany:
28 Sty 2010, 20:55; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Katowice/Siedlce/Birmingham UK Rejestracja: 09 Lut 2009, Posty: 555
|
greg505, niestety ja nie potrafiłem ci tego wyjaśnić tak jak kolega Yacek. Ale tak jak mówiłem, jeżeli nie jesteś pewien to nie wprowadzaj innych w błąd. Tak jak to kolega powyżej wyjaśnił 1,4 8V ma zmienną fazę rozrządu. 
_________________ FIAT GRANDE PUNTO RACING 1,4 8v 75KM, YELLOW&BLUE&ME
Renault Megane Grandtour Dynamique 1,5 dci 106KM
|
|
Góra |
|
 |
Gasiu |
#330261 Wysłany:
28 Sty 2010, 21:01; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Panda
Silnik: 1.2 8V 69KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Sieradz Rejestracja: 15 Paź 2007, Posty: 3936
|
|
Góra |
|
 |
greg505 |
#330282 Wysłany:
28 Sty 2010, 21:51; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
opieralem sie na artykule w ktorym autor porownywal 8 i 16V
my bad
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
kmarcin76 |
#330304 Wysłany:
28 Sty 2010, 22:24; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: opolskie [O]
Rejestracja: 03 Sie 2009, Posty: 306
|
Czyli jakby nie patrzac, silnik 1,4 8v jest w zasadzie dosc nowoczesna konstrukcją.
_________________ Był/jest: GP 1.4 8v, Panda 1.1, tipo HB T-jet
|
|
Góra |
|
 |
Yacek |
#330326 Wysłany:
28 Sty 2010, 22:57; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Włocławek Rejestracja: 21 Wrz 2008, Posty: 739 Pomógł: 53
|
Cytuj: Czyli jakby nie patrzac, silnik 1,4 8v jest w zasadzie dosc nowoczesna konstrukcją.
witam,
a kto twierdził, że jest starą konstrukcją. Ten silnik spełnia normę Euro4.
_________________ GP. MY2008
|
|
Góra |
|
 |
kmarcin76 |
#330421 Wysłany:
29 Sty 2010, 10:24; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: opolskie [O]
Rejestracja: 03 Sie 2009, Posty: 306
|
Yacek napisał(a): Cytuj: Czyli jakby nie patrzac, silnik 1,4 8v jest w zasadzie dosc nowoczesna konstrukcją. witam, a kto twierdził, że jest starą konstrukcją. Ten silnik spełnia normę Euro4. Slyszalem/czytalem opinie niektorych, ktorzy twierdza, ze 1,4 8v jest troche przestazala jednostka  . Nie jestem ekspertem w dziedzinie jednostek napedowych wiec mimo innego nieco zdania nie zabieram glosu. Pomyslec mozna czytajac niektore opinie (spotkalem sie z takimi nawet w jakis czasopismach) , ze nowoczesny silnik benzynowy powinien posiadac 16 zaworowa glowice, vvt, jakies turbo i inne tego typu ustrojstwa. Dla mnie nowoczesny silnik to motor trwaly, ekonomiczny i bezproblemowy. Nawet tak archaiczna konstrukcja jak 899 w seicento jest dobrym silnikiem. Moj sej ma juz 165 tys. i zadnego zmeczenia po nim nie widac. No, nie bede ciagnal tematu bo bedzie offtopic.
|
|
Góra |
|
 |
olos47 |
#330530 Wysłany:
29 Sty 2010, 16:51; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Katowice/Siedlce/Birmingham UK Rejestracja: 09 Lut 2009, Posty: 555
|
Nie mylcie nowoczesnosci z niezawodnoscia... Zwykle tak bywa, że np. nowoczensne silniki CDI Mercedesa nie mają nic wspólnego z niezawodnością starych diesli z W123.
W obecnych czasach ta nowoczesność nie idzie w parze z niezawodnością - są to często jednorazówki. 
_________________ FIAT GRANDE PUNTO RACING 1,4 8v 75KM, YELLOW&BLUE&ME
Renault Megane Grandtour Dynamique 1,5 dci 106KM
|
|
Góra |
|
 |
kmarcin76 |
#330537 Wysłany:
29 Sty 2010, 17:05; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: opolskie [O]
Rejestracja: 03 Sie 2009, Posty: 306
|
Zgadzam sie ale niektorzy "znawcy" (czyt. redaktorzy pism moto) twierdza, ze jednostka 1,4 8v to... stara konstrukcja. W prownaniu GP z Fabia pisza, ze Fabia ma 75 konny 16v silnik vw a fiat ze 8v wiec jest konstrukcja jeszcze starsza ale zmodernizowana. Sledzac ich tok rozumowania: 16v=nowoczesnosc, 8v=stary silnik. A czy 1,9 jtd 8v to stara nienowoczesna konstrukcja?
|
|
Góra |
|
 |
Raf.max |
#846884 Wysłany:
25 Mar 2019, 17:01; Temat postu: Re: 1.4 8v zmienna faza rozrzadu |
|
 |
Forumowicz |
Imię: Rafal
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HLX
Województwo: lubuskie [F]
Rejestracja: 25 Mar 2019, Posty: 3
|
Witam, macie pojęcie co zrobić jeśli wymieniłem pasek bez blokad , auto odpala , pracuje normalnie , wiem ze chodzi o wariator , czy mogę ustawić GMP i na wałku na znaku tzn zdejmę dekiel i według wycięcia ustawie oczywiście , i czy wtedy bez kasowania błędu będzie chodził ??? I czy błąd sam zniknie ???
[ Dodano: 25 Mar 2019, 16:01 ]
Witam, macie pojęcie co zrobić jeśli wymieniłem pasek bez blokad , auto odpala , pracuje normalnie , wiem ze chodzi o wariator , czy mogę ustawić GMP i na wałku na znaku tzn zdejmę dekiel i według wycięcia ustawie oczywiście , i czy wtedy bez kasowania błędu będzie chodził ??? I czy błąd sam zniknie ???
|
|
Góra |
|
 |
pmx007p1 |
#846886 Wysłany:
25 Mar 2019, 20:41; Temat postu: Re: 1.4 8v zmienna faza rozrzadu |
|
|
Na forum wystarczy zapytać raz (ślepi nie jesteśmy). Usuń to: http://fiatpunto.com.pl/topic59682.html  Przestudiuj TO: http://fiatpunto.com.pl/topic58162.html. Powodzenia. PS A jak już stary kotlet jest odgrzany, to chłopcy dyskutujący wyżej nie odrobili zadania domowego wtedy. Te silniki są "stare", rodzina FIRE 8V, czyli połowa lat osiemdziesiątych 20-go Wieku. Tyle, że odmłodzona (zmienne fazy, elektroniczny zapłon zamiast mechanicznego rozdzielacza, wtrysk wielopunktowy zamiast jednopunktowego lub gaźnika, itp., itd.).
|
|
Góra |
|
 |
misiekgermaniec |
#851610 Wysłany:
15 Sty 2020, 13:42; Temat postu: Re: 1.4 8v zmienna faza rozrzadu |
|
 |
Forumowicz |
Imię: Michal
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 15 Sty 2020, Posty: 2
|
Witam. Mam Błąd P 0010. Czy mam wymienic czujnik faz rozrządu? Czy moż coś innego.
|
|
Góra |
|
 |
misci |
#851611 Wysłany:
15 Sty 2020, 15:37; Temat postu: Re: 1.4 8v zmienna faza rozrzadu |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: MyLive
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 22 Paź 2014, Posty: 833 Pomógł: 27
|
P0010 - Elektrozawór wariatora fazy rozrządu.
Czyli ten dinks obok króćca odmy na pokrywie zaworów. Trzeba sprawdzić połączenie. Można wymontować (jedna śrubka) i podać mu napięcie (ja podałem 5V stałego). Jak jest dobry to powinien zadziałać - porusza się zaworek co można zaobserwować no i tyka co można usłyszeć.
|
|
Góra |
|
 |
misiekgermaniec |
#851642 Wysłany:
17 Sty 2020, 14:59; Temat postu: Re: 1.4 8v zmienna faza rozrzadu |
|
 |
Forumowicz |
Imię: Michal
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 15 Sty 2020, Posty: 2
|
ok sprawdzę. a może jeszcze inny problem wspomaganie sie wylacza przy maksymalnym skrecie na postoju w prawo po kilku minutach. bledów nie ma. czy to problem kalibracji czujnika skretu czy sam czyjnik?
|
|
Góra |
|
 |
dragon422 |
#851729 Wysłany:
23 Sty 2020, 12:38; Temat postu: Re: |
|
 |
Puntoświr |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Rejestracja: 01 Lut 2016, Posty: 112 Pomógł: 5
|
greg505 napisał(a): opieralem sie na artykule w ktorym autor porownywal 8 i 16V
my bad My bad czyli po angielsku mam to w dupie.
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|