You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 26 Kwi 2025, 03:15

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 38 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #329872 Wysłany: 27 Sty 2010, 21:28; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4521
Pomógł: 42
znajdz w tym samym zrodle silnik StarJet w ktorym jest zastosowany wariator faz
pozniej mozesz uzyc przegladarki na litere G, w ktorej znajdziesz co najmniej kilka porownan silnika 1,4 8 i 16V w ktorych jest wskazane w ktorych z nich znajduje sie wariator faz rozrzadu

wciaz czekam na wyjasnienie zasady dzialania "wariatora" w silniku 1,4 8V
wojti2001 zreszta tez ;)

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 

 
 Post #329917 Wysłany: 27 Sty 2010, 22:28; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: opolskie [O]
Rejestracja: 03 Sie 2009,
Posty: 306
Zalozylem podobny temat i zdania rowniez byly podzielone. Otoz w wikipediii (wersja angielska) jest info ze zarowno 8v jak i 16v posiadaja zmienne fazy rozrzadu. Tylko czy mozna ufac do konca w prawdziwosc danych z wikipedii?Z tego co pamietam to w instrukcji GP albo a jakims folderze jest wspomniane, ze zmienne fazy rozrzadu sa w 16v, o 8v nie ma ani slowa (chyba, ze cos przegapilem). Prawde mowiac nadal nie wiem jakie sa fakty i w co wierzyc.

_________________
Był/jest: GP 1.4 8v, Panda 1.1, tipo HB T-jet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #329925 Wysłany: 27 Sty 2010, 22:33; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Chorzów
Rejestracja: 26 Sty 2010,
Posty: 5
greg505 napisał(a):
znajdz w tym samym zrodle silnik StarJet w ktorym jest zastosowany wariator faz
pozniej mozesz uzyc przegladarki na litere G, w ktorej znajdziesz co najmniej kilka porownan silnika 1,4 8 i 16V w ktorych jest wskazane w ktorych z nich znajduje sie wariator faz rozrzadu

wciaz czekam na wyjasnienie zasady dzialania "wariatora" w silniku 1,4 8V
wojti2001 zreszta tez ;)


No dobrze. W takim razie co to jest:

Image

I co to robi w pokrywie zaworow i za co to odpowiada ??


Góra
 Profil  
 
 
 Post #329938 Wysłany: 27 Sty 2010, 22:47; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4521
Pomógł: 42
polaczone jest to z walkiem?

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #329957 Wysłany: 27 Sty 2010, 23:05; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Włocławek
Rejestracja: 21 Wrz 2008,
Posty: 739
Pomógł: 53
Cytuj:
polaczone jest to z walkiem?

witam,
zasada działania:
Siłownik regulatora fazy składa się z wirnika połączonego z wałkiem krzywkowym, który może kręcić się względem koła pasowego (twornika) poruszanego przez wał silnika. Wirnik posiada łopatki i przestawiają się przez efekt nacisku oleju silnikowego na łopatki.

Z obu stron każdej z łopatek tworzą się w ten sposób dwie komory (komora wyprzedzenia i komora opóźnienia): Olej może wpływać do jednej lub drugiej komory.

Ciśnienie oleju, który wpływa do komory popycha łopatki z jednej strony i olej znajdujący się w drugiej komorze zostaje wypchany do głowicy cylindrów. Uzyskuje się w ten sposób obrót wirnika i wału krzywkowego w pewnym kierunku (wyprzedzenie lub opóźnienie).

Jeśli olej silnikowy wchodzi alternatywnie do jednej lub drugiej komory w sposób ciągły przez taki sam czas, uzyskuje się wyważenie dynamiczne nacisku na obie strony wirnika, który zostaje w ten sposób zatrzymany.

Przepływ oleju silnikowego następuje poprzez elektrozawór kasetowy, który otwiera komunikację w kanałach olejowych znajdujących się w głowicy cilnidrów z komorami wyprzedzenia lub opóźnienia.

tak działa ten element w silnikach 1.4 8V :D

_________________
GP. MY2008


Góra
 Profil  
 
 
 Post #329974 Wysłany: 27 Sty 2010, 23:38; 
 Temat postu:
Offline
Cesarz Bendzina
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SBE - Śląskie Betlejem :E
Rejestracja: 05 Kwi 2007,
Posty: 2418
Pomógł: 3
No i Yacek w piekny sposób rozwiał wszelkie watpliwosci a przy okazji i my sie czegos dowiedzielismy za co wielkie dzieki ;) .greg505 nie upieraj sie przy czyms czego nie jestes pewien pozdrawiam

_________________
Image

MOJE Quasi Sport , Bianco & Nero Edizione Grande Punto ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #330032 Wysłany: 28 Sty 2010, 09:27; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Chorzów
Rejestracja: 26 Sty 2010,
Posty: 5
Yacek napisał(a):
tak działa ten element w silnikach 1.4 8V


no dobrze co do tego elementu to rozumiem. A w jaki sposob jest to polaczone z kolem pasowym walka rozrzadu, ze faza rozrzadu sie zmienia ? Czy to poprzez pokrywe zaworow to jakos wplywa walek rozrzadu??


Góra
 Profil  
 
 
 Post #330184 Wysłany: 28 Sty 2010, 18:42; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Imię: Jerzy
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Estiva
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Sosnowiec
Rejestracja: 26 Lis 2008,
Posty: 80
A tak to wygląda na schemacie
Image

_________________
GRANDE PUNTO 1,4 ESTIVA


Góra
 Profil  
 
 
 Post #330214 Wysłany: 28 Sty 2010, 19:44; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Włocławek
Rejestracja: 21 Wrz 2008,
Posty: 739
Pomógł: 53
witam,
silnik 1.4 8v posiada wałek rozrządu z kołem fonicznym ( nr1 na ilustracji kolegi jurekl)
Silnik 1.4 8v posiada regulator fazy "ciągły" będący w stanie zmieniać pozycje wału krzywkowego w stosunku do wału silnika.
W ten sposób w każdym punkcie operacyjnym silnika pracuje z fazą optymalną.
Regulator fazy sterowany jest całkowicie przez centralkę kontroli silnika, która:
- rozpoznaje pozycję wałka rozrządu poprzez czujnik fazy;
- modyfikuje tą pozycję na bazie punktu funkcjonowania silnika zgodnie z kalibrowanym programem;
- utrzymuje pod kontrolą pozycję wałka rozrządu.

_________________
GP. MY2008


Góra
 Profil  
 
 
 Post #330254 Wysłany: 28 Sty 2010, 20:55; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Katowice/Siedlce/Birmingham UK
Rejestracja: 09 Lut 2009,
Posty: 555
greg505, niestety ja nie potrafiłem ci tego wyjaśnić tak jak kolega Yacek. Ale tak jak mówiłem, jeżeli nie jesteś pewien to nie wprowadzaj innych w błąd. Tak jak to kolega powyżej wyjaśnił 1,4 8V ma zmienną fazę rozrządu. :lol:

_________________
FIAT GRANDE PUNTO RACING 1,4 8v 75KM, YELLOW&BLUE&ME
Renault Megane Grandtour Dynamique 1,5 dci 106KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #330261 Wysłany: 28 Sty 2010, 21:01; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Panda
Silnik: 1.2 8V 69KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Sieradz
Rejestracja: 15 Paź 2007,
Posty: 3936
greg505 też kiedyś się naciąłem na te zmienne fazy rozrządu w 1.4 8V - moje wątpliwości rozwiał jeśli się nie mylę Yacek oraz e-mail napisany do FAP-u
Cytuj:
W związku z Pana pytaniem w sprawie zmiennych faz rozrządu informuję że silniku 1.4 Grande Punto jest montowany system zmiennych faz rozrządu .
:)

_________________
Jest :)
Fiat Panda Easy 1.2 8v 69KM
Dacia Logan MCV Laureate 0.9 TCe 12v 90KM
było :/
Fiat Punto Sporting 1.2 16v 80KM
Fiat Bravo Dynamic Sport 1.4 T-Jet 16v 120KM
Fiat Seicento Sound almost Sporting 1.1 8v 54KM
Suzuki SX4 Comfort 1.6 16v 120KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #330282 Wysłany: 28 Sty 2010, 21:51; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4521
Pomógł: 42
opieralem sie na artykule w ktorym autor porownywal 8 i 16V

my bad

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #330304 Wysłany: 28 Sty 2010, 22:24; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: opolskie [O]
Rejestracja: 03 Sie 2009,
Posty: 306
Czyli jakby nie patrzac, silnik 1,4 8v jest w zasadzie dosc nowoczesna konstrukcją.

_________________
Był/jest: GP 1.4 8v, Panda 1.1, tipo HB T-jet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #330326 Wysłany: 28 Sty 2010, 22:57; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Włocławek
Rejestracja: 21 Wrz 2008,
Posty: 739
Pomógł: 53
Cytuj:
Czyli jakby nie patrzac, silnik 1,4 8v jest w zasadzie dosc nowoczesna konstrukcją.

witam,
a kto twierdził, że jest starą konstrukcją. Ten silnik spełnia normę Euro4.

_________________
GP. MY2008


Góra
 Profil  
 
 
 Post #330421 Wysłany: 29 Sty 2010, 10:24; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: opolskie [O]
Rejestracja: 03 Sie 2009,
Posty: 306
Yacek napisał(a):
Cytuj:
Czyli jakby nie patrzac, silnik 1,4 8v jest w zasadzie dosc nowoczesna konstrukcją.

witam,
a kto twierdził, że jest starą konstrukcją. Ten silnik spełnia normę Euro4.
Slyszalem/czytalem opinie niektorych, ktorzy twierdza, ze 1,4 8v jest troche przestazala jednostka :wink: . Nie jestem ekspertem w dziedzinie jednostek napedowych wiec mimo innego nieco zdania nie zabieram glosu. Pomyslec mozna czytajac niektore opinie (spotkalem sie z takimi nawet w jakis czasopismach) , ze nowoczesny silnik benzynowy powinien posiadac 16 zaworowa glowice, vvt, jakies turbo i inne tego typu ustrojstwa. Dla mnie nowoczesny silnik to motor trwaly, ekonomiczny i bezproblemowy. Nawet tak archaiczna konstrukcja jak 899 w seicento jest dobrym silnikiem. Moj sej ma juz 165 tys. i zadnego zmeczenia po nim nie widac. No, nie bede ciagnal tematu bo bedzie offtopic.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #330530 Wysłany: 29 Sty 2010, 16:51; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Katowice/Siedlce/Birmingham UK
Rejestracja: 09 Lut 2009,
Posty: 555
Nie mylcie nowoczesnosci z niezawodnoscia... Zwykle tak bywa, że np. nowoczensne silniki CDI Mercedesa nie mają nic wspólnego z niezawodnością starych diesli z W123.
W obecnych czasach ta nowoczesność nie idzie w parze z niezawodnością - są to często jednorazówki. :lol:

_________________
FIAT GRANDE PUNTO RACING 1,4 8v 75KM, YELLOW&BLUE&ME
Renault Megane Grandtour Dynamique 1,5 dci 106KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #330537 Wysłany: 29 Sty 2010, 17:05; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: opolskie [O]
Rejestracja: 03 Sie 2009,
Posty: 306
Zgadzam sie ale niektorzy "znawcy" (czyt. redaktorzy pism moto) twierdza, ze jednostka 1,4 8v to... stara konstrukcja. W prownaniu GP z Fabia pisza, ze Fabia ma 75 konny 16v silnik vw a fiat ze 8v wiec jest konstrukcja jeszcze starsza ale zmodernizowana. Sledzac ich tok rozumowania: 16v=nowoczesnosc, 8v=stary silnik. A czy 1,9 jtd 8v to stara nienowoczesna konstrukcja?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #846884 Wysłany: 25 Mar 2019, 17:01; 
 Temat postu: Re: 1.4 8v zmienna faza rozrzadu
Offline
Forumowicz

Imię: Rafal
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HLX
Województwo: lubuskie [F]
Rejestracja: 25 Mar 2019,
Posty: 3
Witam, macie pojęcie co zrobić jeśli wymieniłem pasek bez blokad , auto odpala , pracuje normalnie , wiem ze chodzi o wariator , czy mogę ustawić GMP i na wałku na znaku tzn zdejmę dekiel i według wycięcia ustawie oczywiście , i czy wtedy bez kasowania błędu będzie chodził ??? I czy błąd sam zniknie ???

[ Dodano: 25 Mar 2019, 16:01 ]

Witam, macie pojęcie co zrobić jeśli wymieniłem pasek bez blokad , auto odpala , pracuje normalnie , wiem ze chodzi o wariator , czy mogę ustawić GMP i na wałku na znaku tzn zdejmę dekiel i według wycięcia ustawie oczywiście , i czy wtedy bez kasowania błędu będzie chodził ??? I czy błąd sam zniknie ???


Góra
 Profil  
 
 
 Post #846886 Wysłany: 25 Mar 2019, 20:41; 
 Temat postu: Re: 1.4 8v zmienna faza rozrzadu
Na forum wystarczy zapytać raz (ślepi nie jesteśmy). Usuń to: http://fiatpunto.com.pl/topic59682.html

:arrow: Przestudiuj TO: http://fiatpunto.com.pl/topic58162.html. Powodzenia. :salut:

PS
A jak już stary kotlet jest odgrzany, to chłopcy dyskutujący wyżej nie odrobili zadania domowego wtedy. Te silniki "stare", rodzina FIRE 8V, czyli połowa lat osiemdziesiątych 20-go Wieku. Tyle, że odmłodzona (zmienne fazy, elektroniczny zapłon zamiast mechanicznego rozdzielacza, wtrysk wielopunktowy zamiast jednopunktowego lub gaźnika, itp., itd.).


Góra
  
 
 
 Post #851610 Wysłany: 15 Sty 2020, 13:42; 
 Temat postu: Re: 1.4 8v zmienna faza rozrzadu
Offline
Forumowicz

Imię: Michal
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 15 Sty 2020,
Posty: 2
Witam. Mam Błąd P 0010.
Czy mam wymienic czujnik faz rozrządu? Czy moż coś innego.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #851611 Wysłany: 15 Sty 2020, 15:37; 
 Temat postu: Re: 1.4 8v zmienna faza rozrzadu
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: MyLive
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 22 Paź 2014,
Posty: 833
Pomógł: 27
P0010 - Elektrozawór wariatora fazy rozrządu.

Czyli ten dinks obok króćca odmy na pokrywie zaworów. Trzeba sprawdzić połączenie. Można wymontować (jedna śrubka) i podać mu napięcie (ja podałem 5V stałego). Jak jest dobry to powinien zadziałać - porusza się zaworek co można zaobserwować no i tyka co można usłyszeć.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #851642 Wysłany: 17 Sty 2020, 14:59; 
 Temat postu: Re: 1.4 8v zmienna faza rozrzadu
Offline
Forumowicz

Imię: Michal
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 15 Sty 2020,
Posty: 2
ok sprawdzę. a może jeszcze inny problem wspomaganie sie wylacza przy maksymalnym skrecie na postoju w prawo po kilku minutach. bledów nie ma. czy to problem kalibracji czujnika skretu czy sam czyjnik?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #851729 Wysłany: 23 Sty 2020, 12:38; 
 Temat postu: Re:
Offline
Puntoświr

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Rejestracja: 01 Lut 2016,
Posty: 112
Pomógł: 5
greg505 napisał(a):
opieralem sie na artykule w ktorym autor porownywal 8 i 16V

my bad


My bad czyli po angielsku mam to w dupie.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 38 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO