|
Obecny czas: 04 Maj 2025, 07:15
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
orzechowy90 |
#372285 Wysłany:
08 Cze 2010, 20:56; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Ostrowiec Świętokrzyski Rejestracja: 03 Cze 2010, Posty: 19
|
A co masz właśnie na myśli szybko się nagrzewa?? Ja miałem podobny problem,koledzy z fiat.punto.com.pl doradzili mi aby sprawdzić termostat,i tam leżała przyczyna,wymieniłem go na nowy i nie boję sie już upałów i długich tras moim kropkiem.
_________________ Fiat Punto 1.1 1995rok ,srebrny metalik.LPG było ale wymontowałem.
|
|
Góra |
|
 |
|
|
lukaszmmz |
#372625 Wysłany:
10 Cze 2010, 06:09; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Mińsk Mazowiecki Rejestracja: 25 Cze 2009, Posty: 15
|
Witam
Mam podobny problem. Od jakiegoś czasu ciekła mi chłodnica (była dziurawa od spodu, uderzyłem niechcący w kamień). Wczoraj wywaliło mi płyn chłodzący - samochód się jakby "zsikał". Od pewnego czasu też bardzo się nagrzewał (wskazówka temperatury potrafiła przekroczyć 3/4 skali), ubywało płynu chłodzącego. Wentylator nigdy się nie załączał, w ogóle odkąd mam to auto nie słyszałem żeby chodził, ale to wiem już jak sprawdzić. Mam pytanie, czy sama wymiana chłodnicy, zalanie płynem, odpowietrzenie itp. powinno wystarczyć czy to już grubszy problem, np. uszczelka pod głowicą ? Termostat, czujnik temp. nie dawno wymieniane. Dodam, że to 1.2 8V z 1997 roku.
_________________ FIAT Punto I 1.2 75 KM SX
Pozdrawiam !
|
|
Góra |
|
 |
nickoo |
#372686 Wysłany:
10 Cze 2010, 13:49; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf Rejestracja: 23 Paź 2007, Posty: 7422 Pomógł: 164
|
|
Góra |
|
 |
juma |
#374609 Wysłany:
16 Cze 2010, 22:15; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 07 Lut 2009, Posty: 151
|
Witam!
Podepnę się do tematu , otóż w korku wskazówka temperatury wychodzi mi jakieś 3mm ponad połowę , wcześniej dokładnie na połowie włączał się wentylator i tyle , dalej już nie szło nawet podczas upałów. Teraz na początku przez jakieś 20 min chodzi normalnie i włącza się na połowie i dalej nie idzie ale z czasem włącza się co raz później , po godzinie wentylator włącza się już 3mm ponad połową, podczas jazdy wskazówka też jest trochę wyżej niż wcześniej i dochodzi prawie do połowy. Dodam że w zeszłym roku wymieniałem termostat , czujnik temperatury i pompę wody oraz że poziom płynu jest w normie o co może chodzić???
_________________ PUNTO 1.2 75KM
A MIAŁO BYĆ TAK PIĘKNIE...
|
|
Góra |
|
 |
dariuszs860 |
#374617 Wysłany:
16 Cze 2010, 22:27; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Dariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 09 Lip 2009, Posty: 897 Pomógł: 15
|
Kolego może chłodnica jest juz zatkana. Nie tylko na zewnatrz ale i wewnatrz. Sprawdz zewnetrzny stan chłodnicy jezeli spojrzysz na wprost do niej powinno byc widac takie przeswity swiatła miedzy zeberkami. Jak cos czyszczenie spreżonym powietrzem:)
|
|
Góra |
|
 |
juma |
#374621 Wysłany:
16 Cze 2010, 22:32; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 07 Lut 2009, Posty: 151
|
Chłodnica jest czyściutka problem jest w co raz później włączającym się wentylatorze nie wiem co o tym myśleć .Czujnik na chłodnicy?? to dlaczego na początku działa dobrze? Termostat? przecież ma dopiero rok. A może zapowietrzony układ dawał by takie objawy???
_________________ PUNTO 1.2 75KM
A MIAŁO BYĆ TAK PIĘKNIE...
|
|
Góra |
|
 |
nickoo |
#374626 Wysłany:
16 Cze 2010, 22:39; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf Rejestracja: 23 Paź 2007, Posty: 7422 Pomógł: 164
|
|
Góra |
|
 |
dariuszs860 |
#374632 Wysłany:
16 Cze 2010, 22:44; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Dariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 09 Lip 2009, Posty: 897 Pomógł: 15
|
Taki objaw wskazuje na termostat. Za późno pusza ciecz i temu taka wysoka temp. Można wyjac bez kupowania nowego i pojezdzic bez niego. zobaczyc co wtedy bedzie sie działo:)
_________________ Jeżeli Ci pomogłem kliknij "pomógł"
|
|
Góra |
|
 |
juma |
#374634 Wysłany:
16 Cze 2010, 22:45; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 07 Lut 2009, Posty: 151
|
Właśnie o to chodzi że u mnie było inaczej : podczas jazdy wskazówka była zawsze 2mm pod połową a w korku nigdy nie przekraczała połowy
_________________ PUNTO 1.2 75KM
A MIAŁO BYĆ TAK PIĘKNIE...
|
|
Góra |
|
 |
dariuszs860 |
#374644 Wysłany:
16 Cze 2010, 22:59; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Dariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 09 Lip 2009, Posty: 897 Pomógł: 15
|
bym stawial na termostat
_________________ Jeżeli Ci pomogłem kliknij "pomógł"
|
|
Góra |
|
 |
wojtass18 |
#374669 Wysłany:
16 Cze 2010, 23:35; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN Rejestracja: 10 Gru 2009, Posty: 4596 Pomógł: 56
|
dariuszs860 napisał(a): bym stawial na termostat
też tak uważam
|
|
Góra |
|
 |
czech22 |
#374679 Wysłany:
16 Cze 2010, 23:51; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3107 Pomógł: 50
|
Na pewno objaw ten może świadczyć o niesprawnym termostacie. Może być rownież zapowietrzona chłodnica, tylko z jakiej przyczyny i czujnik włączający wentylator. Aby nie narażać się na niepotrzebne wydatki, proponuje tak jakdariuszs860 wyjąć sam termostat [ bo można] i zobaczyć, kiedy wtedy włączy się wentylator.
|
|
Góra |
|
 |
wojtass18 |
#374681 Wysłany:
16 Cze 2010, 23:56; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN Rejestracja: 10 Gru 2009, Posty: 4596 Pomógł: 56
|
koszt nie duży jak już sprawdzać stary lepiej wymieć na nowy jeśli nie był wymieniany do tej pory, i tak samo z płynem chłodniczym, kiedy był wymieniany ?
|
|
Góra |
|
 |
juma |
#374850 Wysłany:
17 Cze 2010, 20:51; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 07 Lut 2009, Posty: 151
|
Właśnie o to chodzi że termostat wymieniałem w zeszłym roku razem z pompą wody i czujnikiem temperatury a płyn przy okazji.
_________________ PUNTO 1.2 75KM
A MIAŁO BYĆ TAK PIĘKNIE...
|
|
Góra |
|
 |
dariuszs860 |
#374854 Wysłany:
14 Sie 2010, 17:02; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Dariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 09 Lip 2009, Posty: 897 Pomógł: 15
|
Jednak bym proponował zrobic tak jak wczesniej pisałem zeby wyjąć termostat i złożyc obudowe bez niego. Wtedy pojezdzic i obserwowac jak bedzie zachowywac sie temperatura i wentylator. [ Dodano: 14 Sie 2010 17:02 ]Jak widać wyżej ja radziłem co zrobic a teraz sam mam jeszcze większy problem. A wiec zaczne od poczatku. Jakis miesiąc temu zmieniłem termostat i czujnik temp właczający wentylator. Bo nagrzewał mi sie strasznie . Wszystko było niby ok przez jakieś 2-3 tyg, teraz tj wczoraj dzis wogóle w te upały znowy bardzo mocno sie nagrzewa. jest tak : temperatura rośnie normalnie dochodzi do połowy i po chwili termostat sie otwiera i troche ona spada (temp) , ale zaraz znowu rośnie. Dochodi do 3/4 skali i wiem ze jest juz zdecydowanie za duzo przekrecam nawiew na gorące i nadmuch na maxa. Zbija temp ale to w korku nawet niedaje rady. Kolejna rzecz którą zauważyłem to, to ze na wolnych obrotach niema goracego powietrza tak jakby ciecz gorąca niedopływała do nagrzewnicy. Przytrzymam go na wyższych obrotach tzn ok 3000obr/min i wyżej powraca gorace powietrze. Czy to może byc pompa wody? Niewiem czemu ale mi sie wydaje ze to ona pada. Prosze o podpowiedzi, uwagi .
Układ jest odpowietrzony .
Z góry dzieki za jakiekolwiek zainteresownie moim problemem
_________________ Jeżeli Ci pomogłem kliknij "pomógł"
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#387680 Wysłany:
14 Sie 2010, 19:39; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
dariuszs860 Uszczelka pod głowicą tak na 85% 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
dariuszs860 |
#387681 Wysłany:
14 Sie 2010, 19:41; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Dariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 09 Lip 2009, Posty: 897 Pomógł: 15
|
nie pompa?
Gadalem teraz z mechanikiem i stawia na pompe , jednak ipIV nie wykluczam twojej podpowiedzi 
_________________ Jeżeli Ci pomogłem kliknij "pomógł"
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#387682 Wysłany:
14 Sie 2010, 20:02; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
dariuszs860 napisał(a): Gadalem teraz z mechanikiem i stawia na pompe
pompa jest na wale mechanicznie sprzęgnięta z kołem pasowym, a koło pasowe napędzane zębatym paskiem.... ni ma bata, żeby za wolno się kręciła, a jakby się zablokowała itp to pasek rozrządu w momencie straciłby wszystkie zęby i koniec. Silnik nie działa
Jedyne co w pompie może paść to łożysko/uszczelniacz ale to się objawia świstem/wyciekiem płynu.
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
dariuszs860 |
#387685 Wysłany:
14 Sie 2010, 20:14; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Dariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 09 Lip 2009, Posty: 897 Pomógł: 15
|
ipIV napisał(a): ni ma bata, żeby za wolno się kręciła, a jakby się zablokowała itp to pasek rozrządu w momencie straciłby wszystkie zęby i koniec. Silnik nie działa Smile
A ja widziałem taki przypadek ze pasek rozrzadu napedzał kółko pompy a śmigło sie nieobracało i płynu nie pompowało  Nie twierdze ze niemasz racji ale staram sie jakos znaleźć dobre rozwiazanie.
A upg objawi sie tym ze na wolnych obrotach niema gorącego powietrza w kabinie pasażerskiej?
_________________ Jeżeli Ci pomogłem kliknij "pomógł"
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#387687 Wysłany:
14 Sie 2010, 20:15; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
dariuszs860 napisał(a): A upg objawi sie tym ze na wolnych obrotach niema gorącego powietrza w kabinie pasażerskiej?
wdmuchuje spaliny w układ chłodzenia i sie nagrzewnica zapowietrza  Albo nagrzewnica zapchana kamieniem czy co 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
dariuszs860 |
#387688 Wysłany:
14 Sie 2010, 20:16; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Dariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 09 Lip 2009, Posty: 897 Pomógł: 15
|
oki to prawda, a wiec moze to byc upg  kurcze... lipa
_________________ Jeżeli Ci pomogłem kliknij "pomógł"
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#387689 Wysłany:
14 Sie 2010, 20:20; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
weź jeszcze spuśc płyn, odłącz obydwa węże z nagrzewnicy, wsadź do jednej dziury wąż z wodą i niech syf wyciśnie  A jak swobodnie się woda bedzie przelewać no to 90% upg
9% - jeszcze coś innego
1% - pompa [ Dodano: 14 Sie 2010 20:20 ]odkręć korek, odpal, przegazuj, jak wybije płyn to 99,8% upg 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
dariuszs860 |
#387690 Wysłany:
14 Sie 2010, 20:20; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Dariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 09 Lip 2009, Posty: 897 Pomógł: 15
|
niedodałem ze wentylator tez niewiem czemu sie nie wlacza? chyba uklad sie zapowietrzył
_________________ Jeżeli Ci pomogłem kliknij "pomógł"
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#387692 Wysłany:
14 Sie 2010, 20:22; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
wybijać płyn z korka na odpalonym moze w 1 przypadku przy sprawnym silniku - tylko przy odpowietrzaniu ukłądu po zalaniu swieżym płynem... jak sie odpowietrzy to bez korka można jeździć i wybić nie powinno no chyba, że wode masz wlaną to sie zagotuje zanim wentylator sie włączy.
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
dariuszs860 |
#387695 Wysłany:
14 Sie 2010, 20:29; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Dariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 09 Lip 2009, Posty: 897 Pomógł: 15
|
mam płyn zalany, i niewywala korkiem plynu, bo on tylko w bloku tak mocno sie nagrzewa w chłodnicy nie jest az tak goracy, mowie na podstawie wskaznika temp i reakcji wentylatora
_________________ Jeżeli Ci pomogłem kliknij "pomógł"
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|