|
Obecny czas: 12 Maj 2025, 07:28
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
slimaq |
#356217 Wysłany:
16 Kwi 2010, 06:10; Temat postu: 60 KM czy nie za mało |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 16 Kwi 2010, Posty: 234
|
Witam
Kupuje dziś punto II 1.2 60KM i jedyną moją wątpliwością jest czy 60 KM to nie za mało na taki samochód? Czy się nie muli nie wlecze? Proszę o szybką odpowiedź ponieważ decyzję mam podjąć do godz 11
|
|
Góra |
|
 |
|
|
Spike |
#356219 Wysłany:
16 Kwi 2010, 06:16; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Częstochowa Rejestracja: 19 Sty 2010, Posty: 80
|
Ja mam kropasa 1.2 60 km i jestem zadowolony,moj kropas daje rade.
Jak ci bedzie za mało mocy to zawsze możesz podłączyć butle z nitro 
_________________ The Blue Devil From Częstochowa
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#356223 Wysłany:
16 Kwi 2010, 06:40; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
jak się jeździ samemu lub max 2 osoby jest ok  muł sie zaczyna robic od 3-4 osób w górę 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
PoldasSs |
#356224 Wysłany:
16 Kwi 2010, 06:47; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: 6-Speed
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Kętrzyno / Lębork Rejestracja: 07 Sty 2010, Posty: 410
|
Potwierdzam mam 55KM i jak jeżdżę sam lub z dziewczyną to jest ok a jak już mam pasażerów na tyle to kropas ma więcej roboty.
_________________ Punciak 94r 1.1 55KM 6 SPEED + LPG
|
|
Góra |
|
 |
slimaq |
#356228 Wysłany:
16 Kwi 2010, 07:17; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 16 Kwi 2010, Posty: 234
|
Rozumiem a duża różnica co do 1.2 16V. Mam naprawdę fajny okaz bezwypadkowy od starszych państwa 88000 przejechane 2000 rok. Warto? 9300 się ceni. Na wyposażeniu poducha, city, elektryczne szyby, dzielenona kanapa, 2 komplety opon, benzyna bez gazu. Czy w dłuższą trasę da się pojechać?
|
|
Góra |
|
 |
tom@s |
#356229 Wysłany:
16 Kwi 2010, 07:26; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Grodzisk Mazowiecki Rejestracja: 28 Sie 2007, Posty: 330
|
|
Góra |
|
 |
nitro |
#356239 Wysłany:
16 Kwi 2010, 08:48; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 19 Paź 2008, Posty: 48
|
Mysle, ze warto, jesli jezdzisz w 2 osoby, to będzie w porządku.
Jesli chodzi o jazde w trasie, to wiadomo, ze nie mozesz sie spodziewac komfortu aut wielkosci Golfa... ekhm pardon - Stilo.
Ja jadac w trase utrzymuje predkosc okolo 120km/h (jesli oczywiscie droga pozwala), powyzej tej predkosci robi sie glosno i spalanie dosyc mocno rosnie.
Ja bym bral.
|
|
Góra |
|
 |
Spike |
#356245 Wysłany:
16 Kwi 2010, 09:15; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Częstochowa Rejestracja: 19 Sty 2010, Posty: 80
|
W sumie juz nie masz wyjscia musisz go wziasc bo juz jestes zarejestrowany na tym forum jestes juz w klanie punto  bierz go i juz
_________________ The Blue Devil From Częstochowa
|
|
Góra |
|
 |
wojtass18 |
#356259 Wysłany:
16 Kwi 2010, 09:56; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN Rejestracja: 10 Gru 2009, Posty: 4596 Pomógł: 56
|
jak jest dobra sztuka jak piszesz to kupuj
Ja śmigam 1,2 8V prawie 5 miesięcy i jestem zadowolony
to fakt przy większym obciążeniu trochę muł ale daje rade, osobiście polecam szczególnie jeśli dobra sztuka bierz bez wahania, dla pewności zrób mu przegląd u diagnosty lub w ASO
|
|
Góra |
|
 |
lakikwap |
#356266 Wysłany:
16 Kwi 2010, 10:19; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5176 Pomógł: 1
|
hymm, dla mnie 1.2 16v to fajny silniczek bo mało pali, tani w utrzymaniu i nie jest właśnie strasznym mułem aleeee co do wmiare osiągów to mu jeszcze strasznie daleko.. także o 8v nie chce sie nawet wypowiadać.
Na pewno jak będzie mnie stać na utrzymanie ("takiego") autka to będzie miało silnik ze zdecydowanie większą mocą.. ale narazie ciesze sie szesnastką.. [ Dodano: 16 Kwi 2010 10:19 ]niewątpliwą zaletą punto jest niska waga która rekompensuje w pewien sposób małą moc...
jeździłem roverem 1.4 ok 100km i dawał jeździł podobnie do p2 1.2 16v..
|
|
Góra |
|
 |
WLBN |
#356280 Wysłany:
16 Kwi 2010, 10:55; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Biecz/Kraków Rejestracja: 16 Wrz 2008, Posty: 495 Pomógł: 4
|
8V jest ekstremalnie tani w eksploatacji, w 16V już tak kolorowo nie jest. Ponadto- niby 20 KM więcej, a 114nM przy 4000 obr/min, w 8V jest 102 przy 2500 obr/min. 14,3 s do setki to nie jest tak źle, a 12,5 s w 16V też nie powala:) Na jedną- dwie osoby 60 KM wystarczy, później górkę widzi wcześniej niż kierowca. Zresztą atrakcyjny egzemplarz masz na oku, w dobrej cenie- bierz.
_________________ WLBN
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#356315 Wysłany:
16 Kwi 2010, 13:25; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
WLBN napisał(a): 12,5 s w 16V też nie powala
Hmm, jeśli dobrze pamiętam, to 16v ma 11,4s a nie 12,5s do 100km, coo w porównaniu do 14,3 w 8v jest sporą różnicą.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
Kufell |
#356318 Wysłany:
16 Kwi 2010, 13:40; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Krzysiek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 06 Wrz 2008, Posty: 578 Pomógł: 3
|
Powiem tak Punciak 1.2 8V daje radę może trochę za późno to piszę bo decyzję miałeś podjąć do 11:00. Ale faktem jest, że bardzo ładnie śmiga do 80. To mierzenie czasu do setki 'trochu' mnie rozbraja bo mówimy tu o samochodzie użytkowym który nie ma śmigać do setki poniżej 4s. Autko mało pali jest wygodne no klasa jak na codzienny użytek, w trasę też śmiało poleci. Żeby dojść do 130 na autostradzie nie trzeba długo czekać, także silnik 8v jest optymalny moim skromnym zdaniem.
_________________
Piszę poprawnie po polsku.
|
|
Góra |
|
 |
lakikwap |
#356320 Wysłany:
16 Kwi 2010, 13:42; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5176 Pomógł: 1
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#356328 Wysłany:
16 Kwi 2010, 14:13; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
do 90km/h tym i tym tak samo sie jeździ [ Dodano: 16 Kwi 2010 14:13 ]chyba, ze ktoś za każdym razem piłuje silnik pod 6000.
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
lakikwap |
#356345 Wysłany:
16 Kwi 2010, 16:10; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5176 Pomógł: 1
|
STax napisał(a): 16v ma 11,4s a nie 12,5s do 100km, coo w porównaniu do 14,3 w 8v jest sporą różnicą.
jeśli to prawda to jest niemożliwe to co ipIV napisał że do 90 idą tak samo...
Kufell no do 100 w mieście sie nie za często rozpędzasz ale zauważ że jak to setki jest spora różnica do to 50 też będzie..
Dla mnie to oba te silniczki nie są bestiami ale jak już sie na nie decydujemy to szukać 80koni.
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#356355 Wysłany:
16 Kwi 2010, 16:41; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
lakikwap napisał(a): jeśli to prawda to jest niemożliwe to co ipIV napisał że do 90 idą tak samo...
no jest max różnica 1- maxxx 3 długości auta przy 100wie i zależy tu dużo od kierowcy  Potem 16V zaczyna odchodzić żeby przy 150km/h być 300m z przodu 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
greg505 |
#356371 Wysłany:
16 Kwi 2010, 17:49; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
lakikwap do 50-60 beda szly tak samo, zauwaz ze 8V ma max moment duzo nizej niz 16V
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
WLBN |
#356377 Wysłany:
16 Kwi 2010, 18:08; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Biecz/Kraków Rejestracja: 16 Wrz 2008, Posty: 495 Pomógł: 4
|
O tym pisałem- dużo niżej i nie dużo mniejszy. Każde 16V trzeba kręcić, Toyota Yaris 1.0 mojej mamy jest teoretycznie dynamiczniejsza od mojego Punto, ale co z tego, skoro tam jazda się zaczyna przy 4000 obr/min, a u mnie kończy:) W przypadku Punto za 8V przemawia bezproblemowość i tania eksploatacja, a egzemplarz, o którym mowa wydaje się być atrakcyjny i pewny. 16V nie jest złe, wstępnie takiego szukałem, ale prostota konstrukcji i.... większa liczba ofert na rynku, zwłaszcza z polskiego rynku, przekonały mnie do 8V. Po 44000 km jestem z wyboru zadowolony, wprawdzie często śmigam na trasie, nogę mam ciężkawą, ale zazwyczaj jeżdżę sam lub z moją 53-kilogramową narzeczoną:)
_________________ WLBN
|
|
Góra |
|
 |
lakikwap |
#356379 Wysłany:
16 Kwi 2010, 18:18; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5176 Pomógł: 1
|
greg505 no i co z tego że ma niżej, jak 16v ma większą moc po prostu na wyższych obrotach są dostępne.
Co z tego że 8v ma max moment przy 2500 obrotów jak on jest biedy i ma 102nm, 16v ma max moment (114nm) przy 4000 i może śmiem twierdzić że przy tych 2500 obrotów 16v ma te 102nm co ósemka! A dodatkowo może ciągną jeszcze wyżej do max momentu...
ok nie chce sie kłucić bo nie znam czasów.
[ Dodano: 16 Kwi 2010 18:18 ]
WLBN coś w tym jest co piszesz ale ja myśle troche inaczej niż to wolał bym 8v z jakiego kolwiek powodu.. prostota konstrukcji?? to 16v to to jest skomplikowany silnik? bezproblemowość 8v wydaje mi sie że nie jest mniejsza czy większa niż w 16v, tu i tu coś może paść.. a nawet mały plusik nietrzeba regulować zaworów w 16v. A do tego spalanie jest prawie identyczne..
nie to żebym bronił rękami i nogami 16v. Ale IMO 8v niema ani jednego plusa przewyższającego 16v i warto poszukać używanego 16v.
|
|
Góra |
|
 |
WLBN |
#356390 Wysłany:
16 Kwi 2010, 18:36; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Biecz/Kraków Rejestracja: 16 Wrz 2008, Posty: 495 Pomógł: 4
|
Bezkolizyjny rozrząd? Tradycyjna linka gazu zamiast elektronicznej przepustnicy? Ile jest ofert 16V z polskiego rynku, w dobrym stanie, z pewnym przebiegiem? Ja nie bronię 8V, sam zacząłem poszukiwania Punto od 16V. Po prostu 8V się samo wybroniło.
_________________ WLBN
|
|
Góra |
|
 |
lakikwap |
#356392 Wysłany:
16 Kwi 2010, 18:43; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5176 Pomógł: 1
|
hehe to tak jak bym powiedział że ee nie chce nowoczesnej v6 bo taka skomplikowana... albo tjeta.. jakieś turbiny, Intercooler códa..
narazie bym tak powiedział bo mnie po prostu na nią nie stać..
|
|
Góra |
|
 |
divers88 |
#356393 Wysłany:
16 Kwi 2010, 18:45; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Zabrze Rejestracja: 12 Wrz 2007, Posty: 990
|
jeżeli samochód nigdy nie będzie wyjeżdżał z miasta , a ściślej z samego jego centrum to 60KM wystarczy niezależnie od tego czy będziesz jeździł sam czy piętnastoma pasażerami
Jednak jeżeli chcesz się nim przemieszać tak jak przystało na normalny samochód to sobie daruj
Rozpędzenie się do 130 trwa wieki, wystarczy lekkie wzniesienie 5 bieg i przy 100-115 wskazówka staje w miejscu
Wyprzedzenie TIRa to średnio dwie zdrowaś Mario i jedno Ojcze Nasz
Do tego o szybkim starcie z pod świateł możesz zapomnieć. Kiedy lewy pas Ci się kończy a obok nie stoi Polski ,albo Radziecki wytwór motoryzacji , lepiej nie prowokować kierowcy bo kiedy mu się włączyć tryb rajdowcy to po zawodach
Po trzech latach użytkowania tego samochodu z tym co nie którzy tutaj górnolotnie nazywają silnikiem mówię Ci nie idź tą drogą 
_________________ Wyżej wymieniony post wyraża moje zdanie w dniu dzisiejszym, być może takie samo będzie w dniu jutrzejszym, jednakże zastrzegam sobie prawo zmiany zdania w każdym momencie bez podania przyczyny
|
|
Góra |
|
 |
greg505 |
#356399 Wysłany:
16 Kwi 2010, 18:54; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
lakikwap ale tu nawet nie ma o czym dyskutowac, wiadomo ze 16 jest lepsza
predkosci na poziomie 50-60 osiagasz po mniej wiecej 3-4s wiec o ile 16 jest szybsza? 
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
wojtass18 |
#356400 Wysłany:
16 Kwi 2010, 18:55; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN Rejestracja: 10 Gru 2009, Posty: 4596 Pomógł: 56
|
przez wiele lat z rodzicami i siostrą robiliśmy trasę w Podlaskie około 700km cc 700 to było jazda  wiec nie ma co narzekać, jedzie się tak na ile auto pozwala. Niech kolega się pochwali czy kupił Kropkę czy nie
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|