|
Obecny czas: 25 Kwi 2025, 04:55
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
greg505 |
#440235 Wysłany:
13 Lut 2011, 13:50; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
Cytuj: Omg straszna porada.... Ja miałem cały czas zacięty zawór w pozycji otwartej więc nic nie da wyjęcie wtyczki , po drugie nie hałasuje sam zawór w sobie , po trzecie najprościej zaślepić puszką i olać błąd check engine i zobaczyć różnicę
moj sie nie zamykal podczas dodawania gazu, przez kopcil, po odpieciu go kopcenie ustalo
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
|
|
kazaa |
#440237 Wysłany:
13 Lut 2011, 13:52; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw Rejestracja: 06 Kwi 2008, Posty: 2125 Pomógł: 10
|
greg505 napisał(a): moj sie nie zamykal podczas dodawania gazu, przez kopcil, po odpieciu go kopcenie ustalo
ja miałem non stop nie szczelny , kopcenia nie było, kiedyś już przerabialiśmy ten temat na forum
_________________ Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek Były user grande punto szprot 160ps  www.punto.glodzik.com
|
|
Góra |
|
 |
nissanek_3 |
#441608 Wysłany:
16 Lut 2011, 22:32; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Robert
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Emotion
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Mielec Rejestracja: 26 Sie 2009, Posty: 248 Pomógł: 3
|
ja u siebie pomędzy głowiczkę (elektrozawór)egr
a zawór
podłożyłem blachę grubości 3mm (z otworami pod śruby i trzpień elektrozaworu) co powoduje mniejsze działanie trzpienia elektrozaworu na trzpień zaworu egr. Normalnie w fazie pracy trzpień wysuwał się na długość 5mm a teraz po dołożeniu dystansu z blachy tylko na 2mm i powoduje mniejszy przepływ spalin do kolektora ssącego.Jak się ociepli planuję włozyc blachę grubości 4mm lub 3.5mm w zależności czy pojawią się jakieś błędy na komputerze.
_________________ GP 1.3 MultiJet 110 KM ; 230 Nm EGR OFF Dołożone : dodatkowe ogrzewanie PTC, ogrzewanie przednich foteli, czujniki parkowania PDC , ABS/ESP/ASR/MSR/HBA/HHC-w trakcie P II 1.2 8V
|
|
Góra |
|
 |
emil |
#453131 Wysłany:
16 Mar 2011, 10:38; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sound
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: Chełm Rejestracja: 17 Lip 2006, Posty: 372
|
|
Góra |
|
 |
kazaa |
#453159 Wysłany:
16 Mar 2011, 13:12; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw Rejestracja: 06 Kwi 2008, Posty: 2125 Pomógł: 10
|
emil napisał(a): kazaa Ty użyłeś pełnej blaszki, czy z dziurkami? Na Twoich zdjęciach, na podłodze widać wersję z dziurkami. W wersji z dziurkami trzeba zmieniać soft? Chciałbym się upewnić, czy poniższe pasują: http://allegro.pl/zaslepka-egr-jtd-1-9- ... 87820.htmlhttp://allegro.pl/zaslepka-egr-jtd1-9-8 ... 85496.htmlczy mógłby ktoś to http://www.obd-codes.com/p0401przetłumaczyć  albo chociaż streścić sens?
Zamontowałem wersję z dziurkami jak miałem niesprawny EGR , nic to nie dało bo i tak był przepływ i przy źle otwartym egr muliło autem. Jak pojedziesz do Marcina to zrobi Ci porządne grube blachy, które zamkną przepływ egr na wieki... wszystkie inne blaszki czy puszki są niebezpieczne , ponieważ wypalą się pod wpływem temp. spalin
_________________ Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek Były user grande punto szprot 160ps  www.punto.glodzik.com
|
|
Góra |
|
 |
emil |
#453164 Wysłany:
16 Mar 2011, 13:33; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sound
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: Chełm Rejestracja: 17 Lip 2006, Posty: 372
|
niestety ale do gliwic mam 450km w jedną stronę.
Chciałem u niego kupić samą, gotową blachę, ale odmówił. 
_________________ Punto II, Sound, 2002, 1.2 16v
|
|
Góra |
|
 |
kazaa |
#453169 Wysłany:
16 Mar 2011, 13:59; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw Rejestracja: 06 Kwi 2008, Posty: 2125 Pomógł: 10
|
Ja miałem ponad 300km, wziąłem urlop przy okazji 3 dniowe wczasy w Wiśle , bo to bliziutko , operacja na grande trwa 1 dzień. Sama blacha nic nie da, trzeba mapy pozmieniać, a nie wiem kto w okolicy ogarnia na tyle edc16, że wyłuska mapy egr z softu.
_________________ Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek Były user grande punto szprot 160ps  www.punto.glodzik.com
|
|
Góra |
|
 |
emil |
#453192 Wysłany:
16 Mar 2011, 15:02; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sound
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: Chełm Rejestracja: 17 Lip 2006, Posty: 372
|
kazaa napisał(a): Sama blacha nic nie da, trzeba mapy pozmieniać, a nie wiem kto w okolicy ogarnia na tyle edc16, że wyłuska mapy egr z softu.
o tym wiem, mam zaufanego elektronika, który się tym zajmuje. Potrzebuję tylko tej blachy bo on mi chce to zaślepić blachą z puszki....
_________________ Punto II, Sound, 2002, 1.2 16v
|
|
Góra |
|
 |
kazaa |
#453215 Wysłany:
16 Mar 2011, 16:29; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw Rejestracja: 06 Kwi 2008, Posty: 2125 Pomógł: 10
|
no to daj majstrowi, który coś takiego dorobi , pucha się wypali ...
_________________ Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek Były user grande punto szprot 160ps  www.punto.glodzik.com
|
|
Góra |
|
 |
emil |
#457767 Wysłany:
30 Mar 2011, 20:23; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sound
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: Chełm Rejestracja: 17 Lip 2006, Posty: 372
|
po tym wątku http://fiatpunto.com.pl/topic22078-30.html już zgłupiałem.
1. Przy całkowitym zaślepianiu egr, gdzie się powinno zamontować blaszkę?
Uploaded with ImageShack.us
2. czyszczenie- co warto wyczyścić poza samym egr? u mnie na początku zaświeciła się kontrolka, ale jechał normalnie. Po wyczyszczeniu samego egr zaczął mulić do 2 tys obr-kontrolka (po jej skasowaniu) się już nie pojawiała. Obecnie znowu normalnie przyśpiesza ale pojawiła się kontrolka. [ Dodano: Sro Mar 30, 2011 7:03 pm ]3. czy w 1.9 8v 120km też są kanaliki zaznaczone czerwonymi strzałkami na zdjęciu? na zdjęciu jest 1,9 16v. Pytam bo u mnie ich nie czyszczono.
Uploaded with ImageShack.us
zdjęcie z tego wątku: http://www.forum.alfaholicy.org/zrob_sa ... 004_a.html [ Dodano: Sro Mar 30, 2011 8:23 pm ]4. po wyłączeniu w sofcie egr- rozumiem, że nie ma znaczenia czy elektromagnes egr jest sprawny?
_________________ Punto II, Sound, 2002, 1.2 16v
|
|
Góra |
|
 |
kazaa |
#457936 Wysłany:
30 Mar 2011, 23:58; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw Rejestracja: 06 Kwi 2008, Posty: 2125 Pomógł: 10
|
ale uparty jesteś...
1. Jaką blaszkę ? Chcesz zaślepić EGR ? To nie blaszkę ,a gruby odlew bo wywieje Ci ... zaślepiasz wlot do klapy gaszącej oraz wylot egr , łącznik metalowy do kosza
2. klapę gaszącą
3. nie
4. nie ma znaczenia , jednak trzeba zaślepić
_________________ Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek Były user grande punto szprot 160ps  www.punto.glodzik.com
|
|
Góra |
|
 |
emil |
#457959 Wysłany:
31 Mar 2011, 08:43; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sound
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: Chełm Rejestracja: 17 Lip 2006, Posty: 372
|
kazaa no drążę temat bo mam problem. Jeździć nie mogę i to mnie wnerwia. Już ....tęsknie za normalną przejażdżką
O rodzaju blachy wiem, już mi to wyjaśniałeś kilka razy
Dzięki za inne odpowiedzi. [ Dodano: Czw Mar 31, 2011 8:43 am ]Hubik napisał(a): Zauważ, że te same silniki kilka lat temu nie miały ani DPF ani EGR i jakoś działały.
niby tak, ale euro 4 obowiązuje od 2005 a egr były dużo wcześniej. Na forum alfy ludzie pytają o sposoby zaślepiania/czyszczenia w autach z 1998, a może i starszych.
_________________ Punto II, Sound, 2002, 1.2 16v
|
|
Góra |
|
 |
kazaa |
#457964 Wysłany:
31 Mar 2011, 09:37; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw Rejestracja: 06 Kwi 2008, Posty: 2125 Pomógł: 10
|
emil napisał(a): Już ....tęsknie za normalną przejażdżką
Dlatego tym bardziej się dziwię czemu tego jeszcze nie zrobiłeś [;
Skoro już wiesz co jest grane to masz dwa wyjścia : albo nowy egr albo soft i zaślepienie, nie ma co więcej na ten temat myśleć. Co do tego , że nie możesz jeździć - nie rozumiem ? Wstawiasz puchę przed klapę gaszącą , zlewasz na chcech engine i śmigasz z pełnym butem.
_________________ Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek Były user grande punto szprot 160ps  www.punto.glodzik.com
|
|
Góra |
|
 |
emil |
#457972 Wysłany:
31 Mar 2011, 17:07; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sound
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: Chełm Rejestracja: 17 Lip 2006, Posty: 372
|
kazaa napisał(a): Co do tego , że nie możesz jeździć - nie rozumiem ? Wstawiasz puchę przed klapę gaszącą , zlewasz na chcech engine i śmigasz z pełnym butem. ach ten slang  puchę=blachę? przed klapą gaszącą tj (wg rysunku wyżej z epera) nr 6 od spodu egr? teraz jest na serwisie, mają jeszcze przeczyścić tę klapę "przepustnicę" i sprawdzić elektromagnes. po tym będzie decyzja. pozdr [ Dodano: Czw Mar 31, 2011 5:07 pm ]kazaa napisał(a): zaślepiasz wlot do klapy gaszącej oraz wylot egr , łącznik metalowy do kosza
czyli 2 szt.
Uploaded with ImageShack.us
Chodzi o miejsce, które zaznaczyłem w koło? I to "kolanko" do wywalenia?
sorry, ale muszę ja to zrozumieć, bo w serwisie zamontują tam, gdzie im będzie wygodniej.
komp czy tam sterownik jest już zmieniany, na jutro ma być gotów
Ps 1,9 120KM były tylko mj czy były też unijety o tej mocy-?
_________________ Punto II, Sound, 2002, 1.2 16v
|
|
Góra |
|
 |
kazaa |
#458190 Wysłany:
01 Kwi 2011, 00:07; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw Rejestracja: 06 Kwi 2008, Posty: 2125 Pomógł: 10
|
1.9 w gp to tylko mj 8v , dla mnie ten rysunek z epera jest zamotany , za dużo elementów pod nr 6
co do czyszczenia to imho mogłeś w weekend sobie to zrobić , ASO weźmie za to sporą dolę i jeszcze jak znam życie nie ogarnie tego
wstaw puszkę na próbę przed klapę gaszącą , już to mówiłem wiele razy i nie chce mi się powtarzać , jak będzie miał grande buta to znaczy ,że egr jest do wymiany lub zaślepienia
jak zaślepisz to twój biznes , ważne żeby nic nie wpadało od strony egr do klapy gaszącej i tyle w temacie
_________________ Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek Były user grande punto szprot 160ps  www.punto.glodzik.com
|
|
Góra |
|
 |
emil |
#458214 Wysłany:
01 Kwi 2011, 08:39; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sound
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: Chełm Rejestracja: 17 Lip 2006, Posty: 372
|
kazaa napisał(a): wstaw puszkę na próbę przed klapę gaszącą ... , jak będzie miał grande buta to znaczy ,że egr jest do wymiany lub zaślepienia
nie sprawdzę tego bo, jak już pisałem, obecnie ma buta, tylko świeci się kontrolka ale jedzie normalnie. Wcześniej był zamulony, ale to się samo zmieniło. examiner pokazuje cały czas ten sam błąd.
_________________ Punto II, Sound, 2002, 1.2 16v
|
|
Góra |
|
 |
kazaa |
#458222 Wysłany:
01 Kwi 2011, 09:44; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw Rejestracja: 06 Kwi 2008, Posty: 2125 Pomógł: 10
|
no to najwidoczniej sam się zaślepił od nagaru i jest zablokowany , nie otwiera się i pokazuje check engine , także albo wymiana albo soft + porządne zaślepienie na wieki [;
_________________ Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek Były user grande punto szprot 160ps  www.punto.glodzik.com
|
|
Góra |
|
 |
emil |
#458410 Wysłany:
01 Kwi 2011, 21:50; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sound
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: Chełm Rejestracja: 17 Lip 2006, Posty: 372
|
uprzejmie informuję, że egr jest już out!!!
PS w jaki sposób się kogoś odznacza, że 'pomógł'-? przeleciałem forum i nie widzę.
_________________ Punto II, Sound, 2002, 1.2 16v
|
|
Góra |
|
 |
kox |
#458414 Wysłany:
01 Kwi 2011, 21:53; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ //\\ STA Rejestracja: 15 Sie 2007, Posty: 4866 Pomógł: 39
|
musiałbyś temat założyć żeby wystawić "pomógł"
_________________ Jest sadza - jest zabawa
|
|
Góra |
|
 |
emil |
#458434 Wysłany:
01 Kwi 2011, 22:12; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sound
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: Chełm Rejestracja: 17 Lip 2006, Posty: 372
|
założyć temat. Gdzie? nigdy takiego topic'u nie widziałem.
zaraz będę musiał założyć 2i taki temat by podziękować Tobie 
_________________ Punto II, Sound, 2002, 1.2 16v
|
|
Góra |
|
 |
kazaa |
#458489 Wysłany:
02 Kwi 2011, 00:19; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw Rejestracja: 06 Kwi 2008, Posty: 2125 Pomógł: 10
|
emil napisał(a): uprzejmie informuję, że egr jest już out!!!
PS w jaki sposób się kogoś odznacza, że 'pomógł'-? przeleciałem forum i nie widzę.
No to witam w klubie [;
Rozumiem , że mapy też zmienione ? Mocy też przybyło przy okazji ??
_________________ Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek Były user grande punto szprot 160ps  www.punto.glodzik.com
|
|
Góra |
|
 |
emil |
#458832 Wysłany:
02 Kwi 2011, 22:58; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sound
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: Chełm Rejestracja: 17 Lip 2006, Posty: 372
|
kazaa napisał(a): emil napisał(a): uprzejmie informuję, że egr jest już out!!! PS w jaki sposób się kogoś odznacza, że 'pomógł'-? przeleciałem forum i nie widzę. Rozumiem , że mapy też zmienione ? Mocy też przybyło przy okazji ??
no coś zmieniał w sterowniku.
Jeżdżę prawie rok i nadal nie wiem po co więcej koni
Uwielbiam szczególnie 3i bieg po mieście i 4 na trasie
Tak sie stęskniłem jazdą, że dzisiaj zrobiłem ze 100km bez sensu po i wokół miasta 
_________________ Punto II, Sound, 2002, 1.2 16v
|
|
Góra |
|
 |
kazaa |
#458844 Wysłany:
02 Kwi 2011, 23:21; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw Rejestracja: 06 Kwi 2008, Posty: 2125 Pomógł: 10
|
seryjny soft mułłłł , teraz też już wolny coś grandziak się stał  zawsze będzie mało ...
_________________ Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek Były user grande punto szprot 160ps  www.punto.glodzik.com
|
|
Góra |
|
 |
emil |
#458852 Wysłany:
02 Kwi 2011, 23:31; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sound
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: Chełm Rejestracja: 17 Lip 2006, Posty: 372
|
Ty maniak jesteś 
_________________ Punto II, Sound, 2002, 1.2 16v
|
|
Góra |
|
 |
jasiek_23 |
#473455 Wysłany:
13 Maj 2011, 22:47; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Strzyżowice Rejestracja: 05 Mar 2008, Posty: 12
|
Witam kolegów
chciałbym sie podzielić z postrzeżeniami jak kolega na początku w temacie. GP mam niecałe 2 miesiace i tak z ciekawosci zajzałem do przepustnicy i mym oczom się ukazał taki widok jak na początku tematu. Nic tylko trzaba było wyczyścić przepustnice przy okazji egr. Po zdjęciu plaskikowej pokrywy z przepustnicy wylało sie bardzo duzo oleju czarnego  . Zadałem sobie pytanie skąd ten olej?? turbina puszcza?? zdemontowałem przedni zderzak i po koleji przewody doprowadzające powietrze, IC, do tyrbiny wszystko w oleju, za turbiną dalej olej aż do węża, który wchodzi z pokrywy zaworów. Wszystko wyczyszczone i wypłukane przewody, IC, pokrywa. Ale moje pytanie dalej skad ten olej tam sie przedostał. Pokrywa zaworów spelnia role separatora, przewód łaczący komorę korbowodową drożny i też w nim był olej. W starszych modelach fiata w przewodach były osadzone tak zwane tłumiki płonieni, taka siateczka z drutu, która łapała cząski oleju w oparach wydostających się z komory korbowodowej. Kupiłem taką siateczkę i wsadziłem ja do pokrywy zaworów po stronie węża łączacego pokrywę z komora korbowodową (pasuje idealnie). Czy to dobry pomysł?? to się okarze może coś pomoże albo zaszkodzi. Przy tak zabrudzonej przepustnicy samo jej wyczyszczenie nic nie da trzeba wyczyścić cały układ. EGR czyściłem przy pomocy płynu do czyszczenia kominków spryskałem zostawiem na godzinkę, spłukałem woda i wyglądał jak nowy. Pozdrawiam
_________________ punto II 1.2 v8 GO! + LPG Landi LSI-NSI,
Grande punto 1.9 120KM emotion
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|