You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 25 Kwi 2025, 04:46

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #361089 Wysłany: 01 Maj 2010, 01:09; 
 Temat postu: Za wysoka temperatura silnika
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Kwi 2008,
Posty: 112
Przeczytałem już chyba z 20 postów o działaniu termostatu.
Moj problem:
Jadąć 30min na 10km/h po kilkunastu minutach zapaliła się czerwona kontrolka od temperatury silnika, po chwili wjeżdżając na autostradę jadąc 120km/h wskaźnik na desce spadł do prawidłowego wskazania, tz do połowy.
Następnie przy wyjeździe z autostrady znów były korki i jechałem kilkanaście kilkadziesiąt minut na pierwszym drugim biegu, wskaźnik temperatury ponownie się poniosł i znów zapaliła się czerwona kontrolka. Zjechałem na bok odczekałem kilkadziesiąt minut, uzupełniłem płyn chłodniczy, odpowietrzyłem.
i od tego czasu jeżdze z włączonym nawiewem ciepłym by pobrac trochę tego ciepełka, ale mam śmiałość powiedzieć, że temperatura silnika, płynu jest za wysoka, wentylator się nie włącza. A co do wentylatora to mam podejrzenia ze nie chodzi, choć jak stałem na poboczu w chwili włączenia stacyjki włączył się na kilka sekund i się wyłączył. teraz w ogole nie słyszę wentylatora. proszę o pomoc.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #361090 Wysłany: 01 Maj 2010, 01:23; 
 Temat postu:
Offline
Paparazzi

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk/Malbork
Rejestracja: 12 Sty 2009,
Posty: 3082
Pomógł: 17
sprawdź wentylator "na krótko" jak będzie chodził

_________________
Jest kraj, gdzie od wieków wolność ma barwę krwi
Jest miasto, magia dziejów w jego murach tkwi
Jest klub w tym mieście w barwach bieli i zieleni
Jest wiara i tradycja której nic nie zmieni.

----

Odpowiedni ludzie
mówią o tym cudzie
kiedy Punta się zjeżdżają
VW się kłaniają


Góra
 Profil  
 
 
 Post #361091 Wysłany: 01 Maj 2010, 01:29; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Kwi 2008,
Posty: 112
mostkując go czy podłączając do aku


Góra
 Profil  
 
 
 Post #361093 Wysłany: 01 Maj 2010, 02:49; 
 Temat postu:
Offline
Paparazzi

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk/Malbork
Rejestracja: 12 Sty 2009,
Posty: 3082
Pomógł: 17
lepiej bezpośrednio do aku

_________________
Jest kraj, gdzie od wieków wolność ma barwę krwi
Jest miasto, magia dziejów w jego murach tkwi
Jest klub w tym mieście w barwach bieli i zieleni
Jest wiara i tradycja której nic nie zmieni.

----

Odpowiedni ludzie
mówią o tym cudzie
kiedy Punta się zjeżdżają
VW się kłaniają


Góra
 Profil  
 
 
 Post #361099 Wysłany: 01 Maj 2010, 08:50; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4521
Pomógł: 42
po takim przegrzaniu silnika (kilkukrotnym) w niedlugim czasie uszczelka pod glowica moze pasc

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #361109 Wysłany: 01 Maj 2010, 09:57; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: MkM
Rejestracja: 11 Mar 2010,
Posty: 46
ja tez sie chcialem zapytac o to :) mianowicie mam zmienione zegarki z SX do S. Wszystko wg intrukcji z netu :) wczesniej wskazowka pokazywala mi no troche ponad 1\4 teraz potrafi nawet do polowy dojsc jak jezdze w miescie. Poza miastem spada prawie do 1/4, wskazowka skacze od 1/4 do 0,5 skali. naszczescie u mnie się włącza wentylator po pewnie by bylo jak u kolegi wyzej

_________________
Kropas 1.1 SPI pb+lpg Black 3d


Góra
 Profil  
 
 
 Post #361113 Wysłany: 01 Maj 2010, 10:22; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN
Rejestracja: 10 Gru 2009,
Posty: 4596
Pomógł: 56
misqn napisał(a):
wczesniej wskazowka pokazywala mi no troche ponad 1\4 teraz potrafi nawet do polowy dojsc jak jezdze w miescie.


kolego jeśli silnik jest prawidło nagrzany w skazówka powinna dojść do połowy i trzymać ten poziom.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #361116 Wysłany: 01 Maj 2010, 10:30; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Kwi 2008,
Posty: 112
powiedzcie mi jak sprawdzić czy to wina termostatu czy też nie, jak jest z tymi wężami do chłodnicy, który ma się grzać a który ma pozostać chłodny?
nadmienie że chłodnica się grzeje, a wentylator nie pracuje, dziś sprawdzę stan wentylatora


Góra
 Profil  
 
 
 Post #361149 Wysłany: 01 Maj 2010, 13:13; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 26 Wrz 2007,
Posty: 1844
Pomógł: 2
Skoro chłodnice masz gorącą to wina nie leży po stronie termostatu.
Jak pewnie wiesz są dwa obiegi w układzie chłodzenia: duży i mały.
Przy zimnym silniku występuje obieg mały, natomiast w miarę nagrzewania silnika termostat puszcze obieg na chłodnice...
Ja bym szukał sprawcy w wentylatorze. Może czujnik temp jest wlanięty i nie załącza pracy wiatraka... Ja bym najpierw to sprawdził...

_________________
Było...PUNTO II 1.2 8V 2000 SX 5D ARANCIO CALIPSO VR.
Jest... Hyundai i30FL (2010) 1.4 16V CVVT 109KM
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #361152 Wysłany: 17 Lip 2010, 10:02; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Kwi 2008,
Posty: 112
ja podejrzewam czujnik temperatury się zepsuł, po diagnozie sprawności wentylatora bedę miał obraz pewny, jeśli nie wentylator to czujnik temperatury zgadza się??
dziś w święto pracy nie będę grzebał:)

[ Dodano: 17 Lip 2010 10:02 ]
termostat wymieniłem i problem wciąż jest, co radzicie teraz wymienić lub sprawdzić??


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO