|
Obecny czas: 25 Kwi 2025, 04:46
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 10 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
weksla |
#361089 Wysłany:
01 Maj 2010, 01:09; Temat postu: Za wysoka temperatura silnika |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 06 Kwi 2008, Posty: 112
|
Przeczytałem już chyba z 20 postów o działaniu termostatu.
Moj problem:
Jadąć 30min na 10km/h po kilkunastu minutach zapaliła się czerwona kontrolka od temperatury silnika, po chwili wjeżdżając na autostradę jadąc 120km/h wskaźnik na desce spadł do prawidłowego wskazania, tz do połowy.
Następnie przy wyjeździe z autostrady znów były korki i jechałem kilkanaście kilkadziesiąt minut na pierwszym drugim biegu, wskaźnik temperatury ponownie się poniosł i znów zapaliła się czerwona kontrolka. Zjechałem na bok odczekałem kilkadziesiąt minut, uzupełniłem płyn chłodniczy, odpowietrzyłem.
i od tego czasu jeżdze z włączonym nawiewem ciepłym by pobrac trochę tego ciepełka, ale mam śmiałość powiedzieć, że temperatura silnika, płynu jest za wysoka, wentylator się nie włącza. A co do wentylatora to mam podejrzenia ze nie chodzi, choć jak stałem na poboczu w chwili włączenia stacyjki włączył się na kilka sekund i się wyłączył. teraz w ogole nie słyszę wentylatora. proszę o pomoc.
|
|
Góra |
|
 |
|
|
xONx |
#361090 Wysłany:
01 Maj 2010, 01:23; Temat postu: |
|
 |
Paparazzi |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk/Malbork Rejestracja: 12 Sty 2009, Posty: 3082 Pomógł: 17
|
sprawdź wentylator "na krótko" jak będzie chodził
_________________ Jest kraj, gdzie od wieków wolność ma barwę krwi Jest miasto, magia dziejów w jego murach tkwi Jest klub w tym mieście w barwach bieli i zieleni Jest wiara i tradycja której nic nie zmieni.
----
Odpowiedni ludzie mówią o tym cudzie kiedy Punta się zjeżdżają VW się kłaniają
|
|
Góra |
|
 |
weksla |
#361091 Wysłany:
01 Maj 2010, 01:29; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 06 Kwi 2008, Posty: 112
|
mostkując go czy podłączając do aku
|
|
Góra |
|
 |
xONx |
#361093 Wysłany:
01 Maj 2010, 02:49; Temat postu: |
|
 |
Paparazzi |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk/Malbork Rejestracja: 12 Sty 2009, Posty: 3082 Pomógł: 17
|
lepiej bezpośrednio do aku
_________________ Jest kraj, gdzie od wieków wolność ma barwę krwi Jest miasto, magia dziejów w jego murach tkwi Jest klub w tym mieście w barwach bieli i zieleni Jest wiara i tradycja której nic nie zmieni.
----
Odpowiedni ludzie mówią o tym cudzie kiedy Punta się zjeżdżają VW się kłaniają
|
|
Góra |
|
 |
greg505 |
#361099 Wysłany:
01 Maj 2010, 08:50; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
po takim przegrzaniu silnika (kilkukrotnym) w niedlugim czasie uszczelka pod glowica moze pasc
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
misqn |
#361109 Wysłany:
01 Maj 2010, 09:57; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: MkM Rejestracja: 11 Mar 2010, Posty: 46
|
ja tez sie chcialem zapytac o to  mianowicie mam zmienione zegarki z SX do S. Wszystko wg intrukcji z netu  wczesniej wskazowka pokazywala mi no troche ponad 1\4 teraz potrafi nawet do polowy dojsc jak jezdze w miescie. Poza miastem spada prawie do 1/4, wskazowka skacze od 1/4 do 0,5 skali. naszczescie u mnie się włącza wentylator po pewnie by bylo jak u kolegi wyzej
_________________ Kropas 1.1 SPI pb+lpg Black 3d
|
|
Góra |
|
 |
wojtass18 |
#361113 Wysłany:
01 Maj 2010, 10:22; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN Rejestracja: 10 Gru 2009, Posty: 4596 Pomógł: 56
|
misqn napisał(a): wczesniej wskazowka pokazywala mi no troche ponad 1\4 teraz potrafi nawet do polowy dojsc jak jezdze w miescie.
kolego jeśli silnik jest prawidło nagrzany w skazówka powinna dojść do połowy i trzymać ten poziom.
|
|
Góra |
|
 |
weksla |
#361116 Wysłany:
01 Maj 2010, 10:30; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 06 Kwi 2008, Posty: 112
|
powiedzcie mi jak sprawdzić czy to wina termostatu czy też nie, jak jest z tymi wężami do chłodnicy, który ma się grzać a który ma pozostać chłodny?
nadmienie że chłodnica się grzeje, a wentylator nie pracuje, dziś sprawdzę stan wentylatora
|
|
Góra |
|
 |
niedziu |
#361149 Wysłany:
01 Maj 2010, 13:13; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 26 Wrz 2007, Posty: 1844 Pomógł: 2
|
Skoro chłodnice masz gorącą to wina nie leży po stronie termostatu.
Jak pewnie wiesz są dwa obiegi w układzie chłodzenia: duży i mały.
Przy zimnym silniku występuje obieg mały, natomiast w miarę nagrzewania silnika termostat puszcze obieg na chłodnice...
Ja bym szukał sprawcy w wentylatorze. Może czujnik temp jest wlanięty i nie załącza pracy wiatraka... Ja bym najpierw to sprawdził...
_________________ Było...PUNTO II 1.2 8V 2000 SX 5D ARANCIO CALIPSO VR. Jest... Hyundai i30FL (2010) 1.4 16V CVVT 109KM
|
|
Góra |
|
 |
weksla |
#361152 Wysłany:
17 Lip 2010, 10:02; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 06 Kwi 2008, Posty: 112
|
ja podejrzewam czujnik temperatury się zepsuł, po diagnozie sprawności wentylatora bedę miał obraz pewny, jeśli nie wentylator to czujnik temperatury zgadza się??
dziś w święto pracy nie będę grzebał:)
[ Dodano: 17 Lip 2010 10:02 ] termostat wymieniłem i problem wciąż jest, co radzicie teraz wymienić lub sprawdzić??
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 10 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|