|
Obecny czas: 25 Kwi 2025, 04:08
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
piter123321 |
#391642 Wysłany:
29 Sie 2010, 14:40; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Piotrek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: KGR. Rejestracja: 31 Sty 2010, Posty: 2513 Pomógł: 12
|
AndyPol obudowa masz racje, ale klemy dość solidne, i dosc cięzki jest tak ze moze coś z tego bedzie;) moze zadziała;D hehe;) a czy bedzie dlugo słuzył, zobaczymy:)
Dzięki za pomoc!
_________________ Było: 09.2009-02.2013 Punto I 1995r 1.2 ELX z lpg - post351906.html#351906 Jest: 02.2013 - Peugeot 206 1.4 75 KM
|
|
Góra |
|
 |
|
|
nickoo |
#391644 Wysłany:
29 Sie 2010, 14:44; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf Rejestracja: 23 Paź 2007, Posty: 7422 Pomógł: 164
|
|
Góra |
|
 |
AndyPol |
#391647 Wysłany:
29 Sie 2010, 15:03; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów Rejestracja: 15 Gru 2009, Posty: 1463 Pomógł: 120
|
Jeśli jest ciężki. To pewnie zawiera trafo z uzwojeniami miedzianymi i powinno być dobrze. Obudowa ma przynajmniej tą zaletę, że nie będzie korodowała. Liczy się wnętrze. Dobrze, że posiada solidne zaciski. Powinny długo posłużyć.
Marcin Twój prostownik przypomina mój z amperomierzem i przełącznikiem skokowym progów prądowych. Posiada solidny transformator i prostą elektronikę. Nie ma znaczenia to, że to wyrób radziecki. Jak Widzisz działa od lat i to jest ważne. Wiem, że produkowali ( CCCP) swego czasu takie, które były czułe na zwarcie biegunów na zaciskach. Czasem padały transformatory rzadziej elektronika. Ale przełącznik był solidny. Nawet po wielu latach działa bez zarzutu. Czego niestety nie możemy powiedzieć o wyrobach z Chin… Pozdrawiam. [ Dodano: 29 Sie 2010 14:03 ]Prościej już nie można.  Trafo, mostek diodowy, przełącznik zakresów, amperomierz, bezpieczniki.  Naprawa łatwa i prosta, nie trzeba być elektronikiem. Dlatego tak długo przetrwał.  Niezawodny jak Ak-47. 
_________________ Punto 1,1 SX z 1998 roku.
|
|
Góra |
|
 |
nickoo |
#391651 Wysłany:
29 Sie 2010, 15:10; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf Rejestracja: 23 Paź 2007, Posty: 7422 Pomógł: 164
|
|
Góra |
|
 |
domin45670 |
#391666 Wysłany:
29 Sie 2010, 15:58; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14400 Pomógł: 128
|
nickoo napisał(a): wygląda nieźle ale dalej nie kumam bo jak masz aku 12V to gdzie ta regulacja bo przecież nie na 6V-12V bo nie będziesz ładował aku 45AH prądem 8-10V tylko na 12V, ale może się dobrze sprawować czego życzę.
Mówiąc o prądzie mamy na myśli natężenie (A - Ampery), a nie volty (V)
Jeszcze raz napiszę: optymalne ładowanie następuje przy pomocy jak najmniejszego prądu (powiedzmy 1A, a jego natężenie spada wraz z naładowaniem akumulatora), jednak trwa dość długo. Chcąc natomiast tylko podładować akumulator aby odpalić samochód prąd powinien być dość duży (powiedzmy 3-5A w czasie ok. 15min.). Pamiętajmy, aby w celach znajdowała się wystarczająca ilość elektrolitu. Jeśli gdzieś ubyło, wówczas uzupełniamy go dolewając wody destylowanej. Jeśli ktoś jest ciapa i nie dopilnował jego poziomu, przez co jedna cela jest sucha, to taki akumulator można od razu zamienić na nowy
P.S. Mój antyk jeszcze działa w oparciu o płytki selenowe (stos) 
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
 |
nickoo |
#391677 Wysłany:
29 Sie 2010, 16:11; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf Rejestracja: 23 Paź 2007, Posty: 7422 Pomógł: 164
|
|
Góra |
|
 |
AndyPol |
#391683 Wysłany:
29 Sie 2010, 16:22; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów Rejestracja: 15 Gru 2009, Posty: 1463 Pomógł: 120
|
Pewnie będzie jeszcze długo działał. Mam taki sam. Służy mi dzielnie od 35 lat. Przeżył kilka innych prostowników i ładowarek elektronicznych. Płyty do tej pory nie były wymieniane. Konserwacja ogranicza się do odkurzenia go co jakiś czas i prześcigania pająków. Poprawiałem tylko zaciski (krokodylki), ale po takim czasie i wielu ładowaniach to normalne zużycie. Szkoda, że dzisiaj nie ma tak trwałych urządzeń…
_________________ Punto 1,1 SX z 1998 roku.
|
|
Góra |
|
 |
piter123321 |
#391772 Wysłany:
29 Sie 2010, 20:20; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Piotrek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: KGR. Rejestracja: 31 Sty 2010, Posty: 2513 Pomógł: 12
|
mój kumpel ma samoróbke z cyfrowym wskaźnikiem potencjometrem itp. i działa mu lepiej jak nie jeden kupiony za nie małe pieniądze..  a propo chińskich:D to mój z Polski jest:P hehe ciekawe co bedzie działał;)
a jak sprawdza sie poziom elektrolitu to płytki mają być zakryte tak?
_________________ Było: 09.2009-02.2013 Punto I 1995r 1.2 ELX z lpg - post351906.html#351906 Jest: 02.2013 - Peugeot 206 1.4 75 KM
|
|
Góra |
|
 |
AndyPol |
#391841 Wysłany:
29 Sie 2010, 22:55; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów Rejestracja: 15 Gru 2009, Posty: 1463 Pomógł: 120
|
piter123321 odkręcasz korki lub poważasz śrubokrętem zależnie od konstrukcji obudowy aku. Jeśli aku jest naładowany, to poziom elektrolitu powinien być nie wyższy niż 15 mm nad płytkami. Przy rozładowanym należy dolać tyle, by przykryć płytki, lecz nie za wiele, gdyż przy procesie ładowania poziom elektrolitu podniesie się. Jak sprawdzić poziom? Bardzo prosto, wystarczy szklana rurka. Przytykamy jej jeden koniec i dotykamy powierzchni płytki. Podnosimy do góry i widzimy, jaki mamy poziom. Oczywiście ostrożnie i najlepiej w okularach ochronnych. Dobrze mieć areometr, bo wtedy można zbadać ciężar właściwy elektrolitu. Ja wykorzystuję go też, by dolać wygodnie wodę destylowaną do celi aku. 
_________________ Punto 1,1 SX z 1998 roku.
|
|
Góra |
|
 |
buladag |
#418758 Wysłany:
03 Gru 2010, 23:44; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
Odświeżam.
Jaki prostownik byście polecili? Zależy mi na tym, aby gdy akumulator już się naładuje to sam przestawał ładować, miał regulację prądu ładowania i mile widziana opcja rozruchu z prostownika.
Chyba tyle, a może jeszcze jakieś funkcje są przydatne?
Jak w ogóle będą opisane funkcje o których wspomniałem wcześniej? bo jak czytam opisy tych prostowników to wszystkie są "wszystkomające".
Budżet powiedzmy około 200zł, może trochę ponad.
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
 |
AndyPol |
#419611 Wysłany:
06 Gru 2010, 16:26; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów Rejestracja: 15 Gru 2009, Posty: 1463 Pomógł: 120
|
Ja również jakiś czas temu przeglądałem ofertę elektronicznych prostowników – ładowarek. Chciałem zastąpić sprzęt, który posiadam. Z mojego pewnie ucieszyłby się niejeden skansen. Wygląda jednak ma to, że pozostanę przy starym 35 letnim prostowniku stacjonarnym i lekko go przebuduję wyposażając w woltomierz. Do pomocy mam jeszcze kombajn produkcji radzieckiej o oznaczeniu OPEO^, który jest również zasilaczem prądu stałego, prostownikiem, ładowarką do aku i przetwornicą. Działa bez awarii od 1991 roku. Oglądając tanie ładowarki automatyczne zauważyłem, że Chińczycy mają problem z prawidłowym lutowaniem elementów elektronicznych na płytkach. Zimne luty, kiepskie kable są później źródłem pomyłek i narzekań na aku „bo był ładowany i nie działa”. Do tego automatyka wyłącza się przy niepełnym naładowaniu aku. W ten sposób producent pewnie zabezpiecza się, by nie doszło do uszkodzenia aku, który jest ładowany bez możliwości zdjęcia korków.
W kwocie, którą podałeś pewnie ciężko będzie zakupić solidne urządzenie, zwłaszcza jeśli chcesz mieć jeszcze rozruch. Oglądając różne urządzenia, wielu sprzedawców pokazywało mi modele od 500 zł w górę i te wg ich zapewnień miały gwarantować prawidłowe działanie przez lata.
Dlatego pewnie wielu moich kolegów dysponując solidnym trafem, buduje własne urządzenia odporne na zwarcie zacisków itd…
_________________ Punto 1,1 SX z 1998 roku.
|
|
Góra |
|
 |
wojtass18 |
#419629 Wysłany:
06 Gru 2010, 17:45; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN Rejestracja: 10 Gru 2009, Posty: 4596 Pomógł: 56
|
|
Góra |
|
 |
Adas |
#419648 Wysłany:
06 Gru 2010, 18:29; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
_________________ Mk2 ForEver ? <LOL>
Moja obecna "Kropka" >>
Grande Punto 1.4 8v 77km od poniedziałku do piątku i mały uzupełniacz Ssangyong Actyon 2.0XDI na weekendowe wypady i inne szaleństwa!
1. Moja była kropka najlepsza zielona kropka.
Autko Nr1. >> Punto 2 1.2 8V 60KM 2001r. + LPG
topic1438.html
Moja była Alfa 156 Sportwagon - Autko Nr 2
Autko Nr2. Czarna jak Hell, Włoszka. >> Alfa 156 SportWagon 1.9 JTD 115KM 
http://adas.w.tkb.pl/Alfa156/
Dla osób z forum służę darmową diagnostyką Fiat EcuScan - OBD2, oraz diagnostyką każdego innego auta posiadam uniwersalny dobry skaner.
|
|
Góra |
|
 |
buladag |
#419747 Wysłany:
06 Gru 2010, 23:10; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
wojtass18 napisał(a): Niby jest spoko, ale nie ma ani funkcji szybkiego ładowania, ani rozruchu, nie ma tez manualnej regulacji prądu.  Adas napisał(a): http://specnarzedzia.pl/towar/280/blackdecker-bdv1084.html
j.w.
A powiedzcie mi, czy one gdy akumulator jest już naładowany, same przestają go ładować? na tej funkcji zależy mi najbardziej, podpinam prostownik i nie martwie sie czy wlasnie elektrolit sie gotuje tylko za kilka godzin schodze i gotowe.
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
 |
Adas |
#419749 Wysłany:
06 Gru 2010, 23:14; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
|
Góra |
|
 |
wojtass18 |
#419755 Wysłany:
06 Gru 2010, 23:38; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN Rejestracja: 10 Gru 2009, Posty: 4596 Pomógł: 56
|
|
Góra |
|
 |
buladag |
#419760 Wysłany:
06 Gru 2010, 23:46; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
|
Góra |
|
 |
Adas |
#419964 Wysłany:
07 Gru 2010, 19:32; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
Ja dodatkowo oprócz tego
http://specnarzedzia.pl/towar/280/black ... v1084.html
kupię teraz, może tak pod weekend to:
http://www.megamajster.pl/wspomagacz-ro ... .php?off=3
Rozruch przenośny z akiem 9ah. Kolega kupił to cudko, działa:).
_________________ Mk2 ForEver ? <LOL>
Moja obecna "Kropka" >>
Grande Punto 1.4 8v 77km od poniedziałku do piątku i mały uzupełniacz Ssangyong Actyon 2.0XDI na weekendowe wypady i inne szaleństwa!
1. Moja była kropka najlepsza zielona kropka.
Autko Nr1. >> Punto 2 1.2 8V 60KM 2001r. + LPG
topic1438.html
Moja była Alfa 156 Sportwagon - Autko Nr 2
Autko Nr2. Czarna jak Hell, Włoszka. >> Alfa 156 SportWagon 1.9 JTD 115KM 
http://adas.w.tkb.pl/Alfa156/
Dla osób z forum służę darmową diagnostyką Fiat EcuScan - OBD2, oraz diagnostyką każdego innego auta posiadam uniwersalny dobry skaner.
|
|
Góra |
|
 |
buladag |
#421262 Wysłany:
12 Gru 2010, 01:43; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
|
Góra |
|
 |
Adas |
#421273 Wysłany:
12 Gru 2010, 10:21; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
_________________ Mk2 ForEver ? <LOL>
Moja obecna "Kropka" >>
Grande Punto 1.4 8v 77km od poniedziałku do piątku i mały uzupełniacz Ssangyong Actyon 2.0XDI na weekendowe wypady i inne szaleństwa!
1. Moja była kropka najlepsza zielona kropka.
Autko Nr1. >> Punto 2 1.2 8V 60KM 2001r. + LPG
topic1438.html
Moja była Alfa 156 Sportwagon - Autko Nr 2
Autko Nr2. Czarna jak Hell, Włoszka. >> Alfa 156 SportWagon 1.9 JTD 115KM 
http://adas.w.tkb.pl/Alfa156/
Dla osób z forum służę darmową diagnostyką Fiat EcuScan - OBD2, oraz diagnostyką każdego innego auta posiadam uniwersalny dobry skaner.
|
|
Góra |
|
 |
Grzegorz1151 |
#421277 Wysłany:
12 Gru 2010, 10:44; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Kędzierzyn Rejestracja: 18 Maj 2007, Posty: 424
|
Solidny sprzęt jak widać zima Ci nie straszna 
_________________ Prawdziwa moc tkwi tylko w TDI
|
|
Góra |
|
 |
Adas |
#421313 Wysłany:
12 Gru 2010, 12:37; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#421620 Wysłany:
13 Gru 2010, 11:20; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
 |
Adas |
#421647 Wysłany:
14 Gru 2010, 17:05; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
Tak, ale zakres 2,6, lub 10. jest jak najbardziej ok. Prąd 2 ampery, ale wiadomo, natężenie spada. I nie ma problemu z przeładowaniem, jak i wyświetla błędy gdy np. masz cele uszkodzoną itp.
Fotka jak to wygląda w realu, obok stary prostownik-solidnej polskiej bądź rosyjskiej konstrukcji
1.1 ampera, i spada, aż pojawi się napis full, później restartuje się i jeszcze raz próbuje, i jak już 2 raz wyskoczy full, to się wyłącza. Można sprawdzić czy alternator dobrze ładuje, ewentualnie też błąd wyskoczy, a w książce jest rozpiska co dany kod znaczy. Czekam na wtorek środę, może będę miał okazje wypróbować nowy rozruch hehe [ Dodano: 14 Gru 2010 17:05 ]Pragnę wszystkich ;d, poinformować, że dzisz rana kropek mi na akumulatorze nie zakręcił wogóle. Takż,e szybko po Rozruch BDJS350, podłączyłem cyk cyk i kręciło aż miło, odpalił. Także z czystym sumieniem polecam ten model do kropków i nie tylko. Waga 4 kg, poręczny, i teraz jak będzie tak nawet -10 to odrazu idę do pracy, i w rączkę zamiast aktówki to rozruch firmy Black&Decker;).
_________________ Mk2 ForEver ? <LOL>
Moja obecna "Kropka" >>
Grande Punto 1.4 8v 77km od poniedziałku do piątku i mały uzupełniacz Ssangyong Actyon 2.0XDI na weekendowe wypady i inne szaleństwa!
1. Moja była kropka najlepsza zielona kropka.
Autko Nr1. >> Punto 2 1.2 8V 60KM 2001r. + LPG
topic1438.html
Moja była Alfa 156 Sportwagon - Autko Nr 2
Autko Nr2. Czarna jak Hell, Włoszka. >> Alfa 156 SportWagon 1.9 JTD 115KM 
http://adas.w.tkb.pl/Alfa156/
Dla osób z forum służę darmową diagnostyką Fiat EcuScan - OBD2, oraz diagnostyką każdego innego auta posiadam uniwersalny dobry skaner.
|
|
Góra |
|
 |
AndyPol |
#422111 Wysłany:
14 Gru 2010, 21:41; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów Rejestracja: 15 Gru 2009, Posty: 1463 Pomógł: 120
|
Adas mam pytanko: Czy ładowałeś już swoją nową ładowarką i zarazem prostownikiem, całkiem wyczerpany aku ( bardzo niskie napięcie na aku)? Taki np. pozostawiony na światłach? Moja tania ładowarka tego nie potrafiła. Musiałem skorzystać z prostownika, dopiero w późniejszej fazie ładowania, dało się ją podłączyć. Ciekawi mnie czy automatyka Twojego sprzętu, radzi sobie w takich warunkach. Pozdrawiam.
_________________ Punto 1,1 SX z 1998 roku.
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|