|
Obecny czas: 08 Maj 2025, 07:19
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
piter123321 |
#391203 Wysłany:
27 Sie 2010, 20:34; Temat postu: Prostownik [pomoc w wyborze] |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Piotrek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: KGR. Rejestracja: 31 Sty 2010, Posty: 2513 Pomógł: 12
|
Witam, odłozyłem troszke kasy, i chciałbym kupić prostownik zawsze sie przyda. jakie parametry są optymalne? mój akumulator to 44Ah. 12v.
_________________ Było: 09.2009-02.2013 Punto I 1995r 1.2 ELX z lpg - post351906.html#351906 Jest: 02.2013 - Peugeot 206 1.4 75 KM
|
|
Góra |
|
 |
|
|
domin45670 |
#391210 Wysłany:
27 Sie 2010, 20:43; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14400 Pomógł: 128
|
Co do samych parametrów prostownika Ci nie poradzę, ale z ręką na sercu Ci mogę polecić abyś poszukał prostownika z regulacją prądu. Czasami samochód nie odpala ze względu na rozładowany akumulator, więc ustawiasz prąd ładowania powiedzmy na 3-5A, czekasz chwilę i odpalasz (oczywiście na już odłączonym prostowniku). Inną sytuacją jest gdy masz więcej czasu, a wiesz, że akumulator jest rozładowany (lub niedoładowany), wówczas ustawiasz 1A i niech się ładuje. Te tańsze prostowniki (poniżej 300zł) przeważnie nie mają żadnych wskaźników prądu i napięcia, ale nic nie stoi na przeszkodzie aby taki zamontować (i to też polecam uczynić) ponieważ nie zawsze ustawiony prąd ładowania jest równoznaczny z rzeczywistym prądem na wyjściu
Osobiście korzystam z samoróbki ze wskaźnikami, regulacją prądu i napięcia, jednak gdy w zimie musiałem kupić nowy (do czasu przewinięcia zwojów na moim podstawowym prostowniku), to miałem nie lada problem (taki, jaki Ty teraz masz).
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
Ostatnio edytowany przez domin45670, 27 Sie 2010, 20:46, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
 |
nickoo |
#391213 Wysłany:
27 Sie 2010, 20:45; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf Rejestracja: 23 Paź 2007, Posty: 7422 Pomógł: 164
|
|
Góra |
|
 |
domin45670 |
#391216 Wysłany:
27 Sie 2010, 20:48; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14400 Pomógł: 128
|
nickoo napisał(a): jedno co na pewno to nie kupuj żadnego badziewia z hipermarketu 
Takie same są w marketach, na allegro i w sklepach motoryzacyjnych
Czasem w supermarkecie trafi się prostownik, jakich wiele modeli można znaleźć w sklepach z wyposażeniem dla warsztatów, serwisów itp., ale są drogie (przypominają migomat  ). Powyżej 300 zł widziałem bardzo fajny z możliwością rozruchu samochodu, no ale te koszty 
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
 |
piter123321 |
#391220 Wysłany:
27 Sie 2010, 20:49; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Piotrek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: KGR. Rejestracja: 31 Sty 2010, Posty: 2513 Pomógł: 12
|
|
Góra |
|
 |
domin45670 |
#391222 Wysłany:
27 Sie 2010, 20:50; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14400 Pomógł: 128
|
Szkoda, że nie ma ręcznej regulacji prądu, ale to są moje wymagania
P.S. Przerzucę zaraz temat do innego działu, bo nie tylko użytkownikom PI informacje jakie tu się pojawią mogą się przydać.
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
 |
piter123321 |
#391223 Wysłany:
27 Sie 2010, 20:52; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Piotrek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: KGR. Rejestracja: 31 Sty 2010, Posty: 2513 Pomógł: 12
|
ale takową regulacje mozna dorobić;) zewnętrzną np. a do ilu A będzie optymalny? on ma zabezpieczenie przed przeladowaniem i wskaźnik. co myślicie?
_________________ Było: 09.2009-02.2013 Punto I 1995r 1.2 ELX z lpg - post351906.html#351906 Jest: 02.2013 - Peugeot 206 1.4 75 KM
|
|
Góra |
|
 |
domin45670 |
#391229 Wysłany:
27 Sie 2010, 20:56; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14400 Pomógł: 128
|
Chyba wszystkie obecne prostowniki mają zabezpieczenie przed przeładowaniem (spadek prądu do 0A w zależności od naładowania akumulatora (chyba o to chodzi)) - nawet moja samoróbka ma takie coś
Co do dorobienia regulacji A na wyjściu nie byłbym tego taki pewien, a należy pamiętać, że ingerencja w prostownik jest równa utracie gwarancji 
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
 |
piter123321 |
#391233 Wysłany:
27 Sie 2010, 21:01; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Piotrek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: KGR. Rejestracja: 31 Sty 2010, Posty: 2513 Pomógł: 12
|
hmm.. to ja już nie wiem..  chce dać max tak ze 130 zł kupię cos w miare ?
_________________ Było: 09.2009-02.2013 Punto I 1995r 1.2 ELX z lpg - post351906.html#351906 Jest: 02.2013 - Peugeot 206 1.4 75 KM
|
|
Góra |
|
 |
AndyPol |
#391240 Wysłany:
27 Sie 2010, 21:08; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów Rejestracja: 15 Gru 2009, Posty: 1463 Pomógł: 120
|
Większość tańszych prostowników jest niestety mało odporna na zwarcie końcówek do ładowania ( krokodylków). Taka sytuacja ma czasem miejsce i może zdarzyć się nawet przypadkowo. Kilka takich tanich prostowników w plastikowej obudowie kiedyś naprawiałem przez takie zwarcie. Myślę, że warto zobaczyć ten produkt na żywo w jakimś sklepie i ocenić np. kable do podłączenia pod aku wraz z zaciskami, oraz całe urządzenie. Wyroby tej firmy są dość popularne w sklepach i na bazarach. Swoją drogą jak wyrobili się w takiej cenie? Dobry transformator i układ elektroniczny kosztuje. Z drugiej jednak strony, gdy kiedyś chciałem zastąpić swój bardzo stary i wysłużony prostownik czymś nowszym, to cena w zakresie 500 zł za markowy wyrób nieco ostudziła moje zapędy.
_________________ Punto 1,1 SX z 1998 roku.
|
|
Góra |
|
 |
piter123321 |
#391244 Wysłany:
27 Sie 2010, 21:11; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Piotrek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: KGR. Rejestracja: 31 Sty 2010, Posty: 2513 Pomógł: 12
|
no własnie. ale niby niektorzy dają bezpieczniki w razie zwarcia koncówek. too niewiem:) a na co mam zwracac uwage przy kupnie?
_________________ Było: 09.2009-02.2013 Punto I 1995r 1.2 ELX z lpg - post351906.html#351906 Jest: 02.2013 - Peugeot 206 1.4 75 KM
|
|
Góra |
|
 |
AndyPol |
#391250 Wysłany:
27 Sie 2010, 21:20; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów Rejestracja: 15 Gru 2009, Posty: 1463 Pomógł: 120
|
Najtańsze prostowniki to właśnie modele w plastikowych obudowach. Składane chyba w garażu na kolanie. Ich ceny to 50 do 80 zł w zależności od tego czy mają funkcję ładowarki, która powinna wyłączyć się po zakończeniu procesu ładowania. W tym problem, że czasem aku nie osiąga takiego stanu a prostownik go odłącza. Te modele radzę omijać.
_________________ Punto 1,1 SX z 1998 roku.
|
|
Góra |
|
 |
nickoo |
#391252 Wysłany:
27 Sie 2010, 21:21; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf Rejestracja: 23 Paź 2007, Posty: 7422 Pomógł: 164
|
|
Góra |
|
 |
piter123321 |
#391255 Wysłany:
27 Sie 2010, 21:25; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Piotrek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: KGR. Rejestracja: 31 Sty 2010, Posty: 2513 Pomógł: 12
|
AndyPol a da się to jakoś po parametrach oczytac? czy patrzec na wygląd obudowy? czy jak?bo niewiem 
_________________ Było: 09.2009-02.2013 Punto I 1995r 1.2 ELX z lpg - post351906.html#351906 Jest: 02.2013 - Peugeot 206 1.4 75 KM
|
|
Góra |
|
 |
AndyPol |
#391259 Wysłany:
27 Sie 2010, 21:29; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów Rejestracja: 15 Gru 2009, Posty: 1463 Pomógł: 120
|
Na zdjęciu nie dopatrzyłem się przełącznika nastaw progów prądowych. Jest tylko nastawa 6V i 12V – motocykl – samochód. A pojemności aku są różne np. 40Ah czy 73Ah, ciekawe jak przebiega tam proces ładowania przy rozmaitych pojemnościach akumulatora?
_________________ Punto 1,1 SX z 1998 roku.
|
|
Góra |
|
 |
piter123321 |
#391260 Wysłany:
27 Sie 2010, 21:31; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Piotrek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: KGR. Rejestracja: 31 Sty 2010, Posty: 2513 Pomógł: 12
|
a jak wygląda ta nastawa? boo ja słyszałem ze najlepszy jest taki prostownik im wiekszy prąd ładowania... a pokaz mi moze jakis link z allegro odpowiedni według Ciebie;)
_________________ Było: 09.2009-02.2013 Punto I 1995r 1.2 ELX z lpg - post351906.html#351906 Jest: 02.2013 - Peugeot 206 1.4 75 KM
|
|
Góra |
|
 |
nickoo |
#391262 Wysłany:
27 Sie 2010, 21:34; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf Rejestracja: 23 Paź 2007, Posty: 7422 Pomógł: 164
|
|
Góra |
|
 |
AndyPol |
#391264 Wysłany:
27 Sie 2010, 21:38; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów Rejestracja: 15 Gru 2009, Posty: 1463 Pomógł: 120
|
Wiesz, problem w tym, że to co piszą na opakowaniu mało pokrywa się z rzeczywistością. Mój prostownik waży ponad 10 kg. A ten zaledwie 2,5 kg. Ostatnio widziałem małą spawarkę która miała uzwojenia z aluminium by obniżyć koszty produkcji. Zmierzam do tego, że najlepiej ocenić wyrób w sklepie. Solidny będzie miał zabezpieczenie przed zwarciem biegunów prostownika, amperomierz, zabezpieczenie przed przeciążeniem i przełącznik progów prądowych. Najlepiej by posiadał solidny transformator z uzwojeniami miedzianymi. Czasem wyrób ocenisz po krokodylkach. Rozpadające się w rękach nie wróżą solidności całego urządzenia.
_________________ Punto 1,1 SX z 1998 roku.
|
|
Góra |
|
 |
piter123321 |
#391265 Wysłany:
27 Sie 2010, 21:41; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Piotrek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: KGR. Rejestracja: 31 Sty 2010, Posty: 2513 Pomógł: 12
|
ja wlasnie nie mam.. w zimie pożyczałem raz czy dwa ale chce mieć swój:) ale nie chce kupić bubla.. [ Dodano: 27 Sie 2010 20:41 ]ok, dzięki wielkie wszystkim za rady jutro coś poszukam moze uda mi sie kupić;) i pokaze tutaj dam Wam do oceny
Dzięki!
_________________ Było: 09.2009-02.2013 Punto I 1995r 1.2 ELX z lpg - post351906.html#351906 Jest: 02.2013 - Peugeot 206 1.4 75 KM
|
|
Góra |
|
 |
AndyPol |
#391273 Wysłany:
27 Sie 2010, 21:51; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów Rejestracja: 15 Gru 2009, Posty: 1463 Pomógł: 120
|
Nie śpiesz się. Najlepiej zobacz kilka modeli. Przy zakupie powiedz, jakie aku Będziesz tym sprzętem ładował. Dobrze jak obudowa jest metalowa i posiada liczne otwory wentylacyjne. No i koniecznie dokładnie przyjrzyj się kablom i zaciskom prostownika. Kiepskie i słabo zaciskające się na klemach krokodylki za chwilkę i tak Będziesz musiał wymienić. Przełącznik z progami prądowymi najczęściej ma postać skokową. Poznasz go od razu. Pozdrawiam.
_________________ Punto 1,1 SX z 1998 roku.
|
|
Góra |
|
 |
piter123321 |
#391598 Wysłany:
29 Sie 2010, 12:17; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Piotrek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: KGR. Rejestracja: 31 Sty 2010, Posty: 2513 Pomógł: 12
|
Witam. Kupiłem sobie prostownik dokładnie taki jak ten:
http://allegro.pl/masta-prostownik-12v- ... 57916.html
z parametrów wynika ze dosyć dobry i dosyc szybko laduje. jedyne co to plastikowa obudowa ale klemy i mocowania wyglądają na solidne. co myślicie?
_________________ Było: 09.2009-02.2013 Punto I 1995r 1.2 ELX z lpg - post351906.html#351906 Jest: 02.2013 - Peugeot 206 1.4 75 KM
|
|
Góra |
|
 |
AndyPol |
#391631 Wysłany:
29 Sie 2010, 13:53; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów Rejestracja: 15 Gru 2009, Posty: 1463 Pomógł: 120
|
Patrząc na zdjęcie trudno coś powiedzieć. Obudowa przypomina mi czasy szkolne i prace dyplomowe w postaci zasilaczy prądu stałego bądź prostowników własnej produkcji. W takim urządzeniu bardzo liczy się wnętrze. Transformator, jakość połączeń na płytce i zabezpieczenie punktów lutowania przed korozją (często z prostownika korzystamy zimą w bardzo ciężkich warunkach). Producent potrafi dzisiaj napisać na produkcie wszystko, bo wie, że w warunkach domowych ciężko pewne parametry sprawdzić. Pewnie jakość tego wyrobu Będziesz musiał ocenić sam. Z drugiej strony w tej kwocie ciężko kupić jakiś firmowy wyrób. Zdaję sobie z tego sprawę, bo kiedyś sam szukałem. Z mojej strony proponuję Ci zapoznać się z instrukcją obsługi i poznać zasady prawidłowego ładowania akumulatora i przestrzegam przed pozostawieniem działającego urządzenia bez Twojego nadzoru. Temat ładowania aku był już tutaj poruszany, warto się z nim zapoznać. Pozdrawiam i życzę bezawaryjnej eksploatacji zakupionego sprzętu. 
_________________ Punto 1,1 SX z 1998 roku.
|
|
Góra |
|
 |
nickoo |
#391632 Wysłany:
29 Sie 2010, 13:58; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf Rejestracja: 23 Paź 2007, Posty: 7422 Pomógł: 164
|
|
Góra |
|
 |
AndyPol |
#391634 Wysłany:
29 Sie 2010, 14:10; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów Rejestracja: 15 Gru 2009, Posty: 1463 Pomógł: 120
|
Troszkę dziwnie jest to opisane na urządzeniu (obudowie), ale wydaje mi się, że regulacja następuje dla aku 6V nastawa od 0 do 6V i trzeba obserwować amperomierz i od 6 do 12V dla 12V, ale to Kolega musi sobie sprawdzić w instrukcji obsługi urządzenia, bo nie chcę nikogo wprowadzać w błąd. Zachęcam do opisu tego prostownika Kolegę piter123321, będzie to pomocne dla innych przy wyborze dobrego i trwałego sprzętu do ładowania aku.
_________________ Punto 1,1 SX z 1998 roku.
|
|
Góra |
|
 |
nickoo |
#391636 Wysłany:
29 Sie 2010, 14:19; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf Rejestracja: 23 Paź 2007, Posty: 7422 Pomógł: 164
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|