You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 25 Kwi 2025, 06:02

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 27 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #393778 Wysłany: 06 Wrz 2010, 18:13; 
 Temat postu: Alternator, pasek klinowy, regulator napięcia
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Patryk
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: Szczecin/Żary
Rejestracja: 17 Lip 2010,
Posty: 674
Pomógł: 7
Witam was wszystkich :) Mam punto 1.1.
Mam walnięty regulator napięcia.
Próbowałem wymienić go bez ściągania alternatora ale nie mogę odkręcić tej drugiej mniejszej śruby trzymającej tą czarną plastikową osłonę regulatora.
Jaki tam klucz podchodzi 10 czy 8?? Bo nie jestem pewien. Nasadowy 10 wciskam na chama i nic nie łapie i zgłupiałem. Ten plastik taki chroniący przeszkadza wiem (moim zdaniem chore rozwiązanie taki wysoki plastik zakrywający/osłaniający śrubę).
Jak nie uda mi się bez ściągania alternatora to niech ktoś mi powie jak ściągnąć alternator?? Krok po kroku...najbardziej chodzi o pasek żeby go dobrze ściągnąć, a później dobrze napiąć :(
Za wymianę regulatora itd. chcą 50 PLN :E A nie jestem przy kasie, a wiem, że na bank nie jest trudno ściągnąć ten alternator...

A! Jeszcze jedno. Muszę wymieniać cały regulator czy da się/czy mogę wymienić w nim tylko te 2 szczotki w kształcie prostokąta?? Nie wiem czy w regulatorze ścierają się po prostu te szczotki i zaczyna wariować czy regulatora może po prostu cały paść i tyle... :E

_________________
Image + Image

Jako pierwszy samochód w życiu był Fiat Punto 1.1 1997
Teraz jest Ford Sierra 2.0 DOHC 1991 + LPG

http://fiatpunto.com.pl/topic34391.html

Szerokości i przyczepności ;)


Góra
 Profil  
 

 
 Post #393797 Wysłany: 06 Wrz 2010, 18:50; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: 6-Speed
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Kętrzyno / Lębork
Rejestracja: 07 Sty 2010,
Posty: 410
Same szczotki możesz wymienić bo tez w moim wymieniałem.

_________________
Punciak 94r 1.1 55KM 6 SPEED + LPG


Góra
 Profil  
 
 
 Post #393800 Wysłany: 06 Wrz 2010, 18:52; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 21 Sie 2008,
Posty: 73
witam alternator w punto to prościzna, lepiej go wykręć i jak potrafisz zregeneruj sam, (ostatnio wymieniałem alternator w seicento ojca i tam to jest dopiero fajnie, ciężki dostęp. Do rzeczy altek jest mocowany na dwie śruby nie pamiętam rozmiarów ale jak położysz się pod autem to dostęp jest spoko na obudowie altka jeden otwór to fasolka jest owalny i za pomocą niego regulujesz napięcie paska,
1 luzujesz dwie śruby alternator wtedy ma spory ruch
2 ściągasz pasek
3 wykręcasz altka
4 regeneracja

montowanie
1 wkręcasz śruby na tyle żeby był jeszcze lużny
2 zakładasz pasek
3 napinasz alternator (jest lepiej jak druga osoba naciąga go od góry z poziomu maski)
4 dokręcasz na maxa śrubę z owalnym otworem a potem tę drugą

nie napisałem o kostce i kabelku ale dasz sobie z tym radę
Pozdro

_________________
Grande Estiva B&M


Góra
 Profil  
 
 
 Post #393840 Wysłany: 06 Wrz 2010, 19:44; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Patryk
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: Szczecin/Żary
Rejestracja: 17 Lip 2010,
Posty: 674
Pomógł: 7
nocny_wyjca A jaki ma być naciąg paska? Jak sprawdzić czy dobrze naciągnęłem?? :) W sumie mogę zaznaczyć sobie na tym owalnym otworze w jakim położeniu teraz jest altek :D

Mimo to dzięki bardzo nocny_wyjca i PoldasSs Na dniach biorę się do roboty :D

_________________
Image + Image

Jako pierwszy samochód w życiu był Fiat Punto 1.1 1997
Teraz jest Ford Sierra 2.0 DOHC 1991 + LPG

http://fiatpunto.com.pl/topic34391.html

Szerokości i przyczepności ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #394087 Wysłany: 07 Wrz 2010, 18:05; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 21 Sie 2008,
Posty: 73
naciąg robi się na tzw oko, pasek jest tak skonstruowany ze jak będzie w miarę napięty to i tak będzie się klinował w kole, wystarczy po skręceniu nacisnąć go palcem i będziesz wiedział czy jest napięty, im sztywniej si się uda tym w sumie lepiej, ale ze wszystkim trzeba uważać żeby nie przesadzić :D
Pozdro

_________________
Grande Estiva B&M


Góra
 Profil  
 
 
 Post #394088 Wysłany: 07 Wrz 2010, 18:27; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN
Rejestracja: 10 Gru 2009,
Posty: 4596
Pomógł: 56
musi się lekko uginać, jak za mocno naciągniesz to też nie dobrze


Góra
 Profil  
 
 
 Post #394090 Wysłany: 07 Wrz 2010, 18:30; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Dariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 09 Lip 2009,
Posty: 897
Pomógł: 15
wojtass18 napisał(a):
musi się lekko uginać, jak za mocno naciągniesz to też nie dobrze


Tak jak kolega pisze za mocno naciagnity tez niedobrze, obciaza to alternator tzn łożyska w alternatorze :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #397553 Wysłany: 20 Wrz 2010, 21:13; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Patryk
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: Szczecin/Żary
Rejestracja: 17 Lip 2010,
Posty: 674
Pomógł: 7
A właśnie!! Zrobiłem ten alternator wszystko gra i buczy :D Fajnie, że można na was liczyć :oops: Pozdrawiam!

_________________
Image + Image

Jako pierwszy samochód w życiu był Fiat Punto 1.1 1997
Teraz jest Ford Sierra 2.0 DOHC 1991 + LPG

http://fiatpunto.com.pl/topic34391.html

Szerokości i przyczepności ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #397564 Wysłany: 20 Wrz 2010, 21:28; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Dariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 09 Lip 2009,
Posty: 897
Pomógł: 15
Cieszymy sie ze mozemy pomóc :E

_________________
Jeżeli Ci pomogłem kliknij "pomógł" :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #397571 Wysłany: 20 Wrz 2010, 21:45; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Patryk
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: Szczecin/Żary
Rejestracja: 17 Lip 2010,
Posty: 674
Pomógł: 7
Nie wiem tylko czy dobrze pasek naciągnąłem bo nigdy tego nie robiłem ale starałem się naciągnąć tak jak był wcześniej :E Nie piszczy w deszczu, ładowanie jest więc wydaje mi się, że jest git :D

_________________
Image + Image

Jako pierwszy samochód w życiu był Fiat Punto 1.1 1997
Teraz jest Ford Sierra 2.0 DOHC 1991 + LPG

http://fiatpunto.com.pl/topic34391.html

Szerokości i przyczepności ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #397572 Wysłany: 20 Wrz 2010, 21:49; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Dariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 09 Lip 2009,
Posty: 897
Pomógł: 15
Właśnie o to chodzi aby niepiszczał i zbyt mocno nie obciążać łożysk :) Kiedys po dłuższej trasie jak zgasisz dotknij reką tego alternatora i jeżeli temp niebedzie jakaś tam bardzo wysoka ze w reke bedzie parzyć to bedzie git :E

_________________
Jeżeli Ci pomogłem kliknij "pomógł" :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #397599 Wysłany: 20 Wrz 2010, 23:00; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Patryk
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: Szczecin/Żary
Rejestracja: 17 Lip 2010,
Posty: 674
Pomógł: 7
dariuszs860 Ok. Dzięki :)

_________________
Image + Image

Jako pierwszy samochód w życiu był Fiat Punto 1.1 1997
Teraz jest Ford Sierra 2.0 DOHC 1991 + LPG

http://fiatpunto.com.pl/topic34391.html

Szerokości i przyczepności ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #406637 Wysłany: 24 Paź 2010, 17:57; 
 Temat postu:
Offline
Forumowicz

Miejscowość: Mazowsze
Rejestracja: 06 Wrz 2009,
Posty: 4
Witam,pasek powinien uginać się na około 1 cm. po naciśnięciu kciukiem.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #406814 Wysłany: 25 Paź 2010, 12:48; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 3107
Pomógł: 50
Mniej więcej, tak jak napisał dariuszs860. Tylko im starszy pasek, tym bardziej piszczy. Warto więc w razie potrzeby wymienić. Ja osobiście naciągam go w taki sposób, aby można go skręcić więcej niż 90 stopni i żeby nie piszczał. Piszczenie podczas rozruchu zimnego silnika niczemu nie szkodzi, więc w razie czego tym się nie przejmuj.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #406877 Wysłany: 25 Paź 2010, 16:24; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Patryk
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: Szczecin/Żary
Rejestracja: 17 Lip 2010,
Posty: 674
Pomógł: 7
czech22 właśnie tak mam, że piśnie sobie podczas rozruchu zimnego silnika po nocy stania czy tam po paru dniach stania auta na dworze ale widzę, że mam się nie martwić - dzięki wam za odpowiedź :wink:

_________________
Image + Image

Jako pierwszy samochód w życiu był Fiat Punto 1.1 1997
Teraz jest Ford Sierra 2.0 DOHC 1991 + LPG

http://fiatpunto.com.pl/topic34391.html

Szerokości i przyczepności ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #412759 Wysłany: 15 Lis 2010, 00:41; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Lubliniec / Etten-Leur NL
Rejestracja: 28 Lip 2010,
Posty: 47
Ja mam tak, że jak wjadę w kałuże, to pasek zapiszczy.
Dziś na zimnym silniku, po ujechaniu ok. 300 m zaczął piszczeć, światła mocniej świeciły i podświetlenie zegarów również... Przestał po chwili piszczeć i wszystko wróciło do normy.
Za to wczoraj, od zapalenia na zimnym, do zagrzania świeciła sie kontrolka ładowania...

Czyli pasek do wymiany... :roll:

[ Dodano: 15 Lis 2010 00:41 ]
A zapomniałem... 2 razy spaliły mi sie przez to żarówki... 2 tygodnie temu i teraz po 2 tygodniach Nightbreakery... za 5 dych... kur... :x

_________________
Konto zastepcze ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #412877 Wysłany: 15 Lis 2010, 19:10; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 3107
Pomógł: 50
Od piszczenia paska nie palą się żarówki. Nad tym warto się zastanowić, bo wygląda na to, że masz za wysokie napięcie ładowania. Proponuje dokładnie posprawdzać alternator [ czy nie ma pęknięć] i podjechać do elektryka sprawdzić napięcie ładowania, i przy okazji przedstawić mu problem. Paląca sie kontrolka to zły znak
Jak potrafisz sam pogrzebać, to wyjmij alternator, posprawdzaj czy nie ma luzów, czy wirnik nie obciera, czy nie ma wspomnianych pęknięć, jak wygląda komutator, itd. Bez sprawnego alternatora możesz nie dojechać do L-ca i odwrotnie.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #412926 Wysłany: 15 Lis 2010, 21:23; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 24 Paź 2008,
Posty: 1252
niestety w punto mk1 alternator nie jest niczym osłonięty, a co za tym idzie narażony choćby nawet na dostanie się wody i przez to pęka obudowa. Ja po wymianie alternatora zrobiłem sobie sam taką osłonkę, mam nadzieję, że coś pomoże.

_________________
Moje Punto MK1 -> http://fiatpunto.com.pl/topic17426.html
________________________________________
Lepka Szczerbol -> http://fiatpunto.com.pl/topic25394.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #413061 Wysłany: 16 Lis 2010, 16:37; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Patryk
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: Szczecin/Żary
Rejestracja: 17 Lip 2010,
Posty: 674
Pomógł: 7
mati.91 A do czego tą osłonę przykręciłeś? Możesz dać jakieś zdjęcie :D Bo też nad tym myślałem....

_________________
Image + Image

Jako pierwszy samochód w życiu był Fiat Punto 1.1 1997
Teraz jest Ford Sierra 2.0 DOHC 1991 + LPG

http://fiatpunto.com.pl/topic34391.html

Szerokości i przyczepności ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #413090 Wysłany: 16 Lis 2010, 18:59; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 24 Paź 2008,
Posty: 1252
jutro Ci wrzucę zdjęcie. Zrobiłem coś takiego, że najpierw do plastiku przykręciłem blaszkę, a tą blaszkę do dwóch śrub, które trzymają misę olejową. Zrobię jutro zdjęcia to sobie zobaczysz jak to wygląda. Od dołu altek jest osłonięty. Zobaczymy w zimie i w deszczowe dni czy nie będzie na niego ładować. Przez wodę itp stary altek miał pęknięcie przez całą długość :E Po rozebraniu go miałem dwie części obudowy :P

_________________
Moje Punto MK1 -> http://fiatpunto.com.pl/topic17426.html
________________________________________
Lepka Szczerbol -> http://fiatpunto.com.pl/topic25394.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #413102 Wysłany: 16 Lis 2010, 19:31; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 3107
Pomógł: 50
Zauważyłem, że woda dostaje się na alternator od góry. Mianowicie nad alternatorem i nie tylko, znajdują sie kanaliki odprowadzające wodę z przedniej szyby. Jeden z nich centralnie kieruje wodę na obudowę altka. Możliwe, że to również jest powodem pekania alternatorów. Co o tym sądzicie :?: Oczywiście odpływ poprawiłem.


Ostatnio edytowany przez czech22, 16 Lis 2010, 19:50, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil  
 
 
 Post #413105 Wysłany: 16 Lis 2010, 19:35; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Dariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 09 Lip 2009,
Posty: 897
Pomógł: 15
W pewnym procencie Tak ale to 5%. Woda pada na altek wprost dlatego że masz albo częściowo zatkany i tak akurat idzie woda albo jest już on odkształcony np. od temperatury :E
U mnie woda z niego idzie po ścianie grodziowej :P

_________________
Jeżeli Ci pomogłem kliknij "pomógł" :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #413110 Wysłany: 16 Lis 2010, 19:48; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Patryk
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: Szczecin/Żary
Rejestracja: 17 Lip 2010,
Posty: 674
Pomógł: 7
mati.91 Ok! Będę czekał i z góry dziękuję :lol:

_________________
Image + Image

Jako pierwszy samochód w życiu był Fiat Punto 1.1 1997
Teraz jest Ford Sierra 2.0 DOHC 1991 + LPG

http://fiatpunto.com.pl/topic34391.html

Szerokości i przyczepności ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #706916 Wysłany: 23 Gru 2013, 16:19; 
 Temat postu: Re: Alternator, pasek klinowy, regulator napięcia
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Konrad
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 13 Cze 2013,
Posty: 15
Podepnę się pod temat, gdyz mam pewien dylemat.

Mianowicie, byłem dzisiaj u mechanika bo do szalu juz mnie doprowadza ta stale swiecaca sie kontrolka od akumulatora. Sprawdzili mi napiecie i wyszło, ze wszystko jest ok i altek jest wporzo. Okazalo sie ze walniety jest regulator napiecia.

Zapytalem sie ile by kosztowalo naprawienie tego, a facet mi mowi, ze ze wszystkim w granicach 200zl.

Czy to aby nie za duzo? Sam regulator to koszt na allegro okolo 70zl, wiec za robocizne 130zl :shock:

Jest to do ogarniecia samemu?

pozdrawiam


Góra
 Profil  
 
 
 Post #706927 Wysłany: 23 Gru 2013, 17:22; 
 Temat postu: Re: Alternator, pasek klinowy, regulator napięcia
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Imię: Krzysztof
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Nowy Targ
Rejestracja: 02 Lis 2011,
Posty: 2265
Pomógł: 51
oczywiście że jest wykręcasz alternator wyciągasz stary regler i montujesz nowy sprawne ręce poradzą sobie w godzine i 130 PLN zostaje na alkohol :mrgreen:

_________________
topic57539.html <---- moje Grande Punto z rzeszy
Image


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 27 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO