|
Obecny czas: 25 Kwi 2025, 06:02
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
Białastrzała97S |
#393778 Wysłany:
06 Wrz 2010, 18:13; Temat postu: Alternator, pasek klinowy, regulator napięcia |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Patryk
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: Szczecin/Żary Rejestracja: 17 Lip 2010, Posty: 674 Pomógł: 7
|
Witam was wszystkich  Mam punto 1.1.
Mam walnięty regulator napięcia.
Próbowałem wymienić go bez ściągania alternatora ale nie mogę odkręcić tej drugiej mniejszej śruby trzymającej tą czarną plastikową osłonę regulatora.
Jaki tam klucz podchodzi 10 czy 8?? Bo nie jestem pewien. Nasadowy 10 wciskam na chama i nic nie łapie i zgłupiałem. Ten plastik taki chroniący przeszkadza wiem (moim zdaniem chore rozwiązanie taki wysoki plastik zakrywający/osłaniający śrubę).
Jak nie uda mi się bez ściągania alternatora to niech ktoś mi powie jak ściągnąć alternator?? Krok po kroku...najbardziej chodzi o pasek żeby go dobrze ściągnąć, a później dobrze napiąć
Za wymianę regulatora itd. chcą 50 PLN  A nie jestem przy kasie, a wiem, że na bank nie jest trudno ściągnąć ten alternator...
A! Jeszcze jedno. Muszę wymieniać cały regulator czy da się/czy mogę wymienić w nim tylko te 2 szczotki w kształcie prostokąta?? Nie wiem czy w regulatorze ścierają się po prostu te szczotki i zaczyna wariować czy regulatora może po prostu cały paść i tyle... 
_________________
+ 
Jako pierwszy samochód w życiu był Fiat Punto 1.1 1997 Teraz jest Ford Sierra 2.0 DOHC 1991 + LPG http://fiatpunto.com.pl/topic34391.html
Szerokości i przyczepności
|
|
Góra |
|
 |
|
|
PoldasSs |
#393797 Wysłany:
06 Wrz 2010, 18:50; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: 6-Speed
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Kętrzyno / Lębork Rejestracja: 07 Sty 2010, Posty: 410
|
Same szczotki możesz wymienić bo tez w moim wymieniałem.
_________________ Punciak 94r 1.1 55KM 6 SPEED + LPG
|
|
Góra |
|
 |
nocny_wyjca |
#393800 Wysłany:
06 Wrz 2010, 18:52; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 21 Sie 2008, Posty: 73
|
witam alternator w punto to prościzna, lepiej go wykręć i jak potrafisz zregeneruj sam, (ostatnio wymieniałem alternator w seicento ojca i tam to jest dopiero fajnie, ciężki dostęp. Do rzeczy altek jest mocowany na dwie śruby nie pamiętam rozmiarów ale jak położysz się pod autem to dostęp jest spoko na obudowie altka jeden otwór to fasolka jest owalny i za pomocą niego regulujesz napięcie paska,
1 luzujesz dwie śruby alternator wtedy ma spory ruch
2 ściągasz pasek
3 wykręcasz altka
4 regeneracja
montowanie
1 wkręcasz śruby na tyle żeby był jeszcze lużny
2 zakładasz pasek
3 napinasz alternator (jest lepiej jak druga osoba naciąga go od góry z poziomu maski)
4 dokręcasz na maxa śrubę z owalnym otworem a potem tę drugą
nie napisałem o kostce i kabelku ale dasz sobie z tym radę
Pozdro
_________________ Grande Estiva B&M
|
|
Góra |
|
 |
Białastrzała97S |
#393840 Wysłany:
06 Wrz 2010, 19:44; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Patryk
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: Szczecin/Żary Rejestracja: 17 Lip 2010, Posty: 674 Pomógł: 7
|
nocny_wyjca A jaki ma być naciąg paska? Jak sprawdzić czy dobrze naciągnęłem??  W sumie mogę zaznaczyć sobie na tym owalnym otworze w jakim położeniu teraz jest altek
Mimo to dzięki bardzo nocny_wyjca i PoldasSs Na dniach biorę się do roboty 
_________________
+ 
Jako pierwszy samochód w życiu był Fiat Punto 1.1 1997 Teraz jest Ford Sierra 2.0 DOHC 1991 + LPG http://fiatpunto.com.pl/topic34391.html
Szerokości i przyczepności
|
|
Góra |
|
 |
nocny_wyjca |
#394087 Wysłany:
07 Wrz 2010, 18:05; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 21 Sie 2008, Posty: 73
|
naciąg robi się na tzw oko, pasek jest tak skonstruowany ze jak będzie w miarę napięty to i tak będzie się klinował w kole, wystarczy po skręceniu nacisnąć go palcem i będziesz wiedział czy jest napięty, im sztywniej si się uda tym w sumie lepiej, ale ze wszystkim trzeba uważać żeby nie przesadzić
Pozdro
_________________ Grande Estiva B&M
|
|
Góra |
|
 |
wojtass18 |
#394088 Wysłany:
07 Wrz 2010, 18:27; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN Rejestracja: 10 Gru 2009, Posty: 4596 Pomógł: 56
|
musi się lekko uginać, jak za mocno naciągniesz to też nie dobrze
|
|
Góra |
|
 |
dariuszs860 |
#394090 Wysłany:
07 Wrz 2010, 18:30; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Dariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 09 Lip 2009, Posty: 897 Pomógł: 15
|
wojtass18 napisał(a): musi się lekko uginać, jak za mocno naciągniesz to też nie dobrze
Tak jak kolega pisze za mocno naciagnity tez niedobrze, obciaza to alternator tzn łożyska w alternatorze 
|
|
Góra |
|
 |
Białastrzała97S |
#397553 Wysłany:
20 Wrz 2010, 21:13; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Patryk
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: Szczecin/Żary Rejestracja: 17 Lip 2010, Posty: 674 Pomógł: 7
|
|
Góra |
|
 |
dariuszs860 |
#397564 Wysłany:
20 Wrz 2010, 21:28; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Dariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 09 Lip 2009, Posty: 897 Pomógł: 15
|
Cieszymy sie ze mozemy pomóc 
_________________ Jeżeli Ci pomogłem kliknij "pomógł"
|
|
Góra |
|
 |
Białastrzała97S |
#397571 Wysłany:
20 Wrz 2010, 21:45; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Patryk
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: Szczecin/Żary Rejestracja: 17 Lip 2010, Posty: 674 Pomógł: 7
|
|
Góra |
|
 |
dariuszs860 |
#397572 Wysłany:
20 Wrz 2010, 21:49; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Dariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 09 Lip 2009, Posty: 897 Pomógł: 15
|
Właśnie o to chodzi aby niepiszczał i zbyt mocno nie obciążać łożysk  Kiedys po dłuższej trasie jak zgasisz dotknij reką tego alternatora i jeżeli temp niebedzie jakaś tam bardzo wysoka ze w reke bedzie parzyć to bedzie git 
_________________ Jeżeli Ci pomogłem kliknij "pomógł"
|
|
Góra |
|
 |
Białastrzała97S |
#397599 Wysłany:
20 Wrz 2010, 23:00; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Patryk
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: Szczecin/Żary Rejestracja: 17 Lip 2010, Posty: 674 Pomógł: 7
|
|
Góra |
|
 |
PAWEŁ333 |
#406637 Wysłany:
24 Paź 2010, 17:57; Temat postu: |
|
 |
Forumowicz |
Miejscowość: Mazowsze Rejestracja: 06 Wrz 2009, Posty: 4
|
Witam,pasek powinien uginać się na około 1 cm. po naciśnięciu kciukiem.
|
|
Góra |
|
 |
czech22 |
#406814 Wysłany:
25 Paź 2010, 12:48; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3107 Pomógł: 50
|
Mniej więcej, tak jak napisał dariuszs860. Tylko im starszy pasek, tym bardziej piszczy. Warto więc w razie potrzeby wymienić. Ja osobiście naciągam go w taki sposób, aby można go skręcić więcej niż 90 stopni i żeby nie piszczał. Piszczenie podczas rozruchu zimnego silnika niczemu nie szkodzi, więc w razie czego tym się nie przejmuj.
|
|
Góra |
|
 |
Białastrzała97S |
#406877 Wysłany:
25 Paź 2010, 16:24; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Patryk
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: Szczecin/Żary Rejestracja: 17 Lip 2010, Posty: 674 Pomógł: 7
|
|
Góra |
|
 |
Kukurydza |
#412759 Wysłany:
15 Lis 2010, 00:41; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Lubliniec / Etten-Leur NL Rejestracja: 28 Lip 2010, Posty: 47
|
Ja mam tak, że jak wjadę w kałuże, to pasek zapiszczy.
Dziś na zimnym silniku, po ujechaniu ok. 300 m zaczął piszczeć, światła mocniej świeciły i podświetlenie zegarów również... Przestał po chwili piszczeć i wszystko wróciło do normy.
Za to wczoraj, od zapalenia na zimnym, do zagrzania świeciła sie kontrolka ładowania...
Czyli pasek do wymiany... [ Dodano: 15 Lis 2010 00:41 ]A zapomniałem... 2 razy spaliły mi sie przez to żarówki... 2 tygodnie temu i teraz po 2 tygodniach Nightbreakery... za 5 dych... kur... 
_________________ Konto zastepcze
|
|
Góra |
|
 |
czech22 |
#412877 Wysłany:
15 Lis 2010, 19:10; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3107 Pomógł: 50
|
Od piszczenia paska nie palą się żarówki. Nad tym warto się zastanowić, bo wygląda na to, że masz za wysokie napięcie ładowania. Proponuje dokładnie posprawdzać alternator [ czy nie ma pęknięć] i podjechać do elektryka sprawdzić napięcie ładowania, i przy okazji przedstawić mu problem. Paląca sie kontrolka to zły znak
Jak potrafisz sam pogrzebać, to wyjmij alternator, posprawdzaj czy nie ma luzów, czy wirnik nie obciera, czy nie ma wspomnianych pęknięć, jak wygląda komutator, itd. Bez sprawnego alternatora możesz nie dojechać do L-ca i odwrotnie.
|
|
Góra |
|
 |
mati.91 |
#412926 Wysłany:
15 Lis 2010, 21:23; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 24 Paź 2008, Posty: 1252
|
niestety w punto mk1 alternator nie jest niczym osłonięty, a co za tym idzie narażony choćby nawet na dostanie się wody i przez to pęka obudowa. Ja po wymianie alternatora zrobiłem sobie sam taką osłonkę, mam nadzieję, że coś pomoże.
_________________ Moje Punto MK1 -> http://fiatpunto.com.pl/topic17426.html
________________________________________
Lepka Szczerbol -> http://fiatpunto.com.pl/topic25394.html
|
|
Góra |
|
 |
Białastrzała97S |
#413061 Wysłany:
16 Lis 2010, 16:37; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Patryk
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: Szczecin/Żary Rejestracja: 17 Lip 2010, Posty: 674 Pomógł: 7
|
|
Góra |
|
 |
mati.91 |
#413090 Wysłany:
16 Lis 2010, 18:59; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 24 Paź 2008, Posty: 1252
|
jutro Ci wrzucę zdjęcie. Zrobiłem coś takiego, że najpierw do plastiku przykręciłem blaszkę, a tą blaszkę do dwóch śrub, które trzymają misę olejową. Zrobię jutro zdjęcia to sobie zobaczysz jak to wygląda. Od dołu altek jest osłonięty. Zobaczymy w zimie i w deszczowe dni czy nie będzie na niego ładować. Przez wodę itp stary altek miał pęknięcie przez całą długość  Po rozebraniu go miałem dwie części obudowy 
_________________ Moje Punto MK1 -> http://fiatpunto.com.pl/topic17426.html
________________________________________
Lepka Szczerbol -> http://fiatpunto.com.pl/topic25394.html
|
|
Góra |
|
 |
czech22 |
#413102 Wysłany:
16 Lis 2010, 19:31; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3107 Pomógł: 50
|
Zauważyłem, że woda dostaje się na alternator od góry. Mianowicie nad alternatorem i nie tylko, znajdują sie kanaliki odprowadzające wodę z przedniej szyby. Jeden z nich centralnie kieruje wodę na obudowę altka. Możliwe, że to również jest powodem pekania alternatorów. Co o tym sądzicie  Oczywiście odpływ poprawiłem.
Ostatnio edytowany przez czech22, 16 Lis 2010, 19:50, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
 |
dariuszs860 |
#413105 Wysłany:
16 Lis 2010, 19:35; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Dariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 09 Lip 2009, Posty: 897 Pomógł: 15
|
W pewnym procencie Tak ale to 5%. Woda pada na altek wprost dlatego że masz albo częściowo zatkany i tak akurat idzie woda albo jest już on odkształcony np. od temperatury
U mnie woda z niego idzie po ścianie grodziowej 
_________________ Jeżeli Ci pomogłem kliknij "pomógł"
|
|
Góra |
|
 |
Białastrzała97S |
#413110 Wysłany:
16 Lis 2010, 19:48; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Patryk
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: Szczecin/Żary Rejestracja: 17 Lip 2010, Posty: 674 Pomógł: 7
|
|
Góra |
|
 |
juve_fan |
#706916 Wysłany:
23 Gru 2013, 16:19; Temat postu: Re: Alternator, pasek klinowy, regulator napięcia |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Konrad
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 13 Cze 2013, Posty: 15
|
Podepnę się pod temat, gdyz mam pewien dylemat. Mianowicie, byłem dzisiaj u mechanika bo do szalu juz mnie doprowadza ta stale swiecaca sie kontrolka od akumulatora. Sprawdzili mi napiecie i wyszło, ze wszystko jest ok i altek jest wporzo. Okazalo sie ze walniety jest regulator napiecia. Zapytalem sie ile by kosztowalo naprawienie tego, a facet mi mowi, ze ze wszystkim w granicach 200zl. Czy to aby nie za duzo? Sam regulator to koszt na allegro okolo 70zl, wiec za robocizne 130zl Jest to do ogarniecia samemu? pozdrawiam
|
|
Góra |
|
 |
cedec1 |
#706927 Wysłany:
23 Gru 2013, 17:22; Temat postu: Re: Alternator, pasek klinowy, regulator napięcia |
|
 |
Klubowicz |
 |
Imię: Krzysztof
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Nowy Targ Rejestracja: 02 Lis 2011, Posty: 2265 Pomógł: 51
|
oczywiście że jest wykręcasz alternator wyciągasz stary regler i montujesz nowy sprawne ręce poradzą sobie w godzine i 130 PLN zostaje na alkohol 
_________________ topic57539.html <---- moje Grande Punto z rzeszy
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|