You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 16 Cze 2025, 00:38

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 44 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
 
 Post #431563 Wysłany: 16 Sty 2011, 02:04; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Rafał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sound
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Toszek - Śląske
Rejestracja: 09 Maj 2010,
Posty: 632
masterracuch napisał(a):
czyżby był to logarytmiczny potencjometr?

Poprosiłem o liniowy, ale na foto nie patrz bo to z google jakiś :)

masterracuch napisał(a):
Co na nim pisało 1kA (czyli liniowy) czy 1kB (log)?

Jest napisane 1 kA

Charakterystyka jest odwrotna niż na LPG, Bo na LPG w miarę ubywania paliwa spada rezystancja a PB rośnie.

masterracuch napisał(a):
BTW już ponad 1000 odsłon tematu Smile

Jak się to skończy i będzie dobrze to zrobię manuala z dedykacją dla Ciebie masterracuch :P

_________________
Image
Zapraszam do mojego projektu HHO
Projekt mojej bramy garażowej
Instalacja BRC Sequent 24


Góra
 Profil  
 

 
 Post #431565 Wysłany: 16 Sty 2011, 02:26; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Piotr
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: HSD
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Dębica
Rejestracja: 15 Kwi 2010,
Posty: 227
Pomógł: 5
To jednak ewidentnie był to liniowy potencjometr. Lepsze pomiary .... pozostaje mi Cię wysłać do elektronicznego po potek 470Ohm liniowy (~2zł) . choc ja się przyznam że mierzyłem u siebie potkiem 47kOhm i patrząc na Twoje pomiary widzę analogię do mojego kropka.
Według mnie jesteś już bliżej niż dalej zamierzonego celu :) Pozostaje kwestia "przepołowienia" wskaźnika LPG w wielozaworze i wymiany rezystorków.

A tam dedykacje... być nie musi :)

_________________
Punto 1.2 75 KM 5d HSD Pb+LPG

73 dla wszystkich !


Góra
 Profil  
 
 
 Post #431577 Wysłany: 16 Sty 2011, 11:39; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Rafał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sound
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Toszek - Śląske
Rejestracja: 09 Maj 2010,
Posty: 632
Dedykacji nie chcesz, a widzę, że tak jesteś przejęty tematem, że po nocach nie śpisz :P

Na dzień dzisiejszy mam dwa potencjometry:

470kA
47kA

Co Ty na to? Mogą być?

Do elektronicznego muszę jechać 25km do Gliwic :\

[ Dodano: 16 Sty 2011 10:47 ]
masterracuch napisał(a):
patrząc na Twoje pomiary widzę analogię do mojego kropka.

Wytłumacz mi proszę co to znaczy.

[ Dodano: 16 Sty 2011 11:39 ]
Ahhh teraz się domyślam, że te potencjometry są za duże :shock:

_________________
Image
Zapraszam do mojego projektu HHO
Projekt mojej bramy garażowej
Instalacja BRC Sequent 24


Góra
 Profil  
 
 
 Post #431596 Wysłany: 16 Sty 2011, 11:59; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Piotr
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: HSD
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Dębica
Rejestracja: 15 Kwi 2010,
Posty: 227
Pomógł: 5
Oczywiście chodziło mi oto, że jak robiłem pomiary z potkiem to też się w granicach ok kilku do ~300 Ohm się odbywało. Wczoraj odpisywałem na forum po nocy w przerwach pisania pracy inżynierskiej :) Miałem wenę twórczą - i tak o pół nocki zleciało :)

_________________
Punto 1.2 75 KM 5d HSD Pb+LPG

73 dla wszystkich !


Góra
 Profil  
 
 
 Post #431605 Wysłany: 16 Sty 2011, 12:59; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Rafał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sound
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Toszek - Śląske
Rejestracja: 09 Maj 2010,
Posty: 632
Aaaaaa Pan inżynier :D ładnie ładnie :)
Ja zaraz idę obadać jak tam idzie rozebrać ten wskaźnik przy wielozaworze.

Jakby co to umiesz mi powiedzieć w przyszłości jakie oporniki SMD będę musiał kupić?

[ Dodano: 16 Sty 2011 12:59 ]
Image

Image

Odkręciłem dwie śrubki i wyciągnąłem. Mam gołe kable, bo nie mam żadnej wtyczki a wcześniej już je przecinałem, żeby mierzyć rezystancję.

_________________
Image
Zapraszam do mojego projektu HHO
Projekt mojej bramy garażowej
Instalacja BRC Sequent 24


Góra
 Profil  
 
 
 Post #431626 Wysłany: 16 Sty 2011, 13:11; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Piotr
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: HSD
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Dębica
Rejestracja: 15 Kwi 2010,
Posty: 227
Pomógł: 5
Oto się nie martw się dobierzemy z szeregu wartości E24. :)

_________________
Punto 1.2 75 KM 5d HSD Pb+LPG

73 dla wszystkich !


Góra
 Profil  
 
 
 Post #431674 Wysłany: 16 Sty 2011, 17:32; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Rafał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sound
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Toszek - Śląske
Rejestracja: 09 Maj 2010,
Posty: 632
masterracuch napisał(a):
Oto się nie martw się dobierzemy z szeregu wartości E24. Smile

Nie wiem o co chodzi ale będzie dobrze :D

Image
Wyciągnąłem płytkę z obudowy licznika. Masakra będzie z tym lutowaniem...
Chyba to będzie najtrudniejsza część całego projektu.
Mam nadzieje, że moja modelarska cierpliwość mi dużo pomoże.

Co do obudowy licznika to... nie będę komentował... :P Prawie całą zmasakrowałem :shock: ale ważne że podstawa jest cała i miejsce na śrubki.

Muszę teraz podać jakie są wartości na tych rezystorach SMD?

[ Dodano: 16 Sty 2011 17:19 ]
Chciałem dodać, że na cyferblacie licznika jest napisane 0-90 ohm
Sprawdzałem omomierzem i faktycznie jest taki zakres.

[ Dodano: 16 Sty 2011 17:32 ]
Są tam rezystory z oznaczeniami:

0 (takie kwadratowe)
151
270
100
SRG
GRB
180
IRS
4R7

Nie wiem za co mam się wziąć... Mam kupić potencjometr 470 ohm i jeszcze raz wykonać pomiary?

_________________
Image
Zapraszam do mojego projektu HHO
Projekt mojej bramy garażowej
Instalacja BRC Sequent 24


Góra
 Profil  
 
 
 Post #431935 Wysłany: 17 Sty 2011, 13:50; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Piotr
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: HSD
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Dębica
Rejestracja: 15 Kwi 2010,
Posty: 227
Pomógł: 5
Tym potencjometrem 470Ohm będzie Ci łatwiej o dokładniejsze pomiary (na upartego tym 1kOhm też możesz próbować). Te wszystkie rezystory co tam są - trzeba będzie wszystkie podmienić a jest ich trochę więc pasuje żeby cały zakres dobrze dobrać. Lutownicę oporową posiadasz ? Wnioskuję, że z nią nie będziesz miał problemu z lutowaniem tych SMD jeżeli zajmujesz się modelarstwem. :)

_________________
Punto 1.2 75 KM 5d HSD Pb+LPG

73 dla wszystkich !


Góra
 Profil  
 
 
 Post #432171 Wysłany: 18 Sty 2011, 00:14; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Rafał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sound
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Toszek - Śląske
Rejestracja: 09 Maj 2010,
Posty: 632
OK.
W tym tygodniu pojadę do Gliwic po ten potencjometr 470 ohm.
masterracuch napisał(a):
Lutownicę oporową posiadasz ?

Tak mam :) Bawiłem się już wiele razy. Raz zrobiłem nawet prosty wzmacniacz 2x10W na płytce drukowanej.

Modelarstwem się kiedyś dużo zajmowałem. Ale anielska cierpliwość pozostała :)

Mam taki fajny stojaczek z lupą i dwoma łapkami także sprzęcior jest.

Jak kupię ten potencjometr i dokonam nowych dokładniejszych pomiarów to odezwę się na gadu.

_________________
Image
Zapraszam do mojego projektu HHO
Projekt mojej bramy garażowej
Instalacja BRC Sequent 24


Góra
 Profil  
 
 
 Post #536860 Wysłany: 12 Sty 2012, 20:42; 
 Temat postu: Re: Wskaźnik analogowy do LPG
Offline
Sympatyk kropek

Imię: marian
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 12 Sty 2012,
Posty: 6
po modyfikacji uklad w wersji z obrotkiem daje takie wskazania . dla porownania polozenie wskazowki na czujniku lpg . Image pelna

Image 1/2

Image 1/2






Image rezerwa .

Image plytka z czujnika wp2 tego samego producenta . poniewaz wskazniki wp2 i wpg 4 sa z wygladu takie same najprawdopodobniej w wpg 4 siedzi ta sama ---identyczna liczba pol . -inne oporniki

[ Dodano: 12 Sty 2012 19:41 ]

pare konkretow . wskaznik wpg 4 ma zakres 0-50kohm . zastosowalem prosty uklad pot elektronicznego z ukladem sterujacym . calosc to 1 tranzystor 3 oporniki regulowane (pot. montazowe wieloobrotowe . ) stab 7810 oraz 2 elektrolity . poniewaz warunki zasil sa dokladnie takie same jak w poj nie widze powodow aby nie dzialalo . wersja bez obrotka juz jest testowana . i jest w miare poprawnie , . reszte sie poprawi po kalibracji wskaznika .


Góra
 Profil  
 
 
 Post #536989 Wysłany: 13 Sty 2012, 08:56; 
 Temat postu: Re: Wskaźnik analogowy do LPG
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Rafał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sound
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Toszek - Śląske
Rejestracja: 09 Maj 2010,
Posty: 632
marpas, Gratulacje :) Cieszę się, że komuś się to udało też :)
Ja muszę w końcu w swoim przelutować rezystory na odpowiedni zakres.

_________________
Image
Zapraszam do mojego projektu HHO
Projekt mojej bramy garażowej
Instalacja BRC Sequent 24


Góra
 Profil  
 
 
 Post #537015 Wysłany: 13 Sty 2012, 11:48; 
 Temat postu: Re: Wskaźnik analogowy do LPG
Offline
Globetrotter
Awatar użytkownika

Imię: Dariusz
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdynia
Rejestracja: 11 Sie 2010,
Posty: 1391
Pomógł: 1
masterracuch napisał(a):
Ewentualnie jeżeli nie chcesz nic zmieniać w swoich zegarach to jedynie co przychodzi mi do głowy zakup małego woltomierza ( tudzież wskaźnika wychyłowego np z magnetofonu UNITRY i przerobienie mu skali) i dołączenie go zamiast linijki LED albo pogodzić się z linijką ( 10 LED to w sumie duża rozdzielczość ) .


Czyli ten.. Jak dobrze rozumiem, można by kupić mały woltomierz i wmontować wskaźnik w słupek. No i to bez w sumie żadnych kombinacji?

_________________
ImageImage Click 2 Check!


Góra
 Profil  
 
 
 Post #537594 Wysłany: 15 Sty 2012, 11:33; 
 Temat postu: Re: Wskaźnik analogowy do LPG
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Rafał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sound
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Toszek - Śląske
Rejestracja: 09 Maj 2010,
Posty: 632
Ja po dłuższym czasie w końcu mam projekt ukończony.
Temat mojego projektu jest tutaj:
http://fiatpunto.com.pl/topic28867.html
Przełącznik wygląda tak jak na załączonych zdjęciach.
Na razie z tym jeżdżę i zobaczę jaki zakres skali. Potem najwyżej tylko podmienię rezystory.
Filmik z działania dam niedługo.
Wolne styki w przełączniku są podpięte pod przekaźnik który steruje podawaniem sygnału Pb\LPG


Załączniki:




_________________
Image
Zapraszam do mojego projektu HHO
Projekt mojej bramy garażowej
Instalacja BRC Sequent 24
Góra
 Profil  
 
 
 Post #608614 Wysłany: 31 Sie 2012, 08:45; 
 Temat postu: Re: Wskaźnik analogowy do LPG
Offline
Sympatyk kropek

Imię: marian
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 12 Sty 2012,
Posty: 6
pozwole sobie przedstawic dosc prosta metode na dobor wartosci rezystorow do wskaznika .
1 na stacji tankowania do pustej butli(pojazd juz nie chce jechac na lpg ) tankujemy 1/2 pojemnosci butli tzn 1/2 ilosci ktora zawsze wchodzi a nie podanej przez prod .
2 wykonujemy pomiar rezystancji czujnika lpg.
3 odlaczamy czujnik pb od zegara i zastepujemy go potencjometrem (wartosc potka zalezy od zakresu dzialania czujnika pb ).
po kolei ustawiamy takie wartosci potencjometrem aby wskazowka znajdowala sie po kolei na kolejnych znacznikach naniesionych na skale . (pomiar dobrze jest powtorzyc dla kazdego znacznika min 2x aby upewnic sie ze wartosc zostala dobrze ustalona) .
szczegolna uwage proponuje poswiecic ustaleniu wartosci jak powoduje zapalenie rezerwy na zegarze (dla poj z aut. rez ) .
4 teraz mozemy przystapic do rozebrania czujnika lpg .
5 po wyjeciu plytki ustalamy m-sca rezystorow 1/2 poj i poczatek rezerwy. chodzi o ustalenie na ktorym polu kontaktowym znajduje sie suwak przy tych wskazaniach
6 dalsze postepowanie bedzie juz uzaleznione od rozdzielczosci wskaznika .
nalezy rozrysowac ilosc pol kontaktowych i w miejscach pol odpowiadajacych znacznikom na skali wpisujemy wartosci zmierzone za pomoca potencjometru .
pozostale pola kontaktowe i wartosci rezystancji mozemy juz wyznaczyc matematycznie w zaleznosci ile pol kontaktowych mamy do dysp pomiedzy sasiednimi znacznikami dzielac roznice miedzy opornosciami sasiednich znaczniko przez ilosc pol . (rezystorow )
w ten sposob uzyskamy pelne pokrycie dzialania dokladnie tak jak w przypadku czujnika pb . dodatkowa korzysc dla posiadajacych uklad aut rez -jesli rezerwa pb jest na okreslonym poziomie np 7-8 l to w przypadku pojemnosci butli lpg bylo by to zbyt duzo np dla butli do ktorej wchodzi 33-34 l bylo by to ok 1/4 poj . mozna wowczas wartosc rezystora odpowiadajacego zapaleniu rez przesunac np o 1-lub 2 pola w zaleznosci od ilosci pol kontaktowych przewidzianych w naszym wskazniku dla rezerwy lpg .
caly zestaw drabinki rezystorow musi byc dobrany tak jak to jest w przypadku czujnika pb . np u mnie od 40-250 ohm
kalibracja w litrach jest niezbyt celowa bo butle maja rozna pojemnosc i tu nalezy podchodzic indywidualnie . skalibrowalem w ten sposob wskaznik wpg4 ktory w oryginale pracuje w zakresie 0 ohm-pelen zbiornik 50 kohm pusty . to dane producenta . w rzeczywistosci przy 11 polach kontaktowych zakres jego dzialania zawiera sie w przedziale 100 ohm do 47,1 kohm . po przerobce dziala od 40 -250 ohm co calkowicie pokrywa zakres dzialania wskaznika na desce .
przesuniecie rez o jedno pole w dol spowodowalo ze po zapaleniu rez zrobilem 35 km (dalej nie ryzykowalem ) na stacji do butli do ktorej zawsze wchodzilo 33 l weszlo 31,9 l
mam nadzieje ze opis jest jasny i zrozumialy i komus sie przydado doboru rezystancji ..
dod info -pisac na pw lub marian.paszek@interia.pl


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 44 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO