|
Obecny czas: 05 Maj 2025, 06:53
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
makin25 |
#418220 Wysłany:
02 Gru 2010, 18:02; Temat postu: słabo kręci |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 23 Wrz 2008, Posty: 47
|
napisze bardzo krótko napięcie ładowania 14,1 -14,2 v ,nowy rozrusznik,pobór prądu w normie (sprawdzany przez elektryka w aso) swiece ok, aku 2 lat centra futura 64 .a przy minus 12 ledwo odpala ( słabo kręci ) ale po odpaleniu i pracy silnika około 30 sek. gasze auto i odpalam znowu rozrusznik kręci juz normalnym tempem (dużo szybciej niz przy pierwszym odpaleniu) jakie mogą być przyczyny bo jak będzie minus 20 to nie da rady odpalic, (czy to może być wina oleju ,mam zalany 15w40)
|
|
Góra |
|
 |
|
|
greg505 |
#418249 Wysłany:
02 Gru 2010, 18:59; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
mieneralny jest gestszy i moze powodowac takie problemy.
jaki masz przebieg ze go mineralnym zalewasz?
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
makin25 |
#418304 Wysłany:
02 Gru 2010, 20:13; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 23 Wrz 2008, Posty: 47
|
220 tyś. zastanawiam sie czy nie zmienic na syntetyk
|
|
Góra |
|
 |
dariuszs860 |
#418307 Wysłany:
02 Gru 2010, 20:15; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Dariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 09 Lip 2009, Posty: 897 Pomógł: 15
|
Jak cos to na półsyntetyk 10W-40 
_________________ Jeżeli Ci pomogłem kliknij "pomógł"
|
|
Góra |
|
 |
makin25 |
#418311 Wysłany:
02 Gru 2010, 20:19; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 23 Wrz 2008, Posty: 47
|
ale czy to pomoże ?? czy sama zmiana oleju zrobi tak wielką różnice ze bedzie lepiej krecil
|
|
Góra |
|
 |
koller |
#418360 Wysłany:
02 Gru 2010, 22:01; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 07 Paź 2009, Posty: 280 Pomógł: 6
|
a sprawdzales czy masz elektrolit w akumulatorze??
Byc moze akumulator juz pomalu umiera
zalecam podladowanie jego
bo to sa ewidentne objawy klekajacego akumulatora
_________________ Mitsubishi Galant 2.5 V6 Junkers (163HP)
|
|
Góra |
|
 |
makin25 |
#418366 Wysłany:
03 Gru 2010, 10:25; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 23 Wrz 2008, Posty: 47
|
akumulator naładowany na 100 % bo go doładowywałem dzisiaj dla pewności ,po ładowaniu auto odstało około 4 godzin i zrobiłem małe pomiary napiecie na akumulatorze 12,7 V stan spoczynku ,grzanie swiec spadło do 11,4 V a przy odpalaniu 10,5 V po 1 minucie uruchomionego silnika napiecie ładowania wskoczyło na 14,25 v. (auto stoi w garazu tem. 6 stopni na plusie) (może ktos mający JTD zrobił by podobne pomiary dla porównania dzieki) aku 64 ah
[ Dodano: 03 Gru 2010 10:25 ] tym razem auto nocowało pod chmurką temp. w nocy -16 przy odpalaniu -13.
12,24 V stan spoczynku ,grzanie swiec spadło do 11, V a przy odpalaniu 9,5 V po 1 minucie uruchomionego silnika napiecie ładowania wskoczyło na 14,25 v.
|
|
Góra |
|
 |
IT |
#418810 Wysłany:
04 Gru 2010, 03:54; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Rejestracja: 11 Lis 2009, Posty: 25
|
Dziwne.. Mam problemy z odpalaniem jtd to nasłuchałem się jak rozrusznik kręci. Jak akumulator naładowany to powinien od razu żwawo kręcić.
|
|
Góra |
|
 |
koller |
#418870 Wysłany:
04 Gru 2010, 12:49; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 07 Paź 2009, Posty: 280 Pomógł: 6
|
Ja do siebie na zime akumulator wrzucilem 80 Ah i kreci od strzala swiece grzeje dwa razy w mrozy i wszystko hula.
W zeszlym roku cala zime przejezdzilem na akumulatorze 50 Ah.
Wytrzymal tylko z tego wzgledu ze byl nowy i w stu procentach "made in italy"
ale pierwsze mrozy tej jesieni zaczely go wykanczac i wrzucilem 80 Ah.
Zajmuje troche miejsca ten akumulator bo od pompy hamulcowej az po filtr powietrza (skrzynka akumulatora zdemontowana).
Moje auto tez nocuje pod chmurka.
Mam pewnosc ze wchodzac do auta je odpale.
_________________ Mitsubishi Galant 2.5 V6 Junkers (163HP)
|
|
Góra |
|
 |
giero19 |
#427109 Wysłany:
03 Sty 2011, 17:51; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 86KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HLX
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 23 Lut 2008, Posty: 220
|
Ja mam problem taki sam jak kolega makin25, tylko u mnie przy rozruchu była lipa bo miałem tulejki posadzone w rozruszniku, wymieniłem, wszystko pięknie ładnie, ale jak postoi z 2 dni to problem się powtarza. Ładowanie ok, upływu prądu brak, rozrusznik i akumulator 100% sprawny. I co wy o tym sądzicie?? świece?
_________________ Punto 2 - 1.2 16V HLX
|
|
Góra |
|
 |
fullxda |
#427111 Wysłany:
03 Sty 2011, 17:55; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: śląsk Rejestracja: 26 Kwi 2010, Posty: 357 Pomógł: 5
|
ja w swoim 1.3 multijet z 2006 r mam orginalny fiatowski 50ah nigdy nie doładowany i jedno grzanie i pali od strzała czekam jeszcze ze 2-3 sek. po zgaśnięciu spirali grzania świec bo pompa railla jeszcze buczy a propo słabego kręcenia przeczysc klemy dobrze dokręć ale z umiarem bo pękną i przeczyść kabel masowy z rozrusznika do akmulatora jak masz dobrze naładowany akmulator to powinien bezproblemowo kręcić
|
|
Góra |
|
 |
giero19 |
#427118 Wysłany:
03 Sty 2011, 18:18; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 86KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HLX
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 23 Lut 2008, Posty: 220
|
Wszystko to mam zrobione i mam benzyniaka, a potrafi czasami zaskoczyć
_________________ Punto 2 - 1.2 16V HLX
|
|
Góra |
|
 |
domin45670 |
#427125 Wysłany:
03 Sty 2011, 18:41; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14400 Pomógł: 128
|
makin25 napisał(a): 220 tyś. zastanawiam sie czy nie zmienic na syntetyk
Z mineralnego już się nie wraca na syntetyk.
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
 |
dariuszs860 |
#427126 Wysłany:
03 Sty 2011, 18:43; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Dariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 09 Lip 2009, Posty: 897 Pomógł: 15
|
Znam taki problem jak ma giero19. Powiem na przykladzie mk II 1.2 8V. Kolega bujał sie z tym problemem , punto nie chciało palić po 2-3 dniowym postoju zima ale nawet przy temp rzędu -10  Szukano wszędzie zaczynajac o mas na silniku i na budzie kończąc na instalacji LPG. I nic, ciągle był problem , odłaczali radio bo rzekomo za dużo prądu pobierało, i nic . Wiecej z tego było szkody niż pożytku. Kasa leciała na kolejnych elektryków, mechaników, części i dalej była klapa. Ze względu na to że działo sie to tylko zimą zrobiliśmy z kumplem "docieplenie" akumulatora  Wyglądało to na początku strasznie bo prowizorka dla sprawdzenia ale to wszystko rozwiązało. Później zrobiliśmy to już normalnie i w czarny kolor. Nie potrafię wytłumaczyć tego z punktu elektryki ale działa do dzisiaj. 
_________________ Jeżeli Ci pomogłem kliknij "pomógł"
|
|
Góra |
|
 |
giero19 |
#427141 Wysłany:
03 Sty 2011, 19:21; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 86KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HLX
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 23 Lut 2008, Posty: 220
|
hmmm poszukam do swego i zobaczymy co będzie się działo
_________________ Punto 2 - 1.2 16V HLX
|
|
Góra |
|
 |
5ROCKY5 |
#427351 Wysłany:
04 Sty 2011, 00:33; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Tomek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Chorzów Rejestracja: 02 Lis 2009, Posty: 1126 Pomógł: 1
|
Miałem to samo ciężko bardzo kręcił albo w ogóle zdechł, niestety nic nie pomagało: ani docieplenie akumulatora, czyszczenie klem i połączeń, podładowanie dawało radę tylko na dzień. Rano do pracy ok apotem po pracy (-10 przez cały dzień) i już była dętka z aku
zmieniłem na nowy i nawet 3 dni postoju podczas mrozów nie zaskakują mnie 
|
|
Góra |
|
 |
giero19 |
#427496 Wysłany:
04 Sty 2011, 16:52; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 86KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HLX
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 23 Lut 2008, Posty: 220
|
No ja mam nowy akumulator i czasami po dłuższym postoju lipa  próbowałem wszystkiego i dochodzę do wniosku że powiedzenie ludzi z ASO się sprawdza - "tak ma być" 
_________________ Punto 2 - 1.2 16V HLX
|
|
Góra |
|
 |
czech22 |
#427503 Wysłany:
04 Sty 2011, 17:27; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3107 Pomógł: 50
|
Znajomy ma 11 lat akumulator. Po miesięcznym postoju kręci i odpala bez problemu. Więc jak słyszę od mechaników tak ma być, albo to jego uroda, to takiego mechanika omijam.
giero19 widocznie coś go ''wydoi'', albo wina akumulatora. W końcu nic się nie dzieje bez przyczyny.
|
|
Góra |
|
 |
giero19 |
#427504 Wysłany:
04 Sty 2011, 17:35; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 86KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HLX
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 23 Lut 2008, Posty: 220
|
Nie no słuchaj, sprawdziłem wszystko co tylko możliwe, akumulator jest ok, rozrusznik cycuś  ładowanie miód malina, upływu tyle ile powinno być (ciągnie tylko komputerek) a jak tylko większy mróz to lipa  Nie wiem jeszcze świece może wymienię i przewody zapłonowe
_________________ Punto 2 - 1.2 16V HLX
|
|
Góra |
|
 |
czech22 |
#427511 Wysłany:
04 Sty 2011, 17:53; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3107 Pomógł: 50
|
Takie problemy rzeczywiście są częste. Jedna sprawa na którą często nie zwraca się uwagi, a którą pojedyńcze osoby opisują, to zamarznięta woda w wydechu. To uniemożliwia odpalenie samochodu. Oczywiście silnik kręci.
|
|
Góra |
|
 |
639 |
#427517 Wysłany:
04 Sty 2011, 18:07; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: PL -SB / NL-Rott Rejestracja: 07 Lip 2008, Posty: 1416
|
a co powiecie na sytuacje odwrotna? tj zimny odpala jak trzeba ale ciepłym trza krecic z 10s zanim zaskoczy i nie dzieje sie to zawsze tylko czasem, nie ma reguły. przewaznie jak zgasze go na kilka minut np tankujac, a po porwocie do auta takie cyrki. jest tak tez jak przekrece kluczyk i czekam az ikonki zgasna ale jeszcze nie krece i tak se czekam i czekam i jak zimny to pali od strzału nawet jak czekam z 5minut a jak ciepły to juz dłuzej. rozruchol kreci tak samo szybko na ciepłym jak i na zimnym.
to jest dopiero hydro zagadka 
_________________ Było Punto II 1.9 DS 2001 topic9241.html Bylo Punto Classic 2010 topic24657.html Jest Punto EVO 2010 topic47874.html
|
|
Góra |
|
 |
Adas |
#427520 Wysłany:
04 Sty 2011, 18:13; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
|
Góra |
|
 |
639 |
#427523 Wysłany:
04 Sty 2011, 18:15; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: PL -SB / NL-Rott Rejestracja: 07 Lip 2008, Posty: 1416
|
|
Góra |
|
 |
czech22 |
#427532 Wysłany:
04 Sty 2011, 18:54; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3107 Pomógł: 50
|
639 w takiej sytuacji naciśnij pedał gazu.
|
|
Góra |
|
 |
639 |
#427540 Wysłany:
04 Sty 2011, 19:07; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: PL -SB / NL-Rott Rejestracja: 07 Lip 2008, Posty: 1416
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|