You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 05 Maj 2025, 06:53

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 48 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #418220 Wysłany: 02 Gru 2010, 18:02; 
 Temat postu: słabo kręci
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 23 Wrz 2008,
Posty: 47
napisze bardzo krótko napięcie ładowania 14,1 -14,2 v ,nowy rozrusznik,pobór prądu w normie (sprawdzany przez elektryka w aso) swiece ok, aku 2 lat centra futura 64 .a przy minus 12 ledwo odpala ( słabo kręci ) ale po odpaleniu i pracy silnika około 30 sek. gasze auto i odpalam znowu rozrusznik kręci juz normalnym tempem (dużo szybciej niz przy pierwszym odpaleniu) jakie mogą być przyczyny bo jak będzie minus 20 to nie da rady odpalic, (czy to może być wina oleju ,mam zalany 15w40)


Góra
 Profil  
 

 
 Post #418249 Wysłany: 02 Gru 2010, 18:59; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4521
Pomógł: 42
mieneralny jest gestszy i moze powodowac takie problemy.
jaki masz przebieg ze go mineralnym zalewasz?

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #418304 Wysłany: 02 Gru 2010, 20:13; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 23 Wrz 2008,
Posty: 47
220 tyś. zastanawiam sie czy nie zmienic na syntetyk


Góra
 Profil  
 
 
 Post #418307 Wysłany: 02 Gru 2010, 20:15; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Dariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 09 Lip 2009,
Posty: 897
Pomógł: 15
Jak cos to na półsyntetyk 10W-40 :P

_________________
Jeżeli Ci pomogłem kliknij "pomógł" :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #418311 Wysłany: 02 Gru 2010, 20:19; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 23 Wrz 2008,
Posty: 47
ale czy to pomoże ?? czy sama zmiana oleju zrobi tak wielką różnice ze bedzie lepiej krecil


Góra
 Profil  
 
 
 Post #418360 Wysłany: 02 Gru 2010, 22:01; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 07 Paź 2009,
Posty: 280
Pomógł: 6
a sprawdzales czy masz elektrolit w akumulatorze??
Byc moze akumulator juz pomalu umiera
zalecam podladowanie jego
bo to sa ewidentne objawy klekajacego akumulatora

_________________
Mitsubishi Galant 2.5 V6 Junkers (163HP)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #418366 Wysłany: 03 Gru 2010, 10:25; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 23 Wrz 2008,
Posty: 47
akumulator naładowany na 100 % bo go doładowywałem dzisiaj dla pewności ,po ładowaniu auto odstało około 4 godzin i zrobiłem małe pomiary napiecie na akumulatorze 12,7 V stan spoczynku ,grzanie swiec spadło do 11,4 V a przy odpalaniu 10,5 V po 1 minucie uruchomionego silnika napiecie ładowania wskoczyło na 14,25 v. (auto stoi w garazu tem. 6 stopni na plusie) (może ktos mający JTD zrobił by podobne pomiary dla porównania dzieki) aku 64 ah

[ Dodano: 03 Gru 2010 10:25 ]
tym razem auto nocowało pod chmurką temp. w nocy -16 przy odpalaniu -13.



12,24 V stan spoczynku ,grzanie swiec spadło do 11, V a przy odpalaniu 9,5 V po 1 minucie uruchomionego silnika napiecie ładowania wskoczyło na 14,25 v.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #418810 Wysłany: 04 Gru 2010, 03:54; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Lis 2009,
Posty: 25
Dziwne.. Mam problemy z odpalaniem jtd to nasłuchałem się jak rozrusznik kręci. Jak akumulator naładowany to powinien od razu żwawo kręcić.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #418870 Wysłany: 04 Gru 2010, 12:49; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 07 Paź 2009,
Posty: 280
Pomógł: 6
Ja do siebie na zime akumulator wrzucilem 80 Ah i kreci od strzala swiece grzeje dwa razy w mrozy i wszystko hula.
W zeszlym roku cala zime przejezdzilem na akumulatorze 50 Ah.
Wytrzymal tylko z tego wzgledu ze byl nowy i w stu procentach "made in italy"
ale pierwsze mrozy tej jesieni zaczely go wykanczac i wrzucilem 80 Ah.
Zajmuje troche miejsca ten akumulator bo od pompy hamulcowej az po filtr powietrza (skrzynka akumulatora zdemontowana).
Moje auto tez nocuje pod chmurka.
Mam pewnosc ze wchodzac do auta je odpale.

_________________
Mitsubishi Galant 2.5 V6 Junkers (163HP)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #427109 Wysłany: 03 Sty 2011, 17:51; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 86KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HLX
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 23 Lut 2008,
Posty: 220
Ja mam problem taki sam jak kolega makin25, tylko u mnie przy rozruchu była lipa bo miałem tulejki posadzone w rozruszniku, wymieniłem, wszystko pięknie ładnie, ale jak postoi z 2 dni to problem się powtarza. Ładowanie ok, upływu prądu brak, rozrusznik i akumulator 100% sprawny. I co wy o tym sądzicie?? świece?

_________________
Punto 2 - 1.2 16V HLX


Góra
 Profil  
 
 
 Post #427111 Wysłany: 03 Sty 2011, 17:55; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: śląsk
Rejestracja: 26 Kwi 2010,
Posty: 357
Pomógł: 5
ja w swoim 1.3 multijet z 2006 r mam orginalny fiatowski 50ah nigdy nie doładowany i jedno grzanie i pali od strzała czekam jeszcze ze 2-3 sek. po zgaśnięciu spirali grzania świec bo pompa railla jeszcze buczy a propo słabego kręcenia przeczysc klemy dobrze dokręć ale z umiarem bo pękną i przeczyść kabel masowy z rozrusznika do akmulatora jak masz dobrze naładowany akmulator to powinien bezproblemowo kręcić


Góra
 Profil  
 
 
 Post #427118 Wysłany: 03 Sty 2011, 18:18; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 86KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HLX
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 23 Lut 2008,
Posty: 220
Wszystko to mam zrobione i mam benzyniaka, a potrafi czasami zaskoczyć

_________________
Punto 2 - 1.2 16V HLX


Góra
 Profil  
 
 
 Post #427125 Wysłany: 03 Sty 2011, 18:41; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14400
Pomógł: 128
makin25 napisał(a):
220 tyś. zastanawiam sie czy nie zmienic na syntetyk

Z mineralnego już się nie wraca na syntetyk.

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #427126 Wysłany: 03 Sty 2011, 18:43; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Dariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 09 Lip 2009,
Posty: 897
Pomógł: 15
Znam taki problem jak ma giero19. Powiem na przykladzie mk II 1.2 8V. Kolega bujał sie z tym problemem , punto nie chciało palić po 2-3 dniowym postoju zima ale nawet przy temp rzędu -10 :) Szukano wszędzie zaczynajac o mas na silniku i na budzie kończąc na instalacji LPG. I nic, ciągle był problem , odłaczali radio bo rzekomo za dużo prądu pobierało, i nic . Wiecej z tego było szkody niż pożytku. Kasa leciała na kolejnych elektryków, mechaników, części i dalej była klapa. Ze względu na to że działo sie to tylko zimą zrobiliśmy z kumplem "docieplenie" akumulatora :E Wyglądało to na początku strasznie bo prowizorka dla sprawdzenia ale to wszystko rozwiązało. Później zrobiliśmy to już normalnie i w czarny kolor. Nie potrafię wytłumaczyć tego z punktu elektryki ale działa do dzisiaj. :P

_________________
Jeżeli Ci pomogłem kliknij "pomógł" :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #427141 Wysłany: 03 Sty 2011, 19:21; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 86KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HLX
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 23 Lut 2008,
Posty: 220
hmmm poszukam do swego i zobaczymy co będzie się działo

_________________
Punto 2 - 1.2 16V HLX


Góra
 Profil  
 
 
 Post #427351 Wysłany: 04 Sty 2011, 00:33; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Chorzów
Rejestracja: 02 Lis 2009,
Posty: 1126
Pomógł: 1
Miałem to samo ciężko bardzo kręcił albo w ogóle zdechł, niestety nic nie pomagało: ani docieplenie akumulatora, czyszczenie klem i połączeń, podładowanie dawało radę tylko na dzień. Rano do pracy ok apotem po pracy (-10 przez cały dzień) i już była dętka z aku :E
zmieniłem na nowy i nawet 3 dni postoju podczas mrozów nie zaskakują mnie :D


Góra
 Profil  
 
 
 Post #427496 Wysłany: 04 Sty 2011, 16:52; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 86KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HLX
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 23 Lut 2008,
Posty: 220
No ja mam nowy akumulator i czasami po dłuższym postoju lipa :/ próbowałem wszystkiego i dochodzę do wniosku że powiedzenie ludzi z ASO się sprawdza - "tak ma być" :P

_________________
Punto 2 - 1.2 16V HLX


Góra
 Profil  
 
 
 Post #427503 Wysłany: 04 Sty 2011, 17:27; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 3107
Pomógł: 50
Znajomy ma 11 lat akumulator. Po miesięcznym postoju kręci i odpala bez problemu. Więc jak słyszę od mechaników tak ma być, albo to jego uroda, to takiego mechanika omijam.
giero19 widocznie coś go ''wydoi'', albo wina akumulatora. W końcu nic się nie dzieje bez przyczyny.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #427504 Wysłany: 04 Sty 2011, 17:35; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 86KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HLX
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 23 Lut 2008,
Posty: 220
Nie no słuchaj, sprawdziłem wszystko co tylko możliwe, akumulator jest ok, rozrusznik cycuś :) ładowanie miód malina, upływu tyle ile powinno być (ciągnie tylko komputerek) a jak tylko większy mróz to lipa :( Nie wiem jeszcze świece może wymienię i przewody zapłonowe

_________________
Punto 2 - 1.2 16V HLX


Góra
 Profil  
 
 
 Post #427511 Wysłany: 04 Sty 2011, 17:53; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 3107
Pomógł: 50
Takie problemy rzeczywiście są częste. Jedna sprawa na którą często nie zwraca się uwagi, a którą pojedyńcze osoby opisują, to zamarznięta woda w wydechu. To uniemożliwia odpalenie samochodu. Oczywiście silnik kręci.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #427517 Wysłany: 04 Sty 2011, 18:07; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: PL -SB / NL-Rott
Rejestracja: 07 Lip 2008,
Posty: 1416
a co powiecie na sytuacje odwrotna? tj zimny odpala jak trzeba ale ciepłym trza krecic z 10s zanim zaskoczy i nie dzieje sie to zawsze tylko czasem, nie ma reguły. przewaznie jak zgasze go na kilka minut np tankujac, a po porwocie do auta takie cyrki. jest tak tez jak przekrece kluczyk i czekam az ikonki zgasna ale jeszcze nie krece i tak se czekam i czekam i jak zimny to pali od strzału nawet jak czekam z 5minut a jak ciepły to juz dłuzej. rozruchol kreci tak samo szybko na ciepłym jak i na zimnym.
to jest dopiero hydro zagadka :>

_________________
Było Punto II 1.9 DS 2001
topic9241.html
Bylo Punto Classic 2010
topic24657.html
Jest Punto EVO 2010
topic47874.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #427520 Wysłany: 04 Sty 2011, 18:13; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 02 Maj 2007,
Posty: 2625
Aku jak pada, a jest raczejjj dobry, to coś ci ciągnie prąd gdy se samochód soit, podejrzani to centralny z alarmem:). Zmierzyć pobór Amp. połaczyc szeregowo miedzy klema a - aku.

Ja w swoim też zamierzam to sprawdzić, tylko niewiem kiedy będę miał czas ;)

_________________
Mk2 ForEver ? :> <LOL>

Moja obecna "Kropka" :mrgreen: >>

Grande Punto 1.4 8v 77km od poniedziałku do piątku
i mały uzupełniacz Ssangyong Actyon 2.0XDI na weekendowe wypady i inne szaleństwa!

1. Moja była kropka najlepsza zielona kropka.

Autko Nr1. >> Punto 2 1.2 8V 60KM 2001r. + LPG

topic1438.html

Moja była Alfa 156 Sportwagon - Autko Nr 2

Autko Nr2. Czarna jak Hell, Włoszka. >> Alfa 156 SportWagon 1.9 JTD 115KM :)

http://adas.w.tkb.pl/Alfa156/

Dla osób z forum służę darmową diagnostyką Fiat EcuScan - OBD2, oraz diagnostyką każdego innego auta posiadam uniwersalny dobry skaner.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #427523 Wysłany: 04 Sty 2011, 18:15; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: PL -SB / NL-Rott
Rejestracja: 07 Lip 2008,
Posty: 1416
Adas a Ty w swoim po co? przecierz Twoj aku ma "syberysjko-alaskowo-tajgwowy" kubraczek :E :>

_________________
Było Punto II 1.9 DS 2001
topic9241.html
Bylo Punto Classic 2010
topic24657.html
Jest Punto EVO 2010
topic47874.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #427532 Wysłany: 04 Sty 2011, 18:54; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 3107
Pomógł: 50
639 w takiej sytuacji naciśnij pedał gazu.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #427540 Wysłany: 04 Sty 2011, 19:07; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: PL -SB / NL-Rott
Rejestracja: 07 Lip 2008,
Posty: 1416
:evil: czech22 auto jest prawie nowe (9kkm) ASO rozkłada ręce i twierdzi ze TTTM

_________________
Było Punto II 1.9 DS 2001
topic9241.html
Bylo Punto Classic 2010
topic24657.html
Jest Punto EVO 2010
topic47874.html


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 48 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO