You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 06 Maj 2025, 06:20

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 18 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #432200 Wysłany: 18 Sty 2011, 11:02; 
 Temat postu: WAŻNE!!! Problem z elektroniką w samochodzie WAŻNE !!!
Offline
Forumowicz

Rejestracja: 18 Sty 2011,
Posty: 4
Witam Serdecznie.

Mam problem z samochodem Fiat Punto II ,problem jest bardzo ważny wiec prosze o wyrozumiałość na forum

Opisze teraz problem:

Otóż zapalam samochód ,spokojnie wyjeżdżam z garażu następnie jade w trase.
Podczas jazdy samochód pracuje źle(nieodpowiednio).Gdy jade pod niewielkie zniesienie samochód nagle "muli" .
Opisze co to znaczy "muli" z mojego punktu.Samochód jedzie i nagle tak jak by spadła moc do zera następnie moc wraca a następnie znowu ucieka i tak w kółko.Jest to takie zrywanie.Jest to niedozniesienia.Musze brać na sprzęgło by ulżyć .Podczas tego zrywania gdy powraca moc to zaświeca sie kontrolka od uszkodzonego systemu wtryskowego na krótki czas (1s) a potem znika.I tak za każdym razem swieci i gaśnie.Samochód poprostu przerywa.
Tak na chłopski rozum moge sie mylić.Samochód tak działa jak by raz nie dostawał paliwa a dwa dostawał.Dzieje sie to w przeciagu 1~2s .Brak paliwa (brak mocy)spowalania,a jak dostanie paliwa,wzrost mocy jedzie a tu zaraz brak paliwa i znowu dostaje.


Samochód posiada instalacje gazową był również na elektronice ale mechanik nic nie zrobił wymienił tylko dwie cewki :(.Wcześniej był wymieniane kable od oświec,również swiece były.

Mam jeszcze takie drugie małe pytanie.Otoż czy moge odpiąć dwie sondy ?.Czy to coś pomoże gdy samochód pracuje prawidłowo ? i do czego tak naprawde to słuzy?

Prosze o jakieś jakiekolwiek odpowiedzi ,beda zawsze odpisywać gdy ktoś zada pytanie.
Temat jest dla mnie bardzo ważny !!!

Pozdrawiam i z góry dziękuje za zainteresowanie tematem :)


Góra
 Profil  
 

 
 Post #432205 Wysłany: 18 Sty 2011, 11:21; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Van
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna
Rejestracja: 11 Mar 2009,
Posty: 1772
Pomógł: 13
TE cewki mechanik wymineiał na czuja? Czy dlatego, zę był zapamiętany błąd cewek? Jeśli był zapamiętany, to możliwe, że:
1. jest slaba masa komputera wtryskowego (komputer jest na przepustnicy i odchodzi od niego pojedynczy kabelek przykręcany śrubką bodajże do bloku silnika
2. Inna usterka.
3. komputer wtryskowy uszkodzony, do naprawy np. przez Ko-car.

_________________
210000km Mój czarno-biały kropas - ostatnia zmiana 15.06.2013
A ja mam filtr paliwa w 1.2 8V
http://biuro-ekspert.com/ ||Sirio Snake 27 + TTI TCB-771


Góra
 Profil  
 
 
 Post #432210 Wysłany: 18 Sty 2011, 11:46; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN
Rejestracja: 10 Gru 2009,
Posty: 4596
Pomógł: 56
wolacinio napisał(a):
Mam jeszcze takie drugie małe pytanie.Otoż czy moge odpiąć dwie sondy ?.Czy to coś pomoże gdy samochód pracuje prawidłowo ? i do czego tak naprawde to słuzy?

masz 2sondy jedna mierzy zawartość tlenu w spalinach .Pozwala to na precyzyjne dozowanie składu mieszanki paliwowo-powietrznej. Druga odpowiada za sprawdzenie poprawnego działania katalizatora
żeby usunąć sondę musiałbyś wywalić kata lub są jakieś zaślepki na alledrogo które niby oszukują katalizator, zostaje jeszcze kwestia przeglądu. Osobiście takie praktyki jak dla mnie są naganne i ich nie popieram


Góra
 Profil  
 
 
 Post #432215 Wysłany: 18 Sty 2011, 11:56; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14400
Pomógł: 128
wolacinio napisał(a):
Mam jeszcze takie drugie małe pytanie.Otoż czy moge odpiąć dwie sondy ?.Czy to coś pomoże gdy samochód pracuje prawidłowo ? i do czego tak naprawde to słuzy?

Jeśli silnik nie zacznie masakrycznie źle pracować, to zapewne przełączy się w tryb awaryjny. Nie polecam takiego rozwiązania.

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #432220 Wysłany: 18 Sty 2011, 12:25; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;)
Rejestracja: 08 Sie 2007,
Posty: 9203
Pomógł: 40
wojtass18 napisał(a):
masz 2sondy

Jeśli auto to 1.2 8v do roku 2001 to jest jedna sonda.

_________________
Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #432222 Wysłany: 18 Sty 2011, 12:29; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN
Rejestracja: 10 Gru 2009,
Posty: 4596
Pomógł: 56
wolacinio napisał(a):
Otoż czy moge odpiąć dwie sondy ?

kolega wspominał o 2 sondach więc tak mu odpisałem :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #432237 Wysłany: 18 Sty 2011, 13:59; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;)
Rejestracja: 08 Sie 2007,
Posty: 9203
Pomógł: 40
Faktycznie, nie doczytałem, sorry. :)

_________________
Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #432253 Wysłany: 18 Sty 2011, 14:23; 
 Temat postu:
Offline
Forumowicz

Rejestracja: 18 Sty 2011,
Posty: 4
dziękuje za zainteresowanie
Tak posiadam dwie sondy i dziekuje za wytłumaczenie.

Otóż mechanik sprawdził ze jest słaby prad na cewkach czy coś takiego wiec wymienił

Mariusz mozesz rozwianać:

1. jest slaba masa komputera wtryskowego (komputer jest na przepustnicy i odchodzi od niego pojedynczy kabelek przykręcany śrubką bodajże do bloku silnika
2. Inna usterka.
3. komputer wtryskowy uszkodzony, do naprawy np. przez Ko-car.

Na początku wyswietlała sie ikona że problem z układem wtryskowym,ale pojechałem jeszcze do innego elektronika i usunął ten bład i teraz juz nie świeci.Zaświeci jak pisałem wczesniej dostanie mocy potem zerwie i tak wkółko


Góra
 Profil  
 
 
 Post #432291 Wysłany: 18 Sty 2011, 16:49; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Van
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna
Rejestracja: 11 Mar 2009,
Posty: 1772
Pomógł: 13
No to podepnij pod komputer jeszcze raz i zobacz czy są jakieś błędy zapisane.

A mechanik w jaki sposób stwierdził? Tak po prostu?

_________________
210000km Mój czarno-biały kropas - ostatnia zmiana 15.06.2013
A ja mam filtr paliwa w 1.2 8V
http://biuro-ekspert.com/ ||Sirio Snake 27 + TTI TCB-771


Góra
 Profil  
 
 
 Post #432298 Wysłany: 18 Sty 2011, 17:27; 
 Temat postu:
Offline
Forumowicz

Rejestracja: 18 Sty 2011,
Posty: 4
brat powiedział mi że mechanik wymienił cewki ot tak ;/ tzn. wymienił na gape nie wiedzac czy to może pomóc


Ostatnio edytowany przez wolacinio, 18 Sty 2011, 18:48, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil  
 
 
 Post #432299 Wysłany: 18 Sty 2011, 17:36; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: podlaskie [B]
Rejestracja: 15 Lis 2008,
Posty: 132
to dzieje sie na benzynie? na gazie? tylko pod wzniesienie? czy na plaskim tez? u mnie jakis czas temu, po odpaleniu i jezdzie na benzynie bylo slychac cykanie spod maski (raz na 15s), a czasami przy cykaniu auto kangurzylo na sekunde i dalej jazda. ale to dzialo sie na benzynie. na gazie bardzo rzadko to sie zdarzalo, na nic nie wplywalo. Kontrolka check mrygnela raz, moze 2,
Za to cus odpowiadal elektrozawor od gazu (wd40) i narazie jest dobrze.

Jak mi padl komputer (centralka) wtryskow: skrecalem w prawo na strzalce, redukcja 3 na 2, auto gasnie, odpalam, pali sie marchewa, silnik pracuje jak traktor (na 2cyl). Ponowne wylaczenia, wlaczenia motoru nic nie daly. To bylo chyba na gazie. Musialem wrocic do domu jeszcze jakies 50km, przelaczalem gaz/benzyna - kontrolka swiecila ciagle, migala, przestawala. Sprawdzalem cewki jak komputer byl uszkodzony to na jedna cewke prad byl staly, a na druga przerywany... tzn. zarowka w srubokrecie migala;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #432322 Wysłany: 18 Sty 2011, 18:45; 
 Temat postu:
Offline
Forumowicz

Rejestracja: 18 Sty 2011,
Posty: 4
Na początkowo na benzynie i rzadko na gazie teraz jest i na benzynie i na gazie tak samo :(
Raczej tylko pod wzniesienia.
Brat jeździć tym samochodem do sql i na trasie (równa powierzchnia) dwa razy mu tylko tak przerwało czyli prawdopodobnie tylko jak jest troche wieksza górka

U mnie nic nie słychać ,chodzi równą ,nic nie stuka jest OK
Teraz nie świeci żadna z kontrolek tzn. te które pokazują jakiś bład

Nie mam pojecia co to może być.Również samochód jest słaby 110~120km/h to juz taka górna granica a wiem ze Punto II powinno isc 155km/h wiec może wam to coś pomoże


Góra
 Profil  
 
 
 Post #432332 Wysłany: 18 Sty 2011, 18:58; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 02 Maj 2007,
Posty: 2625
W moim przypadku było by łatwiej..mam cały kompletny kolektor ssący z wtryskami, przepustnicą, i czujnikami.. czyli całośc bym przewalił i luz, łącznie z sprawdzeniem czy nie ma przedmuchu pod uszczelką kolektora ssącego czy nie łapie lewego powietrza. Jeśli to nie pomogło, to sondy lambda, w zasadzie to już później zostaje centralka, skoro cewki i świece ok. Na samym końcu, bo to były by wszystkie możliwości, zła kondycja silnika, przedmuchy itp itd. Najgorsz,e brak masy, coś źle śię gdzieś styka... ech to już ciężej, takie pierdółki wynaleźć to lata..

_________________
Mk2 ForEver ? :> <LOL>

Moja obecna "Kropka" :mrgreen: >>

Grande Punto 1.4 8v 77km od poniedziałku do piątku
i mały uzupełniacz Ssangyong Actyon 2.0XDI na weekendowe wypady i inne szaleństwa!

1. Moja była kropka najlepsza zielona kropka.

Autko Nr1. >> Punto 2 1.2 8V 60KM 2001r. + LPG

topic1438.html

Moja była Alfa 156 Sportwagon - Autko Nr 2

Autko Nr2. Czarna jak Hell, Włoszka. >> Alfa 156 SportWagon 1.9 JTD 115KM :)

http://adas.w.tkb.pl/Alfa156/

Dla osób z forum służę darmową diagnostyką Fiat EcuScan - OBD2, oraz diagnostyką każdego innego auta posiadam uniwersalny dobry skaner.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #434479 Wysłany: 26 Sty 2011, 15:25; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: NDM
Rejestracja: 25 Cze 2008,
Posty: 7
Co do pytania o sondy to kiedyś miałem z tym problem. Sam mechanik w aso podpowiedział mi, żeby je usunął. Tak zrobiłem i otwory zalepiłem (może być to cement, klej do glauzry itp.) i jest git nie mam problemu, kotrolka silnika przestała się palić. Auto działa poprawnie.

_________________
Fiat Punto 1.2 16V Sporting Speedgear


Góra
 Profil  
 
 
 Post #434480 Wysłany: 26 Sty 2011, 15:32; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN
Rejestracja: 10 Gru 2009,
Posty: 4596
Pomógł: 56
dunik napisał(a):
Sam mechanik w aso podpowiedział mi, żeby je usunął. Tak zrobiłem i otwory zalepiłem (może być to cement, klej do glauzry itp.)

no comment


Góra
 Profil  
 
 
 Post #434482 Wysłany: 26 Sty 2011, 15:55; 
 Temat postu:
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Pyrlandia/PO
Rejestracja: 31 Lip 2008,
Posty: 3527
Pomógł: 22
dunik napisał(a):
Sam mechanik w aso podpowiedział mi, żeby je usunął. Tak zrobiłem i otwory zalepiłem (może być to cement, klej do glauzry itp.)


Że co proszę :mk2fl:

_________________
Kto szybko jeździ... tego wolno niosą.
FFP Assistance
Było >>>Punto II ELX 1,2 8v 2000+LPG BRC SQ24<<< 2008-2014
Było >>>Punto EVO 1.4 8v 2010+LPG BRC SQ24.11<<< 2014-2019
Jest >>>Fiat Tipo Sedan 1,4 16v 2016+LPG BRC SQ32<<< 2019-...

Image<Fiat Punto Evo 1,4 8v
Image<Fiat Tipo Sedan 1,4 16v


Góra
 Profil  
 
 
 Post #434498 Wysłany: 26 Sty 2011, 16:43; 
 Temat postu:
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Imię: janek
Samochód: Doblo
Silnik: 1.3 85KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: CTR / CT
Rejestracja: 19 Sie 2008,
Posty: 3780
Pomógł: 5
:hahaha: Nie słyszałem jeszcze o takim zastosowaniu materiałów budowlanych. Wykręciłeś sondy i pomykasz bez nich? :shock:

_________________
Wiecha [*2000 +2013]
"Wahadłowiec Буран" (Stilo 1,6 16V MultiWagon) [*2013 +2014]
"Smółka" (Fiat Doblo 1,3) [*2014 - ...]
K-750 - „Moja historia.”
Lada Niva - "Co ja zrobiłem"

Forum jest dla Ciebie a nie Ty dla Forum. Stosuj się do zasad, które na nim panują.
Chcesz mi nawrzucać za usunięty temat? Szkoda Twojego czasu.
Przeznacz go na zapoznanie się z regulaminami obowiązującymi na Forum (które zaakceptowałeś/aś podczas rejestracji).


Góra
 Profil  
 
 
 Post #434518 Wysłany: 26 Sty 2011, 17:54; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Chorzów
Rejestracja: 02 Lis 2009,
Posty: 1126
Pomógł: 1
kiedyś czytałem opis modyfikacji jak wstawiają turbo to drugą sondę ludzie tylko podwieszali gdzieś pod maską i żaden błąd im nie wyskakiwał. Żeby całkiem je usunąć to nie słyszałem a już na pewno nie o zalepianiu dziur cementem jak można by je zaspawać :P


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 18 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO