|
Obecny czas: 16 Cze 2025, 19:14
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
kazaa |
#457685 Wysłany:
30 Mar 2011, 09:40; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw Rejestracja: 06 Kwi 2008, Posty: 2125 Pomógł: 10
|
OK będziecie robić jak chcecie ... poczytajcie sobie inne fora jak wygląda olej w klekocie i czemu się wymienia po 10kkm , powodzenia życzę
_________________ Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek Były user grande punto szprot 160ps  www.punto.glodzik.com
|
|
Góra |
|
 |
|
|
kox |
#457787 Wysłany:
30 Mar 2011, 17:58; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ //\\ STA Rejestracja: 15 Sie 2007, Posty: 4866 Pomógł: 39
|
potwierdzam słowa kazaa (jeden z niewielu razy  ) w moim kopciuchu też po kilkuset km olej robi sie ciemny jak przed wymianą.
_________________ Jest sadza - jest zabawa
|
|
Góra |
|
 |
valdi 10 |
#457797 Wysłany:
30 Mar 2011, 19:00; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Rejestracja: 10 Mar 2011, Posty: 71
|
Taka prawda, że olej bardzo szybko jest czarny, a czym częściej się wymienia tym lepiej do każdego silnika.Troszkę zboczyliśmy z tematu turbo, choć olej to pośrednie zagadnienie.
|
|
Góra |
|
 |
kazaa |
#457940 Wysłany:
31 Mar 2011, 00:02; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw Rejestracja: 06 Kwi 2008, Posty: 2125 Pomógł: 10
|
valdi 10 napisał(a): Troszkę zboczyliśmy z tematu turbo, choć olej to pośrednie zagadnienie.
imho nie , te dwie rzeczy są bardzo zależne od siebie
_________________ Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek Były user grande punto szprot 160ps  www.punto.glodzik.com
|
|
Góra |
|
 |
barseba |
#457943 Wysłany:
31 Mar 2011, 00:14; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Czewa Rejestracja: 21 Mar 2011, Posty: 49
|
No pewnie ze maja. Padajace turbo i szybko brudzacy sie olej moga byc SKUTKIEM zuzycia silnika wlasnie w miejscu gdzie spaliny moga sie dostawac do oleju niekoniecznie w samym turbo. Dziwne a moze nie bo przeciez turo jest wysoko jak olej plynie sobie swobodnie gdzies dolem to maleje cisnienie a jak jest male cisnienie to nie dotrze na gore bo do tego jest przeciez potzreben duze:D. Nawet wiem gdzie tak bylo silnik renault 1,9 DCI. Panewki walu korbowegho trafial szlak olej plynol dolem kontrolka sie nie swiecila bo przeciez olej byl w ukladzie i tu sie turbo sypie, wymianiamy i zaraz kolejne. Wiem bo znajomy mechanik mial kilka takich przypadkow. I co trzeba bylo zrobic nie olej ciagle zmieniac bo i tak to nic nie dawalo wiciaz bylo go za malo trzeba bylo panewki na przeciw stukowe wymienic zeby wytrzymywaly.
A ja juz wiecej nie pisze o kolorach oleju a jego zuzyciem bo kolegi i tak sie nie przekona tragedi z tego nie bedzie dla sprzetu:P
|
|
Góra |
|
 |
kazaa |
#457946 Wysłany:
31 Mar 2011, 01:02; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw Rejestracja: 06 Kwi 2008, Posty: 2125 Pomógł: 10
|
Mowa jest o MJ , tam olej ma znaczenie. Co do 1.9 dci masz rację , jeździłem traficiem 100ps z tym silnikiem sporo kkm i wiem coś o nim , w traficu go upchali na siłę - krotka maska , 2 razy miał wymienioną głowicę
_________________ Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek Były user grande punto szprot 160ps  www.punto.glodzik.com
|
|
Góra |
|
 |
valdi 10 |
#458036 Wysłany:
31 Mar 2011, 17:28; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Rejestracja: 10 Mar 2011, Posty: 71
|
No to co panowie napędziliście mi stracha, od roku mam GP jet 1.3 75kM rocznik listopad 2007 czy mam uciekac znim i kupić benzyne? trochę na disla się cieszylem i fajnie mi się nim jeżdzi
|
|
Góra |
|
 |
kazaa |
#458191 Wysłany:
01 Kwi 2011, 00:09; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw Rejestracja: 06 Kwi 2008, Posty: 2125 Pomógł: 10
|
Trzeba było czytać przed zakupem. Diesel jest ekonomiczny , ale naprawy są drogie i tego nie przeskoczysz.
A czy uciekać to nie wiem jak jeździsz i gdzie jeździsz. Jeżeli do kiosku i po zakupy to bena jak najbardziej jest lepsza.
_________________ Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek Były user grande punto szprot 160ps  www.punto.glodzik.com
|
|
Góra |
|
 |
wszwedd |
#459529 Wysłany:
04 Kwi 2011, 21:53; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: KATOWICE Rejestracja: 01 Wrz 2007, Posty: 27
|
ja tak miałem w swoim GP 1,3 90KM co prawda turbina ze zmienna geometrią ale zasada ta sama
Mechanik powiedział ze syf-sadza się zbiera na łopatkach i stad te świsty i to by sie zgadzało bo auto było oszczedzane na trasach
Lekarstwem było porządne "przegonienie" autka po autostradzie- wszystkie syfy musiały sie oderwać i od pól roku spokój i cisza:)
|
|
Góra |
|
 |
valdi 10 |
#459665 Wysłany:
05 Kwi 2011, 15:46; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Rejestracja: 10 Mar 2011, Posty: 71
|
Właśnie w piątek jadę w trasę ,będzie autosdrada to go trochę pogonię zobaczymy jak będzie
|
|
Góra |
|
 |
wszwedd |
#459802 Wysłany:
05 Kwi 2011, 21:42; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: KATOWICE Rejestracja: 01 Wrz 2007, Posty: 27
|
napisz później czy u Ciebie też się uspokoiło...
U nas też był blady strach samochód 2 lata, kilka mies po gwarancji przejechane ledwo 40tys km, turbina oszczędzana tzn silnik gaszony po jakimś czasie pracy na jałowym, nie dociskany na zimnym silniku itd i nagle świsty niewiadomo skąd...węże szczelne nigdzie nie dmucha... i mechanicy tez straszyli turbina do wymiany..
samo przegonienie pomogło i to nawet nie chodziło o autostradowe prędkości tylko raczej obroty żeby były wysokie aby porządnie rozpędzić turbinkę.
Było trochę ryzyka bo jak to nie sadza to zachodziła moja wewnętrzna obawa żeby turbinka w ogóle się nie rozleciała... ale sie opłacało póki co
u mnie pomogło jakieś 20km jazdy z obrotami ok 4tys
Napisz czy pomogło może innym sie przyda 
|
|
Góra |
|
 |
kazaa |
#459854 Wysłany:
05 Kwi 2011, 23:22; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw Rejestracja: 06 Kwi 2008, Posty: 2125 Pomógł: 10
|
wszwedd napisał(a): ja tak miałem w swoim GP 1,3 90KM co prawda turbina ze zmienna geometrią ale zasada ta sama Mechanik powiedział ze syf-sadza się zbiera na łopatkach i stad te świsty i to by sie zgadzało bo auto było oszczedzane na trasach Lekarstwem było porządne "przegonienie" autka po autostradzie- wszystkie syfy musiały sie oderwać i od pól roku spokój i cisza:)
Heh cudowne uzdrowienie ... nie ma takich bajek , u mnie nie działają , but jest często i trasy też , a turbo żyje własnym życiem i sobie gwiżdże.
Co do przegonienia to ma to sens jak zapieką się łopatki od zmiany geometrii T , teoretycznie może pomóc , jednak na wirniku szczególnie na łopatkach nie osadzi się syf , który będzie wpływał na zmianę dźwięku , łopatki wirują i nic by na nich długo nie zostało , gwizc może być za to jak któraś łopatka się skrzywi delikatnie.
_________________ Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek Były user grande punto szprot 160ps  www.punto.glodzik.com
|
|
Góra |
|
 |
wszwedd |
#459862 Wysłany:
05 Kwi 2011, 23:47; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: KATOWICE Rejestracja: 01 Wrz 2007, Posty: 27
|
Może to rzeczywiście czary bo sam w to nie wierzyłem ale warto było spróbować... u mnie pomogło i świsty ustały a to chyba najważniejsze  więc może to cud nad Wisła:) i koledze Valdiemu też go życzę 
|
|
Góra |
|
 |
kazaa |
#459874 Wysłany:
06 Kwi 2011, 00:16; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw Rejestracja: 06 Kwi 2008, Posty: 2125 Pomógł: 10
|
Też mu tego życzę , jednak znam inne 1.3 90 , któremu mocny but pomaga w większym świszczeniu turbo 
_________________ Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek Były user grande punto szprot 160ps  www.punto.glodzik.com
|
|
Góra |
|
 |
valdi 10 |
#459995 Wysłany:
06 Kwi 2011, 15:08; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Rejestracja: 10 Mar 2011, Posty: 71
|
Dzięki za otuchę w piątek wieczorkiem napiszę czy są jakieś zmiany.
Tak sobie teraz pomyślałem czy przed jazdą nie wymienić oleju, co wy na to?
|
|
Góra |
|
 |
kazaa |
#460035 Wysłany:
06 Kwi 2011, 18:38; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw Rejestracja: 06 Kwi 2008, Posty: 2125 Pomógł: 10
|
zależy ile przejechałeś na starym heh
_________________ Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek Były user grande punto szprot 160ps  www.punto.glodzik.com
|
|
Góra |
|
 |
valdi 10 |
#460065 Wysłany:
06 Kwi 2011, 19:37; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Rejestracja: 10 Mar 2011, Posty: 71
|
12tyś castrol magnetic5-40
|
|
Góra |
|
 |
kazaa |
#460206 Wysłany:
07 Kwi 2011, 00:07; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw Rejestracja: 06 Kwi 2008, Posty: 2125 Pomógł: 10
|
temat był poruszany , Marcin mi zalecił co 10kkm i tego pilnuję
_________________ Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek Były user grande punto szprot 160ps  www.punto.glodzik.com
|
|
Góra |
|
 |
valdi 10 |
#460668 Wysłany:
08 Kwi 2011, 19:05; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Rejestracja: 10 Mar 2011, Posty: 71
|
Niestety 400km autostrada świst pozostał autko ciągło normalnie
|
|
Góra |
|
 |
kazaa |
#460681 Wysłany:
08 Kwi 2011, 19:29; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw Rejestracja: 06 Kwi 2008, Posty: 2125 Pomógł: 10
|
Autostrada jest imho najbardziej zabójcza dla turbiny
_________________ Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek Były user grande punto szprot 160ps  www.punto.glodzik.com
|
|
Góra |
|
 |
valdi 10 |
#467894 Wysłany:
28 Kwi 2011, 16:45; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Rejestracja: 10 Mar 2011, Posty: 71
|
Wczoraj autko zaprowadzilem do warsztatu zalatwilem nowa turbinke i dzisiaj już odebrałem auto z nową turbiną skonczylo się świstanie ii wszystko jest ok. Oczywiście nowy olej castrol 5-40 magnetic i filtry.
A wiecie co bylo przyczyną świstania, turbina miala dwie łopatki skrzywione. Przewod gumowy taki krótki ma z 20cm. w pewnym miejscu jakby się wykruszył i tam do turbiny dostały się drobne cząstki .
|
|
Góra |
|
 |
MARINESKU |
#467953 Wysłany:
28 Kwi 2011, 19:45; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Wiesław
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 75KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 24 Sty 2010, Posty: 338 Pomógł: 4
|
valdi 10 napisał(a): Przewod gumowy taki krótki ma z 20cm. w pewnym miejscu jakby się wykruszył i tam do turbiny dostały się drobne cząstki .
Zapodaj fotkę tego wężyka tak z ciekawości bo mam taki sam silniczek jak ty, no i za ile turbo kupiłeś, pozdrawiam.
|
|
Góra |
|
 |
valdi 10 |
#468027 Wysłany:
28 Kwi 2011, 21:21; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Rejestracja: 10 Mar 2011, Posty: 71
|
Nówka 1500zl zrobocizną wyszło 1800zł. Niestety nie mam czym robić zdjęcia ,a tak ogólnie to nawet nie wiem jak sie wstawia zdjęcia. To jest rurka o średnicy około 5cm
|
|
Góra |
|
 |
Borat |
#468393 Wysłany:
29 Kwi 2011, 20:48; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 135KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: KrakóW Rejestracja: 12 Gru 2009, Posty: 424
|
valdi 10 napisał(a): Slyszalem że tylko w GP 1.3 90kM nie regeneruje sie turbiny bo ma zmienna geomertie. wszystkie chyba turbiny teraz mają zmienną geometrie tak jak ja w benzynie tak i panda w dieslu jak i wieśvagen i audi, jeśli chcesz regenerować regeneruj od razu, choć ja bym jeździł aż zacznie brakować mocy jak mówi Kazaa a potem włożył nową, nie wierze w regeneracje i inne cuda, a efekt tego wyjdzie taki że i tak za 20kk bedziesz musiał kupić nową bo tą do końca szlag trafi, nie szukaj złodziejskich oszczędności- Takie moje zdanie [ Dodano: 29 Kwi 2011 19:26 ]nie doczytałem przepraszam Gratuluje rozsądnego wyboru !! [ Dodano: 29 Kwi 2011 19:48 ]barseba napisał(a): valdi 10 napisał(a): Mam pytanko a wlasciwie to co sie stalo ,ze turbina gwizdze czym to jest spowodowane, moze to moja wina ?
Moze byc, jak masz turbo przestrzega sie paru rzeczy: -Nie pilowanie na zimnym silniku -Wymiana oleju jak w ksiazce wraz z filtrem -i przede wszystkim przed zgaszeniem trzeba czekac powyzej 1 min na wolnych obrotach zeby turbo zwolnilo obroty i sie schlodzilo
Bylem swiadkiem jak trubina padala w Grand Vitara 1.9 trwalo to 3-5 min, a wczesniej niewiele bylo slychac, (jezeli cokolwiek bo to samochod znajomego) a jak sie juz zaczelo to bardzo rzezilo bo lopatki taely o obudowe. Sprawdz wszystkie przewody ktore ida od i do turbo lacznie z kolektorem wydechowym ktory moze pekac, tak samo ktorys czujnik mogl sie poluzowac i przez niego slychac gwizd. Pewnie kazda turbina pada inaczej i to moze byc jednak ta gorsza opcja, ale sprawdzenie przewodow nic nie kosztuje.
barseba proszę cię...... opinia o staniu jak głupek na włączonym silniku i schłodzenie turbo za każdym ruchem jest żywcem wyciągnięta z lat 90, tak samo jak stanie na zimnym silniku i "grzanie na postoju turbo" rozumiem po naprawdę ostrej jeździe na autobanie przy prędkościach +150 to się zgodze warto to odczekać, ale w mieście? gdzie zatrzymujesz się średnio co 800 metrów a nawet jeśli i nie to na samym parkowaniu ile ci schodzi, i jeszcze stój na włączonym silniku nie wiem właściwie czemu dalej żyje ta opinia i kto, faktycznie sie jej trzyma ale musi mieć pieniędzy na wache że chu chu. Fakt zgodzę nawet bardzo, właściewie napisałeś" nie przeciążać silnika zaraz po rozruchu", ale to i w benie wolnossącej było wiadomo, spokojnie należy sie poruszać do momentu rozgrzania silnika ( wskazówka wystarczy) np ja w bravo dochodze do 2tys i zmieniam bieg, nie należy "grzać" auta na postoju szczególnie zimą bo praktycznie silnik chodzi przez dłuższą chwile na sucho, przy niskich temperaturach olej bardzo gęstnieje (5W40 ma normy od -25 do -30 wartości takiego zgęstnienia oleju które może uniemożliwić rozruch silnika) silnik szybcie sie nagrzeje w ruchu a i przemieszanie oleju mu nie zaszkodzi jak ruszysz.
Wymiana Oleju tak jak w książce...... powodzenia na jednym oleju 2 lata lub 30 tys km ogólnie zalecane i czego większość na forum sie trzyma to 15kk lub co rok wyjątkiem jest kazaa ale to normalne że przy modzonych silnikach trzeba częściej olej zmieniać coś za coś
Stanie na wolnych obrotach na pewno nie zaszkodzi silnikowi ani turbo ale spali wache a to już boli, Poobserwuj sobie jak jedziesz do miejsca garażowania auta, na jakich obrotach on chodzi jak parkujesz pod sklepem czy supermarkecie, przy wjeździe do garażu czy jazdy osiedlową drogą na 2-ce, w zupełności wystarcza .
barseba przepraszam jeśli cie uraziłem ale według mnie naleciałości panów kaziów trzeba tępić z całą stanowczością bo nigdy nie pojdziemy do przodu. A wiem to BO w jednym bravulcu mam TT z obliczeniem czasu do wyłączenia Engin-a zgadnijcie ile razy w mieście mi sie włączy? ani razu!
_________________

 
Fiat Bravo TourDe Pologne 2010 T-Jet seria 139.8 Km 237,4 Nm Maranello Rosso Szport post319724.html#319724 Grande Punto 2009 1.4 16v StarJet 95 KM Dynamic Szary Revival od 9.12.2009 ----SPRZEDANE! Prostuj Wydech REGULARNIE!
FIAT Brava 1.6 16V HSX Limited od 2000r do 2009
|
|
Góra |
|
 |
kazaa |
#468484 Wysłany:
29 Kwi 2011, 22:50; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw Rejestracja: 06 Kwi 2008, Posty: 2125 Pomógł: 10
|
Borat napisał(a): Stanie na wolnych obrotach na pewno nie zaszkodzi silnikowi ani turbo ale spali wache a to już boli, !
Bez przesady niech pali wache , ale odpocznie silnik , nie tylko turbo przecież ma olej , cały silnik musi się schłodzić ... w te upały ściągam osłonę silnika oraz po bucie czy ściganiach chłodzę dobre 5 min w garażu na wolnych obrotach , do tego włączam nadmuch na maxa z ciepłym powietrzem do wnętrza żeby ochłodzić silnik
_________________ Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek Były user grande punto szprot 160ps  www.punto.glodzik.com
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|