You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 16 Cze 2025, 19:14

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 54 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #457685 Wysłany: 30 Mar 2011, 09:40; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw
Rejestracja: 06 Kwi 2008,
Posty: 2125
Pomógł: 10
OK będziecie robić jak chcecie ... poczytajcie sobie inne fora jak wygląda olej w klekocie i czemu się wymienia po 10kkm , powodzenia życzę

_________________
Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek
Były user grande punto szprot 160ps :(
www.punto.glodzik.com


Góra
 Profil  
 

 
 Post #457787 Wysłany: 30 Mar 2011, 17:58; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ //\\ STA
Rejestracja: 15 Sie 2007,
Posty: 4866
Pomógł: 39
potwierdzam słowa kazaa (jeden z niewielu razy :E ) w moim kopciuchu też po kilkuset km olej robi sie ciemny jak przed wymianą.

_________________
Jest sadza - jest zabawa :>


Góra
 Profil  
 
 
 Post #457797 Wysłany: 30 Mar 2011, 19:00; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 10 Mar 2011,
Posty: 71
Taka prawda, że olej bardzo szybko jest czarny, a czym częściej się wymienia tym lepiej do każdego silnika.Troszkę zboczyliśmy z tematu turbo, choć olej to pośrednie zagadnienie.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #457940 Wysłany: 31 Mar 2011, 00:02; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw
Rejestracja: 06 Kwi 2008,
Posty: 2125
Pomógł: 10
valdi 10 napisał(a):
Troszkę zboczyliśmy z tematu turbo, choć olej to pośrednie zagadnienie.


imho nie , te dwie rzeczy są bardzo zależne od siebie

_________________
Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek
Były user grande punto szprot 160ps :(
www.punto.glodzik.com


Góra
 Profil  
 
 
 Post #457943 Wysłany: 31 Mar 2011, 00:14; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Czewa
Rejestracja: 21 Mar 2011,
Posty: 49
No pewnie ze maja. Padajace turbo i szybko brudzacy sie olej moga byc SKUTKIEM zuzycia silnika wlasnie w miejscu gdzie spaliny moga sie dostawac do oleju niekoniecznie w samym turbo. Dziwne a moze nie bo przeciez turo jest wysoko jak olej plynie sobie swobodnie gdzies dolem to maleje cisnienie a jak jest male cisnienie to nie dotrze na gore bo do tego jest przeciez potzreben duze:D. Nawet wiem gdzie tak bylo silnik renault 1,9 DCI. Panewki walu korbowegho trafial szlak olej plynol dolem kontrolka sie nie swiecila bo przeciez olej byl w ukladzie i tu sie turbo sypie, wymianiamy i zaraz kolejne. Wiem bo znajomy mechanik mial kilka takich przypadkow. I co trzeba bylo zrobic nie olej ciagle zmieniac bo i tak to nic nie dawalo wiciaz bylo go za malo trzeba bylo panewki na przeciw stukowe wymienic zeby wytrzymywaly.

A ja juz wiecej nie pisze o kolorach oleju a jego zuzyciem bo kolegi i tak sie nie przekona tragedi z tego nie bedzie dla sprzetu:P


Góra
 Profil  
 
 
 Post #457946 Wysłany: 31 Mar 2011, 01:02; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw
Rejestracja: 06 Kwi 2008,
Posty: 2125
Pomógł: 10
Mowa jest o MJ , tam olej ma znaczenie. Co do 1.9 dci masz rację , jeździłem traficiem 100ps z tym silnikiem sporo kkm i wiem coś o nim , w traficu go upchali na siłę - krotka maska , 2 razy miał wymienioną głowicę

_________________
Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek
Były user grande punto szprot 160ps :(
www.punto.glodzik.com


Góra
 Profil  
 
 
 Post #458036 Wysłany: 31 Mar 2011, 17:28; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 10 Mar 2011,
Posty: 71
No to co panowie napędziliście mi stracha, od roku mam GP jet 1.3 75kM rocznik listopad 2007 czy mam uciekac znim i kupić benzyne? trochę na disla się cieszylem i fajnie mi się nim jeżdzi


Góra
 Profil  
 
 
 Post #458191 Wysłany: 01 Kwi 2011, 00:09; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw
Rejestracja: 06 Kwi 2008,
Posty: 2125
Pomógł: 10
Trzeba było czytać przed zakupem. Diesel jest ekonomiczny , ale naprawy są drogie i tego nie przeskoczysz.

A czy uciekać to nie wiem jak jeździsz i gdzie jeździsz. Jeżeli do kiosku i po zakupy to bena jak najbardziej jest lepsza.

_________________
Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek
Były user grande punto szprot 160ps :(
www.punto.glodzik.com


Góra
 Profil  
 
 
 Post #459529 Wysłany: 04 Kwi 2011, 21:53; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: KATOWICE
Rejestracja: 01 Wrz 2007,
Posty: 27
ja tak miałem w swoim GP 1,3 90KM co prawda turbina ze zmienna geometrią ale zasada ta sama
Mechanik powiedział ze syf-sadza się zbiera na łopatkach i stad te świsty i to by sie zgadzało bo auto było oszczedzane na trasach
Lekarstwem było porządne "przegonienie" autka po autostradzie- wszystkie syfy musiały sie oderwać i od pól roku spokój i cisza:)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #459665 Wysłany: 05 Kwi 2011, 15:46; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 10 Mar 2011,
Posty: 71
Właśnie w piątek jadę w trasę ,będzie autosdrada to go trochę pogonię zobaczymy jak będzie


Góra
 Profil  
 
 
 Post #459802 Wysłany: 05 Kwi 2011, 21:42; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: KATOWICE
Rejestracja: 01 Wrz 2007,
Posty: 27
napisz później czy u Ciebie też się uspokoiło...
U nas też był blady strach samochód 2 lata, kilka mies po gwarancji przejechane ledwo 40tys km, turbina oszczędzana tzn silnik gaszony po jakimś czasie pracy na jałowym, nie dociskany na zimnym silniku itd i nagle świsty niewiadomo skąd...węże szczelne nigdzie nie dmucha... i mechanicy tez straszyli turbina do wymiany..
samo przegonienie pomogło i to nawet nie chodziło o autostradowe prędkości tylko raczej obroty żeby były wysokie aby porządnie rozpędzić turbinkę.
Było trochę ryzyka bo jak to nie sadza to zachodziła moja wewnętrzna obawa żeby turbinka w ogóle się nie rozleciała... ale sie opłacało póki co
u mnie pomogło jakieś 20km jazdy z obrotami ok 4tys
Napisz czy pomogło może innym sie przyda :wink:


Góra
 Profil  
 
 
 Post #459854 Wysłany: 05 Kwi 2011, 23:22; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw
Rejestracja: 06 Kwi 2008,
Posty: 2125
Pomógł: 10
wszwedd napisał(a):
ja tak miałem w swoim GP 1,3 90KM co prawda turbina ze zmienna geometrią ale zasada ta sama
Mechanik powiedział ze syf-sadza się zbiera na łopatkach i stad te świsty i to by sie zgadzało bo auto było oszczedzane na trasach
Lekarstwem było porządne "przegonienie" autka po autostradzie- wszystkie syfy musiały sie oderwać i od pól roku spokój i cisza:)


Heh cudowne uzdrowienie ... nie ma takich bajek , u mnie nie działają , but jest często i trasy też , a turbo żyje własnym życiem i sobie gwiżdże.

Co do przegonienia to ma to sens jak zapieką się łopatki od zmiany geometrii T , teoretycznie może pomóc , jednak na wirniku szczególnie na łopatkach nie osadzi się syf , który będzie wpływał na zmianę dźwięku , łopatki wirują i nic by na nich długo nie zostało , gwizc może być za to jak któraś łopatka się skrzywi delikatnie.

_________________
Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek
Były user grande punto szprot 160ps :(
www.punto.glodzik.com


Góra
 Profil  
 
 
 Post #459862 Wysłany: 05 Kwi 2011, 23:47; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: KATOWICE
Rejestracja: 01 Wrz 2007,
Posty: 27
Może to rzeczywiście czary bo sam w to nie wierzyłem ale warto było spróbować... u mnie pomogło i świsty ustały a to chyba najważniejsze :) więc może to cud nad Wisła:) i koledze Valdiemu też go życzę :wink:


Góra
 Profil  
 
 
 Post #459874 Wysłany: 06 Kwi 2011, 00:16; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw
Rejestracja: 06 Kwi 2008,
Posty: 2125
Pomógł: 10
Też mu tego życzę , jednak znam inne 1.3 90 , któremu mocny but pomaga w większym świszczeniu turbo ;)

_________________
Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek
Były user grande punto szprot 160ps :(
www.punto.glodzik.com


Góra
 Profil  
 
 
 Post #459995 Wysłany: 06 Kwi 2011, 15:08; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 10 Mar 2011,
Posty: 71
Dzięki za otuchę w piątek wieczorkiem napiszę czy są jakieś zmiany.
Tak sobie teraz pomyślałem czy przed jazdą nie wymienić oleju, co wy na to?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #460035 Wysłany: 06 Kwi 2011, 18:38; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw
Rejestracja: 06 Kwi 2008,
Posty: 2125
Pomógł: 10
zależy ile przejechałeś na starym heh

_________________
Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek
Były user grande punto szprot 160ps :(
www.punto.glodzik.com


Góra
 Profil  
 
 
 Post #460065 Wysłany: 06 Kwi 2011, 19:37; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 10 Mar 2011,
Posty: 71
12tyś castrol magnetic5-40


Góra
 Profil  
 
 
 Post #460206 Wysłany: 07 Kwi 2011, 00:07; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw
Rejestracja: 06 Kwi 2008,
Posty: 2125
Pomógł: 10
temat był poruszany , Marcin mi zalecił co 10kkm i tego pilnuję

_________________
Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek
Były user grande punto szprot 160ps :(
www.punto.glodzik.com


Góra
 Profil  
 
 
 Post #460668 Wysłany: 08 Kwi 2011, 19:05; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 10 Mar 2011,
Posty: 71
Niestety 400km autostrada świst pozostał autko ciągło normalnie


Góra
 Profil  
 
 
 Post #460681 Wysłany: 08 Kwi 2011, 19:29; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw
Rejestracja: 06 Kwi 2008,
Posty: 2125
Pomógł: 10
Autostrada jest imho najbardziej zabójcza dla turbiny

_________________
Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek
Były user grande punto szprot 160ps :(
www.punto.glodzik.com


Góra
 Profil  
 
 
 Post #467894 Wysłany: 28 Kwi 2011, 16:45; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 10 Mar 2011,
Posty: 71
Wczoraj autko zaprowadzilem do warsztatu zalatwilem nowa turbinke i dzisiaj już odebrałem auto z nową turbiną skonczylo się świstanie ii wszystko jest ok. Oczywiście nowy olej castrol 5-40 magnetic i filtry.
A wiecie co bylo przyczyną świstania, turbina miala dwie łopatki skrzywione. Przewod gumowy taki krótki ma z 20cm. w pewnym miejscu jakby się wykruszył i tam do turbiny dostały się drobne cząstki .


Góra
 Profil  
 
 
 Post #467953 Wysłany: 28 Kwi 2011, 19:45; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Wiesław
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 75KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 24 Sty 2010,
Posty: 338
Pomógł: 4
valdi 10 napisał(a):
Przewod gumowy taki krótki ma z 20cm. w pewnym miejscu jakby się wykruszył i tam do turbiny dostały się drobne cząstki .

Zapodaj fotkę tego wężyka tak z ciekawości bo mam taki sam silniczek jak ty, no i za ile turbo kupiłeś, pozdrawiam.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #468027 Wysłany: 28 Kwi 2011, 21:21; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 10 Mar 2011,
Posty: 71
Nówka 1500zl zrobocizną wyszło 1800zł. Niestety nie mam czym robić zdjęcia ,a tak ogólnie to nawet nie wiem jak sie wstawia zdjęcia. To jest rurka o średnicy około 5cm


Góra
 Profil  
 
 
 Post #468393 Wysłany: 29 Kwi 2011, 20:48; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 135KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: KrakóW
Rejestracja: 12 Gru 2009,
Posty: 424
valdi 10 napisał(a):
Slyszalem że tylko w GP 1.3 90kM nie regeneruje sie turbiny bo ma zmienna geomertie.
wszystkie chyba turbiny teraz mają zmienną geometrie tak jak ja w benzynie tak i panda w dieslu jak i wieśvagen i audi, jeśli chcesz regenerować regeneruj od razu, choć ja bym jeździł aż zacznie brakować mocy jak mówi Kazaa a potem włożył nową, nie wierze w regeneracje i inne cuda, a efekt tego wyjdzie taki że i tak za 20kk bedziesz musiał kupić nową bo tą do końca szlag trafi, nie szukaj złodziejskich oszczędności- Takie moje zdanie

[ Dodano: 29 Kwi 2011 19:26 ]
nie doczytałem przepraszam Gratuluje rozsądnego wyboru !!

[ Dodano: 29 Kwi 2011 19:48 ]
barseba napisał(a):
valdi 10 napisał(a):
Mam pytanko
a wlasciwie to co sie stalo ,ze turbina gwizdze czym to jest spowodowane, moze to moja wina ?

Moze byc, jak masz turbo przestrzega sie paru rzeczy:
-Nie pilowanie na zimnym silniku
-Wymiana oleju jak w ksiazce wraz z filtrem
-i przede wszystkim przed zgaszeniem trzeba czekac powyzej 1 min na wolnych obrotach zeby turbo zwolnilo obroty i sie schlodzilo

Bylem swiadkiem jak trubina padala w Grand Vitara 1.9 trwalo to 3-5 min, a wczesniej niewiele bylo slychac, (jezeli cokolwiek bo to samochod znajomego) a jak sie juz zaczelo to bardzo rzezilo bo lopatki taely o obudowe.
Sprawdz wszystkie przewody ktore ida od i do turbo lacznie z kolektorem wydechowym ktory moze pekac, tak samo ktorys czujnik mogl sie poluzowac i przez niego slychac gwizd. Pewnie kazda turbina pada inaczej i to moze byc jednak ta gorsza opcja, ale sprawdzenie przewodow nic nie kosztuje.

barseba proszę cię...... opinia o staniu jak głupek na włączonym silniku i schłodzenie turbo za każdym ruchem jest żywcem wyciągnięta z lat 90, tak samo jak stanie na zimnym silniku i "grzanie na postoju turbo" rozumiem po naprawdę ostrej jeździe na autobanie przy prędkościach +150 to się zgodze warto to odczekać, ale w mieście? gdzie zatrzymujesz się średnio co 800 metrów a nawet jeśli i nie to na samym parkowaniu ile ci schodzi, i jeszcze stój na włączonym silniku nie wiem właściwie czemu dalej żyje ta opinia i kto, faktycznie sie jej trzyma ale musi mieć pieniędzy na wache że chu chu. Fakt zgodzę nawet bardzo, właściewie napisałeś" nie przeciążać silnika zaraz po rozruchu", ale to i w benie wolnossącej było wiadomo, spokojnie należy sie poruszać do momentu rozgrzania silnika ( wskazówka wystarczy) np ja w bravo dochodze do 2tys i zmieniam bieg, nie należy "grzać" auta na postoju szczególnie zimą bo praktycznie silnik chodzi przez dłuższą chwile na sucho, przy niskich temperaturach olej bardzo gęstnieje (5W40 ma normy od -25 do -30 wartości takiego zgęstnienia oleju które może uniemożliwić rozruch silnika) silnik szybcie sie nagrzeje w ruchu a i przemieszanie oleju mu nie zaszkodzi jak ruszysz.
Wymiana Oleju tak jak w książce...... powodzenia na jednym oleju 2 lata lub 30 tys km ogólnie zalecane i czego większość na forum sie trzyma to 15kk lub co rok wyjątkiem jest kazaa ale to normalne że przy modzonych silnikach trzeba częściej olej zmieniać coś za coś :E
Stanie na wolnych obrotach na pewno nie zaszkodzi silnikowi ani turbo ale spali wache a to już boli, Poobserwuj sobie jak jedziesz do miejsca garażowania auta, na jakich obrotach on chodzi jak parkujesz pod sklepem czy supermarkecie, przy wjeździe do garażu czy jazdy osiedlową drogą na 2-ce, w zupełności wystarcza .
barseba przepraszam jeśli cie uraziłem ale według mnie naleciałości panów kaziów trzeba tępić z całą stanowczością bo nigdy nie pojdziemy do przodu. A wiem to BO w jednym bravulcu mam TT z obliczeniem czasu do wyłączenia Engin-a zgadnijcie ile razy w mieście mi sie włączy? ani razu!

_________________
Image
ImageImage


Fiat Bravo TourDe Pologne 2010 T-Jet seria 139.8 Km 237,4 Nm Maranello Rosso Szport
post319724.html#319724
Grande Punto 2009 1.4 16v StarJet 95 KM Dynamic Szary Revival od 9.12.2009 ----SPRZEDANE!
Prostuj Wydech REGULARNIE!

FIAT Brava 1.6 16V HSX Limited od 2000r do 2009


Góra
 Profil  
 
 
 Post #468484 Wysłany: 29 Kwi 2011, 22:50; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw
Rejestracja: 06 Kwi 2008,
Posty: 2125
Pomógł: 10
Borat napisał(a):
Stanie na wolnych obrotach na pewno nie zaszkodzi silnikowi ani turbo ale spali wache a to już boli, !


Bez przesady niech pali wache , ale odpocznie silnik , nie tylko turbo przecież ma olej , cały silnik musi się schłodzić ... w te upały ściągam osłonę silnika oraz po bucie czy ściganiach chłodzę dobre 5 min w garażu na wolnych obrotach , do tego włączam nadmuch na maxa z ciepłym powietrzem do wnętrza żeby ochłodzić silnik

_________________
Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek
Były user grande punto szprot 160ps :(
www.punto.glodzik.com


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 54 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO