|
Obecny czas: 25 Maj 2025, 05:37
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 16 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
hcmateusz |
#459694 Wysłany:
05 Kwi 2011, 18:03; Temat postu: Zakup przepustnicy z silnikiem krokowym - help! |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 29 Mar 2011, Posty: 13
|
|
Góra |
|
 |
|
|
Bytuś |
#459705 Wysłany:
05 Kwi 2011, 18:15; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bytom Rejestracja: 15 Lut 2008, Posty: 1029 Pomógł: 11
|
niestety w PII silniczka krokowego nie da rady wymienić
hcmateusz napisał(a): Czy to jest dokładnie to? tak, musisz wymienić całą przepustnice hcmateusz napisał(a): Bo coś mi cenowo się nie zgadza z tym co mówił mechanik.
może miał na myśli oryginalne części zakupione w ASO
_________________
|
|
Góra |
|
 |
kedlaw |
#459827 Wysłany:
05 Kwi 2011, 22:16; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Waldek
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Emotion
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 13 Paź 2007, Posty: 692 Pomógł: 2
|
hcmateusz polecałbym Ci kupić nową przepustnicę, bo na używkę nie wiadomo jaką trafisz i szkoda kasy, nie wiadomo po jakim jest przebiegu itp.
|
|
Góra |
|
 |
greg505 |
#459831 Wysłany:
05 Kwi 2011, 22:30; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
mechanik czyscil przepustnice razem z krokowcem?
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
hcmateusz |
#459891 Wysłany:
06 Kwi 2011, 07:41; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 29 Mar 2011, Posty: 13
|
greg505 napisał(a): mechanik czyscil przepustnice razem z krokowcem?
Właśnie i to jest dobre pytanie. Przepustnice z tunelikiem biegu jałowego czyściłem ja osobiście... natomiast silnik krokowy pozostawiłem bez zmian bo nie chciałem tego odkręcać.
Mechanik od razu mi powiedział, że silnik krokowy jest rozwalony i nie chodzi zupełnie  się w sumie zdziwiłem jak mi powiedział, że koszt całej przepustnicy wynosi od 1000 zł w górę.
Teraz w sobotę mam zamiar jednak wyjąć tą przepustnicę i sprawdzić ten silniczek krokowy. No ale jakby nie był rozwalony to co mechanikowi zależało, żeby mi wciskać taki kit. Chociaż z drugiej strony auto ma przejechane dopiero ~28.000 km.
Cena oryginalnej przepustnicy firmy Magneti Marelli kosztuje najtaniej 600zł ... a koleś na allegro http://allegro.pl/show_item.php?item=15 ... s%C5%82any. sprzedaje aż tak taniej? Pisze niby że nowa a nie regenerowana.
W tym sklepie http://www.unto.pl/przepustnica-panda-p ... -1634.html też nie pisze, że regenerowana.
Może ktoś mi powie skąd ta różnica cenowa?
PS. Chciałbym się upewnić bo się nie znam na tym kompletnie. Po zdjęciu filtra powietrza mamy dostęp do przepustnicy. Czyli to co od razu widzimy to przepustnica z tunelikiem biegu jałowego tak? A silniczek krokowy gdzie jest? na dole? W górnym lewym rogu jest czujniczek, którego lepiej ponoć nie dotykać  Pytam dlatego, że właśnie chciałbym sam zobaczyć na czym polega te uszkodzenie... i jak to się czyści/naprawia to tego też nie wiem 
_________________ Punto II 2005 1.2 8V
|
|
Góra |
|
 |
Bytuś |
#459895 Wysłany:
06 Kwi 2011, 08:14; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bytom Rejestracja: 15 Lut 2008, Posty: 1029 Pomógł: 11
|
_________________
|
|
Góra |
|
 |
hcmateusz |
#459897 Wysłany:
06 Kwi 2011, 08:24; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 29 Mar 2011, Posty: 13
|
Bytuś napisał(a): http://fiatpunto.com.pl/img,IMG_48d7db725e1044316.jpg w dziale zrób to sam masz opisane jak czyścić przepustnice http://fiatpunto.com.pl/topic10725.html
No przepustnica to jedno a ten cholerny silniczek krokowy to drugie. Z tego co wynika z rozmowy z mechanikiem to, że właśnie ten kanalik silniczka krokowego nie działa w ogóle... sądze, że się nie otwiera czy coś.
W sobotę oczywiście wyczyszczę to na połysk, popryskam wd40 lecz czy nie ma możliwości wyciągnięcia tego silniczka krokowego? Być może jest jakiś brud czy coś co go blokuje gdzieś głębiej. Pozostaje tylko możliwość wyczyszczenia tego małego kanaliku? Czy ten trzpień da radę zdemontować?
_________________ Punto II 2005 1.2 8V
|
|
Góra |
|
 |
Bytuś |
#459899 Wysłany:
06 Kwi 2011, 08:31; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bytom Rejestracja: 15 Lut 2008, Posty: 1029 Pomógł: 11
|
nie ma możliwości demontażu, jedynie możesz wyczyścić ten kanał sięgając głęboko jakimś pędzelkiem
_________________
|
|
Góra |
|
 |
greg505 |
#459904 Wysłany:
06 Kwi 2011, 09:29; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
a powiedz jeszcze jakie masz obiawy, zeby zweryfikowac, ze to ewidentnie wina krokowca
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
hcmateusz |
#459906 Wysłany:
06 Kwi 2011, 09:36; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 29 Mar 2011, Posty: 13
|
to więc tak... od razu zaznaczę, że nie dzieje się to zawsze... i nie ma zasady kiedy występują objawy.
Odpalając silnik (na zimnym silniku) po np. 3 minutach słychać jak silnik co sekundę (systematycznie) spada na ułamek sekundy z obrotów. Czasem spada delikatnie a czasem tak ostro, że aż wskazówka od obrotomierza drastycznie spada na ułamek sekundy po czym wraca do normy (i tak co sekundę).
Czasem jest nawet tak, że zatrzymuję się na światłach i od razu występują spadki z obrotów... dodać należy także, że w momencie spadku obrotów cała elektryka (światła itd.) bladną na czas spadku.
Tak jak pisałem, czasem spada z obrotów tak delikatnie, że słyszę jak silnik faluje lecz wskazówka od obrotomierza nawet nie drgnie. A czasem jest tak, że spadki są tak ostre, że aż cały silnik lata. Nie miałem jeszcze przypadku, żeby silnik mi zgasł... lecz obawiam się, że problem może się pogłębić.
Dodam także, że akumulator po rocznej jeździe jest w sumie naładowany więc alternator raczej odpada. Napięcia podawane przez aku idealne. Świece wymienione w zeszłym tygodniu.
PS. A jak sprawdzić czy silniczek krokowy jest rzeczywiście walnięty? być może jest spalony albo coś. Gdzie zapodać i jakie napięcie jak już go będę miał w ręce 
_________________ Punto II 2005 1.2 8V
|
|
Góra |
|
 |
greg505 |
#460169 Wysłany:
06 Kwi 2011, 22:54; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
po tym co opisales silniczek jest sprawny ale warto go dokladnie wyczyscic,
po tym zabiegu zrob autoadaptacje (poszukaj na forum) i daj znac jakie sa rezultaty
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
hcmateusz |
#460217 Wysłany:
09 Kwi 2011, 18:28; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 29 Mar 2011, Posty: 13
|
greg505 napisał(a): po tym co opisales silniczek jest sprawny ale warto go dokladnie wyczyscic, po tym zabiegu zrob autoadaptacje (poszukaj na forum) i daj znac jakie sa rezultaty
Tak też w sobotę zrobię tylko ... Dam znać po sobocie...
PS. Poczytałem o autoadaptacji i można to zrobić w FESie... z tym, że nigdy go nie używałem bo nie wiem, który silnik wybrać  a nie wiem czy mogę strzelać przed połączeniem.
http://img12.imageshack.us/img12/3152/beztytuucux.jpg
Gdzie znajdę ten symbol, z którym mam się połączyć FESem? [ Dodano: 09 Kwi 2011 18:28 ]Dziś wykręciłem przepustnicę, potem naprawdę dokładnie przeczyściłem ją wraz z tunelikiem biegu jałowego oraz ten nieszczęsny silniczek krokowy. po zamontowaniu silnik znowu czasami traci obroty... więc czyszczenie nic nie dało. Pogadałem z innym mechanikiem, który stwierdził, że silnik krokowy nie może być całkowicie uszkodzony (tak jak mówił poprzedni mechanik), gdyż spadki obrotów nie są zawsze lecz czasami. Kazał mi kupić na Orlenie dodatek do benzyny przeczyszczający wtryski itd... kupiłem, wlałem... będę jeździć. Wątpie, żeby to coś dało. Teraz w sumie już nie wiem czy rzeczywiście przepustnica do wymiany, czy jeździć aż problem się pogłębi i wtedy do mechanika. Nie mam już zielonego pojęcia.
_________________ Punto II 2005 1.2 8V
|
|
Góra |
|
 |
kedlaw |
#461081 Wysłany:
09 Kwi 2011, 23:04; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Waldek
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Emotion
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 13 Paź 2007, Posty: 692 Pomógł: 2
|
hcmateusz mam ten sam problem co Ty dokładnie. Czyściłem przepustnicę i szczerze nic nie pomogło. Też mam dylemat co to może być gdzie leży wina tego falowania obrotów. Akurat ojciec ma taki sam silnik i mam zamiar podmienić przepustnicę i wtedy będę wiedział czy to ona jest winna, ale jak na razie nie mam na to czasu.
|
|
Góra |
|
 |
hcmateusz |
#461140 Wysłany:
10 Kwi 2011, 06:56; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 29 Mar 2011, Posty: 13
|
kedlaw napisał(a): hcmateusz mam ten sam problem co Ty dokładnie. Czyściłem przepustnicę i szczerze nic nie pomogło. Też mam dylemat co to może być gdzie leży wina tego falowania obrotów. Akurat ojciec ma taki sam silnik i mam zamiar podmienić przepustnicę i wtedy będę wiedział czy to ona jest winna, ale jak na razie nie mam na to czasu.
To jak już przemienisz przepustnicę to weź nie zapomnij dać znać w tym temacie  Bo to w sumie dość istotne dla mnie. Narazie i tak nie mam zamiaru kupować nowej przepustnicy, poczekam aż problem się nasili... ale ostatnio coraz bardziej wątpie, że to jednak silnik skokowy jest skopany.
_________________ Punto II 2005 1.2 8V
|
|
Góra |
|
 |
wersal76 |
#838500 Wysłany:
08 Cze 2018, 01:43; Temat postu: Re: Zakup przepustnicy z silnikiem krokowym - help! |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: radek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podlaskie [B]
Rejestracja: 21 Maj 2018, Posty: 9
|
Co wy pleciecie za bzdury???????? wystarczy go objąc opaską zaciskową i wyciagnąć  i tak samo załozyc kolejny silniczek 
|
|
Góra |
|
 |
Atr3ju |
#838513 Wysłany:
08 Cze 2018, 15:29; Temat postu: Re: Zakup przepustnicy z silnikiem krokowym - help! |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 07 Sie 2017, Posty: 158 Pomógł: 3
|
wersal76 napisał(a): Co wy pleciecie za bzdury???????? wystarczy go objąc opaską zaciskową i wyciagnąć  i tak samo załozyc kolejny silniczek  Z chęcią bym zobaczył jak go wyciągasz. Wiem że dobre imadło może bardzo pomóc ale nie każdy ma taki warsztat.
_________________
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 16 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|