|
Obecny czas: 25 Kwi 2025, 05:49
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
Cento |
#2925 Wysłany:
07 Sty 2007, 00:29; Temat postu: Fiat Nr Jeden z lat 1983-1989. Troche historii |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Mikołaj
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Imielin Rejestracja: 04 Sty 2007, Posty: 1476
|
Napisze wam troche historii o nieco juz zapominanym w Polsce samochodzie - Fiacie Uno z lat 1983-1989. Aucie, ktore kojarzy mi sie z piosenka Tiny Turner - We don't another hero. Samochod, nad ktorym prace rozpoczeto na poczatku lat 80, zostal zaprezentowany z wielka pompa w 1983 roku w bardzo nietypowym miejscu. Uno bylo moim zdaniem jedynym z ladniejszych aut w tym okresie, ale jego uroda nie sugeuruje, ze zostal zaprezentowany na Florydzie, a dokladniej - na przyladku Canaveral. Tak, tak - miejsce wylotu i przylotu wahadlowcow, ktore za niedlugo przejda do historii. Uno bylo wielka nadzieja Fiata. Lata 80 byly pierwszymi, w ktorych Fiat zaczal cierpiec na co 10-letnie problemy finansowe. Byl tez modelem rewolucyjnym. To pierwszy hatchback, w ktorym klapa bagaznika nie byla jedynie na "zgieciu", w bogatszych wersjach mnostwo elektroniki, a w ekonomicznej cos rodem z NRD - wskaznik ekonomicznej jazdy. Modlitwa Fiata o sukces zostala wysluchana - samochod stal sie hitem w calej Zachodniej Europie, zdobyl tytul samochodu roku 1984 oraz zmotoryzowal Ameryke Poludniowa. Uno mialo w ofercie silniki o roznych pojemnosciach : 0.9/45 KM, 1.1/55 KM 1.3/60 KM, a takze diesel 1.3/45 KM. Do Polski sprowadzana byla jedynie podstawowa jednostka, razem z niedbale wydana przez PZM instrukcja obslugi. Pozniej pojawily sie takze jednostki 1.0, 1.1 oraz 1.4 z serii FIRE ( Fully Integraled Robotised Engine ), a takze najbardziej kultowa wersja Turbo i.e z silnikiem turbodoladowanym 1.4/110 KM. W ofercie byla takze wersja ekonomiczna. Napedzana jedynie silniki 900 cm3, z pieciobiegowa skrzynia biegow miala specjalne nakladki na kola oraz inne bajery. A wszystko po to, aby zredukowac wspolczynnik Cx z 0,34 do..... 0,33 ! W bogatszych wersjach, tak jak juz napisalem, mozna bylo znalezc elektronike - wskazniki niesprawnosci oswietlenia, stanu okladzin, poziomu oleju, niewlasciwej temperatury silnika. Te wskazniki bardziej przyblizaly Uno do Citroena niz do Fiata. Wlasnie elektronika, po koszmarnie szybko rdzewiejacych blachach ( scheda po poprzedniku - 127 ) zabijala Uno i byla dodatkowa przyczyna jego duzej, jak sie okazalo zawodnosci. Pisalem o wersji 1.4 Turbo i.e. To jeden z najbardziej kultowych modeli tego auta, a kojarzy mi sie z piosenka Duran Duran - A View To a Kill. I trzeba przyznac - turbodoladowane 1.4, 110 KM, z polaczeniu z niewielka masa, pieknym, czerwonym kolorem i sportowym nadwoziem, sklanialy do szalenstw. Malo kto wie, ze specjalnie na rynki poludniowo-amerykanskie powstala brazylijska wersja Uno. Z silnikiem 1.0, z kolem zapasowym z przodu. Od 1984 roku, z kilkoma face-lifintingami i zmiana nazwy na Mille Fire jego produkcja trwa do dzis. W Brazylii kosztuje 20 000 tys w walucie brazylijskiej  . Uno miala takze "swoja" Siene i Palio Weekend - zarowno sedan i kombi nazywaly sie Duna. Poza poludniowaameryka, gdzie jest czczony i Wlochami nie byl nigdzie oferowany. Uno bylo oferowane pod roznymi markami - niedziwia mnie takie nazwy jak Mille Fire, Innocenti Mille czy Innocenti Elba. To wszystko Fiat Uno ! Trudno dzisiaj spotkac egzemplarz w stanie idealnym, a szkoda - chcialbym zobaczyc jak wyglada bez skazy, czyli rdzy. Jego produkcje zakonczono w 1989 roku. Zastapilo je Uno drugiej generacji.
_________________ Moja Vectra.
 Pozdrawiam! Do zobaczenia na drogach!
|
|
Góra |
|
 |
|
|
Maciey |
#43373 Wysłany:
05 Wrz 2007, 22:24; Temat postu: A może troche o starszych modelach .... |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 21 Lip 2007, Posty: 917
|
Może zaczniemy rozmowę na temat fiatów, z minionej epoki, które powoli stają się legendami motoryzacji na początek proponuję coś takiego... Czyli Fiata 131

|
|
Góra |
|
 |
Thomas |
#43376 Wysłany:
05 Wrz 2007, 22:31; Temat postu: |
|
 |
Monkey Mod |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
 |
Maciey |
#43439 Wysłany:
06 Wrz 2007, 12:20; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 21 Lip 2007, Posty: 917
|
Thomas napisał(a): jak dla mnie jeden z ładniejszych modeli nawet i teraz jest niewątpliwie Fiat 500  oczywiście ten starszy model a nie ten obecny 
oczywiście, że tak! Stara 500 to urocza biedroneczka  szkoda, że u nas tak rzadka, chociaż niedawno widziałem Zastavę, która praktycznie wygląda tak samo i robi wrażenie na ulicy po której śmigają same nijakie i bezpłciowe współczesne maluchy (oczywiście o Kropkach tu nie mówię)
|
|
Góra |
|
 |
Thomas |
#43453 Wysłany:
06 Wrz 2007, 13:50; Temat postu: |
|
 |
Monkey Mod |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
 |
Maciey |
#43479 Wysłany:
06 Wrz 2007, 16:01; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 21 Lip 2007, Posty: 917
|
[quote="Thomas"]Zastawa byla robiona na licencji Fiata /quote]
wiem wiem  Była taka u nas w rodzinie jednak ja jej nie pamiętam
Multipla bardzo przyjemny "cudaczek"
swoją drogą niedługo każde auto będzie tak odbierane - nowe modele wychodzą nieustannie a aute starzeją się kilka razy szybciej niż kiedyś i za parę lat poczciwy malec będzie gratką dla kolekcjonera- dlatego mojego nie sprzedam  a powoli kiedyś bardzo pospolite i zwyczajne 125 są postrzegane jako coś wyjątkowego...
|
|
Góra |
|
 |
Thomas |
#43480 Wysłany:
06 Wrz 2007, 16:14; Temat postu: |
|
 |
Monkey Mod |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
 |
Krzycho90 |
#43493 Wysłany:
06 Wrz 2007, 17:54; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Krzysiek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 08 Paź 2006, Posty: 2789 Pomógł: 3
|
_________________ byłe mk2 FL : topic38980.html obecne: w trakcie przygotowania
|
|
Góra |
|
 |
Cento |
#43645 Wysłany:
07 Wrz 2007, 18:53; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Mikołaj
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Imielin Rejestracja: 04 Sty 2007, Posty: 1476
|
moim zdaniem najbardziej legerdarne są modele z lat 80. Nie tylko ze względu na ich słynną awaryjnośc, ale również dlatego, że wniosły wiele dla motoryzacji ;-)
_________________ Moja Vectra.
 Pozdrawiam! Do zobaczenia na drogach!
|
|
Góra |
|
 |
Thomas |
#43649 Wysłany:
07 Wrz 2007, 19:44; Temat postu: |
|
 |
Monkey Mod |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
 |
Cento |
#43855 Wysłany:
08 Wrz 2007, 20:52; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Mikołaj
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Imielin Rejestracja: 04 Sty 2007, Posty: 1476
|
np.
Uno - protoplasta obecnych hatchbacków
Panda - osiągnęła sukces dzięki relacja niskiej ceny do tego co otrzymujemy
Ritmo - pierwsze auto budowane przez roboty
Croma - pierwsze auto, które miało diesla z wtryskiem bezpośrednim pod maską
_________________ Moja Vectra.
 Pozdrawiam! Do zobaczenia na drogach!
|
|
Góra |
|
 |
Maciey |
#44419 Wysłany:
11 Wrz 2007, 16:04; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 21 Lip 2007, Posty: 917
|
Moim zdaniem Golf I - hatchback jeśli nie zauważyłeś jest starszy od Uno, pierwszy Civic też... ale Uno jest OK - sam miałem kiedyś Uno I generacji.
Panda - największy sukces chyba na rynku wewnętrznym, który i tak nie dorównał nawet w części sukcesowi 500-tki a o Garbusie nie wspomne...
Ritmo - moim zdaniem jeden z największych niewypałów... Roboty się nie postarały
A to, że Croma I-generacji miała bezpośredni wtrysk nie wiedziałem, a jaka to była wersja?
|
|
Góra |
|
 |
adi.degora |
#44428 Wysłany:
11 Wrz 2007, 16:47; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Twierdza Poznań Rejestracja: 30 Maj 2007, Posty: 2885
|
|
Góra |
|
 |
Cento |
#44449 Wysłany:
11 Wrz 2007, 19:02; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Mikołaj
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Imielin Rejestracja: 04 Sty 2007, Posty: 1476
|
Maciey napisał(a): Moim zdaniem Golf I - hatchback jeśli nie zauważyłeś jest starszy od Uno, pierwszy Civic też... ale Uno jest OK - sam miałem kiedyś Uno I generacji. Panda - największy sukces chyba na rynku wewnętrznym, który i tak nie dorównał nawet w części sukcesowi 500-tki a o Garbusie nie wspomne... Ritmo - moim zdaniem jeden z największych niewypałów... Roboty się nie postarały A to, że Croma I-generacji miała bezpośredni wtrysk nie wiedziałem, a jaka to była wersja? Golfowi I klapa nie sięgała do zdarzała, w Uno natomiast tak i na tym polegała unowska rewolucja [ Dodano: Wto Wrz 11, 2007 6:02 pm ]Maciey napisał(a): Moim zdaniem Golf I - hatchback jeśli nie zauważyłeś jest starszy od Uno, pierwszy Civic też... ale Uno jest OK - sam miałem kiedyś Uno I generacji. Panda - największy sukces chyba na rynku wewnętrznym, który i tak nie dorównał nawet w części sukcesowi 500-tki a o Garbusie nie wspomne... Ritmo - moim zdaniem jeden z największych niewypałów... Roboty się nie postarały A to, że Croma I-generacji miała bezpośredni wtrysk nie wiedziałem, a jaka to była wersja? Croma 2.0/90 KM TDI
_________________ Moja Vectra.
 Pozdrawiam! Do zobaczenia na drogach!
|
|
Góra |
|
 |
Thomas |
#44454 Wysłany:
11 Wrz 2007, 19:03; Temat postu: |
|
 |
Monkey Mod |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
 |
Cento |
#44455 Wysłany:
11 Wrz 2007, 19:05; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Mikołaj
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Imielin Rejestracja: 04 Sty 2007, Posty: 1476
|
Jeno, że Golf to Golf, a Uno to klasa B 
_________________ Moja Vectra.
 Pozdrawiam! Do zobaczenia na drogach!
|
|
Góra |
|
 |
Maciey |
#44496 Wysłany:
11 Wrz 2007, 21:05; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 21 Lip 2007, Posty: 917
|
Fiat_Cento napisał(a): Croma 2.0/90 KM TDI Ciekawostka ale z tego co się domyślam auto jak każda Croma było baaardzo popolarne  i nie było to TDI, tylko turbodiesel z intercoolerem jeśli już... W sumie nie mam nic do Cromy a nawet podobało mi się jedno z aut zrobionych na tej samem płycie tj. Lancia Thema szczególnie kombi Pinifariny było bardzo fajne - miałem okazję taką trochę pojeździć i było suuuper głównie ze względu na silnik V6 3.0...
|
|
Góra |
|
 |
Cento |
#44671 Wysłany:
12 Wrz 2007, 18:23; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Mikołaj
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Imielin Rejestracja: 04 Sty 2007, Posty: 1476
|
wiem, że to nie był TDI, po prostu pomyliły mi się skróty, sory [ Dodano: Sro Wrz 12, 2007 5:23 pm ]Maciey napisał(a): Fiat_Cento napisał(a): Croma 2.0/90 KM TDI Ciekawostka ale z tego co się domyślam auto jak każda Croma było baaardzo popolarne  i nie było to TDI, tylko turbodiesel z intercoolerem jeśli już... W sumie nie mam nic do Cromy a nawet podobało mi się jedno z aut zrobionych na tej samem płycie tj. Lancia Thema szczególnie kombi Pinifariny było bardzo fajne - miałem okazję taką trochę pojeździć i było suuuper głównie ze względu na silnik V6 3.0... Thema miała nawet silnik Ferrari V8 
_________________ Moja Vectra.
 Pozdrawiam! Do zobaczenia na drogach!
|
|
Góra |
|
 |
Maciey |
#44763 Wysłany:
13 Wrz 2007, 09:43; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 21 Lip 2007, Posty: 917
|
Ale taką nie jeździłem  a V6 3.0 miałem w rękach i było super, ale moim zdaniem napęd na przednią oś przy około 180KM to ciężka sprawa...
|
|
Góra |
|
 |
Cento |
#44910 Wysłany:
13 Wrz 2007, 19:34; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Mikołaj
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Imielin Rejestracja: 04 Sty 2007, Posty: 1476
|
Maciey napisał(a): Fiat_Cento napisał(a): Croma 2.0/90 KM TDI Ciekawostka ale z tego co się domyślam auto jak każda Croma było baaardzo popolarne  i nie było to TDI, tylko turbodiesel z intercoolerem jeśli już... W sumie nie mam nic do Cromy a nawet podobało mi się jedno z aut zrobionych na tej samem płycie tj. Lancia Thema szczególnie kombi Pinifariny było bardzo fajne - miałem okazję taką trochę pojeździć i było suuuper głównie ze względu na silnik V6 3.0...
a pomyśl, że Vectra ma dziś pod maską 280 KM, a Oldsmobile Toronado również na przednie koła napędzany - 380 KM !
_________________ Moja Vectra.
 Pozdrawiam! Do zobaczenia na drogach!
|
|
Góra |
|
 |
Maciey |
#44947 Wysłany:
13 Wrz 2007, 23:09; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 21 Lip 2007, Posty: 917
|
dlatego Vectra OPC jest dla mnie niefajna podobnie jak ten Oldsmobile...
|
|
Góra |
|
 |
Grzyws |
#44957 Wysłany:
14 Wrz 2007, 07:08; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Grzegorz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Będzin Rejestracja: 23 Cze 2006, Posty: 1324
|
Bardzo dużo samochodów ma teraz dużą moc i przedni napęd. Np Golf GT, Astra OPC , Focus RS itp.
A co do tematu to :
Dam dwa modele które bardzo mi się podobają.
Fiat 132
,,Fiat 132 - samochód osobowy klasy średniej, produkowany przez firmę Fiat w latach 1972 - 1985.
Zastąpił w produkcji Fiata 125. Miał wspólną płytę podłogową z modelem 131, ale był jego bardziej luksusową wersją. Produkowany był początkowo w dwóch odmianach 1600 i 1800 różniących się pojemnością silnika. Od początku wyposażany był w nowoczesne silniki benzynowe czterocylindrowe, DOHC, o pojemności 1592 cm3 (98 KM) i 1756 cm3 (105 KM i 111 KM). W 1977 roku, po zakończeniu produkcji Fiata 130, Fiat 132 stał się "modelem flagowym". W związku z tym silnik 1.8 został zastąpiony motorem o pojemności 1995 cm3 o mocy 112 KM (model 2000), nieco zmieniono też detale nadwozia i koła. Rok później pojawiły się silniki diesla o pojemnościach 2.0 i 2.5 l. W 1981 Fiat 132 zmienił nazwę na Fiat Argenta (132A) i pod tą postacią był produkowany do 1985 roku.
Po trzynastu latach produkcji 132-kę zastąpił Fiat Croma.
Fiat 132 produkowany był także w zakładach SEAT oraz montowany w Polsce pod oznaczeniem Fiat 132p.,,
wikipedia.
Fiat 130
foto by Guerrillero
,,Fiat 130 - duży model Fiata, produkowany w latach 1969 - 1976 z nadwoziami typu sedan i coupé (od 1971 r.). Zastąpił on model 2300. Oferowano wersje z silnikami V6 o pojemnościach 2866 cm3 o mocy 140 KM (potem 160 KM) a od 1971 3235 cm3 osiągający 165 KM. Wszystkie wersje posiadały automatyczną skrzynię biegów w standardzie, jednak manualna przekładnia dostępna była w opcji. Niewielki popyt sprawił, że ten model nie doczekał się następcy. Poza tym, pod koniec lat 70. XX w. rolę producenta dużych aut przejęła w koncernie Fiata Alfa Romeo, a potem również Lancia.,,
wikipedia
_________________ Anonima Lombarda Fabricca Automobili
Fan włoszczyzny
|
|
Góra |
|
 |
Maciey |
#44998 Wysłany:
14 Wrz 2007, 11:37; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 21 Lip 2007, Posty: 917
|
Nareszcie jakiś konkret  Dziękuję Ci Grzyws za przypomnienie tych 2 wspaniałych modeli  Oczywiście mi najbardziej podoba się model 130 w wersji 2-drzwiowej, jest popropstu śliczny!!!!! A 132 też niczego sobie  a między nie piękne wkomponowuje się model 131:
FIAT 131 - samochód osobowy klasy średniej, produkowany przez firmę FIAT w latach 1974 - 1983. Zastąpił Fiata 124. Miał wspólną płytę podłogową z modelem 132, który był jego bardziej luksusową wersją. Początkowo wyposażany był w silniki czterocylindrowe o pojemności 1297 cm3 (65 KM) i 1585 cm3 (75 KM). W 1976 roku pojawiła się wersja 131 Abarth z silnikiem DOHC o pojemności 1995 cm3 i mocy 140 KM.
W drugiej połowie lat siedemdziesiątych auto jest również montowane z włoskich części na Żeraniu pod marką Polski FIAT 131p (tylko wersja sedan). -WIKIPEDIA-
Samochód FIAT Abarth 131 Rally zaprezentowano w roku 1976, był on produkowany w dwóch wersjach; wyczynowej i sportowej, do sprzedaży dla amatorów sportowej jazdy. FIAT zachęcając do kupna swoich potencjalnych klientów twierdził, że model 131 Abarth różnił się tylko w 30% od modelu seryjnego Fiata 131, a zwycięstwa które model 131 Abarth osiągał były dobrą reklamą dla seryjnego modelu 131. Najbardziej istotną zmianą w stosunku do seryjnego 131 jest silnik przygotowany przez firmę Abarth. Z seryjnego silnika został tylko blok. Głowica silnika wykonana była ze stopów lekkich, w której umieszczono dwa wałki rozrządu napędzane paskiem zębatym. Wałki rozrządu sterują 16 zaworami ustawionymi w układzie widlastym pod kątem 46°. Różny jest układ zasialania wykorzystywany w wersji sportowej i wyczynowej tego pojazdu. Pierwsza wersja ma dwa gaźniki typu Weber, natomiast druga zasilana jest za pośrednictwem mechanicznego układu wtryskowego firmy Kugelfischer. Silnik nie ma tradycyjnej miski olejowej tylko oddzielny zbiornik umieszczony za tylną osią pojazdów, połączony za pomocą długich przewodów, rozwiązanie takie jest zwane suchą miską olejową.
Różnice, jakie występowały między cywilnymi wersjami 131, a wersją Abarth, obejmowały też tylne zawieszenie i układ napędowy. Abarth otrzymał niezależne zawieszenie tylne na ukośnych wahaczach (wersje cywilne miały sztywny most), kłową skrzynię biegów i mechanizm różnicowy o ograniczonym tarciu, o kilku różnych przełożeniach głównych.
Nadwozie rajdowego samochodu ma wiele elementów z tworzyw sztucznych, w tym spojlery: przedni, tylny oraz zamocowany na tylnej krawędzi dachu. Wnęki kół są znacznie poszerzone, a tuż przed nimi znajdują się otwory, którymi wpada powietrze podczas jazdy chłodzące mechanizmy kół tylnych. Całe nadwozie jest wzmocnione. Stylistycznie nadwozie opracowała firma Bertone.
Dane techniczne modelu sportowego i (wyczynowego):
* Nadwozie samonośne - 2-drzwiowe, 5-miejscowe (2-miejscowe)
* Silnik 4-suwowy, 4-cylindrowy rzędowy, chłodzony cieczą, umieszczony z przodu pojazdu i napędzający koła tylne
* Pojemność skokowa - 1995 cm³
* Moc maksymalna - 103 kW(140 KM) przy 6400 obr/min (158 kW (215 KM) przy 7000 obr/min, w ostatnich ewolucjach moc sięgnęła 235KM)
* Stopień sprężania - 10:1 (10,7:1)
* Skrzynia przekładniowa 5-biegowa synchroniczna
* Hamulce dwuobwodowe ze wspomaganiem, tarczowe na 4 koła wentylowane
* Ogumienie o wymiarach 195/50VR15 (285/35VR15)
* Długość/szerokość/wysokość - 416/172...182/136 cm
* Rozstaw osi - 249 cm
* Masa własna pojazdu - 980 kg (ok. 1020 kg)
* Prędkość maksymalna - 190 km/h (230 km/h)
* Zużycie paliwa - 14,6 l/100 km (w wersji wyczynowej nie jest podawane) by _WIKI_

[ Dodano: 14 Wrz 2007 11:37 ]A jeśli chodzi o "sportowe" auta z napędem na przednią oś to są fajne wciskają w fotel i w ogóle, ale moje zdanie o sportowych i mocnych bryczkach z napędem na przód jest takie samo jak zdanie Jeremy Clarksona
ale Wasze oczywiście może być zupełnie inne, może nie lubicie gdy tył lekko uchodzi na bok w zakrętach, albo tego jeszcze na dobre nie poczuliście... ja jeśli będę mógł kupić super mocne auto kupię napęd na tył, albo 4WD.
|
|
Góra |
|
 |
Grzyws |
#45050 Wysłany:
14 Wrz 2007, 17:52; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Grzegorz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Będzin Rejestracja: 23 Cze 2006, Posty: 1324
|
Maciey napisał(a): Dziękuję Ci Grzyws
Nie ma sprawy.
Historii ciąg dalszy.
Fiat 125 Special
FIAT 125 - samochód osobowy klasy średniej, produkowany przez firmę FIAT w latach 1967 - 1972. Zastąpił FIAT-a 1300/1500. Miał wspólną płytę podłogową z modelem 124, ale był jego bardziej luksusową wersją. Wyposażany był w silnik o pojemności 1608 ccm osiągający moc 90 lub 100 KM. Po zaledwie pięciu latach produkcji zastąpił go Fiat 132.
Na podstawie umowy licencyjnej z Fabryką Samochodów Osobowych z 1965 roku rozpoczęto dwa lata później produkcję tego modelu w Polsce. Jednak Polski Fiat 125p miał nadwozie różniące się detalami stylistycznymi, inne wnętrze a także inne jednostki napędowe 1300 i 1500, sprzęgło, skrzynię biegów, wał napędowy, tylny most, zawieszenie przednie i tylne, koła, czyli cały układ napędowy i jezdny ze starszego Fiata 1300/1500.
DANE TECHNICZNE :
- nadwozie samonośne, 5-miejscowe, 4-drzwiowe, metalowe
- silnik 4-suwowy, 4-cylindrowy, rzędowy, chłodzony cieczą, umieszczony z przodu napędza koła tylne
- średnica cylindrów x skok tłoka/poj. skokowa - 80 x 80 mm/1608 cm3
- moc maksymalna 66,2 kW = 90 KM - DIN przy 5600 obr/min
- stopień sprężania 8,8:1
- skrzynka przekładniowa 4-biegowa, całkowicie synchronizowana, sterowana dźwignią umieszczoną w podłodze
- zawieszenie przednie; wahacze poprzeczne, sprężyny śrubowe, amortyzatory teleskopowe, stabilizator, drążki reakcyjne
- zawieszenie tylne; sztywna oś tylna, dwa wzdłużne resory 2-piórowe, amortyzatory teleskopowe, stabilizator, drążki reakcyjne
- hamulce dwuobwodowe ze wspomaganiem, tarczowe na 4 koła, korektor siły hamowania przy osi tylnej, hamulec ręczny mechaniczny na koła tylne
- ogumienie o wymiarach 175S-13
- długość/szerokość/wysokośc pojazdu - 422/161/144 cm
- rozstaw osi - 250,5 cm
- masa własna pojazdu - 1000 kg
- prędkość maksymalna - 160 km/h
- zużycie paliwa 10 l/100 km przy szybkości 110 km/h
wikipedia, fiacik.pl
Fiat 127
Fiat 127 - samochód osobowy klasy niższej, produkowany przez firmę Fiat w latach 1971 - 1987. Został wybrany samochodem roku 1972. Występował jako 2-drzwiowy sedan, 3-drzwiowy hatchback i 3-drzwiowe kombi. Różnice pomiędzy sedanem i hatchbackiem polegały jedynie na zastosowaniu innej klapy bagażnika. Napędzany był czterocylindrowymi silnikami benzynowymi o pojemności 903 cm3 (47, 45 KM), 1049 cm3 (50 - 70 KM), 1301 cm3 (75 KM) i dieslem o poj. 1301 cm3 (45 KM). Napęd przekazywany był na koła przednie. Fiat 127 zastąpił model 850. Pierwsza generacja produkowana była w latach 1971 - 1977. W 1977 roku model przeszedł modyfikacje i zmienił nieznacznie wygląd. Zmieniono linię tylnego bocznego okna, zastosowano plastikowe zderzaki, zmieniono pas przedni, maskę silnika i tylne lampy. W 1981 roku model przeszedł kolejne zmiany (pas przedni i tylny) i w tej postaci dotrwał do końca produkcji. Oficjalnie został zastąpiony przez bardzo udanego Fiata Uno w 1983 roku.
Fiat 127 produkowany był też w Hiszpanii jako Seat 127/Seat Fura i w Brazylii jako Fiat 147 (1976 - 1986).
Licencja na model 127 (z nadwoziem Autobianchi) została kupiona przez jugosłowiańskie zakłady Zastava, produkujące go po dziś dzień jako Yugo Koral.
wikipedia.pl
Fiat X1-9
Fiat X1/9 to dwumiejscowy samochód sportowy produkcji włoskiej o oryginalnym wyglądzie nadwozia w kształcie klina, opracowany przez firmę Bertone. Oficjalna premiera jego nastąpiła 26 listopada 1972 roku. Jest pierwszym samochodem firmy Fiat z silnikiem umieszczonym tuż przed osią tylną - centralnie. Do budowy nadwozia użyto tworzywa sztucznego, z którego jest wykonany m.in. dach samochodu, który można zdejmować i chować w przednim bagażniku. Aby zabezpieczyć jadących przed skutkami przewrócenia się samochodu na dach, pojazd ma bardzo sztywne obramowanie tylnego okna. Fiat X1/9 rozpędza się do 100 km/h w ciągu 11,4 s w wersji z silnikiem o pojemności 1500 cm3.
Pomiędzy silnikiem a fotelami jadących, w wydzielonym przedziale znajdują się pionowo ustawione: koło zapasowe (z prawej strony) i 48 litrowy zbiornik paliwa. Za silnikiem jest bagażnik. Chłodnica w tym aucie umieszczona jest nie przy silniku z tyłu samochodu (gdyż nie mam tam na nią miejsca i niespełniałaby tam swojego zadania) lecz jak u większości pojazdów z przodu - jest niska i bardzo szeroka. Dwoma przewodami biegnącymi wzdłuż samochodu w tunelu chłodnica połączona jest z silnikiem. To znaczne oddalenie powoduje, że do układu chłodzenia trzeba wlewać aż 11,6 litra płynu. Z przodu samochodu umieszczony jest jeszcze wentylator, akumulator i urządzenie unoszące chowane reflektory.
Fiat X1/9 wyposażony jest w dwa bagażniki, z przodu i tyły samochodu o łącznej pojemności 280 litrów. Ładowność pojazdu wynosi zaledwie 200 kg
Dane techniczne samochodu:
* Nadwozie samonośne, 2-drzwiowe, 2-miejscowe
* Silnik 4-suwowy, 4-cylindrowy rzędowy, chłodzony cieczą z napędem na tylną oś
* Pojemność skokowa - 1499 cm3 (lub 1290 cm3)
* Moc maksymalna - 62,5 kW(85 KM) (53,5 kW(73 KM)) przy 6000 obr./min
* Stopień sprężania - 9,2:1
* Skrzynia przekładniowa 5-biegowa (4-biegowa) całkowicie synchroniczna
* Hamulce przednie i tylne tarczowe
* Ogumienie o wymiarach 165/70SR13 (145SR13)
* Długość/szerokość/wysokość - 397/157/118 cm (385/157/117 cm)
* Rozstaw osi - 220 cm
* Masa własna pojazdu - 920 kg (880 kg)
* Prędkość maksymalna - 180 km/h (170 km/h)
* Zużycie paliwa - 7,7 l/100 km przy V=90 km/h (7,7 l/100 km przy V=100 km/h)
wikipedia.pl
Fiat Campagnola
Fiat Ritmo
Lift 83'
Fiat Ritmo to samochód koncernu Fiat po raz pierwszy pokazany na turyńskim salonie samochodowym w roku 1978. Nazwa Ritmo miała symbolizować dynamikę ówczesnej epoki i została wybrana z ponad 400 różnych propozycji, a oznaczenie cyfrowe samochodu na końcu nazwy wiąże się z mocą stosowanego silnika.
Cechy charakterystyczne nadwozia to ostry, klinowo opadający przód i wykonane z tworzywa sztucznego zderzaki przedni i tylny. Współczynnik oporu powietrza wynosi Cx=0,44. Samochód budowany był w 3- i 5-drzwiowej wersji z tylnymi drzwiami otwieranymi do góry i utrzymywanymi za pomocą podpory teleskopowej, a siedzenie tylne jest składane w celu powiększenia powierzchni bagażowej. Wlew paliwa umieszczony jest za tylną osią z lewej strony pojazdu, a zbiornik umieszczony pod tylnymi fotelami mieści 51 litrów paliwa, co pozwala na przejechanie około 600 km. Zawieszenie tylne jak i całe podwozie zostało przejęte z samochodu Fiat 128.
Fiat Ritmo budowany był aż w 7 wersjach silnikowych napędzanych benzyną:
* 1049 cm3 40 kW (55KM) - silnik zapożyczony z Fiata 127
* 1116 cm3 40 kW (55KM) - silnik z modelu Fiat 128
* 1302 cm3 48 kW (65KM)
* 1498 cm3 55 kW (75KM)
* 1585 cm3 77 kW (105KM)
* 1995 cm3 92 kW (125KM) - konstrukcja firmy Abarth
* 1995 cm3 95 kW (130KM) - konstrukcja firmy Abarth
i dwoma silnikami diesla:
* 1697 cm3 43 kW (58KM)
* 1929 cm3 59 kW (80KM)
Wszystkie wersje silników ustawione są poprzecznie, z prawej strony pojazdu. Sprzęgło, skrzynia biegów i przekładnia główna znajdują się po lewej stronie. Silnik to żeliwny blok cylindrów, głowica ze stopów lekkich, górny wałek rozrządu, napędzany paskiem zębatym od wału korbowego, osadzonego w pięciu podporach bloku.
Ritmo był produkowany z trzema wersjami skrzyni biegów: z czterema i pięcioma przełożeniami do jazdy w przód oraz skrzynię automatyczną, kupowaną od Volkswagena i montowaną w samochodach Golf, Scirocco i Passat.
W 1982 roku przeprowadzono modyfikację nadwozia samochodu Ritmo, zwłaszcza w jego przedniej części. Zmieniono kształt otworów wlotu powietrza do silnika i do przewietrzania pomieszczenia osobowego. Z przodu samochód otrzymał cztery reflektory oraz atrapę chłodnicy z pięcioma skośnymi paskami, symbolizującymi znak firmowy.
W 2007 r. Fiat zadecydował, że nowe Bravo będzie nosiło w Australii nazwę Ritmo.
Dane techniczne Fiata Ritmo Super 85
* Nadwozie samonośne - 5-drzwiowe, 5-miejscowe
* Silnik 4-suwowy, 4-cylindrowy rzędowy, napęd na koła przednie
* Pojemność skokowa - 1498 cm3
* Moc maksymalna - 60,5 kW (82 KM) przy 5800 obr/min
* Stopień sprężania - 9,2:1
* Skrzynia przekładniowa 5-biegowa zsynchronizowana
* Hamulce dwuobwodowe ze wspomaganiem, przednie tarczowe, tylne bębnowe
* Ogumienie o wymiarach 165/65SR14
* Długość/szerokość/wysokość - 401,5/165/140,5 cm
* Rozstaw osi - 244,5 cm
* Masa własna pojazdu - 850 kg
* Prędkość maksymalna - 165 km/h
* Zużycie paliwa - 7,4 l/100 km przy V=120 km/h
wikipedia.pl
Na razie tyle ode mnie 
_________________ Anonima Lombarda Fabricca Automobili
Fan włoszczyzny
|
|
Góra |
|
 |
Maciey |
#45065 Wysłany:
14 Wrz 2007, 19:35; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 21 Lip 2007, Posty: 917
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|