You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 24 Kwi 2018, 04:46

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 281 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #601602 Wysłany: 01 Sie 2012, 17:30; 
 Temat postu: Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 23 Cze 2011,
Posty: 73
Pomógł: 3
o sumy się nie martw, nie miałem jak dotąd z tym problemu.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #601834 Wysłany: 02 Sie 2012, 22:56; 
 Temat postu: Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24035
Pomógł: 128
Zgrałem binarkę jeszcze raz i jest lepiej, ale nie wiem czy do końca.
Pierwsza komórka ma wartość 00, kolejne już FF. Zgrywałem kilka razy i sprawdzałem ustawienie zworek itd i niby jest ok (ori chip).
Jak już wiem czego szukać to nawet dałem radę sam znaleźć mapę paliwa :E
Teraz czas poczytać na temat czasu wtrysku i zapłonu i coś samemu ustawić :E

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #601850 Wysłany: 03 Sie 2012, 00:17; 
 Temat postu: Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Kuba
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 16V 86KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sporting
Województwo: opolskie [O]
Rejestracja: 02 Cze 2012,
Posty: 30
Zrób tak żeby strzelał ogniem z dupy :D


Góra
 Profil  
 
 
 Post #601868 Wysłany: 03 Sie 2012, 06:52; 
 Temat postu: Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysztof
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: [CIN] Inowrocław
Rejestracja: 26 Lip 2011,
Posty: 5956
Pomógł: 35
Hahahhaa. :E

_________________
Rany boskie, jeżdżę kioskiem


Góra
 Profil  
 
 
 Post #601959 Wysłany: 03 Sie 2012, 15:59; 
 Temat postu: Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 21 Maj 2011,
Posty: 631
Pomógł: 9
Po wielu miesiącach oczekiwania i kompletowania materiału, jego remontowaniu, obrabianiu, składaniu, kilku zwątpieniach i wydanych biletach NBP mogę z całą przyjemnością stwierdzić, iż "STAGE1" mojego kropka uważam za zamknięty i ukończony :mrgreen: .
Tak to się teraz prezentuje :twisted:
Image

Jak to zwykle bywa, koniecznych było kilka poprawek - najpierw, przez pomyłkę została zamontowana stara przepustnica ;). Po zmianie, silnik zachowywał się dość dziwnie - do 3500 kaszlał, parskał, dusił się i miał straszne dziury w mocy - od 3500 szedł ogniem ;). Okazało się, że na samym początku, auto zostało odpalone dla testu na starej pompie paliwa - prawdopodobnie z tego powodu, komputer złapał błąd wtryskiwaczy i rozjechały się mapy paliwa. Do tego doszedł jeszcze błąd czujnika położenia wału. Po skasowaniu błędów i jeździe próbnej, okazało się, że to było to - komputer prawdę Ci powie :mrgreen: . Przed chwilą został zrobiony finalny reset autoadaptacji i zrobiona od nowa.

Jest ogień :mrgreen: .


Góra
 Profil  
 
 
 Post #601960 Wysłany: 03 Sie 2012, 16:00; 
 Temat postu: Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24035
Pomógł: 128
Zmierz chociażby kalendarzem przyspieszenie 0-100 albo filmik zrób.
No i na hamownię z nim! :E

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #601961 Wysłany: 03 Sie 2012, 17:02; 
 Temat postu: Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 21 Maj 2011,
Posty: 631
Pomógł: 9
STax napisał(a):
Zmierz chociażby kalendarzem przyspieszenie 0-100 albo filmik zrób.
No i na hamownię z nim! :E


Aktualnie nie mam czym - mój telefon nawet filmów nie robi :E . Ale po weekendzie powinienem mieć już aparat.
A hamowanie będzie, tyle że po jakimś kolejnym przypływie gotówki - niestety, ale na razie wystrzelałem się z biletów NBP :mrgreen: .

P.S. Polecam zainteresować się bandażem do kolektorów - dzisiaj, ok. godz. 15, w pełnym słońcu, na całkowicie rozgrzanym silniku, udało się uzyskać temp. w dolocie w granicach 40-45 C - myślę, że jak na filtr wiszący nad wydechem, obecne temperatury i fakt, że auto nie jedzie, to całkiem przyzwoity wynik :).

P.S. 2. STax, nadal potrzebujesz tego siusiaka z 1.1? Jak tak, to poczęstuj na PW adresem do wysyłki :).


Jeszcze jedno pytanie - zauważyłem, że nie zamontowali tej blachy, która jest w środku pokrywy zaworów. Tej, która zasłania wlew oleju i generalnie izoluje wałek od dekla zaworów - będzie strasznie pluł oliwą do odmy bez tego, czy można to olać?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #601974 Wysłany: 03 Sie 2012, 17:35; 
 Temat postu: Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysztof
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: [CIN] Inowrocław
Rejestracja: 26 Lip 2011,
Posty: 5956
Pomógł: 35
Pokaż, jaki ten bandaż, za ile i czy kładłeś go na mokro. :)

_________________
Rany boskie, jeżdżę kioskiem


Góra
 Profil  
 
 
 Post #601979 Wysłany: 03 Sie 2012, 17:58; 
 Temat postu: Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 21 Maj 2011,
Posty: 631
Pomógł: 9
Zdjęcie bandaża jest w temacie, chyba ze 2 - 3 strony wcześniej, postaram się dotrzeć do aukcji, na której go kupowałem. Płaciłem 5 dyszek za 10 m bandaża + 10 opasek. A zawijałem oczywiście na mokro i w gumowych rękawiczkach - dawno, dawno temu zetknąłem się gołymi plecami z rozwarstwionym arkuszem maty szklanej - nie chciałem już tego powtarzać :mrgreen: .

Tylko licz się z koniecznością zrzucania wydechu do tej operacji. Ori kolektor ma taki "fajny" kształt, że nawet mając go na stole, ciężko jest owinąć ciasno i dokładnie. A robienie po łebkach nie ma sensu - musi być szczelnie. Ale efekt na prawdę wart tych 5 dych.

O, dokładnie ta aukcja: http://allegro.pl/tasma-termoizolacyjna ... 85258.html
Jak nie będą mieli wystawionej takiej ilości/koloru jak chcesz, to napisz do nich - czasem po prostu nie uzupełniają na bieżąco aukcji.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #601981 Wysłany: 03 Sie 2012, 17:58; 
 Temat postu: Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysztof
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: [CIN] Inowrocław
Rejestracja: 26 Lip 2011,
Posty: 5956
Pomógł: 35
Mam cały wydech w całości przelotowy wyjęty na zewnątrz od kolekora do końcowego w jednym kawałku :mrgreen:

_________________
Rany boskie, jeżdżę kioskiem


Góra
 Profil  
 
 
 Post #601986 Wysłany: 03 Sie 2012, 18:32; 
 Temat postu: Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24035
Pomógł: 128
Pawelec90 napisał(a):
P.S. Polecam zainteresować się bandażem do kolektorów - dzisiaj, ok. godz. 15, w pełnym słońcu, na całkowicie rozgrzanym silniku, udało się uzyskać temp. w dolocie w granicach 40-45 C - myślę, że jak na filtr wiszący nad wydechem, obecne temperatury i fakt, że auto nie jedzie, to całkiem przyzwoity wynik .

U mnie na postoju do ~50*C potrafi dojść, za to w czasie jazdy jest max 5*C więcej niż na zewnątrz ;) Dziś przy ok 25* na zewnątrz ja w trasie miałem w dolocie 28*C :E
Ale w sumie z bandażem niegłupi pomysł.

Pawelec90 napisał(a):
P.S. 2. STax, nadal potrzebujesz tego siusiaka z 1.1? Jak tak, to poczęstuj na PW adresem do wysyłki .

A w sumie chętnie przyjmę z myślą o przyszłości ;) Wieczorem odezwę się na PW.


Pawelec90 napisał(a):
Jeszcze jedno pytanie - zauważyłem, że nie zamontowali tej blachy, która jest w środku pokrywy zaworów. Tej, która zasłania wlew oleju i generalnie izoluje wałek od dekla zaworów - będzie strasznie pluł oliwą do odmy bez tego, czy można to olać?

Hmm, ja bym na twoim miejscu pojeździł i zobaczył jak będzie, w razie czego założysz.
BTW zrób potem taką listę modów podsumowującą. Ciekaw jestem jak Ci się to będzie odpychać. Ja wczoraj na g-techu 11,8s wykręciłem na letnich, które są o ok. 1s wolniejsze od zimowych ;)
BTW 2. - na jakich kołach jeździsz?

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #601998 Wysłany: 03 Sie 2012, 19:15; 
 Temat postu: Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 21 Maj 2011,
Posty: 631
Pomógł: 9
Na prośbę STaxa, wrzucam listę wszystkie, co zostało zmienione/dodane w stosunku do serii 1.1 SPI.
Zaznaczam na początku, że lista obejmuje wszystko, co zostało zrobione w samochodzie, a co może mieć bezpośredni lub pośredni wpływ na zachowanie silnika. Część z czynności o których mowa, ciężko nazwać "modami" w dosłownym tego słowa rozumieniu, jednak mogą mieć wpływ na efekt końcowy.

1. Głowica 1.2 MPI
- remont (nowe gumki, prowadnice, zawory, przefrezowane gniazda, nowe płytki)
- zawory i gniazda wycięte na tzw. 3 kąty
- porting (poszerzenie/dopasowanie do uszczelek kanałów wydech. i ssących, wygładzenie kanałów - W na lustro do papieru 2500, S do papieru 150 na wiatraczku)
- planowanie 0,25/03mm (już nie pamiętam ;))
- doprężająca uszczelka głowicy z GP 1.4 8V (-1mm w stosunku do ori)

2. Wałek rozrządu 866 (1.2 MPI)
3. Kolektor ssący 1.2 MPI (wygładzenie i poszerzenie/dopasowanie do uszczelki kanałów)
4. Przeróbka na MPI
5. Kolektor wydechowy + dwururka (1.2 MPI)
- wygładzenie kanałów
- bandaż termoizolacyjny

6. Przepustnica 1.2 MPI (38mm) rozwiercona na ~42mm, wypolerowana.
7. Układ dolotowy "Węglarski" zrobiony na zamówienie pod tą konfigurację.
8. ECU IAW 8F5T (1.2 MPI)

STax napisał(a):
BTW 2. - na jakich kołach jeździsz?


Jeżdżę na dość dużym i baloniastym kapciu, bo 185/60/14 - ale to tylko tymczasowy lać :mrgreen: . Docelowo 185 lub 175/50.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #601999 Wysłany: 03 Sie 2012, 19:19; 
 Temat postu: Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysztof
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: [CIN] Inowrocław
Rejestracja: 26 Lip 2011,
Posty: 5956
Pomógł: 35
Jakbyś jeszcze dokleił fotki i podał orientacyjny koszt... to można się pokusić o podklejenie tego posta w dziale Tuning.

_________________
Rany boskie, jeżdżę kioskiem


Góra
 Profil  
 
 
 Post #602003 Wysłany: 03 Sie 2012, 20:03; 
 Temat postu: Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 21 Maj 2011,
Posty: 631
Pomógł: 9
Angry_Us3r napisał(a):
Jakbyś jeszcze dokleił fotki i podał orientacyjny koszt... to można się pokusić o podklejenie tego posta w dziale Tuning.


Jeżeli już, to ja mam troszkę inną propozycję - mogę skrobnąć "mini przewodnik-poradnik". Tym, którzy by chcieli, a nie wiedzą "jak", sam spis materiałów+fotki niewiele powie, a w sumie często pojawiają się tematy "jak podnieć moc 55 SPI" :mrgreen: .

Moja propozycja jest taka (oczywiście, jeżeli coś takiego jest potrzebne i ktoś to będzie chciał przeczytać ;)):

- spis części (+orientacyjne koszta)
- spis materiałów eksploatacyjnych (uszczelki, śruby, płyny...)
- co, w jaki sposób i w jakich kosztach można z tymi częściami zrobić i co na tym zyskać
- ew. moje spostrzeżenia (na co zwrócić uwagę, na co uważać, co warto robić, a czego się wystrzegać itp... ;))
- poglądowe (głównie moje, ew. z neta) foty (co jest czym i gdzie to przykręcić :mrgreen: )


Góra
 Profil  
 
 
 Post #602005 Wysłany: 03 Sie 2012, 21:44; 
 Temat postu: Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24035
Pomógł: 128
Pawelec90 napisał(a):
eżeli już, to ja mam troszkę inną propozycję - mogę skrobnąć "mini przewodnik-poradnik". Tym, którzy by chcieli, a nie wiedzą "jak", sam spis materiałów+fotki niewiele powie, a w sumie często pojawiają się tematy "jak podnieć moc 55 SPI" .

No właśnie, jak możesz to podaj też orientacyjne koszty, bo u ciebie to jednak sporo więcej wyszło niż moje zabawy (ale też i efekt powinien być większy).

[ Dodano: 03 Sie 2012 20:38 ]

Pawelec90 napisał(a):
Docelowo 185 lub 175/50.

Sam myślę o 175/50/14 ale tego rozmiaru praktycznie nie ma...
Ewentualnie 165/60/14. W przyszłym roku będę szukał.

[ Dodano: 03 Sie 2012 21:06 ]

Żeby nie było, ja tam powoli też coś już ogarniam.
Tak to u mnie wygląda:
Wtrysk by winols
Image

Wtrysk by tuner pro
Image

Zapłon by winols
Image

Zapłon by tuner pro
Image

https://picasaweb.google.com/1036063233 ... qO3O-4vQE# (album z dużymi fotkami)

Powoli zaczynam obczajać to szukanie map ;)
Tylko teraz muszę dobrze przemyśleć jak je zmodyfikować.
Jakieś pomysły? Gdzie podlać, gdzie odjać?

[ Dodano: 03 Sie 2012 21:44 ]

nestea co sądzisz o takim chipie http://allegro.pl/eeprom-27sf512-kasowa ... 40149.html
Kasowanie programatorem było by przydatne, tylko czy komp będzie z tym pracował?

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #602118 Wysłany: 04 Sie 2012, 12:07; 
 Temat postu: Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 23 Cze 2011,
Posty: 73
Pomógł: 3
ja uzywam tej pamieci, smialo kupuj, nawet chyba od tego typa kupilem.
co do modyfikacji, to podjedz na hamownie i zrob pomiar AFR zeby wiedziec co trzeba zrobic, czy podlac czy zostawic.. po modyfikacji takiej jak zrobil Pawelec to trzeba napewno mapke podlac w kilku miejscach bo jest za ubogo.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #602130 Wysłany: 04 Sie 2012, 13:10; 
 Temat postu: Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 21 Maj 2011,
Posty: 631
Pomógł: 9
Orientacyjne koszty... hmm... wolałem nie poruszać tego tematu, żeby nie bolało :mrgreen: .

Głowica z wałkiem - 180 zł
Kolektor ssący kompl. (przepustnica, kolektor, siusiaki, listwa) - 50 zł :mrgreen:
Kolektor wydech. - 40 zł
Dwururka - 20 zł :mrgreen:
Pompa paliwa - 50 zł (nówka, jakiś podły zamiennik niestety - ale to tymczasowe ;))
Bandaż - 50 zł
Dolot - tu pozwolę sobie na nie podawanie kosztów, bo to była indywidualna umowa między mną, a p. Węglarskim :).

Robota/części do remontu:

Remont głowicy - ~450 zł z materiałem (prowadnice, zawory itp.)
Porting- 400 zł
Rozwiercenie przepustnicy - 130 zł
Zdjęcie immo - 100 zł

Inne (jakieś uszczelki, wężyki...) - 50-60 zł


Jak widać, większość części wyrwałem w dość dobrej cenie, robota też nie była jakoś przerażająco droga, ale można było zrobić zdecydowanie taniej.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #602134 Wysłany: 06 Sie 2012, 11:19; 
 Temat postu: Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24035
Pomógł: 128
nestea napisał(a):
co do modyfikacji, to podjedz na hamownie i zrob pomiar AFR zeby wiedziec co trzeba zrobic, czy podlac czy zostawic.. po modyfikacji takiej jak zrobil Pawelec to trzeba napewno mapke podlac w kilku miejscach bo jest za ubogo.

U mnie też jest na pewno za ubogo w paru miejscach.
AFR u mnie robią w jednym miejscu, muszę zapytać o koszty.

A pamięć sobie zamówię, w sumie zaoszczędzę na kupowaniu co chwilę nowych chipów.

[ Dodano: 06 Sie 2012 11:19 ]

Ok, mam zagwozdkę co do zapłonu.
W necie jest coś takiego (link który podawałeś parę stron temu Pawelec90)
Cytuj:
Zapłon opóźniamy wraz ze wzrostem obciążenia silnika (należy pamiętać: duże podciśnienie w kolektorze dolotowym - małe obciążenie, im mniejsze podciśnienie w kolektorze tym większe obciążenie silnika - dotyczy to silników wolnossących - skrajną sytuacją w silniku wolnossącym jest ciśnienie w kolektorze dolotowym praktycznie równe ciśnieniu atmosferycznym - jest to pełne obciążenie silnika gdy przepustnica jest otwarta na 100%

Problem w tym, że w seryjnych mapach jest odwrotnie, tzn zapłon się opóźnia wraz ze wzrostem podciśnienia, czyli przeciwnie niż tam piszą.
O co w tym chodzi? Autor tego tekstu się pomylił, czy może skala w mapach powinna być odwrotnie (ciśnienie powinno maleć z lewej do prawej a nie rosnąć)?

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #602477 Wysłany: 06 Sie 2012, 12:13; 
 Temat postu: Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 23 Cze 2011,
Posty: 73
Pomógł: 3
autor napisal dobrze,
otwierając na full przepustnice map sensor widzi 102kPa wiec widzi maksymalne obciążenie,
przy 20kPa widzi np zamkniętą przepustnice - hamowanie silnikiem wiec obciążenie jest małe,
MAP widzi ciśnienie bezwzględne :
ciśnienie atmosferyczne - podciśnienie w kolektorze = ciśnienie bezwzględne w kolektorze
Wiec jak jedziesz na 102kPa to zaplon musi byc mniejszy niz bys jechal w 72kPa.
może zrozumiesz - inaczej tego nie wytlumacze.

[ Dodano: 06 Sie 2012 12:13 ]

po drugie to co masz na screenach swiadczy o tym ze nie masz mapy MAP sensora ktora tez jest gdzies w binarce, a wartosci ida: od lewej malo do prawej duzo.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #602484 Wysłany: 06 Sie 2012, 12:30; 
 Temat postu: Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24035
Pomógł: 128
nestea napisał(a):
po drugie to co masz na screenach swiadczy o tym ze nie masz mapy MAP sensora ktora tez jest gdzies w binarce, a wartosci ida: od lewej malo do prawej duzo.

Już mam, screeny robiłem jak miałem tylko te 2 mapy, ale teraz mam już chyba wszystko :E łącznie ze skalami itd. Nie mam tylko "verification switches" ale to mi niepotrzebne.
Jeśli mogę, to wieczorem bym podesłał Ci na maila moją binarkę i plik definicji, żebyś obejrzał czy dobrze znalazłem ok?


nestea napisał(a):
ciśnienie atmosferyczne - podciśnienie w kolektorze = ciśnienie bezwzględne w kolektorze

Ok, teraz rozumiem, tego mi właśnie brakowało, bo myślałem, że MAP mierzy samo podciśnienie (które maleje) a nie ciśnienie bezwzględne (które rośnie).
I teraz wszystko gra :E

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #602652 Wysłany: 06 Sie 2012, 22:35; 
 Temat postu: Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 21 Maj 2011,
Posty: 631
Pomógł: 9
No i Koledzy kolejna mała zagwozdka :mrgreen: .

Może szukam dziury w całym, może jestem przeczulony, ale...

... muszę zapytać :mrgreen: .

Jak już pisałem, na początku rozjechały się prawdopodobnie mapy paliwa - po resecie autoadaptacji wszystko już O.K.
Ale jedna rzecz nie daje mi spokoju. Silnik do 3000 - 3500 zachowuję się hmm... normalnie :mrgreen: . Jak to benzyna małej pojemności. Powyżej tego zakresu - jakby mu ktoś lejce ściągnął :E . Wrażenie jest podobne do tego w silniku doładowanym. Wiem, to brzmi dziwnie ;) - różnica jest oczywiście o wiele, wiele mniejsza, niemniej jest wyraźnie zaznaczona granica osiągnięcia max. momentu, co jest dość dziwne w n/a. Co ciekawsze, jest to stały moment zawierający się właśnie pomiędzy 3000-3500 (nie jestem w stanie podać dokładnie, przy następnej okazji zerknę dokładniej na obrotomierz).

Jakieś pomysły? Pytam z ciekawości, nie przeszkadza mi to w żaden sposób, nawet przyjemnie się jeździ ;). Jednak zjawisko jak na n/a dość ciekawe.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #602655 Wysłany: 06 Sie 2012, 22:40; 
 Temat postu: Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24035
Pomógł: 128
Wszystko co zrobiłeś, sprzyja temu, żeby silnik lepiej chodził na wysokich obrotach, na niskich te mody mają mniejsze znaczenie i pewnie stąd taki efekt.
Na niskich duża przepustnica może go nawet zamulać (u mnie trochę tak jest), a na wysokich pomaga.

BTW podejrzewam, że max moment będziesz miał w okolicach 4,5-5k rpm. U mnie już teraz jest przy 4100rpm a auto dobrze ciągnie od ok. 3k.

BTW 2. - mierzyłeś już coś? Rzuć jakiś konkret bo mnie ciekawość zje :E

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #602666 Wysłany: 06 Sie 2012, 22:58; 
 Temat postu: Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 21 Maj 2011,
Posty: 631
Pomógł: 9
Wiesz, mnie nie dziwi że motorek dostaje skrzydeł dopiero u góry - dziwi mnie sposób w jaki to robi. Ciężko to opisać - musiałbyś się przejechać.

Co do pomiarów, to już chyba zdążyłeś się zorientować - nie lubie robić dziadostwa :mrgreen: . Więc chciałbym to zrobić chociaż półprofesjonalnie - pasażer ze stoperem z telefonu jakoś średnio mnie przekonuje ;). Ale kminie jak zrobić "on boarda" z widokiem na licznik :mrgreen: .

P.S. 22 sierpnia, najprawdopodobniej będę w Opolu - pomyślałem, że może Cię to zainteresuje :mrgreen: .


Góra
 Profil  
 
 
 Post #602667 Wysłany: 06 Sie 2012, 23:00; 
 Temat postu: Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysztof
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: [CIN] Inowrocław
Rejestracja: 26 Lip 2011,
Posty: 5956
Pomógł: 35
Taśma dwustronna, aparat na makro i nagrywasz.

_________________
Rany boskie, jeżdżę kioskiem


Góra
 Profil  
 
 
 Post #602690 Wysłany: 07 Sie 2012, 08:05; 
 Temat postu: Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24035
Pomógł: 128
Pawelec90 napisał(a):
P.S. 22 sierpnia, najprawdopodobniej będę w Opolu - pomyślałem, że może Cię to zainteresuje

Jak nie będzie spota to się więcej nie odzywam :P
KONIECZNIE trzeba się spotkać :E Tylko ja do 17 pracuję jakby co...
W razie potrzeby może uda mi się na tą datę załatwić g-tech'a

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 281 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2013
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO