|
Obecny czas: 25 Kwi 2025, 04:11
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
Piotrek_lbn |
#560081 Wysłany:
16 Mar 2012, 23:34; Temat postu: 1.2 16v a lpg |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Piter
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sport
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: Lublin Rejestracja: 16 Mar 2012, Posty: 39
|
Witam
Jak silnik 1.2 16v znosi lpg?? Jaką instalację najlepiej wybrać i jakie są obecnie koszta takiej przyjemności? No i jak kształtuje się spalanie takiego zestawu.
_________________ Na co dzień GP 1.4 16V 95KM Sport, a w garażu OOOO S3 8L 250KM;p
|
|
Góra |
|
 |
|
|
romkoski87 |
#560927 Wysłany:
19 Mar 2012, 10:19; Temat postu: Re: 1.2 16v a lpg |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Romek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Bochnia Rejestracja: 04 Lip 2011, Posty: 16
|
Ja mam instalację sekwencyjną BRC Sequent 24 i jestem zadowolony. Rok temu płaciłem za założenie 2300zł. Spalanie wynosi ok 7l na 100 km w jeździe mieszanej (raczej spokojny styl jazdy). Z benzyną potrzebną na rozruch wychodzi mi ok 22zł/100km w lecie. Bo w zimie się dłużej nagrzewa więc benzyny idzie więcej...
|
|
Góra |
|
 |
buladag |
#560944 Wysłany:
19 Mar 2012, 11:18; Temat postu: Re: 1.2 16v a lpg |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
2300 za sequenta 24? chyba w wersji light bez wtryskow brc.
co do tematu to koniecznie sekwencja, brc sq24 (nie light) to koszt ok. 2700, spalanie powinno wynosic ok. 1-1.5l wiecej niz Pb, spadek mocy nie moze byc odczuwalny.
podstawa to nie oszczedzac przed monatzem tylko po.
dobre podzespoly + odpowiednia regulacja (bo przy montazu ciezko cos tu zepsuc) i bedziesz zadowolony.
nie ma czegos takiego jak znoszenie lpg przez silnik, wlasciwosci tych paliw sa tak zblizone ze nie ma to znaczenia, a takie bajki powstaly za czasow ustawianych w stodole instalacji mieszalnikowych, w sekwencji wszystkim steruje w zasadzie fabryczny komputer silnika, elektronika instalacji tylko przetwarza te dane dla dodatkowych wtryskiwaczy gazu. (w duzym uproszczeniu).
nie daj sie naciagac na lubryfikacje bo nic to nie daje ( prosty rachunek: 1l plynu wystarcza na 10000km i to jeszcze podzielic na 4 zawory, to daje ilosci ciezkie nawet do odmierzenia) i na brc sequent 24 light tez sie nie decyduj bo daja tam tansze i duzo gorsze wtryskiwacze.
osobiscie zdecydowalbym sie na brc bo: masz bezapelacyjnie lepsze warubki gwar. niz w przypadku skladaka i warsztaty montujace brc musza uzyskac autoryzacje, wiec w teorii gwarantuje to odpowiedni poziom montazu (leste warsztatow masz na stronie brc/czakram)
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
 |
Piotrek_lbn |
#560950 Wysłany:
19 Mar 2012, 11:22; Temat postu: Re: 1.2 16v a lpg |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Piter
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sport
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: Lublin Rejestracja: 16 Mar 2012, Posty: 39
|
Dziękuje za odpowiedzi;). A jakieś konkretnie podzespoły polecacie, czy bez różnicy przy montażu instalacji brc  .
_________________ Na co dzień GP 1.4 16V 95KM Sport, a w garażu OOOO S3 8L 250KM;p
|
|
Góra |
|
 |
buladag |
#560953 Wysłany:
19 Mar 2012, 11:34; Temat postu: Re: 1.2 16v a lpg |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
w przypadku brc masz gotowe zestawy dostosowane do okreslonych mocy wiec tu kolejna zaleta bo eliminuje sie mozliwosc bledu gazownika.
Twoj silnik bez klopotow i z duzym naddatkiem obsluza wtryskiwacze brc pomaranczowe i reduktor brc genius mb1200
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
 |
Danko8790 |
#560969 Wysłany:
19 Mar 2012, 13:27; Temat postu: Re: 1.2 16v a lpg |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Daniel
Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Niemcy - Piekary Śląskie Rejestracja: 17 Lis 2009, Posty: 1132
|
|
Góra |
|
 |
Piotrek_lbn |
#561900 Wysłany:
21 Mar 2012, 16:18; Temat postu: Re: 1.2 16v a lpg |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Piter
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sport
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: Lublin Rejestracja: 16 Mar 2012, Posty: 39
|
Danko8790 napisał(a): Sprawdzony od lat zestaw Stag 4 reduktor Alaska wtryski hana 2000 Proszę wejść na forum lpg, tam wszystko najlepiej napiszą, i doradzą gdzie założyć instalkę. http://www.lpg-forum.plJaki jest orientacyjny koszt takiego zestawu???
_________________ Na co dzień GP 1.4 16V 95KM Sport, a w garażu OOOO S3 8L 250KM;p
|
|
Góra |
|
 |
buladag |
#561915 Wysłany:
21 Mar 2012, 16:55; Temat postu: Re: 1.2 16v a lpg |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
Piotrek_lbn, Nie myl wypowiedzi kolegi z tym, ze taki skompletowany zestaw jest odpowiedni dla jakiegoś silnika bo czegoś takiego nie ma, jest po prostu popularny i w miare niezawodny, reduktory alaska zbieraja rożne opinie, aczkolwiek 80KM powinny obskoczyć.
Ja z racji różnego poziomu gazowników, których jest teraz wysyp, zdecydowałbym się na gotowy zestaw montowany w autoryzowanym warsztacie z ogólnopolską gwarancją, np. od BRC czy Landi Renzo.
Na zestawie składanym w oparciu o komputer STAG zaoszczędzisz z 300zł w stosunku do ww. przeze mnie, ale w razie trafienia na partacza jesteś z nim związany lub skazany na dodatkowe wydatki u innego, a jak instalacja zepsuje się gdzieś dalej to też musisz wrócić do tego gdzie montowałeś, a nie jak w przypadku wspomnianych tylko do najbliższego autoryzowanego warsztatu.
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
 |
Danko8790 |
#561970 Wysłany:
21 Mar 2012, 18:42; Temat postu: Re: 1.2 16v a lpg |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Daniel
Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Niemcy - Piekary Śląskie Rejestracja: 17 Lis 2009, Posty: 1132
|
|
Góra |
|
 |
Piotrek_lbn |
#562055 Wysłany:
21 Mar 2012, 21:56; Temat postu: Re: 1.2 16v a lpg |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Piter
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sport
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: Lublin Rejestracja: 16 Mar 2012, Posty: 39
|
No byłem na tym forum, tylko nie wiem jakie są orientacyjne koszta dobrej instalacji. Więcej jak 3 tyś, mniej??
_________________ Na co dzień GP 1.4 16V 95KM Sport, a w garażu OOOO S3 8L 250KM;p
|
|
Góra |
|
 |
buladag |
#562132 Wysłany:
22 Mar 2012, 00:01; Temat postu: Re: 1.2 16v a lpg |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
|
Góra |
|
 |
Danko8790 |
#562281 Wysłany:
22 Mar 2012, 16:45; Temat postu: Re: 1.2 16v a lpg |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Daniel
Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Niemcy - Piekary Śląskie Rejestracja: 17 Lis 2009, Posty: 1132
|
|
Góra |
|
 |
Piotrek_lbn |
#562517 Wysłany:
23 Mar 2012, 09:09; Temat postu: Re: 1.2 16v a lpg |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Piter
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sport
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: Lublin Rejestracja: 16 Mar 2012, Posty: 39
|
Danko8790 napisał(a): zleć tam montaż a chłopaki na pw będą się chcieli z Tobą umówić i koszty napiszą na pw Jedną propozycję już dostałem za 3,5 i nie wiem czy mam się cieszyć 
_________________ Na co dzień GP 1.4 16V 95KM Sport, a w garażu OOOO S3 8L 250KM;p
|
|
Góra |
|
 |
buladag |
#562527 Wysłany:
23 Mar 2012, 09:59; Temat postu: Re: 1.2 16v a lpg |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
ta... ze zlota ta instalka  wiadomo ze warto zaplacic troche wiecej za prawidlowy montaz ale nie 800zl przebicia  tamto forum juz od dawna stalo sie malo uzyteczne, kilku kolesi struga ekspertow robiac sobie reklame i to tyle. nie wspominajac wogole ze jak o cos spytasz konkretnego to 3/4 odpowiedzi to "podjedz na regulacje"  to glownie stamtad wyszly mity o wyciaganiu kolektora do wiercenia etc tak jakby lewych wiertel nie bylo. jak nie masz zaufanego gazownika to opcja ktora Ci podalem bedzie najrozsadniejsza, jak masz to mozesz sie bawic w kompletowanie instalki na stagu oszczedzajac tymsamym jeszcze z 2-3stowki. generalnie nie masz sie co zastanawiac bo wiem ze wyglada to powaznie wszystko, szczegolnie jak sie w internecie czlowiek naczyta ale wiekszosc problemow dot. starszych generacji. przy sekwencji jedynymi ingerencjami w samochod sa: wpiecie sie w kable wtryskow, wwiercenie wkretek w kolektorze, przymocowanie butli i wpiecie reduktora w obieg plynu chlodniczego. Autor postu otrzymał pochwałę
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
 |
mario1978 |
#569529 Wysłany:
10 Kwi 2012, 15:50; Temat postu: Re: 1.2 16v a lpg |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011, Posty: 1063 Pomógł: 33
|
Ja rowniez zastanawiam sie nad LPG. Pytanie do Was: do pracy mam 14 km w jedna strone, miasto. Silnik zagrzewa sie do temp. optymalnej czyli 95st. dosyc szybko po ok. 3-4km jesienia/zima latem powinien szybciej nie sprawdzilem, samochod mam od wrzesnia 2011. Czyli 10 km powinienem na gazie ujechac. Czy warto dla takiej trasy codziennej 2x tam i z powrotem do pracy ladowac sie w LPG? czy gra nie bedzie warta swieczki gdyz trzeba na PB pojezdzic czasem, te dogrzanie silnika itd. wiadomo - mity i legendy... Czy dla mojej trasy 14 km po miescie w jedna strone ladowalibyscie LPG? Ok. 12-13 tys. rocznie przebieg. Z wyliczen wynika ze oplaci sie, ale jak to w praktyce wyglada? Co myslicie? PUNTO 2 1.2 16V - 2002 r. - przebieg niecale 130.000 autentyczny sprawdzony bo od znajomego kupiony, silnik zdrowy bez problemow. Spalanie ok. 7,5l / 100km po miescie PB 95. W trasie jazda ekonomiczna do 5l / 100km bez problemu (2 tys. obrotow - V bieg, ok. 90km/h), ale ja wole mu cegle na gaz polozyc i te 150km po autostradzie smigac spalanie tez mam wtedy ok. 7,5-8 l / 100 km jak po miescie ale wrazenia z jazdy - bezcenne.... 
_________________ "Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
|
|
Góra |
|
 |
buladag |
#569542 Wysłany:
10 Kwi 2012, 16:24; Temat postu: Re: 1.2 16v a lpg |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
Do pracy mam 7km, trasę tę pokonuje 2-4 razy dziennie, rocznie ok. 12tys km robie, na gaz przełącza mi się przy temp. płynu 30stC czyli mw. po przejechaniu kilometra lub kilku minutach po uruchomieniu silnika przy temp. mw -5 do 0 stc C. W lato przełączenie na gaz nastepuje po kilkuset metrach. Przy tęgich mrozach rzędu -20st C przełączenie na gaz następowało mw. w połowie skrobania szyb czyli niewiele dłużej niż przy "normalnych" temperaturach.
Z moich wyliczeń wynika, że gdybym tankował się do pełna (pb) to musiałbym to robić mw. dwa trzy razy do roku, zaznaczając, że osobiście zawsze "wyjeżdżam" gaz do końca czyli od momentu skończenia się gazu do momentu tankowania jadę na benzynie.
Instalację mam prawie dwa lata. Z dodatkowych kosztów to 61zł więcej płaci się na przeglądzie i 7zł oraz 23zł kosztowały oryginalne filtry gazu. To tyle.
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
 |
mario1978 |
#569719 Wysłany:
10 Kwi 2012, 20:55; Temat postu: Re: 1.2 16v a lpg |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011, Posty: 1063 Pomógł: 33
|
No to powiem Ci buladag ze gra jest warta swieczki  Skoro przy 30 st. juz przelaczenie nastepuje. Moj wujek ma do pracy podobna odleglosc i rowniez na LPG smiga, tyle, ze on juz ma n-ty samochod na LPG i wie wiecej niz ja. Ja doczytalem sie tych legend i mitow stad moja niepewnosc. Nie szarzuje autem, bo nie ma gdzie w miescie, a na autostradzie sobie tez nie zaluje a tam juz ssie smok ile mu sie zapoda he... Czyli w moim wypadku 2x dluzszy dystans niz Ty bedzie sie oplacac. Miesiecznie robie ok. 1000 km - tankuje 2 razy. Jeden bak na 500 km z lekkim hakiem po miescie dynamicznej jazdy - jedno tankowanie do pelna to ok. 220 zl za 38 litrow, miesiecznie wychodzi ok. 450 zl. LPG jest niecale 3 zl a PB 2x drozej - i stad mysle nad LPG. Bo samochod mam od wrzesnia zeszlego roku, PB idzie mocno do gory, a samochod mam "do zajechania" nie bede go sprzedawac bo to pierwszy wozek i 100% skladek na OC wiec jestem na niego zdany - to taka milosc od pierwszego wejrzenia/kilometra  To ze tam filtry, swiece itp. trzeba czesciej wymieniac to wiadomo, wszystko moge ladnie w EXCEL'u wyliczyc. Ile dales za instalacje, moze inne pytanie jaka do PUNTO 2 1.2 16V jest zalecana, bo nie ukrywam ze nie chce NAJTANIEJ ale chce dobrze aby pozniej nie wpakowac sie w problemy... Czy Tobie juz sie zwrocila czy jeszcze zwraca? Piszesz ze masz 2 lata.
_________________ "Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
|
|
Góra |
|
 |
buladag |
#569756 Wysłany:
10 Kwi 2012, 21:13; Temat postu: Re: 1.2 16v a lpg |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
Mam w innym aucie zupełnie, ale to nie ma znaczenia. Instalacja już dawno się zwróciła, dołożylem do niej przez ten czas tylko 30zł na filtry. Żadnych świec czy innych filtrów nie trzeba wymieniać wcześniej, eksploatacja przebiega jak na Pb.
Temperatura przełączania może być ustawiona nawet na mniejszą wartość, czyli będzie przełączał się jeszcze szybciej, ale 30stC przyjmuje się za taka bezpieczną i zima i latem.
Nie montuj najtaniej, tylko dobrze, a oszczędzaj później, nie ma czegoś takiego jak instalacja pod silnik. Dobra będzie dobra sekwencja, koszt około 2700 za markowy zestaw brc czy lovato z ogólnopolską gwarancją, albo 2300 za składaka na bazie komputera stag i dobrych wtryskach (byle nie Ci valtek nie wciskali).
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
 |
mario1978 |
#569765 Wysłany:
10 Kwi 2012, 21:25; Temat postu: Re: 1.2 16v a lpg |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011, Posty: 1063 Pomógł: 33
|
Dziekuje Ci bardzo za wiadomosc, szczerze napisze ze PIERWSZA rzetelna odpowiedz nt. LPG bez emocji jak na innych forach  Z wyliczen wychodzi mi ze sie oplaca, wujek tez mowi oplaca sie, wszyscy co maja LPG mowia oplaca sie - a Ci co nie maja LPG ze nie, ze pali, ze suszy, te mity i legendy wlasnie. A ze jest ich wiekszosc i jak pisales wyzej stare instalacje montowane w stodole robia swoje... Jeden z moich znajomych tez kiedys ze nie LPG bo to, bo tamto, jak zmienil robote i ma teraz 30 km w jedna strone zalozyl do mazdy sekwencje i nie moze wyjsc z radosci! Tak chwalil... to jest tak samo jak z sexem  Kazdy by chcial a raczej chciala, ale sie boi pierwszego razu, a potem juz tylko to - takie porownanie. Musze dokladnie sobie przeliczenia porobic, bo nie ukrywam ze moja pasja jest kierowanie samochodem, a zwiedzic, podrozowac chcialoby sie duzo, tyle, ze wlasnie PB 95 jest DROGIE a bedzie jeszcze DROZSZE. Kiedy slysze jak inni na LPG jada 2x wiecej bo tak nalezaloby to przeliczyc to mnie szlag... Podsumowujac 2700 moge wpisac w kalkulacje EXCEL'a i liczyc wszystkie mozliwe warianty, chociaz jak piszesz nie ma sie co szczypac, jest "ksiazka serwisowa" gdzie pisza przeglady i jak sie bedzie do niej stosowac nic zlego sie nie stanie gdyz ta sekwencja jak piszesz wyzej to niemal to samo paliwo - jego wlasciwosci fizykochemiczne. Jeszcze raz dzieki za bardzo dobre posty w tym temacie!
_________________ "Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
|
|
Góra |
|
 |
buladag |
#569799 Wysłany:
10 Kwi 2012, 22:10; Temat postu: Re: 1.2 16v a lpg |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
Podsumowując nie daj się raczej namówić na Valtek'i jeśli o wtryskiwacze chodzi, reduktor chyba prawie każdy obskoczy te 80KM, reszta to juz kwestia fachowości montażu danego zakładu. Żadnej lubryfikacji też nie zakładaj, bo niby jak cokolwiek miało by smarować/chłodzić 0,1ml płynu na jeden kilometr i jeszcze w dodatku na 16 zaworów (1l płynu wystarcza na 10000km)
No i oczywiście montuj jedynie instalacje sekwencyjną.
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
 |
mario1978 |
#570415 Wysłany:
12 Kwi 2012, 15:51; Temat postu: Re: 1.2 16v a lpg |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011, Posty: 1063 Pomógł: 33
|
|
Góra |
|
 |
buladag |
#570418 Wysłany:
12 Kwi 2012, 16:06; Temat postu: Re: 1.2 16v a lpg |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
Z tego co wiem to one różnią się od sequenta 24/56 tylko, rozmieszczeniem czujników ciśnienia i temp. i że są do aut o ilości cylindrów większej niż 4, ale to poszukaj dokładnego info na stronie czakramu, żeby nie było, że mówię nieprawde. 
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
 |
mario1978 |
#570547 Wysłany:
12 Kwi 2012, 21:06; Temat postu: Re: 1.2 16v a lpg |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011, Posty: 1063 Pomógł: 33
|
Mam linka do ulotki handlowej z CZAKRAM http://www.czakram.pl/grafika/pdf/folde ... t_pndn.pdfPisza ze mozna podpiac do wielopunktowego wtrysku sekwencyjnego wiec PUNTO 2 1.2 16V bedzie mozna podpiac tak rozumuje. Wole kupic cos lepszego tak jak radzisz, anizeli potem ladowac sie w problemy...... I CZAKRAM ma w Myslowicach serwis wiec obok Katowic, bede miec pewnosc fachowego montazu. Jak dobrze pojdzie w maju bede miec sekwencje tylko musze to przeliczyc zyski/straty aby nie dac plamy he... I ma super zalete wlasnie wspolprace z EOBD jak pisza w internecie mozna zapomniec o "check engine" gdyz komputer LPG porozumiewa i bierze dane z ECU benzyniaka. Jest to moim zdaniem najbardziej sensowny wybor. Doczytalem z innej ulotki http://www.czakram.pl/grafika/pdf/folde ... _24_11.pdf ze ten PLUG & DRIVE jest instalowany w fabrycznie nowych samochodach, mysle ze ta wspolpraca z EOBD nie musi byc ale jak mam wydac kilka stow wiecej chyba sie oplaci, niz potem kilka stow wiecej dac (odpukac) w serwisie diagnostycznym...
_________________ "Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
|
|
Góra |
|
 |
buladag |
#570617 Wysłany:
12 Kwi 2012, 23:04; Temat postu: Re: 1.2 16v a lpg |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
mario1978 napisał(a): wspolprace z EOBD jak pisza w internecie mozna zapomniec o "check engine" gdyz komputer LPG porozumiewa i bierze dane z ECU benzyniaka Sequent działa tak samo, tzn. tez pracą instalacji de facto steruje ecu
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
 |
mario1978 |
#570656 Wysłany:
13 Kwi 2012, 09:09; Temat postu: Re: 1.2 16v a lpg |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011, Posty: 1063 Pomógł: 33
|
No to ja juz nie wiem w czym te EOBD jest lepsze niz normalny Sequent.... Byc moze po to zrobili, jak reklamuja aby do nowych wkladac gdzie te ECU sa bardziej rozbudowane?! To zdanie ze o "check engine" mozna zapomniec, chyba sterownik gazu jakos dogaduje sie przez EOBD aby ECU benzyniaka nie zatwierdzal bledow. Gdzies pewnie jest haczyk lub nowosc o ktorej jeszcze nie wiem  Jak pisza na stronie cytuje http://gazeo.pl/lpg/nowe-produkty/Stell ... l,381.htmlCytuj: Oferta firmy Elpigaz została niedawno wzbogacona o nową wersję znanego już systemu Stella. Sterownik Stelli EOBD komunikuje się z pokładową diagnostyką samochodu, samoczynnie adaptując się do parametrów pracy sterownika benzynowego.
Zdaniem producenta Stelli EOBD, zapalająca się po przełączeniu na gaz kontrolka „check engine” przestanie być utrapieniem zarówno montażystów, jak i kierowców. Odczyt danych wprost z układu benzynowego pozwoli na bardziej precyzyjne dozowanie paliwa gazowego i stabilniejszą, niezakłóconą komunikatem o rzekomej awarii pracą.
System dostraja się i koryguje automatycznie, dlatego wizyty w warsztacie ograniczą się do okresowych przeglądów.
Elpigaz zapewnia, że Stella EOBD obsługuje wszystkie typy komunikacji EOBD, a więc może współpracować z każdym samochodem wyposażonym w układ diagnostyki pokładowej. Wyeliminowany zostanie problem otrzymywania błędnych sygnałów przez oryginalny komputer zawiadujący pracą na benzynie, a o tym, że auto jeździ na gaz przypominać będą tylko niskie rachunki na stacji. Informacja jest z 2009 roku a wiec 3 lata wstecz, czy juz na tyle dopracowali Sequent'a ze zadne "check engine" nie wyswietla sie? Szukam odpowiedzi na moje pytania odnosnie instalacji LPG wspolpracujacych z EOBD. Byc moze taka instalacja lepiej dogaduje sie anizeli ta standardowa bez EOBD? Teraz duzo slyszy sie reklam o fabrycznej instalacji LPG, byc moze to sa takie "fabryczne" z EOBD? Na innej stronie pisza http://www.car-gaz.pl/index.php?id=210, cytuje Cytuj: Na szczególną uwagę zasługuję nowa centrala gazowa SOLARIS OBD posiadająca możliwość jeszcze lepszej komunikacji z centralą benzynową samochodu i odczytywania szeregu ważnych parametrów w tym między innymi : masy przepływającego powietrza, temperatury powietrza, temperatury płynu chłodzącego, obrotów silnika, adaptacji krótko i długoterminowej mapy mieszanki paliwowej. Dzięki tym danym centrala gazowa może jeszcze w większym stopniu precyzyjne sterować całym systemem i dawkować LPG. Komunikacja centrali gazowej z centralą benzynową pozwala również na odczytywanie, zapamiętywanie oraz kasowanie powstałych w trakcie eksploatacji błędów. Odbywa się za pomocą specjalnego interfejsu OBD, lub poprzez bezpośrednie podłączenie tzw.: „online”. System SOLARIS OBD jest wyposażony w nowe strategie : pracy na zimnym silniku, przyśpieszenia, zwalniania oraz pracy w pełnym obciążeniu, nakładania się faz paliw przy przełączaniu. Głównym atutem systemu jest jego uniwersalność. Może być stosowany zarówno do samochodów z EOBD i bez niego, dzięki możliwości ustawiania mapy LPG za pomocą odczytów z OBD, oraz za pomocą obciążenia silnika. Mysle, ze jezeli cenowo nie bedzie "zabijac" ta EOBD wzialbym ja, dzieki EOBD komputer LPG ma wiecej informacji i moze lepiej dobrac mieszanke itd. Te kilka stowek wiecej zwroci sie pozniej z nawiazka w postaci pewnie lepszej kultury pracy silnika czy mniejszego spalania, oraz zabezpieczy pewnie przed innymi przykosciami o ktorych nie wiem.... Czekam na odpowiedz wyceny z CZAKRAM'u Myslowice zobacze co ile wyceniaja  Na innym forum http://autokacik.pl/showflat.php?Cat=0& ... t=all&vc=1 pisza, ze jezeli zle zostanie "zestrojona" mapa wtryskow swieci sie wlasnie "check engine". Na chlopski rozum wydaje mi sie, ze instalacja LPG wspolpracujac z EOBD pozbedzie sie tego problemu, gdyz na biezaco bedzie "strojona" i tylko taka instalacje laduja fabrycznie producenci aut? Koszt tej drozszej instalacji zwroci sie predko, liczac ze za "strojenie" chca 100 zl  )))))) A "stroic" trzeba w zaleznosci od "rozjechania" sie mapy wtryskow.
_________________ "Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|