You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 15 Cze 2025, 16:06

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 35 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #204178 Wysłany: 02 Sty 2009, 22:35; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Wlkp
Rejestracja: 10 Lip 2008,
Posty: 449
Jaki multimetr wybralibyście (lub inny):
1) http://www.allegro.pl/item514637980_mie ... eniem.html
2) http://www.allegro.pl/item515659567_mie ... _temp.html
3) http://www.allegro.pl/item506665127_mie ... rator.html

_________________
,,Nigdy nie kłóćcie sie idiotą, ponieważ ten idiota najpierw sprowadzi rozmówcę do swojego poziomu, a później pokona Was doświadczeniem''.

fiat punto II SX 1.2 8V http://fiatpunto.com.pl/topic9917.html

nie dziękuj , klikaj pomógł :wink:

Image

Image


Góra
 Profil  
 

 
 Post #204250 Wysłany: 03 Sty 2009, 00:32; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mateusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: HLX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Radostowice /Pszczyna
Rejestracja: 30 Kwi 2008,
Posty: 196
hmm tak myśle że może to alternator padł. Podobno jest możliwość sprawdzenia go zdejmując klemę + na wolnych obrotach. Niewiem czy to jest prawda - wyczytałem na necie.

_________________
Zapraszam nowa galeria


Góra
 Profil  
 
 
 Post #204262 Wysłany: 03 Sty 2009, 00:41; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Poland
Rejestracja: 19 Mar 2007,
Posty: 1125
Pomógł: 7
no,no zdejmij klemę to zobaczysz jaki ci skoczy napięcie z braku obciążenia akumulatorem... Później będzie trzeba napisać post w stylu, wyskoczył mi błąd centralki wtryskowej na zegarach lub autko nie odpala. Alternator się sprawdza podłączając woltomierz. 14V=działa lub na desce rozdzielczej gaśnie lampka akumulatora.


http://www.allegro.pl/item516837791_mie ... kazja.html

taki za 5zł multimetr się nada.

_________________
Dzień bez chmury jest ponury.
Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY

___


Góra
 Profil  
 
 
 Post #204275 Wysłany: 03 Sty 2009, 01:05; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;)
Rejestracja: 08 Sie 2007,
Posty: 9203
Pomógł: 40
odradzam. kupilem identyczny w supermarkecie made by toya za 9zł, podziałał z pół roku (głównie miezylem napiecie na akumylatorkach ~1,2V) i przestał działac.w srodku nic nie upalone, bezpiecznik ok, ale nie wskazuje odczytów.

_________________
Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #204279 Wysłany: 03 Sty 2009, 01:14; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Poland
Rejestracja: 19 Mar 2007,
Posty: 1125
Pomógł: 7
buladag napisał(a):
odradzam. kupilem identyczny w supermarkecie made by toya za 9zł, podziałał z pół roku (głównie miezylem napiecie na akumylatorkach ~1,2V) i przestał działac.w srodku nic nie upalone, bezpiecznik ok, ale nie wskazuje odczytów.


Możliwe ze teraz jakość się popsuła. Mój ma z 5 lat i śmiga.

_________________
Dzień bez chmury jest ponury.
Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY

___


Góra
 Profil  
 
 
 Post #204282 Wysłany: 03 Sty 2009, 01:20; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;)
Rejestracja: 08 Sie 2007,
Posty: 9203
Pomógł: 40
albo ja kiepsko trafiłem :P w sumie dla zabawy odniósł bym go na gwarancji ale jakbym mial jeszcze rachunek :P

_________________
Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #204318 Wysłany: 03 Sty 2009, 10:16; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mateusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: HLX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Radostowice /Pszczyna
Rejestracja: 30 Kwi 2008,
Posty: 196
Jak odradzacie to spoko. Coś mi zaczęło stukać przy silniku. Jak mu dodam delikatnie gazu to takie małe echo się wydostaje. Zobaczymy dzisiaj wjade na kanał...

[ Dodano: 03 Sty 2009 10:16 ]
co do miernika to mam ! Pisałem na początku tematu jakie mam napięcia podczas spoczynku i po rozruchu.

_________________
Zapraszam nowa galeria


Góra
 Profil  
 
 
 Post #204396 Wysłany: 03 Sty 2009, 16:17; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;)
Rejestracja: 08 Sie 2007,
Posty: 9203
Pomógł: 40
Dziś pomierzyłem sobie napięcia na aku etc i prawie wszytsko wyszło ok.

Tzn:

Napięcie w spoczynku (auto jechało jakieś 2,5h wcześniej) - 12,79V
Napięcie ładowania bez obciążenia - 14V
Pobór w spoczynku: 0.01A
I tu chyba jest klops (przynajmniej wg. tego co napisał remind )
Napięcie przy pełnym obciążeniu (światła mijania długie awaryjne, lampka w aucie, nawiew na 4, ogrzewanie szyby i tylnie przeciwmgłowe) - bez zwiększania obrotów - ~12,7V, przy stopniowym zwiekszeniu obrotów (nie mam obrotka wiec na ucho) wzrosło do 13,8V

Mam się czym martwić? IMO to logiczne że przy dużym obciążeniu i małych obrotach alternator daje prąd mniejszy niż przy zwiekszonych obrotach, ale jednak remind pisał inaczej dlatego się zastanawiam :)

_________________
Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #204427 Wysłany: 03 Sty 2009, 17:22; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Wlkp
Rejestracja: 10 Lip 2008,
Posty: 449
13,8V przy zwiększaniu obrotów to nie jest zle.

remind i buladag dziekuje za info o multimetrze, zdecydowałem sie na taki (też od tego sprzedawcy) http://www.allegro.pl/item513843115_mie ... m_800.html

_________________
,,Nigdy nie kłóćcie sie idiotą, ponieważ ten idiota najpierw sprowadzi rozmówcę do swojego poziomu, a później pokona Was doświadczeniem''.

fiat punto II SX 1.2 8V http://fiatpunto.com.pl/topic9917.html

nie dziękuj , klikaj pomógł :wink:

Image

Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #204479 Wysłany: 03 Sty 2009, 20:07; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;)
Rejestracja: 08 Sie 2007,
Posty: 9203
Pomógł: 40
nom po zwiekszeniu obrotów jest ok ale remind pisał że wlasnie wartość napiecia nie powinna się zmieniac :>

co do miernika to powinien być ok, jesli nie trafisz na jakiś wadliwy jak ja. jak będziesz miał mozliwość to porównaj wskazywane przez niego wartości z czymś lepszym. ja zwykle mam dostep do takiego sprzetu ( http://www.allegro.pl/item509624366_mi_ ... _zakr.html ) i ten mój z toya wskazywał ok :)

_________________
Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #207804 Wysłany: 13 Sty 2009, 16:48; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Wlkp
Rejestracja: 10 Lip 2008,
Posty: 449
Moj rozładowany akumulator po tygodniu stania w domu ma 12,1V. Czy pokrętłem w multimetrze trzeba kręcić zgodnie z ruchem wskazówek zegara, czy mozna tez kręcić w lewo, bo 20 V jest wtedy blizej?

A teraz sprawdzenie w punto poboru prądu . Wiem, ze trzeba pokrętło nastawic na 10A, czarny kabel w wejście com, czerwony kabel w wejście 10A. I co dalej? Czytam wyzej w tym temacie, zeby odpiąć kleme +. Potem kabelki czerwony i czarny do czego przyłożyc? Nigdy tego nie robiłem, a nie chce niczego popsuć.

_________________
,,Nigdy nie kłóćcie sie idiotą, ponieważ ten idiota najpierw sprowadzi rozmówcę do swojego poziomu, a później pokona Was doświadczeniem''.

fiat punto II SX 1.2 8V http://fiatpunto.com.pl/topic9917.html

nie dziękuj , klikaj pomógł :wink:

Image

Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #207819 Wysłany: 13 Sty 2009, 17:09; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;)
Rejestracja: 08 Sie 2007,
Posty: 9203
Pomógł: 40
pokretlo zwykle kreci sie w obie strony.

co do pomiary to odpinasz kleme + jedna z koncowek przykladasz do koncowki akumulatora a druga do odpietej klemy.

_________________
Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #207825 Wysłany: 13 Sty 2009, 17:23; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Wlkp
Rejestracja: 10 Lip 2008,
Posty: 449
Odpieta czerwona klema czyli + i do niej podpinam kabel z miernika koloru? ( pytam, bo + mam na odpietej klemie i tez + mam na koncowce akumulatora).

_________________
,,Nigdy nie kłóćcie sie idiotą, ponieważ ten idiota najpierw sprowadzi rozmówcę do swojego poziomu, a później pokona Was doświadczeniem''.

fiat punto II SX 1.2 8V http://fiatpunto.com.pl/topic9917.html

nie dziękuj , klikaj pomógł :wink:

Image

Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #208037 Wysłany: 14 Sty 2009, 00:39; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;)
Rejestracja: 08 Sie 2007,
Posty: 9203
Pomógł: 40
wg. mnie koloru obojętnie którego. osobiscie czarny przylozylem ostatnio do koncowki aku a czerwony do klemy i miernij, auto i ja zyjemy xD :P

_________________
Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #208460 Wysłany: 15 Sty 2009, 16:06; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Wlkp
Rejestracja: 10 Lip 2008,
Posty: 449
Pomiary po podłączeniu akumulatora:
- silnik wyłączony: napięcie 13,8V
- silnik włączony (obroty biegu jałowego) oraz włączone swiatła + radio +cb + nawiew: napięcie 12,28V

Pomiary po przejażdzce miejskiej trwającej około 20 minut (w sumie 30 minut od podłaczenia akumulatora do auta)
-silnik wyłączony: napięcie 12,27V
-silnik włączony (obroty biegu jałowego) oraz włączone swiatła + radio +cb + nawiew: napięcie 12,03V
-pobór pradu na spoczynku (radio i alarm podłaczone do auta, ale nie włączone) 0,26A

Wychodzi na to, że sa problemy z ładowaniem, choć kontrolka od alternatora się nie świeci :> . Co sądzicie?
Drugim problemem jest duży pobór prądu na spoczynku.

Dla porównania zmierzyłem w seicento 900, które odpala zawsze od 1 strzału nawet przy silnych mrozach, stoi pod chmurką i ostatnio jeździło 24H temu:
-silnik wyłączony: napięcie 12,04V
-silnik włączony (obroty biegu jałowego) oraz włączone swiatła + radio +cb + nawiew: napięcie 14,2V

_________________
,,Nigdy nie kłóćcie sie idiotą, ponieważ ten idiota najpierw sprowadzi rozmówcę do swojego poziomu, a później pokona Was doświadczeniem''.

fiat punto II SX 1.2 8V http://fiatpunto.com.pl/topic9917.html

nie dziękuj , klikaj pomógł :wink:

Image

Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #208465 Wysłany: 15 Sty 2009, 16:40; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Poland
Rejestracja: 19 Mar 2007,
Posty: 1125
Pomógł: 7
Pobór prądu 0,26A to za dużo, ponieważ z przybliżonego wyliczenia 40Ah/0.26A=153h=6dni i po akumulatorze. Zakładając, że akumulator 40Ah. 12V to za małe napięcie jak na akumulator. Należy go bezwzględnie ładować już przy ok 12.4V. 12.7V - 12.8V po nocy to dobre napięcie.

_________________
Dzień bez chmury jest ponury.
Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY

___


Góra
 Profil  
 
 
 Post #209246 Wysłany: 17 Sty 2009, 17:28; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Wlkp
Rejestracja: 10 Lip 2008,
Posty: 449
Przyczyna rozładowywania akumulatora była zarówka w bagażniku. Po ostatnich pomiarach:
-silnik wyłączony: napięcie po nocy 12,48V
-silnik włączony (obroty biegu jałowego) oraz włączone swiatła + radio +cb + nawiew: napięcie 14,04V
-silnik włączony (2000 i 3000 obrotów) oraz włączone swiatła + radio +cb + nawiew: napięcie 14,20V
-pobór pradu na spoczynku (radio i alarm podłączone do auta, ale nie włączone) 0,04A

_________________
,,Nigdy nie kłóćcie sie idiotą, ponieważ ten idiota najpierw sprowadzi rozmówcę do swojego poziomu, a później pokona Was doświadczeniem''.

fiat punto II SX 1.2 8V http://fiatpunto.com.pl/topic9917.html

nie dziękuj , klikaj pomógł :wink:

Image

Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #209266 Wysłany: 17 Sty 2009, 18:19; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Poland
Rejestracja: 19 Mar 2007,
Posty: 1125
Pomógł: 7
charlie napisał(a):
Przyczyna rozładowywania akumulatora była zarówka w bagażniku. Po ostatnich pomiarach:
-silnik wyłączony: napięcie po nocy 12,48V
-silnik włączony (obroty biegu jałowego) oraz włączone swiatła + radio +cb + nawiew: napięcie 14,04V
-silnik włączony (2000 i 3000 obrotów) oraz włączone swiatła + radio +cb + nawiew: napięcie 14,20V
-pobór pradu na spoczynku (radio i alarm podłączone do auta, ale nie włączone) 0,04A



12.48V nadal za mało ! zalecam ładować prostownikiem.

_________________
Dzień bez chmury jest ponury.
Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY

___


Góra
 Profil  
 
 
 Post #209274 Wysłany: 17 Sty 2009, 18:35; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Wlkp
Rejestracja: 10 Lip 2008,
Posty: 449
Mój akumulator Warta Blue Dynamique 42Ah 12V, nierozbieralny (nie moge odkręcić korków i sprawdzić poziom elektrolitu) ładowałem z przerwami przez 6,5h prądem 1,28A. Robiłem przerwy w ładowaniu ponieważ dość głośno bulgotał elektrolit, więc nie chciałem przedobrzyć, tym bardziej, że napięcie w szóstej godzinie ładowania, przy włączonym prostowniku, pokazywało 14,6V.

_________________
,,Nigdy nie kłóćcie sie idiotą, ponieważ ten idiota najpierw sprowadzi rozmówcę do swojego poziomu, a później pokona Was doświadczeniem''.

fiat punto II SX 1.2 8V http://fiatpunto.com.pl/topic9917.html

nie dziękuj , klikaj pomógł :wink:

Image

Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #209284 Wysłany: 17 Sty 2009, 18:55; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Poland
Rejestracja: 19 Mar 2007,
Posty: 1125
Pomógł: 7
charlie napisał(a):
Mój akumulator Warta Blue Dynamique 42Ah 12V, nierozbieralny (nie moge odkręcić korków i sprawdzić poziom elektrolitu) ładowałem z przerwami przez 6,5h prądem 1,28A. Robiłem przerwy w ładowaniu ponieważ dość głośno bulgotał elektrolit, więc nie chciałem przedobrzyć, tym bardziej, że napięcie w szóstej godzinie ładowania, przy włączonym prostowniku, pokazywało 14,6V.


Generalnie 99.9% akumulatorow jest rozbieralnych, naogoł korki są przykryte plastikową klapka lub naklejką.

_________________
Dzień bez chmury jest ponury.
Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY

___


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 35 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO