|
Obecny czas: 15 Cze 2025, 16:06
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
charlie |
#204178 Wysłany:
02 Sty 2009, 22:35; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Wlkp Rejestracja: 10 Lip 2008, Posty: 449
|
_________________ ,,Nigdy nie kłóćcie sie idiotą, ponieważ ten idiota najpierw sprowadzi rozmówcę do swojego poziomu, a później pokona Was doświadczeniem''.
fiat punto II SX 1.2 8V http://fiatpunto.com.pl/topic9917.html
nie dziękuj , klikaj pomógł
|
|
Góra |
|
 |
|
|
kogutek89 |
#204250 Wysłany:
03 Sty 2009, 00:32; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Mateusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: HLX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Radostowice /Pszczyna Rejestracja: 30 Kwi 2008, Posty: 196
|
hmm tak myśle że może to alternator padł. Podobno jest możliwość sprawdzenia go zdejmując klemę + na wolnych obrotach. Niewiem czy to jest prawda - wyczytałem na necie.
_________________ Zapraszam nowa galeria
|
|
Góra |
|
 |
remind |
#204262 Wysłany:
03 Sty 2009, 00:41; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Poland Rejestracja: 19 Mar 2007, Posty: 1125 Pomógł: 7
|
no,no zdejmij klemę to zobaczysz jaki ci skoczy napięcie z braku obciążenia akumulatorem... Później będzie trzeba napisać post w stylu, wyskoczył mi błąd centralki wtryskowej na zegarach lub autko nie odpala. Alternator się sprawdza podłączając woltomierz. 14V=działa lub na desce rozdzielczej gaśnie lampka akumulatora.
http://www.allegro.pl/item516837791_mie ... kazja.html
taki za 5zł multimetr się nada.
_________________ Dzień bez chmury jest ponury. Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY
___
|
|
Góra |
|
 |
buladag |
#204275 Wysłany:
03 Sty 2009, 01:05; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
odradzam. kupilem identyczny w supermarkecie made by toya za 9zł, podziałał z pół roku (głównie miezylem napiecie na akumylatorkach ~1,2V) i przestał działac.w srodku nic nie upalone, bezpiecznik ok, ale nie wskazuje odczytów.
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
 |
remind |
#204279 Wysłany:
03 Sty 2009, 01:14; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Poland Rejestracja: 19 Mar 2007, Posty: 1125 Pomógł: 7
|
buladag napisał(a): odradzam. kupilem identyczny w supermarkecie made by toya za 9zł, podziałał z pół roku (głównie miezylem napiecie na akumylatorkach ~1,2V) i przestał działac.w srodku nic nie upalone, bezpiecznik ok, ale nie wskazuje odczytów.
Możliwe ze teraz jakość się popsuła. Mój ma z 5 lat i śmiga.
_________________ Dzień bez chmury jest ponury. Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY
___
|
|
Góra |
|
 |
buladag |
#204282 Wysłany:
03 Sty 2009, 01:20; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
albo ja kiepsko trafiłem  w sumie dla zabawy odniósł bym go na gwarancji ale jakbym mial jeszcze rachunek 
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
 |
kogutek89 |
#204318 Wysłany:
03 Sty 2009, 10:16; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Mateusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: HLX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Radostowice /Pszczyna Rejestracja: 30 Kwi 2008, Posty: 196
|
Jak odradzacie to spoko. Coś mi zaczęło stukać przy silniku. Jak mu dodam delikatnie gazu to takie małe echo się wydostaje. Zobaczymy dzisiaj wjade na kanał...
[ Dodano: 03 Sty 2009 10:16 ] co do miernika to mam ! Pisałem na początku tematu jakie mam napięcia podczas spoczynku i po rozruchu.
_________________ Zapraszam nowa galeria
|
|
Góra |
|
 |
buladag |
#204396 Wysłany:
03 Sty 2009, 16:17; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
Dziś pomierzyłem sobie napięcia na aku etc i prawie wszytsko wyszło ok.
Tzn:
Napięcie w spoczynku (auto jechało jakieś 2,5h wcześniej) - 12,79V
Napięcie ładowania bez obciążenia - 14V
Pobór w spoczynku: 0.01A
I tu chyba jest klops (przynajmniej wg. tego co napisał remind )
Napięcie przy pełnym obciążeniu (światła mijania długie awaryjne, lampka w aucie, nawiew na 4, ogrzewanie szyby i tylnie przeciwmgłowe) - bez zwiększania obrotów - ~12,7V, przy stopniowym zwiekszeniu obrotów (nie mam obrotka wiec na ucho) wzrosło do 13,8V
Mam się czym martwić? IMO to logiczne że przy dużym obciążeniu i małych obrotach alternator daje prąd mniejszy niż przy zwiekszonych obrotach, ale jednak remind pisał inaczej dlatego się zastanawiam 
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
 |
charlie |
#204427 Wysłany:
03 Sty 2009, 17:22; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Wlkp Rejestracja: 10 Lip 2008, Posty: 449
|
|
Góra |
|
 |
buladag |
#204479 Wysłany:
03 Sty 2009, 20:07; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
nom po zwiekszeniu obrotów jest ok ale remind pisał że wlasnie wartość napiecia nie powinna się zmieniac
co do miernika to powinien być ok, jesli nie trafisz na jakiś wadliwy jak ja. jak będziesz miał mozliwość to porównaj wskazywane przez niego wartości z czymś lepszym. ja zwykle mam dostep do takiego sprzetu ( http://www.allegro.pl/item509624366_mi_ ... _zakr.html ) i ten mój z toya wskazywał ok 
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
 |
charlie |
#207804 Wysłany:
13 Sty 2009, 16:48; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Wlkp Rejestracja: 10 Lip 2008, Posty: 449
|
Moj rozładowany akumulator po tygodniu stania w domu ma 12,1V. Czy pokrętłem w multimetrze trzeba kręcić zgodnie z ruchem wskazówek zegara, czy mozna tez kręcić w lewo, bo 20 V jest wtedy blizej?
A teraz sprawdzenie w punto poboru prądu . Wiem, ze trzeba pokrętło nastawic na 10A, czarny kabel w wejście com, czerwony kabel w wejście 10A. I co dalej? Czytam wyzej w tym temacie, zeby odpiąć kleme +. Potem kabelki czerwony i czarny do czego przyłożyc? Nigdy tego nie robiłem, a nie chce niczego popsuć.
_________________ ,,Nigdy nie kłóćcie sie idiotą, ponieważ ten idiota najpierw sprowadzi rozmówcę do swojego poziomu, a później pokona Was doświadczeniem''.
fiat punto II SX 1.2 8V http://fiatpunto.com.pl/topic9917.html
nie dziękuj , klikaj pomógł
|
|
Góra |
|
 |
buladag |
#207819 Wysłany:
13 Sty 2009, 17:09; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
pokretlo zwykle kreci sie w obie strony.
co do pomiary to odpinasz kleme + jedna z koncowek przykladasz do koncowki akumulatora a druga do odpietej klemy.
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
 |
charlie |
#207825 Wysłany:
13 Sty 2009, 17:23; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Wlkp Rejestracja: 10 Lip 2008, Posty: 449
|
|
Góra |
|
 |
buladag |
#208037 Wysłany:
14 Sty 2009, 00:39; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
wg. mnie koloru obojętnie którego. osobiscie czarny przylozylem ostatnio do koncowki aku a czerwony do klemy i miernij, auto i ja zyjemy 
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
 |
charlie |
#208460 Wysłany:
15 Sty 2009, 16:06; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Wlkp Rejestracja: 10 Lip 2008, Posty: 449
|
Pomiary po podłączeniu akumulatora:
- silnik wyłączony: napięcie 13,8V
- silnik włączony (obroty biegu jałowego) oraz włączone swiatła + radio +cb + nawiew: napięcie 12,28V
Pomiary po przejażdzce miejskiej trwającej około 20 minut (w sumie 30 minut od podłaczenia akumulatora do auta)
-silnik wyłączony: napięcie 12,27V
-silnik włączony (obroty biegu jałowego) oraz włączone swiatła + radio +cb + nawiew: napięcie 12,03V
-pobór pradu na spoczynku (radio i alarm podłaczone do auta, ale nie włączone) 0,26A
Wychodzi na to, że sa problemy z ładowaniem, choć kontrolka od alternatora się nie świeci  . Co sądzicie?
Drugim problemem jest duży pobór prądu na spoczynku.
Dla porównania zmierzyłem w seicento 900, które odpala zawsze od 1 strzału nawet przy silnych mrozach, stoi pod chmurką i ostatnio jeździło 24H temu:
-silnik wyłączony: napięcie 12,04V
-silnik włączony (obroty biegu jałowego) oraz włączone swiatła + radio +cb + nawiew: napięcie 14,2V
_________________ ,,Nigdy nie kłóćcie sie idiotą, ponieważ ten idiota najpierw sprowadzi rozmówcę do swojego poziomu, a później pokona Was doświadczeniem''.
fiat punto II SX 1.2 8V http://fiatpunto.com.pl/topic9917.html
nie dziękuj , klikaj pomógł
|
|
Góra |
|
 |
remind |
#208465 Wysłany:
15 Sty 2009, 16:40; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Poland Rejestracja: 19 Mar 2007, Posty: 1125 Pomógł: 7
|
Pobór prądu 0,26A to za dużo, ponieważ z przybliżonego wyliczenia 40Ah/0.26A=153h=6dni i po akumulatorze. Zakładając, że akumulator 40Ah. 12V to za małe napięcie jak na akumulator. Należy go bezwzględnie ładować już przy ok 12.4V. 12.7V - 12.8V po nocy to dobre napięcie.
_________________ Dzień bez chmury jest ponury. Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY
___
|
|
Góra |
|
 |
charlie |
#209246 Wysłany:
17 Sty 2009, 17:28; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Wlkp Rejestracja: 10 Lip 2008, Posty: 449
|
Przyczyna rozładowywania akumulatora była zarówka w bagażniku. Po ostatnich pomiarach:
-silnik wyłączony: napięcie po nocy 12,48V
-silnik włączony (obroty biegu jałowego) oraz włączone swiatła + radio +cb + nawiew: napięcie 14,04V
-silnik włączony (2000 i 3000 obrotów) oraz włączone swiatła + radio +cb + nawiew: napięcie 14,20V
-pobór pradu na spoczynku (radio i alarm podłączone do auta, ale nie włączone) 0,04A
_________________ ,,Nigdy nie kłóćcie sie idiotą, ponieważ ten idiota najpierw sprowadzi rozmówcę do swojego poziomu, a później pokona Was doświadczeniem''.
fiat punto II SX 1.2 8V http://fiatpunto.com.pl/topic9917.html
nie dziękuj , klikaj pomógł
|
|
Góra |
|
 |
remind |
#209266 Wysłany:
17 Sty 2009, 18:19; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Poland Rejestracja: 19 Mar 2007, Posty: 1125 Pomógł: 7
|
charlie napisał(a): Przyczyna rozładowywania akumulatora była zarówka w bagażniku. Po ostatnich pomiarach: -silnik wyłączony: napięcie po nocy 12,48V -silnik włączony (obroty biegu jałowego) oraz włączone swiatła + radio +cb + nawiew: napięcie 14,04V -silnik włączony (2000 i 3000 obrotów) oraz włączone swiatła + radio +cb + nawiew: napięcie 14,20V -pobór pradu na spoczynku (radio i alarm podłączone do auta, ale nie włączone) 0,04A
12.48V nadal za mało ! zalecam ładować prostownikiem.
_________________ Dzień bez chmury jest ponury. Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY
___
|
|
Góra |
|
 |
charlie |
#209274 Wysłany:
17 Sty 2009, 18:35; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Wlkp Rejestracja: 10 Lip 2008, Posty: 449
|
Mój akumulator Warta Blue Dynamique 42Ah 12V, nierozbieralny (nie moge odkręcić korków i sprawdzić poziom elektrolitu) ładowałem z przerwami przez 6,5h prądem 1,28A. Robiłem przerwy w ładowaniu ponieważ dość głośno bulgotał elektrolit, więc nie chciałem przedobrzyć, tym bardziej, że napięcie w szóstej godzinie ładowania, przy włączonym prostowniku, pokazywało 14,6V.
_________________ ,,Nigdy nie kłóćcie sie idiotą, ponieważ ten idiota najpierw sprowadzi rozmówcę do swojego poziomu, a później pokona Was doświadczeniem''.
fiat punto II SX 1.2 8V http://fiatpunto.com.pl/topic9917.html
nie dziękuj , klikaj pomógł
|
|
Góra |
|
 |
remind |
#209284 Wysłany:
17 Sty 2009, 18:55; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Poland Rejestracja: 19 Mar 2007, Posty: 1125 Pomógł: 7
|
charlie napisał(a): Mój akumulator Warta Blue Dynamique 42Ah 12V, nierozbieralny (nie moge odkręcić korków i sprawdzić poziom elektrolitu) ładowałem z przerwami przez 6,5h prądem 1,28A. Robiłem przerwy w ładowaniu ponieważ dość głośno bulgotał elektrolit, więc nie chciałem przedobrzyć, tym bardziej, że napięcie w szóstej godzinie ładowania, przy włączonym prostowniku, pokazywało 14,6V.
Generalnie 99.9% akumulatorow jest rozbieralnych, naogoł korki są przykryte plastikową klapka lub naklejką.
_________________ Dzień bez chmury jest ponury. Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY
___
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|