|
Obecny czas: 29 Kwi 2025, 09:20
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
Maciey |
#53716 Wysłany:
13 Paź 2007, 11:22; Temat postu: Pytanie o Turbo (1.3 MultiJet) Proszę o pomoc!!! |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 21 Lip 2007, Posty: 917
|
Mam pytanie do osób jeżdżących Kropkami z silnikiem 1.3 16v MultiJet.
Przy jakich obrotach włącza się Wam turbosprężarka? Jeśli to możliwe proszę o szybką odpowiedź.
|
|
Góra |
|
 |
|
|
ka-8 |
#54058 Wysłany:
14 Paź 2007, 16:13; Temat postu: Re: Pytanie o Turbo (1.3 MultiJet) Proszę o pomoc!!! |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 02 Lut 2007, Posty: 977 Pomógł: 3
|
Maciey napisał(a): Przy jakich obrotach włącza się Wam turbosprężarka? Jeśli to możliwe proszę o szybką odpowiedź.
Powiem szczerze ze nie zwracalem na to uwagi, ale wydaje mi sie ze gdzies czytalem ze to cos okolo 1800-2000 obrotow. Nie jestem tego pewien.
_________________ Dlugodystansowy test Fiat Punto IIFL 1.3 Multijet '06 wersja specjalna "Miś". Stan zaawansowania: 126.80% (317000km)
Czasonieokreslony test Fiat Punto II 1.2/60KM '01 "Grzechotnik" Stan zaawansowania: 228000km
Fiat Punto I 75SX: tournee po Polsce 1997-2001: 112000km
|
|
Góra |
|
 |
Dela |
#54066 Wysłany:
14 Paź 2007, 16:21; Temat postu: |
|
 |
Swój chłop |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 27 Wrz 2007, Posty: 930
|
|
Góra |
|
 |
Maciey |
#54082 Wysłany:
14 Paź 2007, 16:50; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 21 Lip 2007, Posty: 917
|
No to mamy problem [ Dodano: 14 Paź 2007 16:50 ]tzn ja mam [ Dodano: 14 Paź 2007 16:50 ]A tak w ogóle to dzięki za odpowiedzi.
|
|
Góra |
|
 |
13MC |
#64705 Wysłany:
17 Lis 2007, 00:25; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Rejestracja: 22 Lut 2007, Posty: 6
|
U mnie włącza się 2000-2500 i zawsze tak było
_________________ II FL 1,3 JTD ==> 106.000 km
|
|
Góra |
|
 |
Maciey |
#64709 Wysłany:
17 Lis 2007, 00:30; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 21 Lip 2007, Posty: 917
|
13MC napisał(a): U mnie włącza się 2000-2500 i zawsze tak było
Gratuluję 1 posta!!! Jeśli chodzi o moje auto może byłem przewrażliwiony  na razie jeżdżę i uważam, że jest OK, poważniej bym się zastanawiał gdybym pojeździł innym 1.3, ale jeszcze (niestety) nie miałem okazji...
|
|
Góra |
|
 |
13MC |
#64722 Wysłany:
17 Lis 2007, 01:05; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Rejestracja: 22 Lut 2007, Posty: 6
|
Dzięki za gratulacje. Jeśli turbo nie gwiżdże i po wejściu na obroty się włącza to myślę, że nie ma powodów do obaw
_________________ II FL 1,3 JTD ==> 106.000 km
|
|
Góra |
|
 |
Maciey |
#64767 Wysłany:
17 Lis 2007, 11:06; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 21 Lip 2007, Posty: 917
|
Ja też może byłem przewrażliwiony bo gdy pisałem ten post jeździłem tym autem miesiąc, a wcześniej gdy jeździłem dieslem z turbo sprężarka pracowała mi od 1,5 tys.... A jeśli chodzi o gwizdanie to coś tam słychać  Poza tym gdybym miał coś niedobrze z doładowaniem nie paliłby mi w normi itd...
Aha i jeszcze jedno pytanie tak z ciekawości - bo jakoś ciężko nawiązać kontakt z użytkownikiem mk2 1.3 przy jakich obrotach tak "na oko" ma najlepszy moment tzn w jakich granicach idzie do przodu najżwawiej?
|
|
Góra |
|
 |
Dela |
#64781 Wysłany:
17 Lis 2007, 12:00; Temat postu: |
|
 |
Swój chłop |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 27 Wrz 2007, Posty: 930
|
|
Góra |
|
 |
Maciey |
#64786 Wysłany:
17 Lis 2007, 12:12; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 21 Lip 2007, Posty: 917
|
Dela Trochę kiepsko szukałeś w tych googlach
ten 1.3 a dokładnie 1248 ccm ma 70 i 180Nm przy 1750 - to akurat się zgadza, żeby to wiedzieć przeczytałem instrukcje ale nie o to mi chodziło, chodziło mi o to przy jakich obrotach taka Kropka najlepiej się zbiera i tyle jeśli jeździsz taką to mi napisz jeśli nie ...
|
|
Góra |
|
 |
Dela |
#64788 Wysłany:
17 Lis 2007, 12:20; Temat postu: |
|
 |
Swój chłop |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 27 Wrz 2007, Posty: 930
|
|
Góra |
|
 |
Maciey |
#64801 Wysłany:
17 Lis 2007, 12:42; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 21 Lip 2007, Posty: 917
|
no właśnie moim błędem było złe zadanie pytania, a Ty przytoczyłeś mi dane GP 90KM  a pytałem bo jakoś ciężko jak już mówiłem pogadać z właścicielami Mk2FL 1.3 poza forum... Czy na prawdę jest ich tak mało  a 3.5 do góra 4 tysięcy to jest prawda - przynajmniej u mnie gartki za dobrą dedukcję 
|
|
Góra |
|
 |
13MC |
#65102 Wysłany:
18 Lis 2007, 15:17; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Rejestracja: 22 Lut 2007, Posty: 6
|
Szczerze powiedziawszy to nie wiem, bo jakoś tak nie zwróciłem uwagi, ale tak jak piszecie to po przekroczeniu 3000 żwawo idzie do przodu. Co na pewno sprawdziłem to max prędkość 165-170 km/h oraz spalanie 4,4-4,6 l/100km
_________________ II FL 1,3 JTD ==> 106.000 km
|
|
Góra |
|
 |
ka-8 |
#65110 Wysłany:
18 Lis 2007, 15:26; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 02 Lut 2007, Posty: 977 Pomógł: 3
|
Cytuj: czyli 3500 - 4500 będzie wg.mnie najlepszym zakresem
Oj, wysoko troche. Bedzie żarł. Przy 2000-3000 obrotów idzie jak dla mnie najlepiej.
_________________ Dlugodystansowy test Fiat Punto IIFL 1.3 Multijet '06 wersja specjalna "Miś". Stan zaawansowania: 126.80% (317000km)
Czasonieokreslony test Fiat Punto II 1.2/60KM '01 "Grzechotnik" Stan zaawansowania: 228000km
Fiat Punto I 75SX: tournee po Polsce 1997-2001: 112000km
|
|
Góra |
|
 |
Maciey |
#65122 Wysłany:
18 Lis 2007, 16:05; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 21 Lip 2007, Posty: 917
|
zgodzę się,że że powyżej 3500 to trochę za dużo  ja gdy wyprzedzam to obroty są w granicach 3 tysięcy 3500 raczej nie przekraczam.
ka-8 moim zdaniem nie można mówić,że to auto żre  Przy bardzo dynamicznej jeździe na niskich biegach spalanie na "trip-ie" jest w granicach 5litrów ropy
13MC wspomniałeś o spalaniu i szczerze chciałbym mieć takie może napiszesz mi co trzeba zrobić, aby takie uzyskać?
U mnie bardzo rzadkie jest zejście poniżej 5litrów (zazwyczaj ok 5,2)- oczywiście mówię tutaj o wskazaniach wyświetlacza.(dawno nie liczyłem osobiście) Powiedzmy,że jeżdżę w cyklu mieszanym ze wskazaniem na miejski...
Chociaż raz udało mi się zejść do średniego spalania 3.7litra ale ciężko to nazwać jazdą 
|
|
Góra |
|
 |
13MC |
#65284 Wysłany:
19 Lis 2007, 00:21; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Rejestracja: 22 Lut 2007, Posty: 6
|
Co trzeba zrobić ? Nie mam pojęcia. Jestem jedynym użytkownikiem auta, jeżdżę nim w cyklu trasa 60%, miasto 40%. Wyświetlacz zazwyczaj pokazuje 4,4-4,5 ale wg mnie przekłamuje o 0,2. Może gdybym jeździł tylko po mieście i w korkach to pewnie by to inaczej wyglądało. Spróbuję zrobić przy najbliższej okazji test to wtedy dam znać jak to wygląda. Aha nie jeżdżę 30-40 km/h i na luzie - żeby nie było niedomówień 
_________________ II FL 1,3 JTD ==> 106.000 km
|
|
Góra |
|
 |
Maciey |
#65287 Wysłany:
19 Lis 2007, 00:27; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 21 Lip 2007, Posty: 917
|
w moim przypadku trzeba odwrócić proporcje miasta do trasy  i zaznaczyć,że miasto zazwyczaj w szczycie, więc te 5,2; 5,4l musi być  Muszę też sam policzyć ile pali dokładnie i czy komputer nie przekłamuje 
|
|
Góra |
|
 |
daras |
#65333 Wysłany:
19 Lis 2007, 10:15; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: w-m Rejestracja: 21 Gru 2006, Posty: 1970 Pomógł: 1
|
U mnie sprężarka gwiżdże i syczy od około 1800-1900 obrotów ale wyraźnego "kopa" auto zaczyna mieć od około 2000 obrotów.
Myślę, że wszystko masz OK
Turbina kręci się cały czas a porządnie zaczyna pompować przy konkretnych obrotach (jw.).
|
|
Góra |
|
 |
Trappier |
#150965 Wysłany:
29 Lip 2008, 10:11; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: małopolskie Rejestracja: 16 Maj 2008, Posty: 8
|
U mnie komputer zaniża gdzieś około 0,2- 0,3, według jego wskazań to wychodzi od 3,8 do 4,1 w zależności do sposobu jazdy i warunków (pogoda i ciągniki na drodze, których nie ma jak wyprzedzić) . Teoretycznie jakieś 70% to trasa, ale ta trasa to 90% teren zabudowany i przede wszystkim GÓRKI.
Mam jeszcze pytanie z innej beczki. Silnik powinno sie trzymać włączony po zatrzymaniu samochodu, ale jak długo? Słyszałem że ok pół minuty. Oczywiście chodzi mi o multijeta
Ostatnio edytowany przez Trappier, 29 Lip 2008, 10:17, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
 |
Tomo |
#150967 Wysłany:
29 Lip 2008, 10:17; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Lancia Delta
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: NDM-Mazowieckie Rejestracja: 17 Maj 2007, Posty: 906
|
|
Góra |
|
 |
Trappier |
#150969 Wysłany:
29 Lip 2008, 10:20; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: małopolskie Rejestracja: 16 Maj 2008, Posty: 8
|
Dzieki za błyskawiczną odpowiedź. Po garach raczej nie daję, bo to boleśnie mi się odbija przy dystrybutorze. A tak nawiasem mówiąc ciekawe, ze jak ropa szła do góry to paliwo na stacjach drożało z dnia na dzień, a teraz podobno staniała, a na stacjach jakoś nie widać podobnego ruchu w dół (Przynajmniej u mnie).
|
|
Góra |
|
 |
Adas18_04 |
#212519 Wysłany:
27 Sty 2009, 00:04; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Jemielnica Rejestracja: 22 Lis 2008, Posty: 104
|
Jak chodzi o obroty. Ja kręcę kropka do 3000 obr i leci super :] Uzyskałem spalanie 3,2 litra (według wyświetlacza) na 5 biegu i obrotami 1800. Śmieszna prędkość ok 80 km/h  W cyklu mieszanym polecam nie kręcić autka po obrotach i zmieniać biegi wcześnie, bo ok 2400 obr/min.
Takie są moje uwagi :]
Pozdrawiam posiadaczy dieselka 70 KM 
_________________ Fiat Punto II FL 1,3 Multijet Cult :]
moje Punto: http://fiatpunto.com.pl/post232636.html#232636 :]
Mobil: President Valery + Hustler IC 100 :]
|
|
Góra |
|
 |
gundzik |
#214833 Wysłany:
02 Lut 2009, 12:51; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 14 Wrz 2008, Posty: 265 Pomógł: 1
|
Ja też jeżdżę takim autkiem i wydaje mi się, że turbina włącza się, jak tylko się gazu doda.
Ja przeważnie jeżdżę 65 km/h na czwórce przy 2000 tys. obrotów/min. Na czwórce spala mniej jak na piątce przy takiej samej ilości obrotów.
Z tym czekaniem pół minuty po zatrzymaniu, to nie widziałem, żeby coś o tym było w instrukcji. Muszę sprawdzić.
Według instrukcji w przypadku każdej wersji silnika po długiej jeździe trzeba chwile odczekać by dać silnikowi odsapnąć, bo bardzo gorący.
Co wam powiem, to wam powiem, ale jak się do mulijeta verwę wleje, to ma niezłego kopa, większego jak u benzyniaka. Mi to na dwójce opony piszczały, aż się zdziwiłem. 
_________________ Moje auto: http://fiatpunto.com.pl/post676041.html
Przebieg 329000
|
|
Góra |
|
 |
checkmate |
#264091 Wysłany:
13 Cze 2009, 15:12; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 12 Cze 2009, Posty: 12
|
u mnie turbo "wyraźnie" słychać od ok. 2700rpm , wcześniej lekko zamula
myślicie że wszystko jest ok?
|
|
Góra |
|
 |
wlodwoz |
#264528 Wysłany:
14 Cze 2009, 20:54; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Bielsko-Biala Rejestracja: 29 Wrz 2007, Posty: 144
|
Wprawdzie mam 1,9 JTD ale obsługa turbodiesla zawsze jest taka sama. Sprężarka daje wyraźny efekt po przekroczeniu pewnych obrotów. U mnie jest to ok. 2400/min. Wcześniej jest to tzw. efekt turbodziury. Silnik rzeczywiście należy wyłączać po odczekaniu pewnego czasu. Wynika to z tego, że turbosprężarka osiąga kilkadziesiąt tysięcy obrotów na minutę. Jest smarowana olejem silnikowym podawanym przez pompę olejową. Po wyłączeniu silnika pompa staje a sprężarka kręci się dalej. Efekty łatwo przewidzieć. Oczywiście dotyczy to głównie intensywnej jazdy z częstymi przyspieszeniami, kiedy sprężarka rozkręca się do maksimum. Przy spokojnej jeździe ten czas może być krótszy.
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|