You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 26 Kwi 2025, 04:46

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 8 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #676122 Wysłany: 20 Cze 2013, 21:53; 
 Temat postu: Alternator - pęknięta obudowa, napięcia ładowania
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Płock
Rejestracja: 20 Lis 2011,
Posty: 6
Witam
Jakieś 1,5 miesiąca temu zaatakowała mnie duża kałuża. Jak się okazało następnego dnia uszkodził się alternator (chyba się zblokował). Odpalił dopiero na kablach - zaśmierdziało i zaczął rzęzić (https://www.youtube.com/watch?v=ciwGJAP2sxQ). Oczywiście panika, silnik wył i hol do znajomego u którego wszystko było cacy (odpalił bez problemu). Od tej pory (prawie 2 miesiące) ze 3 razy powrócił ten odgłos przez jakieś 5-20sek.
Tydzień temu przy wymianie rozrusznika na GP 8) przyjrzałem się alternatorowi i okazało się, że od spodu obudowa jest pęknięta.
Napięcia wyglądają następująco (na klemach aku):
Bez obciążenia:
- 14,13V
- 14,14V (2500obr)
Nawiew, radio, światła mijania:
- 13,92V
- 13,95V (2500obr)
Napięcie aku po 30h postoju - 12,53V.
Pobór prądu na postoju: 0,19 (wskazanie miernika, ustawienie na 10A)

Zastanawiam się, czy spokojnie jeździć, bo ładowanie chyba wygląda ok, czy lepiej go wymienić. Ma ktoś doświadczenia z jazdy z pękniętą obudową (po jakim czasie padł)? Jakieś sugestie?


Góra
 Profil  
 

 
 Post #676130 Wysłany: 20 Cze 2013, 22:24; 
 Temat postu: Re: Alternator - pęknięta obudowa, napięcia ładowania
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów
Rejestracja: 15 Gru 2009,
Posty: 1463
Pomógł: 120
Jeśli obudowa jest pęknięta, to nie ma co czekać na to, aż Kropek zawiedzie w trasie ( deszczu, śniegu itd.) Prawdopodobnie po oczyszczeniu korpusu alternatora z brudu, okaże się, że pęknięcie jest znacznie większe. Proponuję nie odwlekać naprawy, lub wymiany w trosce o własne zdrowie ( nerwy) i kieszeń. :?

[ Dodano: 20 Cze 2013 22:24 ]

Aha, jeden z moich kolegów jeździł z pękniętą obudową do chwili ( około dwóch miesięcy), gdy alternator przestał się obracać. Uszkodzenia były na tyle poważne, że naprawa jego alternatora była nieopłacalna. Miałem nawet nową obudowę do jego alternatora. Prawdopodobnie wystarczyło ją przełożyć, plus wykonać przegląd pozostałych podzespołów alternatora.

_________________
Punto 1,1 SX z 1998 roku.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #676164 Wysłany: 20 Cze 2013, 23:19; 
 Temat postu: Re: Alternator - pęknięta obudowa, napięcia ładowania
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Płock
Rejestracja: 20 Lis 2011,
Posty: 6
Warto go regenerować czy lepiej kupić nowy?
Nowy Magneti Marelli na Allegro kosztuje 215zł. Są też regenerowane do 120zł z tym że większość ma w opisie "bez klimatyzacji i wspomagania", a w moim kropku jest wspomaganie i zastanawiam się czy będą pasować. Mam problem z odczytaniem parametrów aktualnego. Nie wiecie jakie oznaczenia czy moc powinien mieć?
Kamień napisał(a):
Pobór prądu na postoju: 0,19 (wskazanie miernika, ustawienie na 10A)
Jeszcze pytanie odnośnie poboru prądu. Jest ok?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #676188 Wysłany: 21 Cze 2013, 01:47; 
 Temat postu: Re: Alternator - pęknięta obudowa, napięcia ładowania
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Koluszki
Rejestracja: 18 Gru 2009,
Posty: 20
190 mA nie jest ok. W sprawnym układzie dopuszczalne są 24 mA (u mnie np. jest 8 mA). Odłączając poszczególne bezpieczniki powinieneś zlokalizować obwód, który wymaga interwencji.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #676444 Wysłany: 22 Cze 2013, 16:56; 
 Temat postu: Re: Alternator - pęknięta obudowa, napięcia ładowania
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów
Rejestracja: 15 Gru 2009,
Posty: 1463
Pomógł: 120
Proponuję ponownie wykonać pomiar „poboru prądu na spoczynku”, gdyż ten zmierzony jest zbyt wysoki. Jeśli wynik się powtórzy, trzeba będzie poszukać winowajcy nadmiernego poboru prądu ( radio, alarm, urządzenia dodatkowo zamontowane itd.). Możesz oddać swój alternator do regeneracji. Dobre warsztaty dysponują obudowami i wiedzą. To ostatnie jest szczególnie ważne, bo po wymianie zużytych elementów, alternator parametrami ma nie odbiegać od fabrycznie nowej części. Dodatkowo po naprawie dobry warsztat nie boi się wystawić gwarancji. W Twoim przypadku do sprawdzenia będą zapewne uzwojenia stojana, zwłaszcza pod względem przetarć, czy nie doszło do zwarć do masy itd.
Poskładanie alternatora do przysłowiowej kupy nie jest dużym problemem, lecz odnalezienie w nim np. zwarcia itp. usterek wymaga już wiedzy i narzędzi, dlatego warto poszukać kogoś ze swojej okolicy, kto zrobi naprawę solidnie. Jeśli chodzi o alternatory z popularnego serwisu aukcyjnego, to sporo zależy od szczęścia u jednych padają w okresie gwarancji u innych działają bez większych problemów ( zależy pewnie w dużej mierze od pokonywanych dystansów). Warto uważać na pewno na te, które mają przesadnie niskie ceny. Kiedyś rozbierałem rozrusznik zakupiony tanio dla Skody, który zakończył żywot po kilku tygodniach, użyte do jego budowy materiały, były bardzo niskiej jakości, ale cóż cena był niska…

_________________
Punto 1,1 SX z 1998 roku.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #676478 Wysłany: 22 Cze 2013, 19:29; 
 Temat postu: Re: Alternator - pęknięta obudowa, napięcia ładowania
Offline
Mr.Cleaner
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice/Częstochowa
Rejestracja: 08 Lip 2009,
Posty: 775
Co lepiej zrobić, dać swój alternator do regeneracji (nie mam pojęcia ile to może kosztować) czy kupić inny? Ten z aukcji się nada? http://allegro.pl/alternator-fiat-punto ... 55239.html Kupiłem też dzisiaj większy akumulator (40Ah zamieniłem na Future 53Ah) to kierować się też tym?

Ps. Tu http://allegro.pl/alternator-fiat-seice ... 31093.html jest jeszcze o większe mocy.

_________________
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #685966 Wysłany: 17 Sie 2013, 20:27; 
 Temat postu: Re: Alternator - pęknięta obudowa, napięcia ładowania
Offline
Puntomaniak

Imię: Rafał
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Energy
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Ruda Śląska
Rejestracja: 13 Sie 2011,
Posty: 69
Witajcie,

dodam ze swojej strony dla potomnych - że miałem podobny objaw jak kolega z pierwszego posta - też sporadycznie coś rzęziło po maską...w dwa lata może ze 2 razy.

Myślałem że to coś z klimą albo paskami...zabrałem auto do mechanika - niestety nic nie zdradzało alternatora.

Przed wczoraj alternator padł całkowicie ponad 300 km od domu...wymiana części za 300 kosztowała w sumie ponad 1000 (auto zastępcze itp.) Więc jeśli komuś alternator daje znać...lepiej nie czekać :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #685969 Wysłany: 17 Sie 2013, 20:42; 
 Temat postu: Re: Alternator - pęknięta obudowa, napięcia ładowania
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011,
Posty: 1063
Pomógł: 33
Kamień napisał(a):
Zastanawiam się, czy spokojnie jeździć, bo ładowanie chyba wygląda ok, czy lepiej go wymienić. Ma ktoś doświadczenia z jazdy z pękniętą obudową (po jakim czasie padł)? Jakieś sugestie?
Do wymiany, dla własnego bezpieczeństwa. Jak Ci zrobi zwarcie, pozbędziesz się samochodu. Kumplowi z pracy zwarcie zrobiło na wyłączonym silniku, już wcześniej narzekał na jakieś dziwne zapachy, jednak nie był w stanie ich zlokalizować wewnątrz komory silnika. Spalony samochód możecie zobaczyć tutaj - post667466.html#p667466

_________________
"Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
Image


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 8 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO