You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 20 Kwi 2019, 00:38

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 20 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #677231 Wysłany: 26 Cze 2013, 09:26; 
 Temat postu: Korozja w GP
Offline
Puntoświr

Imię: Marcin
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Krosno
Rejestracja: 26 Paź 2011,
Posty: 220
Witam. Chcialem zapytac posiadaczy fiata GP, jak wyglada sprawa z korozja? Czy samochody te dzielnie opieraja sie naszym polskim zimom czy jednak niebardzo. Jak wygladaja wasze juz 5-6 letnie auta pod spodem? Trzeba robic ponowna konserwacje czy nie? Pozdrawiam.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #677256 Wysłany: 26 Cze 2013, 13:50; 
 Temat postu: Re: Korozja w GP
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 26 Lut 2009,
Posty: 599
Pomógł: 18
Mój wygląda b.dobrze.
Rocznik 2008, kupiony nowy na początku 2009, 55 000 przejechane, zimą używany na solonych drogach.
Usterki: wylany amortyzator lewy tylny, pęknięta obudowa alternatora, zużyte łączniki stabilizatora, rozpadnięty przewód odmy.
Co za debil wymyślił ulokowanie alternatora w tym miejscu :evil:
Jakby nie można było na dole dać sprężarki klimy, a na górze alternatora.

_________________
GP1.2
65 leniwych kucyków.


Ostatnio edytowany przez AF 26 Cze 2013, 13:58, edytowano w sumie 2 razy

Góra
 Profil  
 
 
 Post #677257 Wysłany: 26 Cze 2013, 13:54; 
 Temat postu: Re: Korozja w GP
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Las
Rejestracja: 12 Lis 2009,
Posty: 306
Pomógł: 2
Mój rocznik 2009 , nowy z salonu, zaczyna tylko lekko rdzewieć układ wydechowy.

_________________
FIAT GRANDE PUNTO 1,4 8V DYNAMIC CZERWONY SKA


topic19004.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #677265 Wysłany: 26 Cze 2013, 14:29; 
 Temat postu: Re: Korozja w GP
Offline
Puntoświr

Imię: Marcin
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Krosno
Rejestracja: 26 Paź 2011,
Posty: 220
Oklad wydechowy to nic... Jesli chodzi o alternator to standard ze w fiatach jest w niefortunnym miejscu. Nie wiem czy GP ma standardowo oslone pod silnikiem ale jesli dbacie o swoje samochodziki panowie to radzilbym w zainwestowanie w takie cos. W seicento na przyklad nei ma obudowy i standardem jest ze alternator po 2 latach jest do wyrzucenia. Zwyczajnie peka obudowa zaczyna wyc pasek sie slizga. Mam duza stycznosc z samochodami marki fiat wiec conieco moge powiedziec. Z GP tez mialem stycznosc ale w przeszlosci tak ze nie wiem jak sie ma korozja w tych samochodach. Z tego co mpowicie to poki co nie jest traficznie, powidedzialbym ze nawet bardzo dobrze... Pozdrawiam.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #677268 Wysłany: 26 Cze 2013, 14:53; 
 Temat postu: Re: Korozja w GP
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Adrian
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 08 Kwi 2012,
Posty: 158
Pomógł: 1
W starych grande punto byla takze wadliwa rura odplywowa z przodu, pod maska. umiejscowiona byla tak ze odplyw znajdowal sie centralnie nad.. alternatorem i paskiem

bodaj od EVO naprawiono to i jest nowa rura odplywowa - warto wymienic

_________________
Grande Punto 1.3 90KM 2008r.
- EGR OFF
- Przyciemnione szyby
- Nakładki progów/podstopnica
- Czujniki parkowania Valeo
- Skórzana kierownica/gałka zmiany biegów
- Tempomat
ToDo:
- 110KM Mod


Góra
 Profil  
 
 
 Post #677271 Wysłany: 26 Cze 2013, 15:02; 
 Temat postu: Re: Korozja w GP
Offline
Puntoświr

Imię: Krzysztof
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 17 Cze 2013,
Posty: 144
rocznik 2008. Wlazłem ostatnio do kanału więc: tłumik owszem koroduje wiec po 5 latach zostal u mnie wymieniony na nowy, na blacharce zero śladów korozji. Jedynie na elementach żeliwnych lekko się pojawia. Niedługo zabieram się za usunięcie tego świństwa + konserwacja.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #677321 Wysłany: 26 Cze 2013, 20:01; 
 Temat postu: Re: Korozja w GP
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Las
Rejestracja: 12 Lis 2009,
Posty: 306
Pomógł: 2
mam zamontowaną od nowości osłonę silnika, naprawdę warto zainwestować, czasami tylko kot się tam wyleguję :D i trzeba uważać.

_________________
FIAT GRANDE PUNTO 1,4 8V DYNAMIC CZERWONY SKA


topic19004.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #677331 Wysłany: 26 Cze 2013, 20:20; 
 Temat postu: Re: Korozja w GP
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 13984
Pomógł: 112
Ostatnio oglądałem kilka samochodów z "rodziny GP". Profile zamknięte nie mają konserwacji. Wypada to zrobić od razu po zakupie. Rdza podobnie jak w PII pojawia się na podłodze bagażnika (od spodu) przed belką.
Pod pojęciem rdzy, nie mam w tym przypadku na myśli głębokich wżerów, dziur itp. Po prostu lakier był trochę popękany, a pod nim odrobina rdzy ;)

_________________
Image
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 91 500 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #677335 Wysłany: 26 Cze 2013, 20:53; 
 Temat postu: Re: Korozja w GP
Offline
Forumowicz

Imię: Szymon
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 75KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 25 Cze 2013,
Posty: 3
Mój 2006 1.3 Multijet, kupiony w salonie. Brak śladów rdzy, nawet układ wydechowy trzyma się jeszcze doskonale. Może to zasługa garażowania od nowości.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #677689 Wysłany: 28 Cze 2013, 16:56; 
 Temat postu: Re: Korozja w GP
Offline
Puntoświr

Imię: Krzysiek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 06 Lis 2007,
Posty: 961
Pomógł: 18
Mój jest z 2005r, mam go od nowości, na razie podłoga jest wolna od korozji. Ale myślę go pomału profilaktycznie zakonserwować :)

_________________
Fiat Grande Punto 1.4 8V 77km, Energy, 3 dzwiowy, szary jungle.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #692899 Wysłany: 27 Wrz 2013, 20:00; 
 Temat postu: Re: Korozja w GP
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Andrzej
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 29 Gru 2012,
Posty: 30
Pomógł: 1
Witam ja mam 2009 i latem zauważyłem że na drzwiach przednich po obu stronach auta wychodzą bąbelki spod lusterek spod mocowań byłem u lakiernika ale nie kazał nic robić bo będzie widać a zanim wykwitnie porządnie to jeszcze ze 2 lata. Zobaczcie jak jest w waszych małe purchle ale wychodzą kiszka!!


Góra
 Profil  
 
 
 Post #693231 Wysłany: 29 Wrz 2013, 18:43; 
 Temat postu: Re: Korozja w GP
Offline
Puntoświr

Imię: Wiesław
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 75KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 24 Sty 2010,
Posty: 338
Pomógł: 4
brum napisał(a):
Witam ja mam 2009 i latem zauważyłem że na drzwiach przednich po obu stronach auta wychodzą bąbelki spod lusterek spod mocowań

Zgadza się też mam z 2009roku i na lewych drzwiach przy lusterku wybiło jak cholera pół roku po gwarancji ale zrobili bez kosztowo, klapa tylna taż robiona miesiąc szybciej, krosty na zewnątrz przy krawędzi, jak przechodzę koło czyjegoś grandziaka to lukam z ciekawości, dużo znalazłem pordzewiałych i mam inne zdanie.
A propos mój kolega kupił rok temu nówkę z salonu miesiąc temu pokazałem że rdzewieje na lewych drzwiach przy lusterku.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #840145 Wysłany: 08 Sie 2018, 10:15; 
 Temat postu: Re: Korozja w GP
Offline
Puntoświr

Imię: Marcin
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Krosno
Rejestracja: 26 Paź 2011,
Posty: 220
Podbijam swój temat po paru latach.
Ciekawi mnie czy posiadacze egzemplarzy z lat 2005-2008 mają problemy z rudą? Są może jakieś newralgiczne miejsca gdzie pojawia się rdza? Na przykład jak mają się drzwi w dolnej części od wewnętrznej strony, jak z progami? Pytam bo temat rudej jest zawsze tematem tabu, dosyć ciężko uzyskać miarodajne informacje bo przeważnie nikomu nie rdzewieją nawet 20 lenie wozy, a to jest po prostu nieprawdą. W 10 letnich bravo zaczynają już powoli wychodzić tematy z progami, bąblami pod maską, tylną klapą od wewnątrz i właśnie dolnymi rantami drzwi, ale to ostatnie akurat moim zdaniem wynika to z konstrukcji odprowadzania wody (w stilo na którym bazuje bravo było to samo). Ciekawi mnie jak jest w GP. Może jest ktoś kto chciałby się podzielić doświadczeniami.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #840153 Wysłany: 08 Sie 2018, 15:00; 
 Temat postu: Re: Korozja w GP
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: w.-g.
Rejestracja: 21 Lis 2011,
Posty: 17
abezus napisał(a):
Podbijam swój temat po paru latach.
Ciekawi mnie czy posiadacze egzemplarzy z lat 2005-2008 mają problemy z rudą? Są może jakieś newralgiczne miejsca gdzie pojawia się rdza? Na przykład jak mają się drzwi w dolnej części od wewnętrznej strony, jak z progami? Pytam bo temat rudej jest zawsze tematem tabu, dosyć ciężko uzyskać miarodajne informacje bo przeważnie nikomu nie rdzewieją nawet 20 lenie wozy, a to jest po prostu nieprawdą. W 10 letnich bravo zaczynają już powoli wychodzić tematy z progami, bąblami pod maską, tylną klapą od wewnątrz i właśnie dolnymi rantami drzwi, ale to ostatnie akurat moim zdaniem wynika to z konstrukcji odprowadzania wody (w stilo na którym bazuje bravo było to samo). Ciekawi mnie jak jest w GP. Może jest ktoś kto chciałby się podzielić doświadczeniami.


U mnie drzwi ok, ogólnie na zewnątrz nic nie wyłazi. Koroduje tłumik i elementy zawieszenia (wahacze, itp.).

edit: u mnie rocznik 2006.

_________________
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #840412 Wysłany: 15 Sie 2018, 16:14; 
 Temat postu: Re: Korozja w GP
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Wersja: S
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 12 Cze 2016,
Posty: 507
Pomógł: 10
Rocznik 2009. Korodują u mnie po kolei (od najmocniej do najsłabiej):
- układ wydechowy,
- belka tylna (sama belka i mocowania do budy),
- wahacze przednie,
- amortyzatory,
- belka/wózek przedni,
- drobne elementy w komorze silnika (mocowania, śrubki),
- drobne bąbelki pod lakierem (maska, klapa bagażnika).

Konserwację warto wykonać i można samodzielnie, o ile ktoś nie zgrywa celebryty, arystokraty i nie jest dla niego "ujmą na honorze" schylenie się (lub o zgrozo, położenie) pod własne auto. Są takie gamonie na tym świecie.
Może nie będzie to skuteczne na 100% (profile wewnętrzne), ale na 90% już tak.
Układ wydechowy, cały, od kolektora (zdjąć osłonę termiczną) po tłumik można opryskać srebrzanką w aerozolu, już jedna puszka powinna wystarczyć "na styk" na cały układ (tylko nie pryskać specjalnie na sondy lambda, bo teoretycznie można im zaszkodzić).
Podwozie, nadkola, belkę (belki, wahacze, amortyzatory) też spray ("baranek", czy środki "3 lub 4w1", chemia reagująca z rdzą, podkład, farba, wosk/warstwa bitumiczna w jednym aerozolu), około 2-3 puszki dadzą radę.
Korzystać póki lato, ciepło (odłożenie tego "tylko o rok" może się zemścić)...

Zlecenie konserwacji w odpowiedniej firmie też jest OK, tylko dziwią mnie ludzie, dla których to za drogo (OK), więc wolą zostawić auto nie zabezpieczone w ogóle! Zamiast samodzielnie "coś" zrobić...

Przy oddawaniu do konserwacji zakres standardowy jest różny z tego co widać po ofertach w internecie: np. niektóre firmy konserwują budę, profile, nadkola po zdjęciu plastików, ale nie ruszą w ogóle zawieszenia (belka, wahacze)! Trzeba (i warto) o to specjalnie poprosić.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #840504 Wysłany: 18 Sie 2018, 14:15; 
 Temat postu: Re: Korozja w GP
Offline
Puntoświr

Imię: Marcin
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Krosno
Rejestracja: 26 Paź 2011,
Posty: 220
pmx007p1 Bardzo fajnie wszystko opisałeś. Pytanie czy wózek przedni koroduje poważnie czy tylko powierzchownie. W alfie 159 z początku produkcji sanki potrafią być praktycznie dziurawe. Według Twojej wiedzy jak jest z progami na przykład albo właśnie wewnętrznymi rantami drzwi? Tam jest w porządku? Wiadomo że tematy jak układ wydechowy czy wahacze, amorki są nie ważne ponieważ prędzej czy później idą do wymiany.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #840510 Wysłany: 18 Sie 2018, 14:56; 
 Temat postu: Re: Korozja w GP
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Wersja: S
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 12 Cze 2016,
Posty: 507
Pomógł: 10
Też są ważne, szczególnie jak ktoś doprowadza do takiego stanu: http://fiatpunto.com.pl/post826967.html#p826967 !
"Jak" to przegląd przeszło? :roll:


Góra
 Profil  
 
 
 Post #840523 Wysłany: 18 Sie 2018, 18:11; 
 Temat postu: Re: Korozja w GP
Offline
Puntoświr

Imię: Marcin
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Krosno
Rejestracja: 26 Paź 2011,
Posty: 220
Masz rację, zapomniałem że Macpherson jest dosyć wytrzymały i założyłem że prędzej padną sworznie, tuleje niż wahacz skoroduje. Jak widać błędnie :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #842087 Wysłany: 30 Wrz 2018, 20:50; 
 Temat postu: Re: Korozja w GP
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Wersja: S
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 12 Cze 2016,
Posty: 507
Pomógł: 10
Warto konserwować, zanim auto dobije do wieku 10 lat. Nie czekajcie nigdy, aż "się zacznie".
Konserwacja ma sens, póki auto jest zdrowe (wbrew wiedzy "januszy", że jak zdrowe, to "nic nie trza robić" - błąd!).
Przykładowe fotki z amatorskiej konserwacji: http://fiatpunto.com.pl/topic24374.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #842596 Wysłany: 18 Paź 2018, 10:55; 
 Temat postu: Re: Korozja w GP
Offline
Puntomaniak

Imię: Krzysztof
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 15 Mar 2018,
Posty: 60
pmx007p1 napisał(a):
Korodują u mnie po kolei (od najmocniej do najsłabiej):
- układ wydechowy,
- belka tylna (sama belka i mocowania do budy),
- wahacze przednie,
- amortyzatory,
- belka/wózek przedni,
- drobne elementy w komorze silnika (mocowania, śrubki),
- drobne bąbelki pod lakierem (maska, klapa bagażnika).

Mam podobnie 2008r. ale w większości przypadków poza tłumikiem to są raczej naloty.
Jednak najgorzej mam na klapach(bagażnik,silnik).Tam już bąble powychodziły na krawędziach, w miejscu gdzie woda uchodzi.
Poza tym jest nieźle.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 20 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2013
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO